Skocz do zawartości

Kupno Bmw X5 E53 - Prośba o rady, opinie, porównania


Hondelyk

Rekomendowane odpowiedzi

Jeszcze raz napisze, polift ma lepszy wyglad, lepsze silniki, lepsze skrzynie i lepszy naped.

 

Dla każdego mistrza prostej 0.5s różnicy w sprincie do setki na pewno zrobi ogromną różnicę, bo do szybkiej jazdy w zakrętach jak już wcześniej wszyscy zgodnie ustaliliśmy X5 z racji praw fizyki średnio się nadaje. Różnica w spalaniu jest pomijalna, zresztą generalnie rozpatrywanie kosztów eksploatacji tych samochodów przez pryzmat spalania jest niedorzeczne :duh: Z kolei jak chodzi o podaż części używanych to do o ile do przedliftowych V8 jest ich sporo, to już do poliftowych tyle co nic, nie mówiąc już o chorych cenach poliftowych części przodu w razie w (maska, błotniki, reflektory). Czy łatwiej jest ogarnąć vanosy/rozrząd czy może wyciągać cały silnik żeby naprawić felerną rurkę też bym się kłócił.

Inna dyskusja to przedlift diesel vs. diesel po lifcie, ale tu rozmawiamy o V8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Moj pies jest lepszy bo ......... jest moj . Tak na serio to tylko w przypadku diesla mozna uznac ze polift bedzie lepsza opcja. W przypadku v8 roznice sie zacieraja. Z dostepnoscia czesci do polifta v8 to fakt , w przypadku wiekszej awari bedzie trzeba przeplacac w aso. Zreszta zobacz na alegro jaki jest wybor w poliftach v8 ... prawie zaden , kilka sztuk raptem z czego wiekszosc to usa albo szwajcary.

 

Moze najpierw napisz ile masz kasy na to auto ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czy wy panowie czytacie co pisze? Wyraznie okreslilem, ze moje zdanie wynika z doswiadczenia a nie z posiadania auta polift. Nudza mnie juz wasze zaczepki w stylu moj pies lepszy...Ile x5 naprawialiscie? Jaka ilosc tych aut przeszla przez wasze rece? Sytuacja jest taka sama jak w e39. Wszyscy by chcieli miec polifta z m54 silnikiem najlepiej. To samo jest z e53. To ze aut malo i czesci malo wynika dlatego ze trzymaja cene za granica bo sa lepsze i poszukiwane i dla handlarzy nie oplacalne do zarobku. Proste. W uk jest dokladnie tak samo. Przed lifty sa uwazane za auta stare i spadaja na cenie (4.6is odbiega od tego bo to is) a polift z v8 w dobrym stanie juz drozeje. To samo jest z e39. Do scarab, technika poszla do przodu i rurke robisz bez wyciagania w 4ry godziny. Zrobilem wiele 6er, 5er, e70, e53. Ja ten temat zamykam i wiecej sie nie wypowiadam o tym czy przed czy po...Mozecie mi teraz nawrzucac tutaj. Nie oddam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/m1205077969-bmw-x5-4-4-i-executive-aut-e53-nap-navi-leer.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr&pos=29

 

Panowie , czy to jest oryginalne obszycie kierownicy?

 

Drugie pytanie ; jak objawia się dźwięk hałasującego vanosa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vanos klekota i jest to dosc specificzny dzwiek ale słychać go tylko na odpalaniu zimnego silnika i to trwa jakies 15-30 sek. Po tym następuje normalna praca silnika. Ale tym bym sie nie przejmował. Jak coś to można zregenerować bo w ASO koło 2tys kosztuje.

Co do auta to jest po autodetalingu i sporo rzeczy jest nie do zobaczenia a wyjda same po jakims roku - wiem z doświadczenia - natomiast kierownica pewnie jest obszyta na nowo bo te oryginalne sie dosc łatwo wycierały. Ogólnie to na plus. Bardziej by mnie martwiło to ze plastik na dzwigni zmiany biegów jest w innym kolorze niz reszta wykończenia a powino byc to samo. Poza tym brakuje brakuje dokładek do zderzaków i jest taki niby Sport Pakiet a niby nie jest. Ale w tamtych czasach może tak mozna było. I felgi raczej też nie ori to jak kto lubi.

Buczu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-Vanos zaczyna klekotac jak silnik sie nagrzeje

-Vanosa nie uslyszysz na zimnym silniku .

-Na zimnym moze byc slychac przez sekunde lub dwie lancuch jezeli uwalony jest napinacz

- uwalone slizgi rozrzadu tez bedzie na zimnym slychac ale jest to dzwiek ktory nie znika

 

Przy takim przebiegu jezeli vonos nie byl regenerowany to nie ma bata i musi na rozgrzanym sobie troche klekotac

 

Kolor nici nie jest taki jak byl w oryginale wiec pewnie obszyta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciej123, przy jakim przebiegu trzeba się już szykować na regenerację vanosa? Czy należy przy tym robić łańcuch ?

 

 

Kolo 300tys , jesli nie jest wyciagniety niby nie musisz ;) ale lepiej wymienic i miec spokoj bo to praktycznie jedna robota

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś oglondałem ładną sztukę z 2001 , pare rysek , wgniotków. Ogólnie zdrowa, fajnie się jeździ . Przebieg 240tys , vanosa już słychać siedząc nawet w kabinie.

Można jeszcze pojeździć czy trzeba już bezzwłocznie regenerować /wymieniać ?

 

Faktycznie vanosa jest słychać na ciepłym nie zimnym silniku .

 

Jaki koszt w PL vanosa i łańcucha tak żeby dwa razy nie zaglondać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś oglondałem ładną sztukę z 2001 , pare rysek , wgniotków. Ogólnie zdrowa, fajnie się jeździ . Przebieg 240tys , vanosa już słychać siedząc nawet w kabinie.

Można jeszcze pojeździć czy trzeba już bezzwłocznie regenerować /wymieniać ?

 

Faktycznie vanosa jest słychać na ciepłym nie zimnym silniku .

 

Jaki koszt w PL vanosa i łańcucha tak żeby dwa razy nie zaglondać?

vanos to tam pikus jak siadzie to tylko moc stracisz, i w kompie zobaczysz blad camshaft control, czyli już nie będzie trzymal swoich pozycji i trochę rozjedzie się rozrząd ;) gorzej jeśli slizg się polamie ale tego nikt nie przewidzi, na pewno będziesz to slyszal, koszt żeby to zrobić i na dluzszy czas nie zagladac to jeśli zrobisz samemu chyba kolo 4tys scarab może się bardziej wypowiedzieć na temat kosztów ponieważ ja tylko vanosy w sumie robilem jeden napinacz i male slizgi bo reszte poprzednik zrobil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sama regeneracja vanosów, w sensie naprawa zdemontowanych już wcześniej kół to jakieś 600zł. Koszt uszczelek, ślizgów itd. podawałem gdzieś na forum, łącznie z całą listą. Warto przy tym wymienić od razu pompę wody jeśli jest w aucie od nowości. Jeśli nie masz zaufanego warsztatu, tylko masz zamiar dopiero go szukać to współczuję, byle kto tego dobrze nie zrobi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem trzeba troche wlozyc w sprzet. Pamietam jak pare lat temu robilem remont silnika w crossie, sam silnik wyniosl mnie 7300 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: wszyscy mnie je ba li k wyzywali od najgorszych :mrgreen:

Ale za to lata maszyna teraz jak dzik :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekonomicznie koszt wymieny slizgow inych dupereli + regeneracja vanosow to bedzie okolo 2 000zl . Robocizna jakies 900-1000zl w niezaleznym warsztacie ale tam gdzie sie znaja i robili takie silniki czyli jakies 3000zl to tak lekko. Wszystko zalezy jakie czesci bedziesz chcial wymienic. JAk pojdziesz na calosc to kolejne 1500zl mozesz doliczyc ;) Tak naprawde jak robisz rozrzad to tez lepiej wymienic ciknaca valley pan odrazu , wezyki od odmy, uszczelki pod kolektor ssacy itp (masz temat odnosnie tego) bo te rzeczy przy takich przebiegach lubia siadac . To kolejne mysle 1000zl, niektore z wezykow sa np niedostepne poza aso....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wy panowie czytacie co pisze? Wyraznie okreslilem, ze moje zdanie wynika z doswiadczenia a nie z posiadania auta polift. Nudza mnie juz wasze zaczepki w stylu moj pies lepszy...Ile x5 naprawialiscie? Jaka ilosc tych aut przeszla przez wasze rece? Sytuacja jest taka sama jak w e39. Wszyscy by chcieli miec polifta z m54 silnikiem najlepiej. To samo jest z e53. To ze aut malo i czesci malo wynika dlatego ze trzymaja cene za granica bo sa lepsze i poszukiwane i dla handlarzy nie oplacalne do zarobku. Proste. W uk jest dokladnie tak samo. Przed lifty sa uwazane za auta stare i spadaja na cenie (4.6is odbiega od tego bo to is) a polift z v8 w dobrym stanie juz drozeje. To samo jest z e39. Do scarab, technika poszla do przodu i rurke robisz bez wyciagania w 4ry godziny. Zrobilem wiele 6er, 5er, e70, e53. Ja ten temat zamykam i wiecej sie nie wypowiadam o tym czy przed czy po...Mozecie mi teraz nawrzucac tutaj. Nie oddam.

 

 

Dzięki za wypowiedzi, przyznam, że sporo mi wyjaśniły.

 

Co do ryzyka z dostępnością części, to może i fakt, ale uważam, że nawet starszy samochód w odpowienim stanie, oraz wersji jest ciekawy. Niestety to co unikatowe swoje kosztuje, tak też się definiuje produkty luksusowe. Inaczej bym jeździł Passatem.

Mnie trudnodności w dostepności części nie przerażają. Silnik nie jest pewnie jakąś specjalną żadkością, pewnie gorzej z blachami, z zawieszeniem i napędem.

Narazie zbieram informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wykup raport w bimmer check i bedziesz wiedzial co i jak . Przebieg jak w 4-5 letnim aucie , kupil IS pakiet z aso , zrobil rozrzad , skrzynie i oddaje za tak male pieniadze ? czerwony krzyz czy jak ? sprawdz raport bo z Italy raczej igly do nas nie jada ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak z tą sławną rurką wody w bloku? Przy jakim przebiegu i jakie koszta? Czy to poprostu kwestia czasu nie km?

Jutro jadę po auto (na 99%) i powiem szczerze że się go trochę boję.

Wszyscy mi odradzają bo będzie drogie itd. Ale co poradzisz jak ja się czuje jak bym już je miał.

 

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/m1213567028-bmw-x5-4-4-2001-grijs-leder-sport-stoelen-stuur-youngtimer.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

 

Z tego co przed chwilą wyczytałem to problem rurki w bloku nie dotyczy tego silnika , zgadza się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dotyczy i nie dotyczy bo tutaj masz oslone bloku valley pan ktora tez cieknie .Robocizna z 600zl , graty z 400-500 zl. To drobne przy tym samochodzie. Zreszta nie spodziewaj sie ze za 6000 euro ktos ci bardzo zadbane w nl sprzeda ;) szykuj te 2000 euro na poczatek i bedzie dobrze.... moze :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie spodziewam się nowego auta( to w końcu 16letni złomek ;)).

Auto jest sprowadzone ze Szwajcarii, a tutaj Holendrzy boją się jak ognia aut importowanych gdzie nie mogą sprawdzić historii auta. Takie auto od pierwszego dnia zarejestrowane w Nl z tym przebiegiem poszło by w 3dni za €7-€8tys.

Cena jest mega przystępna , jak na moje amatorskie oko auto w super stanie wizualnym( technicznym się okaże ).

Ryzyko jest zawsze i lepiej kiedy za niższą cenę.

Najbardziej przeraża mnie to że nie zauważyłem żadnych przeciwwskazań żeby tego auta nie kupić :))

Poza dającym o sobie znać vanosie ( ale o tym wiem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.