Skocz do zawartości

Kupno Bmw X5 E53 - Prośba o rady, opinie, porównania


Hondelyk

Rekomendowane odpowiedzi

Uwazam poprostu ze decydujac sie na zakup x5 e53 zdajesz sobie sprawe z tego ze masa i gabaryty auta nie pozwala ci stanac w miejscu tak jak w autach duuuuuuzo lzejszych...Nadal bede upieral sie przy swoim tzn ze x5 nie zaleznie od wersji zatrzymuje sie bardzo dobrze-jak na swoje mozliwosci!To nie jest sportowe coupe tylko rodzinne wozidlo z kopytem...

moj mulasty diesel ma 296ps i ponad 500Nm wiec nie narzekam na brak mocy...Hamuje tak jak kazdy bolid tych gabarytow i masy, porownalem do seri 3 dlatego ze ta zatrzymuje sie duzo szybciej niz ceglowaty iX

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Nareszcie napisałeś cos sensownego bez obrażania innych. Mogę się zgodzić z twoim ostatnim postem jedynie, te wcześniejsze były bardzo słabe, co nie zmienia faktu że można zrobić aby klocek hamowal lepiej niż ori.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulce w x5 sa w miare ale ze wzgledu na mase latwo je zalatwic, trzeba stosowac wysokiej jakosci tarcze i klocki

 

Co do prowadzenia to ja tam zapierdzielam po zakretach i super mi pasuje :mrgreen: :mrgreen: wiadomo nie kest to e36 bo nie ma nic lepszego niz e36 coupe :mrgreen: ale w porownaniu z e38 czy zwyklymi autami tylu pasat kia jakies fiaty ople to lata jak wyscigowka :mrgreen: mam sport pakiet i fele 19

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze założone przez poprzedniego właściciela załatwiłem po 1/3 jazdy na Nurburgringu, lewa miała takie bicie, że aż kluczykami w stacyjce trzęsło. Założyłem Brembo i klocki Ferodo i niedawno jadąc nieco szybciej na odcinku A9 między Lipskiem a Norymbergą znów zauważyłem, że tarcze mają dość ponieważ zaczęło się bicie. Zmieniając tarcze wymieniłem gumki i tłoczki w zaciskach. Myślę, że następne tarcze będą nacinane.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wezmę to pod uwagę przy wymianie.

 

Zapytam tutaj bo w dziale programowania nikt nie udzielił jeszcze żadnej wskazówki, może szybciej dostanę odpowiedź ponieważ zależy mi na czasie:

 

Witam,

Muszę przyznać, że "wymiana żarówek" mogła mnie przerosnąć...

Jechałem za dnia, na zegarach pojawił się komunikat "check low beam lights" - i faktycznie dojeżdżając do jakiegoś auta spostrzegłem, że lewy xenon nie świeci. Jestem w Niemczech, udało mi się kupić w motoryzacyjnym markecie A.T.U. palnik za 70e powiedzmy, że bez firmowy, Philips kosztował 100e. Wymieniłem, nic nie pomogło, lampa nie świeci. Zamieniałem planik i zapłonnik z prawej, kupiłem jeszcze jedną żarówkę tym razem Osrama i efekt był żaden - żadna lampa nie świeciła. Przełączając włącznik świateł na pozycję "A" włączały się ringi i dodatkowo przednie światła przeciwmgielne. Zamówiłem w internetowym sklepie dwie nowe żarówki, zapłonniki i przetwornice. Wymieniłem żarówki, wymieniłem zapłonniki i wciąż nic. Skasowałem wszelkie błędy Inpą, wyłączyłem tryb oszczędzania energii, i zobaczyłem, że w statusie modułu świateł jak włączam światła na pozycję świateł mijania to zapala się kontrolka przy przełączniku S1 a S2 pozostaje "pusta", jeśli przekręcę kluczyk na zapłon to zapala się wtedy ten switch S2. Postanowiłem zobaczyć co powie NCS odnośnie moduły LCM, zastanowił mnie "ALC_FAILSAFE_FCT_EIN - FAIL-SAFE MODE FOR ADAPTIVE HEADLIGHTS (AHL)" ustawiony na Active. Po deaktywacji funkcji zapalił się prawy xenon, lewy dalej nie świeci. Pytanie....o co chodzi? Czy w lewej lampie padła przetwornica? Czy switch S2 w Inpie powinien się włączać bez przełączenia kluczyka na zapłon? Jak go "aktywować" (bezpiecznik/przekaźnik)? Czy tryb failsafe aktywuje/deaktywuje tylko xenony? Czy też ma wpływ na coś jeszcze i czy dobrze, że go wyłączyłem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak ogolnie to jak oceniacie swiatla w x5? Bo powiem szczerze ze u mnie jest tragedia, swieca bardzo slabo, wypolerowalem lampy ale niewiele to dalo :mad2: ustawialem je tezz

Lampa w srodku wyglada nawet nie najgorzej a i tak lipa, swiatla w uazie sa o niebo lepsze nie mowiac o innych autach z xenonami.

 

Co tu robic, zarowki? Rozbierac lampy? Chyba ze ten typ tak ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odp. ale nic nowego nie wniosłeś.

Zastanawiam się nad przesiadką na x. Ale ze mieszkam w Nl i tutaj posiadanie tak ciężkiego auta wiąże się z ogromnymi kosztami(podatek drogowy),muszę szukać auta min 15letniego( mniejszy podatek drogowy). Jest za niewielkie pieniądze taka sztuka z przebiegiem 380tys. Prosił bym osoby które mają podobne przebiegi lub wyższe o wypowiedzenie się na ten temat.

Na pierwszy żut oka źle nie wyglonda , lepiej niż moje e46 z niższym przebiegiem ( choć przebiegu nie jestem pewien).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakiej odpowiedzi się spodziewasz? Są tu tacy którzy mają najechane 150tys i tacy którzy mają po 500 (tylko czasem o tym nie wiedzą :lol: ), stan auta nie zależy od przebiegu. Skoro masz ten silnik w e46 to wiesz przecież czego można się po nim spodziewać. W przypadku E53 koszty utrzymania (pomijając silnik) są większe bo to SUV klasy premium, a nie segment D.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo, osprzęt silnika i skrzynia nie słyną z mocnej strony.

Poza tym co ,,grubego' może rąbnąć.

Jak z awaryjnością w porównaniu z e60( x chyba nie aż tak uciążliwy?)

Dodam że z e46 też lekko nie bywa,elektronika lubi poszaleć .

Przy x5 miałbym koszt miesięcznych €100 mniej(podatek drogowy). Wiadomo doplace do paliwa różnice 2-3l/100km.

Zawsze to jakieś €50 zostanie miesięcznie na utrzymanie( względem kosztów e46).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat silnik jest bardzo dobry ,ale przy takich przebiegach nie wiesz jak byl traktowany wczesniej. Skrzynia GM to kibel .Nie da sie teraz nawet okreslic czy to auto bedzie mniej problematyczne od e60 . Wystarczy ze przez te lata jakis druciarz wkladal tam lapy i bedziesz mial co jakis czas choinke na zegarach i latanie po serwisach itp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak juz wczesniej pisałem dieselek to do traktora ale to juz kwestia gustu. Co do kosztów to tak jak kolega pisał wczesniej - skrzynia GM. Bez względu na przebieg - jeżeli nie była robiona wcześniej i dobrze złożona, poprawione wadliwe częsci - to na pewno Cię to czeka a to bedzie jakies 3000zł spokojnie. Co do reszty rzeczy to musisz przyjąc ze średnia/wyższa półka części do E46 to bedzie poziom cenowy niższej półki do E53. Ja do swojej musiałem na ten przykład kupić oryginały bo chłopaki powiedzieli, że bez sensu jest brać tanioche bo zaraz sie skończą a 2x nie beda robic tego samego. Oczywiście moja wersja to zupełnie co innego ale np wiskoza to wydatek 500zł, akumulator 450 - 650zł a mozesz byc zmuszony kupic. I oczywiscie opony to zupełny kosmos w porównaniu do E46. Na oryginałach czyli 18" i 9 z przodu 10 z tyłu to wydatek blisko 3000zł po taniosci a jak chcesz miec jakis wybór to szykujesz luźną 5tke. Letnie troszke tańsze ale to tez wydatek w okolicach 3000zł, Generalnie problem jest z jakimis specjalnymi rzeczami które tanie nie beda bo ida np tylko do tego modelu. Ogólnie to proponuje Ci przejechac kilkoma sztukami albo nawet pozyczyc od kogos na kilka kilometrów bo to zupełnie inne auto niz osobówka i dosc specyficzne. Mniej komfortowe, mniej wygodne niz E46 - taka jest prawda Panowie - ale jest tez po prostu czołgiem na drodze którym jedzie się bezpiecznie, pewnie, spokojnie i na odpowiedniej wysokości. Twardość jest specyficzna i jedni ja docenia inni nie ale daje ogromna pewność w prowadzeniu. Na 100% jest to ten typ auta które sie kocha albo nie. Jak sie kocha i jest warte inwestowania to sie inwestuje i kwestia ile jest drugorzędna. Ja generalnie polecam bo warto ale koszta w porównaniu do E46 ogółem powiedziałbym spokojnie ze są x 3.
Buczu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj jak chcesz to na temat komfortu z moją żoną możesz porozmawiać to Ci wytłumaczy co i jak :D :lol: :8) a tak na poważnie kilka zdziwień na forum jest czy wszystkie e53 sa takie sztywne i twarde i oto mi chodziło. Ale każdy ma swój indywidualny ogląd - wychodze z założenia, że lepiej napisać zeby ktos zwrócił uwage niz sie pozniej rozczarował. Co do aku to nie wiem czy to taka głupota. Troche autami jeździłem w swoim życiu i też kilka miałem. Ale z żadnym nie miałem tyle zabawy z aku co tu a elektryke miałem sprawna i aku nowe. Poprostu żre prad bo elektroniki wiela. Ostatnio stała 3 tygodnie nie ruszana z nowym aku i nie odpaliła bo zabrakło tici tici. Taki typ.
Buczu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.