Skocz do zawartości

Kupno Bmw X5 E53 - Prośba o rady, opinie, porównania


Hondelyk

Rekomendowane odpowiedzi

hejka powiedzcie od niedawna mam e53 2006r 3.0D 218 chip dstawiłem auto do mechaniora olej filtry termostat x2 bo słabo się grzeje po mimo że mam webasto , ale mechanik po oględzinach stwierdził ze cieknie olej z okolic turbo powiedzcie jakie mogą być przyczyny w tym silniku ? auto nie kopci moc jest :) turba prawie nie słychać moze być do regeneracji czy może jakies inne uszczelki ? czy cus ? mechanik umyje mi jutro silnik mam pojezdic i zobaczymy skąd dokładnie cieknie , może macie jakies pomysły ? dzięki za pomoc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

odebrałem auto od mechanika i twierdzi że cieknie z turbo umył silnik pojezdze i zobacze co i jak narazie żadnych oznak padnietego turbo , ktoś mnie oświeci jak turbo moze cieknąć ? jest zimna i gorąca strona turbo ? jedna daje powietrze a druga strona jest chłodzona olejem z silnika ? wiec jak turbo moze cieknąć ? jak juz moze puszczac uszczelnienie i wtedy czarny dym z komina i te sprawy ? dobrze pisze ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Cześć Wam!

Po kilku latach bez BMW znów chciałbym wrócić do mojej pierwszej marki. To byłoby już moje trzecie BMW - wcześniej (jakieś 12 lat temu) kupiłem E36 1.8 a potem E36 2,5 tds w automacie. Miałem też dwie Frontery B 3.2 w automacie i właśnie kolejną fronterę chciałbym zamienić na X5 E53, z silnikiem benzynowym 3.0, lub 4.4 również w automacie. Troszkę poczytałem ten wątek, ale jest strasznie długi. Wiem, że kluczową rzeczą w 4.4 jest rozrząd.

Znalazłem takie ogłoszenie i bardzo proszę o radę, czy cena nie wydaje się jednak zbyt niska?

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-x5-4-4-benzyna-320kmliftoryginal-pakiet-ac-schnitzerfull-wersja-ID6yNIS5.html

Będę wdzięczny za sugestię i rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd i rurka cieczy między głowicami.

Jak to jest, wymienić rozrząd na drogich częściach w drogim serwisie, założyć drogą instalację gazową i wstawić do komisu za nie wiem, 25? Za połowę poniesionych kosztów?

Sprawdź istnienie klemy pirotechnicznej, będziesz wtedy wiedział jaki był bezwypadek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w uk polifta za tyle kupisz . W takiej kasie tylko przedlift ktory i tak nie bedzie w swietnym stanie. Bylo juz kilka osob tutaj ktore kupily e53 z v8 z okazyjnych cenach i raczej slabo na tym wyszli.

 

W tym silniku masz valvetronika drogiego w serwisie , uszczelniacze zaworowe do roboty i rurke cieczy chlodzacej ktore pada. Przy tym przebiegu wszystkie wyzej wymienione rzeczy czesto padaja.

 

pakiet aero + lpg w gratisie za 5 kafli + niski przebieg + niska cena . Normalnie dzien dobroci :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy znajomego, który sprowadza auta z Niemiec ma przywieźć ponoć bardzo ładną x5, 3.0i z 2003 (przed liftingową) w której jedynym mankamentem jest jeden stukający przegub przedni i falujące niskie obroty, które ponoć są winą cewki, a tak to auto w stanie ponoć idealnym. Czy to coś trudnego do usunięcia?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz dobrze auto bo do polski bardzo malo jedzie aut tylko z padnieta cewka.

 

zapytaj sie kolege o vin i wklej go w dziale ,, co sadzicie o tym aucie'' ...tak zeby uniknac kupienia czegos z wiecej niz padnieta cewka ;) jak ma do ukrycia tylko..... cewke to ci ten vin poda .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze? Jeśli byłaby to cewka to uważam że dawno ktoś by to zrobił, łatwo je sprawdzić podmieniajac a mogą okazać się np vanosy lub coś innego i dlatego nie mają ochoty zrobić
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, nie ma tragedii. Cewka, przepływka, czy czujnik wału to nie są jakieś Himalaje.

Silnik pracuje normalnie, ma kopa, ale raz na 10 razy po odpaleniu jakby nie palił na wszystkie gary, szarpie i kompletnie nie ma mocy. Po ponownym odpaleniu wszystko jest OK. Przed wczoraj wróciłem nią na kołach 200km bez problemów. Wczoraj jeździła też bez problemu, a dzisiaj rano znów pojawiły się wspomniane objawy i nie chciały ustąpić. Jadę zaraz do warsztatu na diagnostykę - mamy tu w Jeleniej dość dobry, który się specjalizuje w takich rzeczach.

 

Szukałem jakiegoś wątku na temat opłaty akcyzy, tzn ile może wynieść i jaką kwotę ewentualnie zadeklarować. Gdzieś przeczytałem, że 70% Eurotaxu.

Gdzie indziej (w necie) przeczytałem, ze trzeba podawać numery rejestracyjne lawety, i dane laweciarza... ręce mi opadają, co to się kur... porobiło? Tak naprawdę teraz trzeba?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestykająca wtyczka wtrysku na cylindrze nr 4... Wystarczyło docisnąć, aby uleczyć. Odkrył to kolega, który będzie zakładał do niej gaz. Poprosiłem go, aby podłączył kompa i sprawdził co jest grane i skasował ewentualne błędy. A dokładnie godzinę wcześniej byłem w pewnym serwisie, w którym chłopak się naszukał, nawykręcał świec, naczyścił i stwierdził, że świeca jest lekko zaolejona i to może być przyczyna i w najgorszym wypadku trzeba będzie remontować silnik za 3,5 tyś robocizny + 1500 do 5000 części :) A może to coś innego, ale trzeba zdjąć głowicę, to będzie wiadomo, to wtedy tylko 1,5 tyś...

 

Tak więc wtyczka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestykająca wtyczka wtrysku na cylindrze nr 4... Wystarczyło docisnąć, aby uleczyć. Odkrył to kolega, który będzie zakładał do niej gaz. Poprosiłem go, aby podłączył kompa i sprawdził co jest grane i skasował ewentualne błędy. A dokładnie godzinę wcześniej byłem w pewnym serwisie, w którym chłopak się naszukał, nawykręcał świec, naczyścił i stwierdził, że świeca jest lekko zaolejona i to może być przyczyna i w najgorszym wypadku trzeba będzie remontować silnik za 3,5 tyś robocizny + 1500 do 5000 części :) A może to coś innego, ale trzeba zdjąć głowicę, to będzie wiadomo, to wtedy tylko 1,5 tyś...

 

Tak więc wtyczka.

 

No cóż, tak jak pisałem:

 

W przypadku BMW, a szczególnie przy modelach typu X5 warto nauczyć się wykonywać podstawową diagnostykę komputerową samodzielnie, bo można popłynąć z torbami :D Inna sprawa, że rzetelnych mechaników jest jak na lekarstwo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż, tak jak pisałem:

No właśnie - polecacie jakiś sprawdzony moduł OBD na bluetooth?

 

Mam już badanie techniczne, tłumaczenia i zaraz jadę zapłacić akcyzę. Znalazłem ciekawy artykuł objaśniający stosowaną zasadę naliczania akcyzy przez urząd celny - może się przydać dla potomnych.

http://moto.onet.pl/aktualnosci/jak-celnicy-sprawdzaja-wartosc-importowanych-samochodow/cb2pz

Zostanie mi więc tylko wydział komunikacji i OC. Może uda mi się dzisiaj to wszystko już załatwić.

Jak się ogarnę, to wrzucę gdzieś na forum jakieś zdjęcia. Ogólnie bardzo ciesze się z zakupu.

Dzięki za rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.