Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam!

Wczoraj po troszke ostrej jezdzie, gdy zaparkowałem auto nagle pojawił sie dym z pod maski. Otworzyłem ją i okazało się ze plyn w chłodnicy sie zagotowal i wyciekł pod samochód. Prosze o podpowiedz co moglo byc przyczyna wystapienia takiej sytuacji i co moglo sie uszkodzic...chłodnica do wymiany ?

Edytowane przez mirasextra
Opublikowano

witam

powody zagotowania moga byc

1 padł termostat

2 padła pompa wody

chłodnica może nie ucierpiała ale bardziej bym się martwił o uszczelkę pod głowicą czy się nie "wygotowała"

Opublikowano
Jak sprawdzic czy termostat jest sprawny, czy dziala pompa wody i czy uszczelka pod glowica jest okej...???? Prosze o wskazówki na sprawdzenie w warunkach domowych bod blokiem ze tak powiem...
Opublikowano

jeśli chcesz sprawdzić pompę wody to otwórz zbiorniczek i obserwuj czy jest strumień płynu w zbiorniczku ....

co do termostatów to sprawdź węże od nich wychodzące czy są gorące ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Najpierw zalej płynem.

Pompę sprawdzisz na zasadzie odkręcenia korka wlewu od płynu chłodniczego i sprawdzenia czy wylewa się od pod ciśnieniem z boku ścianki. Pompa daje ciśnienie na obieg co powoduje jego przepływ.

Termostat sprawdzisz poprzez zagrzanie silnika i dotykanie węży od chłodniczy. Przy 90 stopniach na wskaźniku wszystkie powinny być gorące. Jak któryś jest letni lub chłodny to znaczy ze masz mały obieg.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A moze waz gdzies strzelil. Zamiast myslec o najgorszym sprawdz weze.

🙃🙃

Opublikowano

Zajrzałem dzis do auta i okazuje sie ze zbiornik wyrównawczy pękł z góry do dołu prawie na calej dlugosci....

Ciekaw jestem czy mozna go wymienic oddzielnie bez wymiany chlodnicy...mam nadzieje ze tylko to. Odpalilem auto i wiatrak sie kreci wiec sterownik jest okej..

Opublikowano
a czy jak przewód wychodzący na dół od termostatu w silniku M43 jest ciepły-letni a nie gorący przy 90C to objawia sie walniętym termostatem? Bo węże przy małym obiegu, koło zbiorniczka są strasznie gorące że nie idzie dotknąc. Dodatkowo czasami mam błąd 115 co ponoc jest od termostatu.
Opublikowano (edytowane)

WitAM!

Wymieniłem zbiorniczek i podjąłem próbe odpowietrzenia, ale nie wiem czy sie udało...

Wskaznik tempertury silnika osiągnął pion gdy temperatura na podstawie testu 7 osiągneła 79 stopni. Nie wiem czy to dobrze czy źle wiec prosze o podpowiedz . W czasie jazdy okolo 20 minut temperatura osiągneała ok 85 stopni. Dłuzszy czas nie mogłem podniesc temperatury. Nastepnie po ok 10 minutach jazdy temperatura przekroczyła 90 stopni. Zauwazylem ze w czasie jazdy temperatura dochodzila nawet do 98 stopni. Gdy zatrzymalem sie na parkingu temperatura spadała, jak zatrzymymwałem sie na skrzyzowaniu to miejscami temperatura wzrastała o jakies 3 moze 4 stopnie...

Wrzucilem filmik prosze o ocene czy visco dziala okej. Temperatura silnika 94 stopnie i w momencie wylaczenia silnika widac jak wiatrak sie zatrzymuje z niewielkim ruchem .

http://mirasextra.wrzuta.pl/film/3kLldBxzHSO/video1_-_visko_temp_94_stopnie

 

Poniżej wrzucam filmik jak tem. nie osiagnela 90 stopni bylo okolo 86. Jak widac zdazylem wylaczyc silnik i nagrac jak zatrzymuje sie wiatrak

http://mirasextra.wrzuta.pl/film/6FIeORFa5wm/video02_visko_temp_ponad_80_stopni_ale_nie_90

 

Jeszcze jedno. W momencie gdy mialem odkrecony korek nie widzialem w nim strumienia cieczy chlodzącej tryskajacej pod cisnieniem... Pompa wody wymieniona jakis rok temu ...

Edytowane przez mirasextra
Opublikowano
Wszystko jest w porzadku! duzy obieg uaktywnia sie przy ok 80*, natomiast przy ok 120* sterownik silnika przelacza go w tryb pracy awaryjnej ze wzgledu na bezpieczenstwo przed uszkodzeniem spowodowanym przegrzaniem. Temperatrua 85-99* jest optymalna dla najlepszego dzialania silnika. Wszystko w Twoim autku jest OK! nie szukaj dziury w calym :cool2:
Opublikowano

W momencie gdy mialem odkrecony korek nie widzialem w nim strumienia cieczy chlodzącej tryskajacej pod cisnieniem... Pompa wody wymieniona jakis rok temu ...

 

A jaka jest maksymalna temperatura pracy silnika, bo nie wiem przy jakiej temperaturze mam uwazac na silnik i kiedy np wyłączyc itd. Bede obserwował przez jakis czas temp. w tescie 7

Opublikowano
na klimatronicu ustaw temperature na minimum i w zbiorniczku wyrównawczym musisz mieć strumyk widoczny. jeśli go nie masz, tzn , że coś nie tak, albo zapowietrzony jeszcze gdzieś, albo mało płynu.
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano

Witam!

Sprawdzilem...jest strumien plynu chlodzacego wydobywajacego sie ze zbiorniczka wyrównawczego...

 

Wieczorem musialem dolac plynu bo w zbiorniczku bylo minimum... Odpaliłem auto i udałem sie na przejazdzke aby zweryfikowac prace ukladu chlodzacego.

 

Zrobilem jazde próbna i zauwazylem cos dziwnego... Jezdzilem w miescie jakies 30 minut i temperatura osiagnela ponad 80 stopni... Mialem ustawiony klimatronic na 32 stopnie i ustawione pokretło na 3 kropki czerwone. W pewnym momencie przestawilem pokretło na 3 kropki (niebieskie na zimno), nagle wskaznik temperatury na desce rozdzielczej drgnął i obnizył sie na moment wykonujac minimalny ruch, wrócił do pionu.... W ciagu godziny jazdy taka sytuacja wiecej sie nie powtórzyła...

 

Co o tym myslicie?

Opublikowano
nic... normalne dzialanie ukladu. Jesli juz jestes takim perfekcjonista to w czasie postoju odkrec korek zbiorniczka i 3 razy wcisnij gaz do poglogi na krotka chwile do ok 2tys obr... dzieki temu wymusisz obciazenie i wypchniecie ewentualnych pecherzy powietrza z ukladu.
Opublikowano

Witam!

 

Dzisiaj sprawdzalem poziom plynu w zbiorniczku. Okazuje sie ze musialem dolać. Wycieków nie widać, ani pod autem ani w okolicach pompy... Poziom oleju w normie, pod korkiem wlewu oleju nic nie widac. Dolałem plynu do poziomu max i ruszylem w droge. W czasie jazdy po miescie wszystko bylo okej. Temperatura max 98 jak zaczalem mocniej wciskac gaz... Sprawdzałem wisko ...dziala bo jak przygazowałem to slychac bylo taki gwizd jak v8..hehe..

Martwi mnie fakt ze musialem dolac plynu...moze uklad sie nie odpowietrzya jeszcze...

Co o tym mysliscie....???

Opublikowano
sprawdz chłodniczke spalin, jeśli wycieków nie widać, to jest to najbardziej newralgiczne miejsce którędy płyn może znikać. masz M57 więc chłodniczka będzie pewnie typu prostokąta. nie wiem czy one są mocniejsze i lepsze od tych okrągłych, bo w okrągłych to bardzo częsta przypadłość.
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano
Prawdopodobnie nie... Bylem u mechanika zapytac o te całą sytuacje i on sprawdzał podczas gdy ja przygazowałem ... nic podejrzanego nie bylo wiec raczej jest okej...
Opublikowano
mirasextra ja w swoim 320 d też dolewałem płyn bez przerwy aż kiedyś mi się zagotował podczas jazdy(wąż miał mała dziurke i pod cisnieniem płyn uciekał ) gdy dojechałem do domu musiałem dolać 4 litry płynu! teraz ładnie odpowietrzyłem układ i naprawiłem usterke i smiga bez zarzutu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.