Skocz do zawartości

Adaptacja skrzyni A5S390R inpą


Fankis

Rekomendowane odpowiedzi

Co rozumiesz pod pojęciem adaptacji skrzyni? Możesz jedynie skasować adaptację skrzyni (INPA, DIS) a skrzynia się sama adoptuje. Co innego gdyby do była bezstopniowa CVT (w 5er nie ma). Tam rzeczywiście jest cała procedura adaptacyjna.

 

miałem na myśli jak skasować adaptacje skrzyni..:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można poprzez trzymanie kick downa powyżej minuty na pierwszej pozycji stacyjki

 

Jest to udokumnetowane procedurą serwisową, czy tylko zwyczajowo tak się uważa?

 

Ten sposób kasuje ustawienia skrzyni. To nie jest adaptacja tylko kasowanie wartości które skrzynia sobie sama koduje aby dostosować prace do prędkości naciskania pedała gazu przez użytkownika.

To w instrukcji serwisowej jest chyba nawet napisane. W inpie można to zrobić poprzez parę kliknięć w sterowniku EWS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
Jestem po wymianie oleju w skrzyni A5s390R i chciałbym jej skasować adaptacjęaby nauczyła się pracować na świeżym oleju. Jakieś spostrzeżenia? Czy jest to całkiem bezpieczny zabieg? jak jeździć jak ją adoptować? ktoś to robił? jak sie skrzynia zachowuje po takim zabiegu? Cz to prawda że może na początku szarpać?
330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Skrzynia uczy się twojego stylu jazdy, sama sobie wprowadza podczas jazdy korekty rożnych parametrów, w zależności od tego jak ją traktujesz.

Jeżdżona delikatnie nauczy się wcześniej zapinać wyższe biegu, jeśli dajesz ostrzej w palnik, będzie wyższe biegi zapinać odpowiednio później.

Niektórzy mówią że po skasowaniu adaptacji skrzynia szarpie, lub zastanawia się nad zmianą biegu - owszem, ale to ustępuje, lub jest praktycznie nie odczuwane.

O ile dobrze pamiętam, to skrzynia uczy się chyba coś koło 80km od skasowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

jeżeli skrzynia zachowuje się poprawnie i nic się z nią złego nie dzieje, adaptacja nie jest konieczna, ona sobie cały czas czyta warunki jazdy i dobiera jakieś tam najbardziej optymalne parametry, jeżeli występują szarpania dziwne przepięcia, warto jej tą adaptację odkasować, po odkasowaniu faktycznie zachowanie może się zauważalnie zmienić

bo zerujesz sterownik do wartości startowych przyciśnięciem guzika w kompie, ale za chwilę, sterownik coś tam sobie dopisze, i dopasuje się do Ciebie

jak ciągnę lawetę z autem pod dużym obciążeniem przez wiele kilometrów, przyjeżdżam do domu, odpinam ją, to przez dwa dni zachowuje się tak, jakbym wrzucił silnik od Mki, po prostu dzicz, jadzie zauważalnie mocniej i skrzynia przepina wyżej, ale trwa to niedługo, i powoli mięknie, tzn. wraca do wartości przeciętnych tego modelu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jest jeszcze inna opcja, podobno działa, kiedyś to zastosowałem, ale nie pamiętam czy coś pomogło:

 

1) odłączamy aku - najpierw minus , potem plus

2) zabezpieczamy aku ,zeby kable w zaden sposób go nie dotkneły wywołujac spiecie

3) przekrecamy stacyjke w pozycje 2

4) teraz musimy połączyc kable aku na przynajmniej 10 minut - to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU

5) po upływie tych, dajmy na to 15 minut , wyjmujemy kluczyk ze stacyjki, na nowo podłączamy aku : "+" potem"-"

6) uruchamiamy silnik i pozwalamy mu chodzic na biegu jałowym przez 5 minut

7) wyłączamy go na , ponownie, 5 minut

Cool teraz uruchamiamy ponownie i ruszamy - na najnizszym mozliwym biegu

( zaleznie od typu skrzyni ) przyspieszamy przez cały zakres obrotów( do przynajmniej 5000 rpm) i potem pozwalamy autu samodzielnie wytracic obroty az do obrotów biegu jalowego - i tak trzykrotnie

9) nastepnie znów zatrzymujemu auto i pozwalamy pracowac na biegu jałowym przez 5 minut

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Jest jeszcze inna opcja, podobno działa, kiedyś to zastosowałem, ale nie pamiętam czy coś pomogło:

 

1) odłączamy aku - najpierw minus , potem plus

2) zabezpieczamy aku ,zeby kable w zaden sposób go nie dotkneły wywołujac spiecie

3) przekrecamy stacyjke w pozycje 2

4) teraz musimy połączyc kable aku na przynajmniej 10 minut - to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU

5) po upływie tych, dajmy na to 15 minut , wyjmujemy kluczyk ze stacyjki, na nowo podłączamy aku : "+" potem"-"

6) uruchamiamy silnik i pozwalamy mu chodzic na biegu jałowym przez 5 minut

7) wyłączamy go na , ponownie, 5 minut

Cool teraz uruchamiamy ponownie i ruszamy - na najnizszym mozliwym biegu

( zaleznie od typu skrzyni ) przyspieszamy przez cały zakres obrotów( do przynajmniej 5000 rpm) i potem pozwalamy autu samodzielnie wytracic obroty az do obrotów biegu jalowego - i tak trzykrotnie

9) nastepnie znów zatrzymujemu auto i pozwalamy pracowac na biegu jałowym przez 5 minut

 

Na koniec jeszcze trzeba siedząc na fotelu kierowcy w zapiętych pasch otworzyć tylne prawe drzwi od zewnątrz ;)

 

Ten numer to legenda i nie działa. Trzeba działać kompem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.