Skocz do zawartości

Kupno Bmw X5 E53 - Prośba o rady, opinie, porównania


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Prosze cie stary, jestes na forum bmw w sekcji e53, w ogloszeniu piszesz ze najbogatsza wersja jaka byla :duh: , przeciez zaraz wszyscy cie tutaj zjedza. Przeciez to srednia wersja, uboga bym nazwal :(
  • Odpowiedzi 2,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Czegos tu nie kumam

Niby gruntowny remont 10kntemu i nagle sprzedaz za bezcen

 

Vo bylo robione

Tloki korbowody panewki zawory??

Czy zmiana oleju paska klinowego i filtrow i to ten rekont

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przeciez to srednia wersja, uboga bym nazwal :(

 

:shock: na podstawie czego to stwierdzasz? Bo ma zwykłe stołki zamiast komfortów albo sportów?

Na podstawie tego co widze. Nie bede sie rozpisywal, ci co sie znaja widza to od razu, ci co nie, pytaja na podstawie czego to stwierdzam. Bez urazy. Akurat na e53 oraz opcji jakie sa dostepne bardzo dobrze sie znam.

Opublikowano
Juz sie nie pastwcie na kolega . Pisal ze jest studentem . Sam zrobilem tym autem bez gazu juz 70000km. Miesiecznie idzie mi na benzyne jakies 1000zl a gdzie jeszcze zycie i inne przyjemnosci ? Tak jak wyzej - to nadal nie jest samochod dla ludzi ktorzy zarabiaja srednia krajowa (chyba 3000zl okolo) .Prawda jest taka ze wiekszosc ludzie nie potrafi sama wymienic rozrzadu czy zrobic remont automatu. Nie chce krakac ,ale bedzie ci naprawde trudno sprzedac samochod w polsce z takim ,,widocznym'' przebiegiem.
Opublikowano
Dopiero teraz zauwazylem przebieg, kolego szybko rob przynajmniej 190 i dopisuj IGLA JEDYNY TAKI FULL OKAZJA SZWAJCAR bo tak to dlugo bedzie stal :mrgreen:
Opublikowano

Przebieg jest oryginalny, poprzedni wlasciciel wymienial silnik na inny ( 190k przebiegu ), ja go oddalem dodatkowo do remontu, zeby zostalo wszystko sprawdzone i co trzeba - wymienione. kk - to napisz, czego moj samochod nie ma poza sport pakietem ( to jest pakiet, a nie opcja wyposazenia ) :duh:

 

Niektorzy jak widze choruja na syndrom samouwielbienia - jezdzicie X'ami i sadzicie, ze wasze samochody sa warte 40k ? Swojego wycenilem na 25k, a jak bedzie mi sie podobalo to wystawie za 10k, niczyja to sprawa, za ile samochod jest wystawiony, rynku nie psuje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak dla mnie to auto jest warte 10k. Masz racje. Jest brzydkie, ma okropne felgi, stary środek, slabe wyposażenie i ogólnie odpycha nawet ta naklejka V8. Dobre e53 na dobrym wyposażeniu z komfortem, panorama, dps, rdc, skóra nappa, podwójna podłogą, podwojnymi szybami etc etc, juz nawet o zewnętrznych aspektach nie pisząc, jest warte 40k. Powodzenia w sprzedaży i pokory troszkę bo my sie tutaj znamy na autach
Opublikowano
Ano znamy się, dlatego wiemy na przykład, że panorama była dostępna dopiero po lifcie. Wiemy też, że wysuwana podłoga zmniejszająca i tak już małą głębokość bagażnika oraz gadżety takie jak rdc czy podwójne szyby są przydatne jak dzwonek na fiucie. Wiemy też jak wygląda golas z manualnymi fotelami, bez nawigacji, grzanych foteli itd. Wiemy też dlaczego Mirki cofają przebiegi i wymieniają fotele, które można kupić za kilka stówek, wiemy też jak zachowują się auta, które więcej stoją niż jeżdżą oraz czemu podstawa sukcesu to piękne fotki :lol:
Opublikowano
Hah, zastanawiaja mnie te mityczne pensje dyrektorskie. Jak kupowalem e38 to 8 lat temu tez twierdzili ze za bidny jestem :mrgreen: te mityczne noszty utrzymania to chyba tylko jak sie jest jak typowy nimiec i w razie awarii nawet sie maski nie otwiera tylko od razu laweta i serwis aso :mrgreen: a ze e53 wymaga czestej obslugi to u mechanikow mozna poplynac, ja w warsztacie bylem ostatnio 6 llat temu oraz w zeszlym tygodniu bo poleglem z wymiana uszczelek pod kolektorami, nie wiedzialem jak to zrobic :mrgreen: i 600 poszlo, ok jak ktos robi tylko w warsztatach to rzeczywiscie trza byc bogatym oporowo. Ja wszystko robie sam i koszta utrzymania e53 nie sa wcale tragiczne, nie roznia sie od innych beemek

 

Wymienialem ostatnio przeguby z przodu, pol zawiasu w e38, pompy, paski napinacze w e46 i rzeczywiscie, jak mialbym w warsztacie za sama robote zostawic 2000 to rzeczywiscie by mnie nie bylo stac. Zreszta nawet na felicie by mnie nie bylo stac :mrgreen:

 

Jak robilem valley pan to mi powiedzoeli UUU PANIE SAMO SPRAWDZENIE CO LECI 900 potem bedziemy myslec!!! :mrgreen:

 

Swojego X'a mam rok i półtorej miesiąca i jakieś 33tyśkm. Kupiony jako zadbany, z polskiego salonu od 3/4 właściciela. Pakiet startowy z przeglądem co do wymiany wyszedł coś koło 3000, potem klocuszki z tarczkami tysiączek, zawieszonko przednie kompletne ponad dwa razem z wymianą oleju w skrzyni rozdzielczej i płynu hamulcowego, 4 nowe gumy za dwa koła, a ostatnio czujnik położenia wałka rozrządu i regeneracja rozrusznika za ponad tysiąc. Na koniec do wymiany tarcze, klocki(znowu!), szczęki z tyłu - chyba 700 za części. Mam garaż, co mogę, umiem, mam czas robię sam co nie, co mi zależy by mieć fakturkę robię w naso. Mam świadomość tego, że kupiłem używkę a nie nowego i zwyczajnie niektóre rzeczy trzeba wymienić bo się zużyły i stąd się robią te koszta utrzymania.

Podsumowując - jeśli ktoś mówi, że koszty utrzymania są duże to ma rację, jak na to co przejechałem to musiałem sporo w niego władować. Fajnie się nim jeździ - takim czołgiem, robi wrażenie na dzieciakach i kolegach na zasadzie "ale fura", jednak jest to już stary klamot, którym Niemiec już jeździć nie chce. I tak, gdybym zarabiał 3tyś to raczej wybrałbym tojotę. Nie żałuje ale ciągle się zastanawiam jakby to było z cx7.

Dodatkowo ostatnio odpadła lampka podświetlenia tablicy, samo "szkiełko", serwis ok 60 za sztukę, na alledrogo za chyba 40 kupiłem dwa ledowe zestawy zawierające diody i to rozpadnięte szkiełko. Odpadła też lampka podświetlająca podłogę pod tylną kanapą.

Opublikowano
Cześć, zastanawiam się nad zakupem e53 po lifcie. Jak wygląda kwestia korozji w tym modelu? Podobnie jak w e39 i e38 z tego okresu? Mam dylemat czy wybrać 3.0i plus gaz czy 3.0d auto głównie na dojazdy do pracy ok 25km w jedną stronę. Zależy mi głównie na bezawaryjnej eksploatacji i wiadomo tańszych kosztach obsługi. Jedyne jakoś nie mogę przekonać sie do gazu, nigdy nie miałem go w aucie.
Opublikowano
Z korozją jak na BMW nie ma tragedii, pojawia się zazwyczaj na rantach drzwi i klapy, poza tym jest raczej OK bo E53 jest dość solidnie obłożona osłonami, nakładkami na błotniki itd. Jeśli masz dobrego gazownika to LPG nie ma co się obawiać, różnicę widać jedynie w portfelu :)
Opublikowano
Wydaje mi się, że koszty eksploatacji 3.0i z gazem powinny być niższe. Biorąc pod uwagę spalanie paliwa i potencjalne naprawy w dieslu.
Opublikowano
Te benzyny 3.0i przy wyszych przebiegach spalaja olej. Nie sa to nowe auta wiec prawdziwe przebiegu to pewnie z 300 000km i wiecej maja te silniki. Disele maja problemy z klapkami ktore potrafia zabic silnik wiece te trzeba o to zadbac. Eksploatacja starego diesla czesto wcale tansza od benzyny nie jest, wiadomo.Jezeli to 25 km bedzie robione w wawie w ranych godzinach w czasie korkow to diesel srednio sie sprawdzi.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W 3.0i juz chyba znaleziono rozwiązanie dot. spalania oleju natomiast klapki w dieslu to zaden problem przeciez..
Opublikowano
Jazda przez miasto ale bez korków jedynie spora ilość świateł. Przeciwko 3.0d przemawiaja prawdopodobne naprawy koło dwumasowe, turbo, wtryski itd. no i pewnie ciężej trafić na auto z normalnym przebiegiem. Co do silników m54 mam trochę doświadczenia i raczej były bezawaryjne, raz tylko zdarzył mi się wyciek z pompy wody. Natomiast przeciwko przemawia to, że musiałbym włożyć instalacje LPG, do której jakoś nie mam przekonania ale też nie mam z nią żadnego doświadczenia. Chyba będę się sklanial ku 3.0i codzienna eksploatacja powinna wyjść trochę tańsza. Jakieś konkretne rady dotyczące tylko x5 3.0i co warto zobaczyć? Nie chodzi mi o ogólne kwestie bo miałem kilka BMW w domu ale czy na coś konkretnie trzeba zwrócić uwagę przy zakupie tego modelu?
Opublikowano
Mialem juz 4 auta z gazem i zawsze tylko gaz wybieram czy to sam zakladam w sensie w warsztacie lub kupuje z gazem i jestem bardzo zadowolony , gazu nie ma co sie obawiac bo dobrze zalozony nie sprawia problemow wazne zeby podczas jazdy nie bylo wiadomo czy jedziesz na benzynie czy lpg wszystko ma byc niezauwazalne w sensie przelaczenie itp co do jakis newralgicznych punktow w 3.0i jak kazde auto sprawdzasz tym bardziej ze piszesz ze posiadales juz kilka bmw ;)
Opublikowano

Posiadam właśnie 3.0i z gazem i napiszę tak jak kolega wyżej.

Czy jedziesz na benzynie czy gazie to praktycznie nie zauważysz różnicy w trakcie jazdy przy dobrze założonej instalacji. Ale na stacji idziesz do kasy z uśmiechem. Mi pali średnio 16-17 l gazu. Wymieniasz filtry (też śmieszna cena) w instalacji i cieszysz się tanią jazdą. To moje piąte auto z gazem i nigdy nie miałem z tego powodu problemów. Więc chyba nie masz się czego obawiać.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
7 lat gaz w swoim x5, zero problemow. Sam nie wiem ile zaoszczedzilem, pewnie drugie x5 :D . Jesli nie chcesz 4.4i kupuj 3.0i i zakldaj gaz i nie sluchaj ze gaz blee czy takich czy innych bzdur.
Opublikowano (edytowane)

Dzięki za rady, właśnie będę musiał się przekonać i znaleźć dobry zakład w Trójmieście, który założy porządnie instalację. Mialem V8 w E38 wiadomo zapas mocy i dźwięk bez porównania do R6 ale na moje obecne potrzeby 3.0i będzie optymalnym wyborem. Jak to jest w X5 one ciągle ciągną na 4 koła?

 

Interesował się ktoś może tą sztuka? Jest już któryś raz wystawiana:

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-x5-bmw-x5-3-0i-4x4-skory-bardzo-zadbany-ID6yTx3X.html

Edytowane przez Mani
Opublikowano
Przedlift ma stały napęd 38% przód i 62% tył a polift to Xdive i tam rozłożenie napedu jest wedle zapotrzebowania. Jeżeli się mylę to niech mnie ktoś poprawi.
Opublikowano
Dzięki za rady, właśnie będę musiał się przekonać i znaleźć dobry zakład w Trójmieście, który założy porządnie instalację. Mialem V8 w E38 wiadomo zapas mocy i dźwięk bez porównania do R6 ale na moje obecne potrzeby 3.0i będzie optymalnym wyborem. Jak to jest w X5 one ciągle ciągną na 4 koła?

 

Interesował się ktoś może tą sztuka? Jest już któryś raz wystawiana:

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-x5-bmw-x5-3-0i-4x4-skory-bardzo-zadbany-ID6yTx3X.html

 

Cena niska jak za przedlifta z zachodu wiec i pewnie cos jest do zrobienia albo....... bylo juz zrobione ;) Moze dlatego nikt jej nie chce bo kolor chodliwy raczej.

Opublikowano
Dzięki za rady, właśnie będę musiał się przekonać i znaleźć dobry zakład w Trójmieście, który założy porządnie instalację. Mialem V8 w E38 wiadomo zapas mocy i dźwięk bez porównania do R6 ale na moje obecne potrzeby 3.0i będzie optymalnym wyborem. Jak to jest w X5 one ciągle ciągną na 4 koła?

 

Interesował się ktoś może tą sztuka? Jest już któryś raz wystawiana:

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-x5-bmw-x5-3-0i-4x4-skory-bardzo-zadbany-ID6yTx3X.html

 

Cena niska jak za przedlifta z zachodu wiec i pewnie cos jest do zrobienia albo....... bylo juz zrobione ;) Moze dlatego nikt jej nie chce bo kolor chodliwy raczej.

 

 

Przeciez to po lift ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.