Skocz do zawartości

Kupno Bmw X5 E53 - Prośba o rady, opinie, porównania


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kurde ładne te is’y...

Czemu pół roku temu ich nie było widać ;)

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Odpowiedzi 2,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oj już tak nie narzekaj, też masz śliczne X5, chociaż nie IS :cool2:
Benzyna zamiast krwi...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Racja.

Mamy tendencje do marudzenia czego nie mamy zamiast sie cieszyć z tego co mamy ;)

Tak czy siak. Jak dojdą dokładki będzie cool.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano

Witam.

Rozglądam się za autkiem do 25tys. Czy warto szukać w tej kwocie polifta 3.0d? Znaleźć można, tylko pytanie czy to będzie coś co pojeździ 5 lat bez dokładki połowy kwoty zakupu... Początkowo rozglądałem się za e60 530d przed lift, ale przydało by się coś 4x4 do przyczepki 1t dmc tandem (Niezbyt często). Czy wogóle automat do takiej przyczepki to dobry pomysł, ogólnie miesięcznie ok 200km z przyczepą, ale trasy po 400km w jedną stronę też się zdarzy kilka razy w roku

Opublikowano
Ponoć układ stałego 4x4 w przedliftowym e53 jest dużo trwalszy i bezawaryjny w porównaniu do poliftowego x-drive. Prawda to? W poliftowych dieslach ponoc mosty i reduktory padają jak muchy?

Ponoć jak chodzi o trwałość i koszty napraw najlepsze wyjście to: przedliftowe e53, 3.0i, manual. To ma szanse dłużej pojeździć.

Wał napędowy, półosie, przeguby, dyferencjały są identyczne w przed- i po- lifcie. Dyfry w polifcie różnią się przełożeniami (diesle i V8-ki) oraz skrzynią rozdzielczą (w xDrive). Bezawaryjność i większa trwałość przedlifta zatem wynika stąd, że napęd jest stały, więc wyżej wymienione elementy zużywają się w mniejszym stopniu gdyż są równomiernie obciążone. Nie występuje moment dołączania napędu na przód podczas którego występują duże obciążenia w układzie itd.

Ale coś za coś - przedlift jest mniej dzielny w terenie, ponieważ 100% jego możliwości "terenowych" gwarantuje system ADB-X, który dohamowuje koła bez trakcji, tak aby koła z przyczepnością dostawały napęd. Korzysta z czujników ABS, więc warto zadbać o ich sprawność.

http://www.bmw.com.kh/asia/en/insights/technology/technology_guide/articles/automatic_differential_brake.html

W poliftowym xDrive jest również ten system, ale dodatkowo zamiast centralnego dyferencjału jest skrzynia rozdzielcza dołączająca napęd na przód.


Co do silników to wszystkie rzędowe szóstki będą tańsze w eksploatacji od jakiejkolwiek V8. A jeśli chodzi o skrzynie, to manual w X5 jest nie do zajechania. Automaty to jak koledzy piszą - GM lepiej unikać, a ZF odpowiednio serwisowane służą długo.


 

Witam.

Rozglądam się za autkiem do 25tys. Czy warto szukać w tej kwocie polifta 3.0d? Znaleźć można, tylko pytanie czy to będzie coś co pojeździ 5 lat bez dokładki połowy kwoty zakupu... Początkowo rozglądałem się za e60 530d przed lift, ale przydało by się coś 4x4 do przyczepki 1t dmc tandem (Niezbyt często). Czy wogóle automat do takiej przyczepki to dobry pomysł, ogólnie miesięcznie ok 200km z przyczepą, ale trasy po 400km w jedną stronę też się zdarzy kilka razy w roku

Polifty to raczej przedział 30-35. 25 tys. to tylko przedlift. Ale z drugiej strony automat GM i przyczepa? :|

Opublikowano
tylko pytanie czy to będzie coś co pojeździ 5 lat bez dokładki połowy kwoty zakupu...

 

Nie, chyba że masz zamiar jeżdzić na zasadzie "dopóki koła się kręcą". Raczej musisz się liczyć z większymi kosztami niż średnio 200zł miesięcznie.

Opublikowano
Mój rozpoczął rok rachunkiem na 1700. Wąż hydrauliki wspomagania zaniemógł. Na ile to się miesięcy rozkłada?
Opublikowano

Ok, może źle się wyraziłem. Nie chodzi mi o części stricte eksploatacyjne typu klocki, tarcze, amortyzatory. Nie wspominając o olejach i filtrach bo to oczywiste... Bardziej miałem na myśli silnik, osprzęt, skrzynia,mosty...

Więc co, automat kategorycznie odpada do przyczepki 1t dmc? To po co w takim razie haki w tych autach?

Kolejne pytanie, auto od nowości wyposażone w hak powinno mieć chłodnicę oleju skrzyni biegów? Gdzie takowa chłodnica się znajduje? Mile widziane jakieś foto

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ok, może źle się wyraziłem. Nie chodzi mi o części stricte eksploatacyjne typu klocki, tarcze, amortyzatory. Nie wspominając o olejach i filtrach bo to oczywiste... Bardziej miałem na myśli silnik, osprzęt, skrzynia,mosty...

Więc co, automat kategorycznie odpada do przyczepki 1t dmc? To po co w takim razie haki w tych autach?

Kolejne pytanie, auto od nowości wyposażone w hak powinno mieć chłodnicę oleju skrzyni biegów? Gdzie takowa chłodnica się znajduje? Mile widziane jakieś foto

Kazdy automat ma chlodnice oleju, nie istotne czy ma hak czy tez go nie posiada. Jesli kupisz polifta to spokojnie mozesz przyczepki ciagac, skrzynia ZF, te w przed lift, GM, maja opinie slabszych.

Opublikowano

Jeśli chodzi o holowanie to polecam takie rozwiązanie, nazywa się to redundancja i daje szansę na dojechanie do celu :lol:


http://www.nom3rcy.com/X5/x5withx5.jpg

Opublikowano

Na przyczepie powinien być jeszcze ten skuter z dachem i pasami i byśmy mieli "prawdopodobieństwo graniczące z pewnością" dotarcia do celu:-)

Razem taki zestaw chyba ze 3t waży to więcej niż samo x5, może x5 tak ciężką przyczepę ciągnąć?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@scarab dobra fota....

pewnie kopciuch "zaprzęgnięty"... a do jazdy IS ;)

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano

Ja ciagnalem wazaco 2 tony 7er

Tyle ze 4.4


Ale kurde jak raz na jakis czas pociagniesz lawetke to nic sie nie stanie


Ale jak masz zamiar sciagac graty z niemiec i non stop pod laweta to jednak by lepszy byl dizel w manualu


A najlepi to ducato laweta


1-FF6-E6-D8-4-B7-C-444-B-B88-C-C4272-A56447-A.jpg

Opublikowano
Ehh ok. Jestem rolnikiem, potrzebuję kilka razy w miesiącu przewieźć max 500kg, cement, pasze, nawóz "w koło komina" jak to się mówi. Małe dystanse, max 200km miesięcznie. 2-3 razy w roku trafi się dłuższa trasa 300-400km 500-1000kg masy całkowitej. Więc chyba nie będzie to nie wiadomo jakie piłowanie? Oglądałem kilka poliftów, różnie to bywa nikt igły nie sprzedaje po najniższej cenie rynkowej. Co do ceny 25 tys o których pisałem... Egzemplarze wystawione za 27-28 tys można zbić do 25tys, to jest handel i nikt nie trzyma się sztywno bo nie sprzeda. Każdy z nas sprzedając cokolwiek zawyża cenę żeby było z czego zejść. Trafi się jakaś naprawdę warta zachodu, dołożę do 27tys.
Opublikowano
Panowie a max to nie jest 3500kg? Czy coś źle pamiętam...
Opublikowano
Panowie a max to nie jest 3500kg? Czy coś źle pamiętam...

 

Na zwykłym polskim prawie jazdy kat. B można prowadzić zestaw o łącznej masie 3500kg, jako ciekawostka - na amerykańskim mogę targać prawie 12 ton :D

A ile może uciągnąć E53 - nie pamiętam :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Heh. Kiedyś miałem okazje fh12 „polatać” z naczepą. Ale mieszanie w małych biegach i „połówkach” to nie dla mnie. Ale moc jest ;)
Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano

Znalazłem takie masy w sieci, diesel

Maksymalna masa przyczepy z hamulcami

2300 kg

Maksymalna masa przyczepy bez hamulców

750 kg

i beznzyna 4,4

Maksymalna masa przyczepy z hamulcami

2700 kg

Maksymalna masa przyczepy bez hamulców

750 kg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam.

Tak się pomału przymierzałem do zakupu x3 E83, ale im więcej czytam szczególnie o xDrive'ach tym bardziej boli mnie głowa. Zatem moją uwagę zwrócił X5 e53 3.0D manual sprzed liftu czyli bez tego drogiego w naprawie udogodnienia, a i cenowo podobnie do X3. I teraz mam kilka pytań.

- Czy była jakaś dokładna data wprowadzenia xDrive'a do E53 i czy można to rozpoznać na odległość inaczej niż po vinie ?

- Jakieś bolączki, na które należałoby zwrócić uwagę przy zakupie ? Pomijam sprawy związane z silnikiem i osprzętem, bo rozumiem, że to jest ten sam silnik co w E39 (jeżdżę E39, co prawda M57D25).

- Na ile trwałe są blachy i zawieszenie ?


dzięki i pozdrawiam

Opublikowano

Xdrive był dopiero w poliftach, o ile się nie mylę koniec 2003r( niech mnie ktoś poprawi obolem się mylę ).

Blachy są mocne , ja u siebie nie mam żadnej rdzy ( 2001r).

Co do zawieszenia , raczej trwałe zalecałbym wymianę całymi zestawami naprawczymi, unikać tanich zamienników.

Sprawdź elektrykę , wszystko musi działać.

Z uwagi na wiek zepsuć się może wszystko...


Dodam że jeżeli nie zarabiasz przyzwoitych pieniędzy to zastanów się jeszcze nad zakupem;))

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Xdrive był dopiero w poliftach, o ile się nie mylę koniec 2003r( niech mnie ktoś poprawi obolem się mylę ).

No właśnie. Tyle, że w poliftach też podobno lampy tylne były przezroczyste, ale trafiłem na takiego w ogłoszeniu co mimo tych lamp miał napęd stały.

 

Dodam że jeżeli nie zarabiasz przyzwoitych pieniędzy to zastanów się jeszcze nad zakupem;))

Ale konkretnie co będzie takie kosztowne w porównaniu do E39 na co nie byłbym przygotowany ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Za duzo czytasz opinii "ekspertow" od xdrive a za malo wiesz o problemach przed lifta jak dla przykladu, za krotki wal przedni. Po lift x5 jak i kazde x3 jest autem pod kazdym wzgledem lepszym od pre lci x5. Kierujesz sie w strone najgorszego x5, manual w przedlifcie....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.