Skocz do zawartości

Kupno Bmw X5 E53 - Prośba o rady, opinie, porównania


Hondelyk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Wszystko zalezy od egzemplarza.

W tych dieslach.

Kolektor ssący z klapkami

Koło pasowe

Termostaty

Odma

Moduł swiec

Paski pierdół rolki. Napinacze

Ewentualnie zawory sterujące turbo jeśli jest podciśnienie.


Na co.zwrocic uwagę?

To ciężko w kilku zdaniach napisać

Na blacharkę

Na wycieki

Na pracę silnika

Na sposób w jaki pracuje skrzynia biegów

Tak naprawdę do silnika nie wejdziesz.

Po roku można już co o aucie powiedziec

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Panowie, co wy tu piszecie ze jakies drobne 2000zl na serwis starego x5. Przeciez dobrego e53 nikt nie sprzedaje, bo po co, jak alternatywy brak. Tak lekko 10.000. 1000zl za turbo? Gdzie? Chyba ze szrotu z nalotem 400tys. A opony? A zawieszenie? A mosty? Reduktor? Skrzynia? Hamulce? Nie istotne czy najlepsze czyli 3.0d czy najgorsze czyli 3.0i. Mialem ostatnio pozakupowa 4.6is i poszlo na dzien dobry 12tys bez ruszenia zawiasu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno mojemu stuknęło 5 lat posiadania i od 182 do 328km przebiegu. 2k to na opony w roku. Niestety nie ma alternatywy, nie jest na sprzedaż. To fajne auto i odwdzięcza się bezproblemową eksploatacją. Jak stoi. a i to nie gwarantuje, że klamka się nie urwie:D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

X5 z przebiegiem 340 tys km warto brać?

Ktoś się orientuję czy x5 z 2004r wszystkie miały obok świateł takie spryskiwacze czy co to tam jest?

Widziałem wersję tylko same światła bez tych spryskiwaczy obok u dołu od lamp.

Czy to standardowe czy bite auto było i dlatego tych elementów nie ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Brak xnenon - brak spryskiwaczy, to tak z technicznego punktu widzenia.

Pytanie ogolne czy warto, bez napisania o jaka jednostke chodzi, mija sie z celem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

jak chcesz taniej eksploatacji to bierz 3.0i z lpg. Nie ma tańszego X5 w eksploatacji. O taniej eksploatacji 3.0d piszą tylko Ci, którzy JESZCZE nie wracali lawetą do domu.

Mam zrobione dieslem prawie 100tyś w 3 lata. Dawno przekroczyłem 10k za same części za utrzymanie samego silnika w dobrej kondycji, a i tak raz laweta była. Do tego spalanie diesla nie jest małe: od 8 do 16 litrów trzeba liczyć, 3.0i mieści się w 10-20 lpg, czyli sporo taniej.

3.0i miałem, na serwis ciężko wydać więcej niż 5k za części , chyba, że wchodzą jakieś grube mody.

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co jest w x5 3.0i do popsucia się czego nie ma w dieslu?

Jakie elementy, części ma 3.0i czego nie ma diesel?


W 3.0d wiem że są wtryski, turbina i wiele innych rzeczy a co jest w benzynie czego nie ma w dieslu z takich psujących się rzeczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Vanosy, elektozawory, disa, sondy lambda co chwile, katalizatory, swiece, cewki, uszczelniacze zaworow, wadliwa konstrukcja tlok/pierscienie-spalanie oleju, wycieki oleju z walu (przod/tyl), wycieki oleju spod kazdej uszczeleczki. Poza tym 3.0i buczy a nie jedzie i pali jak smok w x5.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vanosy to są kolego w 4.4i a mi chodzi o silnik 3.0i


Tak w ogóle sprawdziłem to co podałeś na alledrogo to wszystkie te części są i tak ogółem tańsze niż regeneracja turbo. Nie wspominam o wtryskiwaczach i innych drogich pierdół w dieslu.


W 3.0i świece, cewki itp jak już zrobię i kupię dobrej firmy to myślę, że posłużą na lata.

Rocznie robię 10 tys km max.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Vanosy to są kolego w 4.4i a mi chodzi o silnik 3.0i


Tak w ogóle sprawdziłem to co podałeś na alledrogo to wszystkie te części są i tak ogółem tańsze niż regeneracja turbo. Nie wspominam o wtryskiwaczach i innych drogich pierdół w dieslu.


W 3.0i świece, cewki itp jak już zrobię i kupię dobrej firmy to myślę, że posłużą na lata.

Rocznie robię 10 tys km max.

Widze ze kolega sie lepiej zna i znalazl bmw m54 bez vanosow :duh:

Jak chcesz tak bardzo 3.0i to je kup. Zaden problem. Moje zdanie jest takie iz najlepszy jest 3.0d, najgorsze 3.0i. Niszowe i dla odwaznych 4.4i, kultowe i zabijajace kosztami 4.6/4.8. Jezdzilem kazda x5 na rynku. Od e53 po F15, kazdym dieselem, kazda benzyna. No ale coz, sa tacy co nigdy nie mieli ale wiedza lepiej....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli pytasz czy mozna, mozna, jesli sadzisz ze po prostu wyciagniesz stare i wstawisz nowe/to duze aby dzialalo, nie bedzie dzialalo.

Jesli zmieniać tanio i dobrze to tylko android+ibus ale ciężko znaleźć dobrego androida bo to oprócz hardłeru dochodzi do tego jeszcze soft. Ale trzeba przyznać że jutub w aucie jest tego wart. Drugą opcję gdzieś na forum wrzucił kolega z chyba Anglii, na wtedy to był koszt rzędu ponad 4tys a radio miało wygląd "uniwersalny" niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czarus89 - jak chcesz spalania poniżej 10l/100 to nie szukaj trzylitrowych diesli w samochodach ważących netto ponad dwie tony.


Jeśli jesteś zwolennikiem LPG to weź te 3.0i, rakieta to nie będzie (z resztą i 4.4 nią nie jest) ale jeździć będzie. Spalanie LPG też będzie rzędu naście litrów na sto ale to masz przez pół w porównaniu z benzyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no 3.0d to spalanie takie jak 3.0i z LPG a gaz o połowę tańszy.


Ile chodzą w dobrym stanie 3.0d a po ile 3.0i z LPG tak by nie przepłacić?


Troszkę martwi mnie diesel bo tańszy niż benzyniak ale ceny są od 22 do 32. Niby za 24 tys były ładne ale skąd pewność że nie trzeba zaraz wydać dużo kasy na turbo, wtryski, itp?


Ps. Jak już szukać auta to ponad standardowe wyposażenie to te fotele sportowe dużo są lepsze od komfortowych np jadąc w trasę?

Szyba komfortowa co daje w aucie? Widziałem po dekodowaniu numeru VIN i jeszcze nagłośnienie profesjonalne hifi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie no 3.0d to spalanie takie jak 3.0i z LPG a gaz o połowę tańszy.


Ile chodzą w dobrym stanie 3.0d a po ile 3.0i z LPG tak by nie przepłacić?


Troszkę martwi mnie diesel bo tańszy niż benzyniak ale ceny są od 22 do 32. Niby za 24 tys były ładne ale skąd pewność że nie trzeba zaraz wydać dużo kasy na turbo, wtryski, itp?


Ps. Jak już szukać auta to ponad standardowe wyposażenie to te fotele sportowe dużo są lepsze od komfortowych np jadąc w trasę?

Szyba komfortowa co daje w aucie? Widziałem po dekodowaniu numeru VIN i jeszcze nagłośnienie profesjonalne hifi.

 

Spalanie w benzynie będzie wyższe niż w dieslu. Kosztowo wyjdzie tak samo czy to diesel czy LPG w 30i.

ale palić to nie będzie tyle samo.

zreesztą... przy x5 raczej nie patrz na spalanie.. bo małe nie będzie,.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 litrów gazu lepiej wychodzi niż 13 litrów ropy.

3.0D testowałem i wyszło mi przy spokojnej jeździe 13 litrów. Przy gazie czytałem, że spali przy spokojnej jeździe 14 litrów gazu do 16 do 120 km/h.


Tak w ogóle jeździłem 3.0D z 2004 i ta skrzynia to ZF?

3.0i z 2004 ma GM?


Duża różnica? Jakie koszta ewentualnej awarii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ja się zastanawiałem to zaufany mechanik doradzał "3.0 z manualem z jak najmniejszym nalotem". Wiesz ile taki kosztuje? Jak nie stać Cię na wydatek 6tyś-10tyś na roczną eksploatację (bo coś się w starym gracie może zjeb...) to kup sobie lepiej nie wiem, fiata? Jak możesz liczyć, że kloc o cx stodoły na kołach 6x szerszych niz w maluchu, napędem 4x4 i wagą 2,5 tony będzie palił 6 litrów gazu i będziesz jeżdził taniej niż na miesięcznym?

Z drugiej strony "spokojna" jazda i 13 litrów? Mi 14 wciagał średnio przy spokojnej jezdzie na odcinku 530km i czasie 3,4h. Czyli już wiesz, że coś może być do naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no Widzisz, Ty robisz 530 km w 3,4h a ja taki dystans robię w 8h.

Dlatego moje auta nie psują się. Nie katuje ich, nie piłuje ile fabryka dała.

Dlatego ja w swojej audicy wymieniłem tylko raz tarcze, klocki przez tyle lat. O innych awariach nawet mowy nie ma.

Słyszałem opinie, że ta audia dużo pali. U innych pali 15l benzyny, mi mój pali 8 litrów. Jak się jeździ spokojnie, nie piluje to nie ma spalania większego czy też jakichś awarii.


Ja kupując x5 nie kupuje by ścigać jak wariat, czy testować ile fabryka dała. Chyba prędkości wysokie to przypadłość użytkowników BMW :) chyba tu nie pasuje... Zbyt wolno jeżdżę :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie, po prostu mylisz segment aut. Jezdzisz starym, jednym z najlepszych v6 jakie bylo zbudowane, a chcesz kupic tak samo stare auto 4x4. Zle to wszystko porownujesz. Jesli oczekujesz taniej eksploatacji, to nie jest segment dla ciebie, jesli szukasz bmw, ktore nie bedzie sie psulo, tak jak twoje audi, to totalnie nie jest auto dla ciebie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego ja w swojej audicy wymieniłem tylko raz tarcze, klocki przez tyle lat.

I widzisz to są koszty utrzymania auta a nie ta turbospreżarka czy skrzynia której się czepiłeś. Olej w niej zdążyłem już trzy razy zmienic. Remont zawiasu z przodu na częściach by mieć to z głowy na kilkadziesiąt tys km to okolice 2tys kilka lat temu z cenami po dobrych zniżkach. I nie licz że nie będziesz nic wymieniał. No chyba, że faktycznie bardziej będzie stał niż jezdził. Kalkulowałeś ubezpieczenie? Składkę AC? Lubisz oglądać każdą złotówkę z każdej strony = miesięczny albo roczny.

PS.

500km w 8h? kiedyś robiłem 300 w 6-7h ale potem wybudowali autostrady i ekspresówki. W innych państwach znacznie wcześniej. Życie jest za krótkie by jeździć dizlem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A co to za powiedzenie, zycie jest za krotkie aby jezdzic dizlem?? Akurat diesel to najlepszy silnik w bmw. W x5 to calkowicie jedyna sensowna propozycja.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.