Skocz do zawartości

Kupno Bmw X5 E53 - Prośba o rady, opinie, porównania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Niezła "laurka" wystawiona N62, ale co tam ;-)



W związku z tym moje pytanie, czy z doświadczenia wiecie przy jakich przebiegach się to z reguły dzieje? Czy nie ma reguły, a tylko symptomy? Nie chciałbym, jak to Orzel napisał, po zakupie rozpocząć użytkowania iSa od remontu silnika... :-(



Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Odpowiedzi 2,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po lift x5 jak i kazde x3 jest autem pod kazdym wzgledem lepszym od pre lci x5.

 

O, i to jest konkretna odpowiedź !

Zdecydowanie wolałbym x3, nie potrzebuję jeździć czołgiem ;) Czytałem trochę Twoich wypowiedzi, wiem, że jesteś jednym z ekspertów od xDrive'a. Czyli nie bać się tego ? Jeśli nawet trzeba będzie zregenerować komplet to już będzie działać przy odpowiednim użytkowaniu ?

 

Kierujesz sie w strone najgorszego x5, manual w przedlifcie....

A przedlift automat jest lepszy niż manual ? Pomijam ogólną kwestię wygody automatu.

Opublikowano
W moim mniemaniu x3 jest to auto kompletnie bezjajeczne, słabo będziesz się czół stjąc nim przy x5. No ale to moje osobiste odczucia...
Opublikowano
Niezła "laurka" wystawiona N62, ale co tam ;-)



W związku z tym moje pytanie, czy z doświadczenia wiecie przy jakich przebiegach się to z reguły dzieje? Czy nie ma reguły, a tylko symptomy? Nie chciałbym, jak to Orzel napisał, po zakupie rozpocząć użytkowania iSa od remontu silnika... :-(

 

Trudno się nie zgodzić odnośnie N62 :]

Nie tak dawno ktoś z forum kupił czerwoną "igłę" 4.8IS z minimalnym przebiegiem i rozpoczął przygodę od walki z dymieniem, więc masz odpowiedź odnośnie przebiegu.

Generalnie ocena stanu samochodu na podstawie przebiegu to nonsens.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po lift x5 jak i kazde x3 jest autem pod kazdym wzgledem lepszym od pre lci x5.

 

O, i to jest konkretna odpowiedź !

Zdecydowanie wolałbym x3, nie potrzebuję jeździć czołgiem ;) Czytałem trochę Twoich wypowiedzi, wiem, że jesteś jednym z ekspertów od xDrive'a. Czyli nie bać się tego ? Jeśli nawet trzeba będzie zregenerować komplet to już będzie działać przy odpowiednim użytkowaniu ?

 

Kierujesz sie w strone najgorszego x5, manual w przedlifcie....

A przedlift automat jest lepszy niż manual ? Pomijam ogólną kwestię wygody automatu.

To zdecydowanie polecam x3 z n47 w automacie. Jezdzi, jezdzi, jezdzi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niezła "laurka" wystawiona N62, ale co tam ;-)



W związku z tym moje pytanie, czy z doświadczenia wiecie przy jakich przebiegach się to z reguły dzieje? Czy nie ma reguły, a tylko symptomy? Nie chciałbym, jak to Orzel napisał, po zakupie rozpocząć użytkowania iSa od remontu silnika... :-(



Sent from my iPhone using Tapatalk

USA.... dla nich wszystko jest problemem. Nawet lekko poza normy VW.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W moim mniemaniu x3 jest to auto kompletnie bezjajeczne, słabo będziesz się czół stjąc nim przy x5. No ale to moje osobiste odczucia...

X5 e53 jest autem tak starym, ze jesli nie posiadasz ISa, slabo sie czujesz przy najnowszym x1.

Opublikowano
Niezła "laurka" wystawiona N62, ale co tam ;-)



W związku z tym moje pytanie, czy z doświadczenia wiecie przy jakich przebiegach się to z reguły dzieje? Czy nie ma reguły, a tylko symptomy? Nie chciałbym, jak to Orzel napisał, po zakupie rozpocząć użytkowania iSa od remontu silnika... :-(



Sent from my iPhone using Tapatalk

USA.... dla nich wszystko jest problemem. Nawet lekko poza normy VW.

 

Niestety trafiłeś tym komentarzem jak kulą w płot :lol:

To takie dziwne że ktoś nie lubi być oszukiwany i nie uważa tego za coś normalnego? Gdy ktoś pluje w twarz to powinno się udawać że pada deszcz? :shock: Oszustwo jest oszustwem.

Inna sprawa, że ciężko znaleźć naród bardziej przywiązany do motoryzacji jak Amerykanie. Nie wiem też czy są bogatsze źródła wszelkiej wiedzy na temat napraw i eksploatacji beemek niż amerykańskie fora.

Opublikowano
Niezła "laurka" wystawiona N62, ale co tam ;-)



W związku z tym moje pytanie, czy z doświadczenia wiecie przy jakich przebiegach się to z reguły dzieje? Czy nie ma reguły, a tylko symptomy? Nie chciałbym, jak to Orzel napisał, po zakupie rozpocząć użytkowania iSa od remontu silnika... :-(

 

Trudno się nie zgodzić odnośnie N62 :]

Nie tak dawno ktoś z forum kupił czerwoną "igłę" 4.8IS z minimalnym przebiegiem i rozpoczął przygodę od walki z dymieniem, więc masz odpowiedź odnośnie przebiegu.

Generalnie ocena stanu samochodu na podstawie przebiegu to nonsens.

 

Nie chodziło mi o ocenę na podstawie przebiegu tylko wiadomo, że na podstawie użytkowania i doświadczeń można wyciągnąć jakieś dane statystyczne/ uśrednione... Stąd można się spodziewać, że np. przy przebiegu 200.000 należy się liczyć z ..., bądź trzeba uważać na...



Sent from my iPhone using Tapatalk

Opublikowano
W moim mniemaniu x3 jest to auto kompletnie bezjajeczne, słabo będziesz się czół stjąc nim przy x5. No ale to moje osobiste odczucia...

X5 e53 jest autem tak starym, ze jesli nie posiadasz ISa, slabo sie czujesz przy najnowszym x1.

 

Nie rozmawiamy tu o nowych autach, bo widząc nową x3 łatwo ją pomylić z x5 . Tak przypakowały x3ki.


Mam dobrze działające 4.4 i nie mam kompleksów co do wieku auta. Nie ścigam się na światłach, nawet nikt nie próbuje ...


Mieszkam w NL , tutaj inaczej postrzegają bmw niż w PL.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niezła "laurka" wystawiona N62, ale co tam ;-)



W związku z tym moje pytanie, czy z doświadczenia wiecie przy jakich przebiegach się to z reguły dzieje? Czy nie ma reguły, a tylko symptomy? Nie chciałbym, jak to Orzel napisał, po zakupie rozpocząć użytkowania iSa od remontu silnika... :-(



Sent from my iPhone using Tapatalk

USA.... dla nich wszystko jest problemem. Nawet lekko poza normy VW.

 

Niestety trafiłeś tym komentarzem jak kulą w płot :lol:

To takie dziwne że ktoś nie lubi być oszukiwany i nie uważa tego za coś normalnego? Gdy ktoś pluje w twarz to powinno się udawać że pada deszcz? :shock: Oszustwo jest oszustwem.

Inna sprawa, że ciężko znaleźć naród bardziej przywiązany do motoryzacji jak Amerykanie. Nie wiem też czy są bogatsze źródła wszelkiej wiedzy na temat napraw i eksploatacji beemek niż amerykańskie fora.

Masz racje. Troszke sie zapedzilem. Troche zirytowal mnie gosc bo wypowiada sie o n62, ktorym jezdze, bez znajomosci silnika, wylaczylem po tym jak opisal rurke aluminium jako plastikowa...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To zdecydowanie polecam x3 z n47 w automacie. Jezdzi, jezdzi, jezdzi.

A N47 to nie jest ten awaryjny silnik z rozrządem w kabinie ? Dlaczego nie lepiej M57 lub ewentualnie M47 ?

 

X5 e53 jest autem tak starym, ze jesli nie posiadasz ISa, slabo sie czujesz przy najnowszym x1.

Ja już wyrosłem z tych lat gdzie mi się spieszyło i mam gdzieś czy obok stoi Mustang czy Tico. Jeżdżę swoim tempem. Poza tym nie podobają mi się nowe Beemki. Jak w każdych nowych autach wszystko jest takie plastikowe, jednorazowe i dużo bajerów oraz naładowane różnymi ekologicznymi sre-pe-efami. Te starsze do początku lat 2000 były siermiężne,trochę kanciate i miały swój urok. Byle blachy były zdrowe, a mechanicznie wszystko do ogarnięcia.


To jak podpowie ktoś jeszcze za i przeciw X83, X53 przedlift, polift ? ;)

Opublikowano

Mam polift od dwóch i pół roku i od 182-254tys km. Generalnie zepsuło się wszystko wkoło o czym piszą ludzie na forum. Na lato mam cztery takie same dziewiętnastki i mimo, że powinno to spowodować katastrofę z xdrive - śmiga dalej. Bardziej jestem specem od wymiany wspornika klamki i naprawy płytki zawierającej mikrostyki otwierania tylnej klapy niż wszelkich napraw silnika mimo iż coś tam coś tam wkoło niego wymieniłem.

"Radość z jazdy" - myślę, że tym większa im nowszy a z salonu to już największa. Jeszcze większa jest radość z jazdy takimi kupionymi za jedną wypłatę:)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To zdecydowanie polecam x3 z n47 w automacie. Jezdzi, jezdzi, jezdzi.

A N47 to nie jest ten awaryjny silnik z rozrządem w kabinie ? Dlaczego nie lepiej M57 lub ewentualnie M47 ?

 

X5 e53 jest autem tak starym, ze jesli nie posiadasz ISa, slabo sie czujesz przy najnowszym x1.

Ja już wyrosłem z tych lat gdzie mi się spieszyło i mam gdzieś czy obok stoi Mustang czy Tico. Jeżdżę swoim tempem. Poza tym nie podobają mi się nowe Beemki. Jak w każdych nowych autach wszystko jest takie plastikowe, jednorazowe i dużo bajerów oraz naładowane różnymi ekologicznymi sre-pe-efami. Te starsze do początku lat 2000 były siermiężne,trochę kanciate i miały swój urok. Byle blachy były zdrowe, a mechanicznie wszystko do ogarnięcia.


To jak podpowie ktoś jeszcze za i przeciw X83, X53 przedlift, polift ? ;)

Ja napisalem juz co o tym sadze. Jezdzilem, z racji tego co wykonuje, ponad 300toma roznego rodzaju x3, x5. Daj sobie spokój, jesli ma to byc podstawowe auto, pierwsze w rodzinie, z x5 przed liftem w manualu. N47 nie byl tak problematyczny w x3, brak funkcji start/stop, jak w seriach 3,5, nawet jesli, to wymieniasz rozrząd i dalej jezdzisz, bardzo udana jednostka i pasuje idealnie do x3 a szczególnie w automacie. 177ps. Dynamiczne i pali bardzo malo. M47 to stara jednostka nie warta zainteresowania. To moje zdanie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jasne, rozumiem. Potrzebuję jako drugie auto. Przede wszystkim żona będzie tym jeździć do 15000 km rocznie. Głównie dojazdy do pracy spod miasta, 50-70 km dziennie.


 

N47 nie byl tak problematyczny w x3, brak funkcji start/stop, jak w seriach 3,5, nawet jesli, to wymieniasz rozrząd i dalej jezdzisz, bardzo udana jednostka i pasuje idealnie do x3 a szczególnie w automacie. 177ps. Dynamiczne i pali bardzo malo. M47 to stara jednostka nie warta zainteresowania. To moje zdanie.

A w X3 N47 nie miały już tej wady, że koło zębate było zintegrowane z wałem ? I jak z tym xDrive'em ? Jeśli miałbym dać do zrobienia po poprzednim właścicielu to ile potem wytrzyma ? Przy założeniu, że cztery koła jednakowe i umiarkowany styl jazdy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zbyt duzo naczytales sie postow osob bez pojecia o silniku oraz xdrive . Kazdy jeden n47 od początku do konca produkcji ma wal zintegrowany. Zregenerowany reduktor wytrzymuje tyle ile nowy. Jak dla zony, x3 w automacie. Absolutnie zadnego x5 w manualu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zregenerowany reduktor wytrzymuje tyle ile nowy.

Czyli ile ? 50k, 100k, 200k km ?


Sam już nie wiem na co się zdecydować. Im więcej się czyta tym więcej pytań... :duh:

Opublikowano
Zregenerowany reduktor wytrzymuje tyle ile nowy.

Czyli ile ? 50k, 100k, 200k km ?


Sam już nie wiem na co się zdecydować. Im więcej się czyta tym więcej pytań... :duh:

 

Jakbyś tak miał się zdecydować na auto po poczytaniu forów to tylko maluszek by pozostał do wyboru. Zaletą takich starych bmw jest to, że części do nich sprzedają prawie na każdym rogu i są tanie jak dobry stek. Kiedyś miałem dwa japończyki, to tam dopiero były ceny części - oczywiście w odniesieniu do wartości auta.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Otóż to. Bo widzisz ja się przyzwyczaiłem do E36 M43B16, która zaliczyła zgon ze względu na rdzę, ale przejechałem (właściwie to żona) ponad 100k km i w życiu bym nie pomyślał, że w innych silnikach BMW może być inaczej. Tam tylko olej, czasem świece i jakieś uszczelnienia, bo ciekło. Poza tym nic kompletnie się nie działo przez 8 lat ! Coś tam w zawieszeniu, ale poza tym super dupowóz. Zawsze odpalił i zawiózł na miejsce. No, chłodnica kiedyś pękła. Jak zacząłem czytać o innych modelach...


Może faktycznie E83, tylko jakoś cały czas mnie ciągnie do M57. Fajnie to pracuje, kulturalnie, miły dźwięk dla ucha :D

Opublikowano (edytowane)
ale nikt tu nie pisze ze 3.0i jest zle bo jest ok jak sie jeszcze ma lpg ...... ale nie w manualu - to mordega tak jezdzic i potem ciezko sprzedac. Jak poszukasz to napewno znajdziesz jakis okaz ktory ma papiery na juz remontowana skrzynie automatyczna i nie bedziesz musial sie o nic wielkiego martwic bo 3.0 jest raczej bezawaryjny choc przy wiekszych przebiegach potrafia te silniki brac troche oleju ale jak porownac koszty utrzymania v8 to 3.0i wychodzi pewnie dwa razy taniej jezeli chodzi o same koszty naprawy silnika :) Edytowane przez maciej123
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ale nikt tu nie pisze ze 3.0i jest zle bo jest ok jak sie jeszcze ma lpg ...... ale nie w manualu - to mordega tak jezdzic

 

Ale Ty piszesz o M54B30, a mnie się rozchodzi o M57D30.

Opublikowano
Z dizlem jest niestety jeden problem, którego nie da się obejść - jeb... mu z rury jak... co skutkuje spełnianiem norm euro3/4 i wkrótce zakazami wjazdu do miast. Już nie można wjechać do kilku stref miast wynalazców i testerów silników Pana Rudolfa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3.0d czy 3.0i , oba dobre tylko jak pisalem , po remoncie automatu ;)

Aha, rozumiem. A skrzynie w X3 diesel też są takie delikatne jak w E39 (skrzynia GM) ? I jak jest z ewentualnym podniesieniem mocy dla automatu w X3 ?


Chyba trochę nie ten wątek, bo zdryfowałem z X5 na X3 :oops:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

wg mnie do x5 albo V8 albo 30 diesel.

Mam kopciucha i potwierdzam że z rur mu [bad]... jak nie wiem co ;)

haha.. dobre.

ale autko odpycha się przyzwoicie.

kupiłem ze skrzynią po wymianie i narazie ok... poza tym smrodem i brakiem dźwięku vałki.


Tylko kolektor wymieniłem na taki co ma wzmocnione klapy.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.