Skocz do zawartości

Kupno Bmw X5 E53 - Prośba o rady, opinie, porównania


Hondelyk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Szarpanie moze byc od zlych opon. Te objawy na to wskazuja. Dobre gumy do x5 to, zaleznie jaka felga, ponad 3000zl. W xdrive musza byc takie jakie musza byc :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Tak apropo's tych gum. Rozumiem, że jest to istotne przy konfiguracji szersze opony z tyłu a węższe z przodu - tak aby średnica kół z przodu była równa średnicy kół z tyłu.

Przy założeniu kół tych samych rozmiarów nie będzie problemów...


Letnie mam 255/50/19 + 285/45/19.


Na zimę bym poszukał kompletu kół z jednakowymi oponami. Czy też trzeba się tak doktoryzować aby x-drive działał poprawnie czy wystarczy zapewnić właściwą nośność i index prędkości (+ wersję XL)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ten zestaw lato musi byc z aprobata bmw. Inaczej moga byc szarpania. Najszybciej, wyciagnij bezpiecznik nr46 i zobacz jak auto jedzie. Szarpie, skrzynia, nie szarpie, zle opony.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto dostaję na tydzień, żeby sobie wszystko sprawdzić, jeśli spasuje to biorę jeśli nie to oddaję - dość uczciwe podejście ;)

nawet nie myślę o kupnie w ciemno.


opony są na wykończeniu, ale jeśli kupie X5 to wlatują nówki. Auto stoi na 19" są tez 17" zimówki. 19" to star spoke 132 ( jak dla mnie to jedne z fajniejszych ) 17" to jakiś Dezent

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ale producenci roznie rozumieja 315/35... I wychodza roznice w predkosciach obrotowych kol, czego xdrive nie znosi i daje znac szarpaniem, stukaniem, charekterystycznym wyciem.. Dlatego tez opony roznej szerokosci musza byc z aprobata bmw...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

O a to ciekawa informacja...

ale opony klasy premium powinny być raczej dobrze zrobione/ pomierzone ;)

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No wlasnie, z mojego doswiadczenia, a siedze w reduktorach od lat, nie koniecznie jest to prawda. Jesli wezmiemy dla przykladu Pirelli, jedna z gwiazdka a druga nie, beda sie roznily, mimo iz parametry beda takie same. Ta sama sytuacja jest z przykladowa Pirelli z aprobata MO, NU, AU. Nie wspominam juz o chinczykach, taka IOTA dla przykładu ma napisane 315 a w realu ma 285...co sie dzieje z obwodem sami sobie dodajcie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Koledzy/kleżanki...


Noszę się z zamiarem rozstania z e53 .

Z tąd moje pytanie ; ile można realnie dostać za takie auto?

Wiadomo każdy by chciał jak najwięcej ;)


e53 4.4i 2001r

Sport pakiet

Czarny , środek siwy

Rozrząd i vanosy zrobione

Nowe hamulce

Przód wahacze i końcówki nowe

Nie będę się rozpisywał ( przez 1.5roku włożyłem €5k)


Auto jeździ jak należy, wszystko działa, nic nie jest zepsute.

Wizyta u blachaża się przyda (bardziej skupiam się na stronie technicznej w moich autach niż na wizualnej).

Nie ma rdzy ale dużo wgniotków od żołędzi na masce i dachu ( nie po gradzie ).

Auto stoi na Styling 87, opony michelin pilot sport( połowa bieżnika około).


Przebieg 266tyś, środek naprawdę ładny .


Na holenderskich tablicach ...


W jakich to pieniądzach chodzi w Polsce ?


Ostatnio zrobiłem 4tyś km w 10dni (wakacje) w temp 30-40st bez żadnych niespodzianek .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
wszystko zależy od wyposażenia. Jak masz podgrzewaną kanapę, navi, dsp i full innych rzeczy to coś weźmiesz. Ale weź pod uwagę, że auto jest nie zarejestrowane, nie opłacone, chyba bez lpg (nie widzę info). Ogólnie nastawiłbym się na około 20k. Zarejestrowane z gazem wyjdzie pewnie coś pod 30k. Klient kupuje oczami, jak są wgniotki itp to nie wygląda pewnie najlepiej.
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Noszę się z zamiarem zakupu X5 E53. Wygląda dla mnie po prostu przepięknie. Po przestudiowaniu bardzo wielu artykułów itp. padło na silnik 3.0d rocznik najlepiej po 2006 roku i tylko z polskiego salonu. Niestety im dłużej czytam tym więcej dowiaduję się o ponadprzeciętnej usterkowości i "wysokich kosztach utrzymania". Uważam, że "wysokie koszty" to pojęcie względne dlatego byłbym bardzo wdzięczny gdyby ktoś mógł te koszty jakoś podsumować. Na co zwrócić uwagę podczas zakupu oprócz skrzyni biegów i ewentualnych wycieków. A może lepiej skupić się nad X3 E83 z 3.0 benzyna+lpg? Auto podoba mi się o wiele mniej niż X5 natomiast z tego co wyczytałem jest znacznie mniej awaryjne, wręcz polecane w kilku rankingach jako dobry używany crossover.

PS. Proszę o powstrzymanie się od komentarzy, że temat był poruszany już kilka razy. Po prostu przestudiowanie kolejnych 100 stron o X3 i prawie 200 o X5 zajęłoby mi kolejnych kilka dni a zależy mi na czasie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zacznijmy od tego iz nie ma e53 po 2006 roku. Ilosc usterek w e83 jest wieksza niz w e53. Poza tym x5 to x5. Jak chcesz 3.0i, szukaj x5 w benzynie. Nie jest to dobry wybór, diesel lepiej pasuje do auta ale jak kto woli.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
jeżeli chodzi o koszty utrzymania to jednak najtańszym do utrzymania x5 jest właśnie 3.0i z lpg. Do 100km/h jedzie przyjemnie, do 120 jest ok, potem osiągi zwykłej osobówki. Osobiście posiadając 3.0d uważam, że wcale nie jest takie tanie w eksploatacji. Spalanie w mieście nie zamulając w okolicach 15l, trasa spokojna ok 9l a autostrada 10,5+. Wystarczy usterka koła pasowego w 3.0d żeby starczyło na duży serwis 3.0i. A gdzie wtryski i turbo? Które czeka większość osób które kupią 15 letniego x5. 3.0d mogę porównać do benzyny 4.4 przedliftem z lpg pod katęm eksploatacji. Takiej realnej w przypadku tak starych aut. No i dochodzi problem z dyrami które nie dają rady w 3.0d poliftowym. Zobacz ile kosztują dyfry 3.91 a zobacz ile pozostałe przełożenia. Jak chcesz polifta który tanio jeździ to 3.0i, jak takiego który jedzie to 3.0d + program i worek kasy na serwis.
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie w cyklu mieszanym na poziomie 10-11l nie przeraża mnie zbytnio. Co do wtrysków i turbo to biorę to pod uwagę w każdym dieslu którego kupuję. Chodziło mi bardziej właśnie o inne mniej oczywiste awarie. Ile średnio wytrzymują te dyfry? Jak często usterka koła pasowego?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
jeżeli chodzi o koszty utrzymania to jednak najtańszym do utrzymania x5 jest właśnie 3.0i z lpg. Do 100km/h jedzie przyjemnie, do 120 jest ok, potem osiągi zwykłej osobówki. Osobiście posiadając 3.0d uważam, że wcale nie jest takie tanie w eksploatacji. Spalanie w mieście nie zamulając w okolicach 15l, trasa spokojna ok 9l a autostrada 10,5+. Wystarczy usterka koła pasowego w 3.0d żeby starczyło na duży serwis 3.0i. A gdzie wtryski i turbo? Które czeka większość osób które kupią 15 letniego x5. 3.0d mogę porównać do benzyny 4.4 przedliftem z lpg pod katęm eksploatacji. Takiej realnej w przypadku tak starych aut. No i dochodzi problem z dyrami które nie dają rady w 3.0d poliftowym. Zobacz ile kosztują dyfry 3.91 a zobacz ile pozostałe przełożenia. Jak chcesz polifta który tanio jeździ to 3.0i, jak takiego który jedzie to 3.0d + program i worek kasy na serwis.

Bardzo trafnie opisane :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.