Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy lucik, weekend jest, trzeba sie odstresowac a nie napinac :D

Owszem w porownaniu do benzyny to drgania w dieslu sa bo to inny silnik i zawsze beda, ale bez przesady.

U mnie wg mnie nic nie drga, ale porownujac na benzyny to owszem jakies drgania sa ale ja je lubie :mrgreen:

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 104
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Wczoraj wymieniałem u siebie dwu mas i sprzęgło 320D 163 KM M47T2 , jeśli ktoś ma pytania to chętnie pomogę .

Całość zajęła mi 8 godzin dodam że robiłem to wszystko na podjazdach .

Objawy na wolnych obrotach było słychać w kabinie stukanie , i biegi wchodziły że tak powiem nie najlepiej .

Teraz cisza w kabinie i biegi wchodzą jak w masełko nie mylić miękko , precyzyjnie ale bardzo gładko bez zgrzytu czy chrupnięcia jak wcześniej

http://img825.imageshack.us/img825/3479/s4ug.jpg

http://img845.imageshack.us/img845/904/logoqlq.jpg
Opublikowano

Podziwiam zapał. 8 godzin to niezły wynik. Ja chętnie obejrzałbym jakieś fotki z tej akcji, jeśli masz.

 

Czy w kwestii centrowania tarczy sprzęgła musiałeś skorzystać z jakiegoś specjalnego przyrządu?

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Mam do Was kilka pytan w temacie, z gory dzieki za odpowiedzi:

 

1. Czy wymianiajac dwumas i sprzeglo trzeba tez zakupic sruby - jeden z mechanikow mowil, ze to konieczne bo lepiej nie dawac starych i tak ponoc tez zaleca bmw ? (samo sprzeglo i dwumas oferowal Luka, z tymi srubami brzmi jak naciaganie ale moze sie myle ?)

2. Czy to prawda, ze stan dwumasy moze wplynac zle na silnik (tloki) ?

3. Czy cena 550 zł br za robocizne wymiane dwumasy, sprzegla, oleju w skrzyni + uszczelki wybieraka to cena normalna jak na warsztat typowo od bmw tzn czy tak to mniej wiecej powinno kosztowac ?

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam, przeczytałem tu cały temat i chciałbym sie dowiedziec czy mojej betce dolega to samo, tzn nie ma żadnych zgrzytów przy puszczaniu sprzęgła nic raczej nie hałasuje, ale sa takie objawy jak szarpanie przyruszaniu, troche jest efekt ślizgającego sprzęgła, czasami ciężko wchodzi jedynka, i wczoraj po raz pierwszy mi samochód zgasł tzn sprzęgło złapało w innym miejscu niż zawsze, czy to sa objawy zużytego sprzęgła i koła dwumasowego? Mam 318d 122KM M47/T2 Posiadam auto dwa lata (sierpień) i praktycznie jedynka zawsze wchodziła dosc ciasno, a szarpanie przy zmianie biegów tez sie objawiało od początku. teraz mam na liczniku 205 tys. ale w rzeczywisotści ma mniej wiecej ok. 270 tys. Czy to jest naturalne że sprzegło oryginalne tyle wyżyje w 318d?
Opublikowano

To w końcu masz szarpanie, czy ślizganie? Bo to dwie różne rzeczy.

Jeżeli ślizganie, to sprzęgło do wymiany. Jeżeli lekkie szarpanie co jakiś czas przy ruszaniu, to ten typ tak ma!

Opublikowano
Kolego, to szarpanie to niestety naturalna rzecz. Jeśli chcesz się tego pozbyć i zmienić charakterystykę pracy pedału sprzęgła to ponoć wystarczy wywalić dławik z hydraulicznego obiegu wysprzęglika - ja mam <100kkm nalotu i efekt jest taki sam, występuje sporadycznie.
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

czy sprzęgło do n47 318d jest takie samo jak w wersji 177km?

czy możliwe by sprzęgło z e46 320d m47n pasowało do silnika n47?

Opublikowano

Czy podczas wymiany sprawdzacie luz wzdłużny na wałku sprzęgłowym ?

Z doświadczenia napraw samochodów ze stajni VAG, tam luz się pojawia, co np skutkuje ciężkim wbijaniem biegów.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Nie chce zakładać nowego tematu, więc zapytam tutaj.

Czy przy wymianie dwumasu należy kupić nowe śruby (http://czescidobmw.pl/produkty/sruba-oe-bmw,5739.html) bo słyszałem różne zdania

Oraz czy warto przy okazji wymienić uszczelniacz wału korbowego, a jeśli tak to czy da się wymienić sam simmerring czy jedynie całość z obudową?(http://czescidobmw.pl/produkty/uszczelniacz-victor-reinz,4757.html)

Opublikowano
Uszczelniacz wymieniamy tylko w przypadku, gdy nosi on śladu zużycia, to znaczy istnieją wycieki - w przeciwnym wypadku nie ma to sensu, wymiana sprawnej części. U mnie nie było nawet najmniejszego zapocenia.
Opublikowano

Niby tak, ale z drugiej strony skoro jest juz do niego dostep, mozna by to zrobić profilaktycznie. Tym bardziej jeśli da się wyjąć sam simmerring?

A co ze śrubami dwumasu ? Kupować nowe? Bo tu mam troche mieszane odczucia.

Opublikowano

Jak bedziesz mial zrzucana skrzynie to wymien uszczelniacz walu. mi zaczynal przeciekac przy 75 tys km. To ze teraz nie cieknie u ciebie nie znaczy ze wytrzyma iles tam...

jak wymienisz bedziesz mial spokoj, bo jesli za 2 mc bedzie cieklo, bedziesz se plul w twarz ze miales na dole skrzynie i nie wymieniles, koszt prawie żaden.

Opublikowano
Uszczelniacz na bank wymienię, pytanie jeszcze co ze srubami dwumasu, podobno powinny być nowe ale nigdzie nie uzyskałem jednoznacznej opinii...
Opublikowano

http://translate.google.pl/translate?js=y&prev=_t&hl=pl&ie=UTF-8&layout=1&eotf=1&u=http://tis.bmwcats.com/&sl=ru&tl=pl

Praktycznie w każdym modelu silnika trzeba wg. producenta śruby wymieniać. (patrz w instrukcjach naprawy)

Z drugiej strony oni wszędzie polecają nowe śruby dawać, jest czym cenę w serwisie podnieść klient i tak nie wie czy faktycznie zmienili. To takie moje zdanie.

Opublikowano
To że polecają to ja wiem pytam czy faktycznie jest to niezbędne bo jakoś nie słyszałem żeby ktoś tak robił... :roll:
Opublikowano
Uszczelniacz na bank wymienię, pytanie jeszcze co ze srubami dwumasu, podobno powinny być nowe ale nigdzie nie uzyskałem jednoznacznej opinii...

O co ci chodzi w końcu? Pytasz się czy powinny być, to masz tu dokument w którym jasno jest napisane, że powinny być, a co zrobisz to twoja sprawa. Ja wymieniałem na starych śrubach, jednoznacznej opinii nie uzyskasz, ci co wymieniają w serwisie mają teoretycznie na nowych, ci co u "znajomego mechanika" w większości pewnie nie.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Koledzy możecie polecić jakiś zestaw sprzęgła bo szykuje mi się za dwa tygodnie zmiana a mechanik mi powiedział 3,500 zł części + naprawa. Myślicie że to normalna cena? Czy lepiej zamówić samemu a jemu zlecić tylko naprawę za 450?

 

Pozdrawiam kszyhuu

Opublikowano
Noo pasuje do mojego auta, naturalnie chce zmienić cały komplet wraz z dwumasem. Teraz zamówiłem pompę vacuum na eBay i musze ja odesłać bo jest wadliwa więc zastanawiam się czy zamawiać produkty z allegro i bawić się później w wysyłkę. Jak koledzy myślicie? Bo widzę że cena koło 1 tyś się zmienia gdybym brał z allegro części :0
Opublikowano
Również czeka mnie wymiana i też oglądam tą aukcję. Po wywiadzie i z rabatami warsztatowymi kpl wychodzi ok2500 więc cena z allegro warta uwagi. Wymiana od 200-300. Uszczelniacz przy okazji, a śruby nie mam zdania. Jeśli nie będzie w komplecie nowych to pójdą stare.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.