Skocz do zawartości

Kupno Bmw X5 E53 - Prośba o rady, opinie, porównania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wpiszcie Wy sobie w google grafika 'X5 E53 Back', i przepatrzcie. W praktycznie każdej i głównie tam gdzie są większe felgi powyżej 19, z tyłu jest ten lekki negatywny camber. I tak jest raczej w każdej BMW, czyli tylnonapędowych autach. W E53 mamy 4x4, ale też jest to logiczne, bo większość momentu jest przekazywana na tył. Także IMO tak poprostu jest, i podobno ma to poprawić stabilność i trzymanie się drogi. Także jak po wyeliminowaniu luzów, zrobieniu nawet całej tylnej zawiechy czyli tuleje pływające, tuleje wózka, wahacze poprzeczne (banany), wahacze dwuramienne, potem zbieżność, geometria i nadal macie negatyw to tak poprostu ma być i ktoś to specjalnie wymyślił i na siłę nic się z tym nie zrobi, można co najwyżej jeździć na mniejszych kołach typu 17" i zobaczyć, na oko wtedy camber robi się mniejszy.

 

@scarab, u mnie też jakby przedni camber był delikatnie pozytywny, a z tyłu wyraźnie negatywny, ale ja mam do zrobienia trochę zawiechy także czekam z geometrią.

http://i.imgur.com/mk2DLM9.jpg http://i.imgur.com/p36AAFC.jpg
  • Odpowiedzi 2,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Flo to tak nie do końca. Ja u siebie robiłem tył i oczywiście jest tak jak piszesz ale nie w takim stopniu że drze tak opony :shock: Jeżeli komuś zdziera w zauważalny sposób po 15-20tyś km to chyba coś jest nie tak. Jeżeli u kolegi drze z przodu i po zewnętrznej to można powiedzieć, że norma dla ciężkiego,szybko pokonującego zakręty SUVa. Ale ja co jakiś czas jadę na stacją i kontroluję zbieżność, szczególnie po zimie i wiosennych dziurach, przy zmianie kół na letnie, też dla spokojności bym polecił. :wink:
Opublikowano
Art ale dokładnie u siebie co robiłeś? I co już nie zdziera od wewnętrznej strony? A na oko tylne koła są idealnie prosto, camber 0 stopniowy, idealna prostopadłość kół względem podłoża, czy nawet na oko widać, że jest negatyw?
http://i.imgur.com/mk2DLM9.jpg http://i.imgur.com/p36AAFC.jpg
Opublikowano
Na oko delikatny był negatyw,bardzo delikatny. A za to ustawienie z tego co mówił mechanik to odpowiada tuleja pływająca. Mocno mi nie cięło ale zakładając nowe opony wolałem dmuchać na zimne.
Opublikowano
ja się na zawieszeniu slabo znam :) ale jak robilem u siebie to przod wymieniali jakies tuleje male ,duże i wahacze , z tylu tez wymienili jakies tuleje duże które sa ulozone poziomo , zrobili zbieznosc itp. miałem gdzies kartke z warsztatu i leciutki negatyw widze u siebie opon chyba mi nie zdziera nie zauwazylem , przednie mam od wewnątrz lekko ale może już tak było nie zwrocilem uwagi bo opony uzywki a zrobiłem na nich może 4tys także watpliwa sprawa żeby w takim przebiegu zjechalo pony
Opublikowano

Witam Panowie, pożegnałem swoją '08 Pacifice 4.0l i szukam czegoś o podobnych gabarytach i dość mocno zastanawiam się nad kupnem X5 tylko w Pb/LPG.

Mam pytanie do Was czy w roczniku 2005 silnik 4.4l 320KM to nowa wersja silnika czy jeszcze stara?

Co powiecie o tej sztuce? Czy faktycznie wyposażenie jest full, czy tylko ściema sprzedającego?

http://allegro.pl/show_item.php?item=6446570971#

Będe wdzięczny za wszelkie info.

Opublikowano (edytowane)

Ciężko coś powiedzieć na temat wyposażenia bo nie ma vinu ani jego szczegółów, ale raczej standardowa śpiewka handlarza. Nie ma czegoś takiego jak full wyposażenie w X5, zawsze coś można domówić, w tej np. brakuje chociażby regulowanego zawieszenia, ale biedy nie ma. Auto wygląda na sprowadzone z USA więc wypada zweryfikować jego historię, druga rzecz która na pierwszy rzut oka zwraca uwagę to znaczek na klapie przyklejony w niewłaściwym miejscu, no i felgi z jarmarku :D

Co do silnika to E53 po lifcie miały nowszy N62 - taki jak ta z ogłoszenia, natomiast przed liftem były montowane M62.

Edytowane przez scarab
Opublikowano
Scarab n62 ;-) ogólnie chyba przed liftowe m62 mniej kłopotu sprawia lift chyba od 2003 roku także wtedy już tylko n62 jest
Opublikowano

Dzięki za wskazówki, faktycznie ten znaczek BMW z przedniej maski jest w złym miejscu, czyli coś było robione z maską. Poproszę sprzedawcę o VIN i sprawdzę do na Carfaxie.

Panowie jeszcze raz z tym silnikiem, bo mam mętlik. Czy dobrze rozumiem że silnik M62-286KM montowane w X5 2001-2005, N62-320KM montowane w X5 2004-up?

Jak to się ma do tego ogłoszenia

Opublikowano

Czarna z pierwszego linku. Napewno to nie jest "WERSJA Z NAJBOGATSZYM MOŻLIWYM WYPOSAŻENIEM W TYM MODELU", jak zapewnia handlarz, bo już na samo oko brakuje pneumatyki co akurat jest plusem, ale nie ma również airbag'ów z tyłu.

Ze znaczkiem na masce przecierz wszystko w porządku :?: Znaczek X5 na tylnej klapie jest naklejony za wysoko. Kierunki i wyskalowanie w milach wskazują na pochodzenie z USA.

 

Szara z drugiego linku - przede wszystkim 'Radom' i wszystko jasne, ale dalej, te chińskie przednie reflektory które wyglądają gorzej niż tragicznie...

Jest z niby '06. W tych z 2006 montowali ramki na zegarach, tutaj ich nie ma, także albo chwyt z datą pierwszej rejestracji czy rokiem modelowym, albo były wymieniane zegary.

 

No i sprawa silników 4.4i. N62 montowane jest od początku 2003 roku, czyli wszystkie po-lifty już go powinny mieć. M62 miały 286KM, a N62 miały 320KM. Ta szara jest niby z '06, a ma 286KM czyli wychodzi, że ma M62. Nie wiem jak tam dokładnie było z tymi benzynami, ale jeżeli po lifcie miałyby być tylko N62 to wychodzi że albo były dwie wersje N62 z różną mocą - 286KM i 320KM, albo wszedł N62 z 320KM ale M62 z 286KM nie wycofali tylko dalej był możliwy do montażu, i w po-liftach których jest sporo w ogłoszeniach z 286KM jest właśnie zamontowany nadal M62.

http://i.imgur.com/mk2DLM9.jpg http://i.imgur.com/p36AAFC.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

X5 po lift zawsze n62- 320KM

x5 przed lift zawsze m62-286KM

Tutaj nie bylo wyjatkow bez wzgledu na kraj.

Oba auta to na 100% polift. Pierwsze (czarne) na 99% USA, drugie (szare) sprzedawca nie wie co sprzedaje. Oby dwa daleko do max wyposazenia....i te kola :shock:

Opublikowano

Wersja Usa(mile na liczniku i brak przeciwmgielnych) wiec pewnie w calosci nie przyplynela do eu , zreszta cena niska jak na ten przebieg i rocznik. Kilka dobrych tysiecy trzeba wyciagnac z portfela na wersje EU no chyba ze angol na przekladke + oplaty + przekladka to pewnie wyjdzie cos kole ceny tego z usa za ten rocznik.

 

PS: Nie wiem co to za felgi ale chyba komus brak gustu :D

Opublikowano
Witam kolegów chce zakupić x5 4.4 jak wyglada spalanie przy tym silniku serwis co sprawdzać przed zakupem jakie maja mankamenty
Opublikowano
Czarna z pierwszego linku. Napewno to nie jest "WERSJA Z NAJBOGATSZYM MOŻLIWYM WYPOSAŻENIEM W TYM MODELU", jak zapewnia handlarz, bo już na samo oko brakuje pneumatyki co akurat jest plusem, ale nie ma również airbag'ów z tyłu.

Ze znaczkiem na masce przecierz wszystko w porządku :?: Znaczek X5 na tylnej klapie jest naklejony za wysoko. Kierunki i wyskalowanie w milach wskazują na pochodzenie z USA.

 

http://allegro.pl/show_item.php?item=6446570971#

odpuszczam tą X5kę, może komuś się przyda raport autocheck VIN# 5UXFB53555LV17369

d3f4297fe70b.jpg

aa847fec8f4f.jpg

6b860ac8ee16.jpg

c23a97a78b2d.jpg

Opublikowano
Hmm, dlaczego ja widzę link tylko do jednego auta?

 

Bo post najwyraźniej został edytowany a link usunięty. Kierował do tej aukcji: http://allegro.pl/show_item.php?item=6430138726#a7f4fc34ee

 

odpuszczam tą X5kę

 

To było do przewidzenia, bo od razu było widać że ściągana zza oceanu. A cuda z USA, Szwajcarii itp. rzadko się zdarzają.

Co będzie handlarzyna zmieniał lampy i inne modyfikacje pod europejskie normy robił, żeby właśnie takich podejrzeń nie wzbudzać. W końcu ktoś się trafi i nabierze na ładny, czarny, świecący jak psu jajca na wiosne lakier, sterylną komorę silnika, śliczne wypastowane profile opon czy piękne odpustowe fele made in P.R.C.

:D

http://i.imgur.com/mk2DLM9.jpg http://i.imgur.com/p36AAFC.jpg
Opublikowano

SZukasz cenowej okazji ktora nie istnieje wiec innego finalu nie moglo byc . Tataj masz moj post o koledze ktory kupowal e53 w de . Ty chcesz polifta w cenie nieduzo wyzszej od zadbanej x5 przedliftowej z de wiec czego sie spodziewac ? :D

 

,,Kolega wrocil z Niemiec z e53 jako samochodem prywatnym , glownie dla zony. Kolega to handlarz wiec jeszcze kilka lyknal aut na handel ;) . Mowil ze widzial przez tydzien czternascie e53. Polifty zaczynaja sie od 10000 euro ale tutaj przebiegi byly 270 xxx czy 300 000 km i wiecej i raczej nie byly zadbane. przedliftowe diesle z przbiegami 250000 km -300 000 km to koszt 8000 euro za samochod w przyzwoitym stanie . Mowil ze reszta to rozbitki od Turasow juz tam naprawiane na miejscu. Ostatecznie kupil przedlifta 2002 rok w dieslu ,czarna ,shadowline w sport pakiecie z felgami 19. Zaplacil 8400 euro. Oczywiscie dochodzi do tego akcyza z 5 tys zl. wychodzi jakies 37000 zl za przedlifta .Byla tez wersja 4,6is za 10000 euro . Byly dwa diesle PRZEDLIFTOWE z przebiegami prawdziwymi 200000 km :D ale nikt nie chcial rozmawiac o kwotach mniejszych niz 10000 euro. Wiec ja nie chce wiedziec co sie dzialo z tymi e53 wystawionymi przez autohandel w polsce za kwoty rzedu 30 000 zl ;) ''

Opublikowano
po otwarciu tego ogłoszenia aż mi z laptopa śmierdzi plakiem :lol:

 

Leże i kwicze, mistrzostwo :mrgreen:

 

Najlepsze z tego ogłoszenia, że lewarek i tunel w drewnie, a reszta która powinna być taka sama w jakimś nie wiadomo jakim plastiku :D

http://i.imgur.com/mk2DLM9.jpg http://i.imgur.com/p36AAFC.jpg
Opublikowano (edytowane)

Panowie szukam E53 z silnikiem 3.0i i manualem.

 

Tak tak. Pewnie nie każdy takiego szuka ale jednak mam swoje powodu, głównie natury eksploatacyjno-finansowej.

 

X5 ma posłużyć z 4 lata, przetrwać budowę mojego domu itp. Bezpiecznie wozić dziecko.

 

Czy możecie dać jakieś wskazówki co do zakupu konkretnie tego silnika wraz z manualem.

 

Jechałem takim wczoraj i wrażenia pozytywne. Wiadomo, że automat lepiej - ale odpada chwilowo.

 

Wiem, że silnik pije olej co jest w nim niby "normalne" - uważam, że to jakaś wada fabryczna tak na marginesie.

 

Na co zwrócić uwagę w takim przedlifcie? PS. Czy silniki 3.0i były również w polifcie?

 

Nie mam wygórowanych oczekiwań co do idealnego stanu itp. Auto ma służyćw miare bezawaryjnie.

 

 

ps. co sądzicie o tym ulepie - http://allegro.pl/show_item.php?item=6461575289#imglayer

 

Polift w przedlifcie budzie... do tego ten środek. Jakaś kombinacja norweska.

Dzięki wielkie.

Edytowane przez sviru
Opublikowano
Maska jest z polifta , wiec co sie tam dzialo z autem ? po duzym dzwonie czy ktos sobie przerobil ? 25000 zl to kosztuje anglik bez przekladki po oplatach celnych :mrgreen: e53 ponizej 30 000 zl to beda smietniki i skarbonki bez dna. Enigmatyczny opis tego cacka tez daje do myslenia. Pojezdzij automatem to nawet o manualu nie bedziesz chcial slyszec. Koszty serwisu manuala w tak duzym aucie nie sa wcale duzo nizsze niz remont automatu:) Ja bym sie bal brac benzyne ktora ma juz LPG i nawet nie wiesz jaki serwis tam byl. Zawsze lepiej gaz sobie samemu zakladac.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.