Skocz do zawartości

Kupno Bmw X5 E53 - Prośba o rady, opinie, porównania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Koledzy napiszcie koledze ile kosztuje wjazd X5 do ASO i sprawdzenie jej ( bo też bym chciał wiedzieć ) z tego co wiem to tak z lotu to nie jest tak łatwo ( zapisy są przynajmniej w Wawie) no a cenę takiego sprawdzenia w ASO to chyba ponosi kupujący ? a nie sprzedający bo np ja nie pokryłbym takiego kosztu przy sprzedaży gdyby tak każdy kupiec przyjeżdżał i krzyczał jedziemy do ASO . No to napiszcie ile to kosztuje ( oczywiście wjazd na warsztat ASO a nie podanie samego VIN ) sprawdzenie kluczyków z przebiegu oraz takiej powłoki lakierniczej w X5. :cool2:
  • Odpowiedzi 2,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Nie wiem jak sprawa wygląda przy X5 ale jak chciałem sprawdzić moje E46 w ASO z badaniem lakieru, z sprawdzeniem dokumentacji serwisowej (na czym najbardziej mi zależało, bo diagnostykę silnika i mechaniki jestem w stanie sobie sam zrobić) to krzykneli 900 pln. Więc odpuściłem.
Opublikowano
Nie wiem jak sprawa wygląda przy X5 ale jak chciałem sprawdzić moje E46 w ASO z badaniem lakieru, z sprawdzeniem dokumentacji serwisowej (na czym najbardziej mi zależało, bo diagnostykę silnika i mechaniki jestem w stanie sobie sam zrobić) to krzykneli 900 pln. Więc odpuściłem.

 

Za X5 będzie samo podłączenie pod kompa 630 zł w ASO do tego sprawdzenie powłoki lakierniczej i geometria pewnie jeszcze raz tyle.( poprawcie jeśli się mylę ) Czyli troszeczkę kasy wyjdzie przy sprawdzaniu autka w ASO.Zastanawia mnie tylko to czy kolega który kupuje autko płaci za to czy myśli że sprzedający opłaci taki wypadzik do ASO.

Opublikowano
Może to nie było ASO, ja biore za skanowanie komputerem całego auta + jazda testowa z sprawdzaniem parametrów pracy + sprawdzanie powłoki lakierniczej za pomocą prostego miernika (porównywanie) + sprawdzenie całego zawieszenia i podwozia oraz amortyzatorów na zaprzyjaźnionej stacji kontroli poazdów 300 PLN. Trwa to ze 3 godziny albo i dłużej.
Opublikowano
To bylo ASO w Częstochowie i sprawdzałem tam auto od A do Z, poza tym dzwoniłem kiedyś do innego ASO- nie pamiętam gdzie ale też chodzilo o sprawdzenie e60 i także miało to kosztować ok 500 zł.
Opublikowano
Kupując swoje E60 rok temu (ponad) płaciłem w ASO 580 lub 590 PLN za przegląd auta od A-Z -trwało to dobre 3 godziny i dostałem pełną informację (komputer, skrzynia,silnik, lakier, zawieszenie,wyposażenie, mankamenty etc.). Zanim kupiłem w między czasie było na celowniku E53 FL ale zostało sprzedane - ASO krzyknęło wtedy jak się chciałem umówić około 600PLN czyli w zasadzie bez różnicy co badają ;)
Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Witam koledzy czy może mi ktoś odpowiedzieć czy kupić X5 E53 z 2003 roku sport pakiet z silnikiem 3.0 D 187 koni. Interesuje mnie co sądzicie o tym silniku. I jeszcze jedno pytanie jakie na czym polegał lift w 2004 roku.
Opublikowano
Zamiast 187 ma 218 koni,rozni sie lampami maska przednimi nerkami a glownie srodkiem kierownica czesciej sa fotele z pakietu sport.
Opublikowano

TAK WYGLĄDA OPIS Z NR VIN

 

Numer podwozia WBAFA71080LW21366

Kod typu FA71

Typ X5 3.0D (EUR)

Typoszereg E E53 ()

Seria X

Rodzaj konstrukcji GEFZG

Układ kierowniczy LL

Drzwi 5

Silnik M57

Pojemność skokowa 3.00

Moc 135

Napęd ALLR

Skrzynia biegów AUT

Kolor STAHLGRAU METALLIC (400)

Tapicerka STANDARDLEDER/SCHWARZ (N6SW)

Data prod. 2003-09-19

 

S205A AUTOMATIC TRANSMISSION Automatyczna skrzynia biegów

S216A SERVOTRONIC Wspomaganie układu kier. Servotronic

S226A SPORTS SUSPENSION SETTINGS Sportowe dostosowanie podwozia

S230A EU SPECIFIC ADDITIONAL EQUIPMENT Zakres dodatkowy, charakteryst. dla UE

S249A MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL Wielofunkcyjność dla kierownicy

S255A SPORTS LEATHER STEERING WHEEL Kierownica sportowa ze skóry z poduszką

S302A ALARM SYSTEM Instalacja alarmowa

S312A LT/ALY WHEELS WITH MIXED TYRES Obr. BMW, st. le. z ogumieniem mieszanym

S321A EXTERIOR PARTS IN BODY COLOR Zakr. wyp. zewn. w kolorze pojazdu

S328A ALUMINIUM RUNNING BOARD SILL Stopień, aluminium

P330A SPORTS PACKAGE Pakiet sportowy

S342A TITAN LINE INTERIOR Listwy wewnętrzne Titan Shadow

S386A ROOF RAIL Reling dachowy

S403A GLAS ROOF, ELECTRIC Dach przesuwno-uchylny, elektryczny

S423A FLOOR MATS, VELOUR Dywaniki podłogowe Velours

 

S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S431A INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S459A SEAT ADJUSTM., ELECTR. W. MEMORY Elektryczna regulacja foteli z pamięcią

S464A SKIBAG Worek na narty

S481A SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER Fotel sportowy

S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

S496A SEAT HEATING FOR REAR SEATS Podgrzewanie fotela tylne

S502A HEADLIGHT WASHER SYSTEM Spryskiwacze reflektorów

S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)

S521A RAIN SENSOR Czujnik deszczu

S522A XENON LIGHT Światło ksenonowe

S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatyzacja automatyczna

S601A TV FUNCTION Funkcja TV

S609A NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL System nawigacji Professional

S644A PREP. FOR. MOB. PH. BLUET. INTERF. Instalacja tel. kom. z Bluetooth

 

S672A CD CHANGER BMW FOR 6 CDS Zmieniarka CD na 6 płyt CD

S676A HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM System głośników HiFi

S775A INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE Podsufitka antracyt

S785A WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS Lampy kierunkowskazów białe

L801A GERMANY VERSION Wersja krajowa Niemcy

S818A MAIN BATTERY SWITCH Główny wyłącznik akumulatora

S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Spis dealerów, Europa

S879A GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Instrukcja obsługi, jęz. niemiecki

S925A SHIPPING PROTECTION PACKAGE Ochronny pakiet wysyłkowy

S926A SPARE WHEEL pełnowartościowe koło zapasowe

S934A WINTER TYRES ON LT/ALY WHEELS Dummy-SALAPA

S936A REQUEST BMW MOBILE PHONE ON DELIVERY BMW Handy b. Ausliefer. anfordern

S945A CONSIDERATION OF PRICE DEPENDENCY Dummy-SALAPA

S964A REQUEST NAVI DVD ON DELIVERY Przy dost. zażądać płyty DVD nawigacji

 

S413A LUGGAGE COMPARTMENT NET Siatka oddzielająca bagażnika

S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Licznik kilometrów

S851A LANGUAGE VERSION GERMAN Wersja językowa, niemiecki

 

nIE ZNAM SIĘ NA BMW planuję zakup właśnie powyższej sztuki.

Opublikowano
Witam koledzy czy może mi ktoś odpowiedzieć czy kupić X5 E53 z 2003 roku sport pakiet z silnikiem 3.0 D 187 koni. Interesuje mnie co sądzicie o tym silniku. I jeszcze jedno pytanie jakie na czym polegał lift w 2004 roku.

Zależy w jakim stanie silnik, czy ma najechane 200 tyś km czy 500 tyś km. Pytanie zbyt ogólnikowe.

Opublikowano
Przebieg ma 205 tyś. Auto sprowadzone z Francji przez znajomego. Ostatni wpis w książce serwisowej jest z 2009 roku przy stanie licznika 168tyś. Auto w środku zadbane niepowycierane.
Opublikowano
Rok produkcji książki serwisowej, 2010? :D

 

Kolego ---PITONG---sledzac cie to jaki ty jestes przesmiewny chyba sam nam tu na forum opowiadasz chyba swoje doznania.

Ktore ktos cie uswiadomil co masz a o czym nie wiedziales.

Dlaczego zaraz tak sadzisz zdazaja sie wyjatki poprostu moze ktos faktycznie malo uzytkowal to auto,nie kazdy musi zaraz robic rocznie 20-50 tys/km

Opublikowano
Ale to już było... Panowie ważne w jakim stanie! Na forum jest masę wywodów na ten temat. Tylko dlaczego nie kupujecie nowych z salonu ( do których też można się przyczepić!!!!).
Opublikowano

Jak jest auto dbane od początku, wszystko wymieniane na czas i na takie materiały jakie mają być, a fura lata głównie trasy zachodnie to pojeździ dłuuugo, a jak ktoś eksploatuje w terenie, nie dba, oleje i płyny zmienia jak mu się przypomni, lub 2x dłużej no bo po co, to takie aytko pojeździ znacznie krócej i tyle. Bywają auta z ori przebiegami po 150tyś, a umęczone że szok!!! Oleje lane półsyntetyki lub nawet widziałem mineralne, no bo taniej... A że mineralnego łyka takie ilości, że jeszcze raz tyle trzeba dolać podczas eksploatacji (mniejsza lepkość) i wychodzi na to samo to już nic. Auta mające po 8 lat i ok 200 tyś przebiegu często mają jeszcze oryginalne oleje w mostach, skrzyniach, płyny hamulcowe także oraz płyn w układzie chłodzącym... A takie płyny po 3 latach tracą swoje właściwości i zwyczajnie zaczyna się korozja, a później płacz, bo auto prawie nowe, a pada to czy tamto...

Podsumowując: kkażdy przypadek jest inny i nie ma uogólnikowania, a koledzy nie muszą sie tak od razu oburzać, tylko brać niektóre sprawy z przymróżeniem oka ;)

Tak czy siak Xa polecam, ale w stanie dobrym lub nadającym się do regeneracji tańszym kosztem. Jak jest padaka to tylko na części, bo poszczególne elementy drogie!

U mnie np padły ostatnio takie elementy, które prawie podwoiły wartość auta:

wentylator chłodnicy (ponad 1000zł - naprawiłem za 50zł)

wentylator powietrza kabiny (600zł - naprawiłem za 10zł szczotki ;) )

panel sterowania fotela kierowcy z pamięcią (nie działałą regulacja fotela, kierownicy oraz pamięć) - naprawa 50zł (układ pamięci padł), a kosztowałby ok 700zł używka!

skrzynia biegów - 5000zł

wszystkie świece żarowe : 500zł

dwa wtryski, dwa czujniki parkowania, regulator napęcia ze szczotkami, komplet tarcz hamulcowych i dwa komplety klocków, płyny, oleje i inne takie tam... plus paliwo! Więc niektóre rzeczy drogie jak cholera, ale mogą paść zawsze rzeczy nieprzewidziane, jakiś tam czujnik, przepływka, przekaźnik, moduł...

Tak więc jak ktoś już tutaj powiedział, jak ktoś wydaje ostatnie oszczedności na Xa to cieniutko później to widzę w razie draki na 1000zł lub wiecej plus robota.

Opublikowano
Ładne koszta,bez urazy ale pewnie gdy go kupowałeś wydawał się idealny (tylko nie bierz tego za nabijanie się, tak tylko pytam). Ja swojego brałem, uważam za nieduże pieniądze, gdyż nastawiałem się, że pewne sprawy i tak trzeba będzie zrobić czy kupisz za 55-58 czy 43tyś. zł. Ostatnio wstawiłem dyfer przód za 1,5tyś zł. Wymienię jeszcze świece i sterownik do nich, lewa strona nie gra i jakieś kosmetyczne sprawy. Ale jeździ super! I zgadzam się z Tobą co do eksploatacji-zależy jak się trafi!
Opublikowano

Ja swojego ponad rok temu (kiedy jeszcze trzymały wysokie ceny) kupiłem za naprawde niewielkie pieniążki, tj za ok 50tyś zł, plus akcyza i rejestracja. Więc i tak jest ok. Nawalone ma kupe km, ale stan w miarę ok i baaardzo dobrze wyposażone autko. Ze zwględu na to ostatnie wziąłem.

A w firmie mam powiedzmy nowe auta dostawcze, każde po ok 200 tyś km przybiegu, serwisowane i już po gwarancji niestety i zaczyna się. Zaznaczam że auta 2-3 letnie, serwisowane! I tutaj alternator za 600zł, rozrusznik za tyle samo, tutaj komplet hamulcy za 1500zł, tutaj płyn hamulcowy, plus olej w skrzyni, zaczyna przeciekać pompa wody... I koszta się zaczynają, a auta prawie NOWE! Tak więc doskonale widać że i zadbane auta kosztują, czasami dość sporo.

Jak ktoś chce tani w eksploatacji samochód to polecam Fiata Pandę :D

Opublikowano
Jeszcze co do awaryjności i przebiegów. W Motorze zamieścili raport niezawodności i w samochodach 4-5letnichBMW X5/X3 znajdują się na....112miejscu jako najbardziej awaryjne za Peugeotem 407!!!! W innych rocznikach nie widać, może gdzieś po środku. Co do przebiegu to najwięcej jeździ się do 3 lat- 50tyś km rocznie, później przebiegi spadają, 5lat- 70tyś. 7lat- 92tyś. 9lat- 111tyś. 11lat- 126tyś. Jest to średnia, więc chyba można znaleść jakiegoś rodzynka z niedużym przebiegiem :cool2:
Opublikowano

Nie wiem na jakiej podstawie był tworzony raport w Motorze, ale wiem jedno - jeżdżę iksem od ponad dwóch lat, auto ma oryginał przebieg 9obecnie 155 000 km)- salon Polska serwisowany regularnie - i nie ma najmniejszych kłopotów z czymkolwiek poza materiałami takimi jak płyny, klocki tarcze.

Nic nie puka, nic nie stuka, skrzynka płynnie zmienia, silnik mruczy aż miło.

A wracając do tematu posta - X5 to limuzyna, spalanie auta z automatyczną skrzynią 3.0 d to 12 litrów w cyklu mieszanym, auto duże i przestronne, świetnie trzyma sie drogi - zarówno asfaltu, jak i drogi gruntowej.

Śmiało mogę polecić iksa piątego osobie, która ma duże wymagania odnośnie komfortu jazdy samochodem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.