Skocz do zawartości

Kupno Bmw X5 E53 - Prośba o rady, opinie, porównania


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Kolego , to jest bardzo stary diesel wiec trudno sie spodziewac zeby mial przebieg po 200000km , miej kilka ladnych tys na pakiet startowy i powinno byc dobrze. Na stronie ktora podales sa dsiele po 200000km ale ceny za przedlifta to widze ze po 9000euro wiec twoj wybor. Ogolnie kolorystycznie fajnaa wersja , mechanicznie sam musisz sprawdzic. Glownie sprawdz wtryski i automat.
Opublikowano
Ja sie nie znam wiec sie wypowiem :). Ogólnie to zaparowane lampy, dołożony zestaw głośno mówiący i jakies DVD czyli kombinowe cos z instalacja i ogólnie jakos tak mówi ta aukcja NIE. Tyle.
Buczu
Opublikowano

Instalacja głośno mówiąca to tutaj norma jeśli ktoś dużo jeżdzi, lampom się przyjżę . Myślisz dokładane?

Jak na przebieg nie jest jakoś bardzo zmęczone. Ohlondałem naszybko jak z pracy wracałem , stoi 7km ode mnie.

Opublikowano

Byłem, oglondałem, podziękowałem .

Rudy w stopniu zaawansowanym, z opon druty wystają, po zamknięciu maski wypadły nerki. Wyplakowany że aż cieknie, ale odpalił od strzała. Mają ładną 4.4l pb, ale na spalanie rzędu 15-20l raczej się nie zdecyduje.

Poszukam jeszcze , ewentualnie skuszę się na e60.

Dzięki za rady.

Pozdrawiam wszystkich.

Opublikowano (edytowane)

Powiedzcie jeszcze jakie wady posiada silnik 4.4, poza spalaniem oczywiście , jakie skrzynie tam siedzą? Rocznik 2001.

Albo inaczej, jaki silnik polecacie do 2002r.

Muszę na dniach coś kupić , a nie bardzo wiem w co strzelać , disla znam ale benzynę nic a nic.

Edytowane przez Kwast.
Opublikowano

Witam,

 

Nie wiem gdzie się udzielić, więc piszę tutaj.

Szukam porównania do e39, Aktualnie właśnie takim modelem jeżdzę, jest to poliftowy 3.0 benzyna w automacie kombiak.

Ciekawi mnie czy komfort i wyciszenie jest dużo gorsze niż w e39?

Podobno SUVami jeździ się gorzej i są głośniejsze.

Zastanawiam się nad zmianą na e53 4.4 lub 4.6IS. Ciekawy też jestem czy skrzynie automatyczne też są nich tak samo trwałe jak w e39 w benzynach

Będę wdzięczny za jakieś porady

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja moge cos doradzic poniewaz mam e39 w kombi oraz e53. E39 jest cichsze oraz bardziej komfortowe przy kazdej predkosci. E53 jest znacznie bardziej uzytkowe jesli chodzi o tylny rzad siedzen. Wiecej miejsca no i brak tunelu. Szukaj 4.4i po lifcie. Znacznie lepsze silnik/naped/skrzynia. X5 jezdzi sie bardzo dobrze, podobnie do e39 ale, nie wiem jak to napisac....x5 to x5 :D Najlepsza beemka jaka mialem.
Opublikowano
Ja moge cos doradzic poniewaz mam e39 w kombi oraz e53. E39 jest cichsze oraz bardziej komfortowe przy kazdej predkosci. E53 jest znacznie bardziej uzytkowe jesli chodzi o tylny rzad siedzen. Wiecej miejsca no i brak tunelu. Szukaj 4.4i po lifcie. Znacznie lepsze silnik/naped/skrzynia. X5 jezdzi sie bardzo dobrze, podobnie do e39 ale, nie wiem jak to napisac....x5 to x5 :D Najlepsza beemka jaka mialem.

 

Dzięki za odpowiedź, Jak będę szukał to jak najbardziej po lifcie i z porządnym wypasem. O 4.4i masz na myśli że są lepsze od 4.6 is?

Akurat na komforcie mi zależy i na wyciszeniu, nie wiem jak duże są różnice w tym aspekcie miedzy X5 a e39, wiadomo że jakiś kompromis musi być, ale nie chciałbym żeby po dłuższej wycieczce "odpadał łeb" od hałasu, no i równiez nie chciałbym żeby tym samochodem się jechało jak wozem drabinaisty, to znaczy, żeby nie trzęsło na nierównościach itp ze względu na fakt że się siedzi wyżej. Mam dwójkę małych dzieciaków, więc chciałbym żeby i podróżnicy się nie męczyli.

Możesz coś więcej powiedzieć o eksploatacji X5? Jak z trwałością zawieszenia (podobno dwie osie mają miechy), czy skrzynia i napęd jest jakoś wrażliwa na usterki i użytkowanie? Jak z elektroniką, czy wrażliwa na usterki itp?

Czy części w zamiennikach są jakoś dostępne? możesz się odnieść jakoś do kosztów utrzymania e39?

 

Gdzieś czytałem że e53 są lepiej wykonane od e39 i mniej podatne na usterki, szczególnie elektroniki, ale nie wiem na ile wiarygodne są to informacje.

Opublikowano
Przepraszam, że odpowiem dość nie kulturalnie...Ale weź przeczytaj ten wątek kilka, kilkanaście stron wstecz A najlepiej od początku - uzyskasz odpowiedzi na wszystkie swoje pytania. Jeśli masz e39 to pojedź do komisu i porównaj jakość wykonania x5. Miałem 523i, wrażenia z jazdy - tapczan z mocnym silnikiem, e53 sport-wysoka taczka z zainstalowanym Windowsem ogarniajacym wszystkie funkcje, to tak jeśli chodzi o jakość elektroniki. X5 to taki wyższy biedniejszy brat e39. Jest krótszy od sedana. Glosniejszy bo wyższy i fizyki tu nie oszukasz.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja moge cos doradzic poniewaz mam e39 w kombi oraz e53. E39 jest cichsze oraz bardziej komfortowe przy kazdej predkosci. E53 jest znacznie bardziej uzytkowe jesli chodzi o tylny rzad siedzen. Wiecej miejsca no i brak tunelu. Szukaj 4.4i po lifcie. Znacznie lepsze silnik/naped/skrzynia. X5 jezdzi sie bardzo dobrze, podobnie do e39 ale, nie wiem jak to napisac....x5 to x5 :D Najlepsza beemka jaka mialem.

 

Dzięki za odpowiedź, Jak będę szukał to jak najbardziej po lifcie i z porządnym wypasem. O 4.4i masz na myśli że są lepsze od 4.6 is?

Akurat na komforcie mi zależy i na wyciszeniu, nie wiem jak duże są różnice w tym aspekcie miedzy X5 a e39, wiadomo że jakiś kompromis musi być, ale nie chciałbym żeby po dłuższej wycieczce "odpadał łeb" od hałasu, no i równiez nie chciałbym żeby tym samochodem się jechało jak wozem drabinaisty, to znaczy, żeby nie trzęsło na nierównościach itp ze względu na fakt że się siedzi wyżej. Mam dwójkę małych dzieciaków, więc chciałbym żeby i podróżnicy się nie męczyli.

Możesz coś więcej powiedzieć o eksploatacji X5? Jak z trwałością zawieszenia (podobno dwie osie mają miechy), czy skrzynia i napęd jest jakoś wrażliwa na usterki i użytkowanie? Jak z elektroniką, czy wrażliwa na usterki itp?

Czy części w zamiennikach są jakoś dostępne? możesz się odnieść jakoś do kosztów utrzymania e39?

 

Gdzieś czytałem że e53 są lepiej wykonane od e39 i mniej podatne na usterki, szczególnie elektroniki, ale nie wiem na ile wiarygodne są to informacje.

Napiszę tak, jeździłem wielokrotnie z całą rodzina trasy uk-pl, naprawdę duża ilością aut różnych marek i moje dzieci zawsze proszą aby jechać x5. Najlepsze na długie podróże. Mam swoje x5 7lat, nigdy mnie nie zawiodła, nigdy. Dla mnie jest to pierwsze i ostatnie bezproblemowe x5.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moja jest na lpg. Zasada spalania gazu jest prosta, odcinasz zero od prędkości 140-14, 150-15 itd. 4.4i po lifcie jest znacznie bardziej ekonomiczna niz 4.6is. Wogule bym 4.6is nie brał pod uwagę ze względu na skrzynie 5hp oraz brak xdrive. Po lifcie masz 325ps w 4.4 a 347ps w 4.6is wiec roznica żadna. Jeśli masz kase, szedlbym w 4.8is. Piekne auta. Obojętnie jak na to nie patrzysz, x5 jest droższe w utrzymaniu niz e39. Z napraw które robiłem to uszczelniacze zaworowe oraz rurka wody. To tyle.
Opublikowano

Od kiedy w polifcie jest lepszy silnik 4.4 ? Nie piszmy glupot bo jeszcze ktos uwierzy, silniki n62 tez maja swoje problemy ja valvetronic , uszczelniacze zaworowe , cieknaca rurka .... w m62 wystarczy rozrzad wymienic i mozna jezdzic , w wersji 4.4 przedlifowej jest pancerna skrzynia ZF ktora robi po 400000km przy zmienianym oleju wiec poza tym ze jest 5 biegowa to nie wiem naprawde gdzie ta wyzszosc 6 biegowej z polifta ? :8) . CZy xdrive jest taki fajny to juz kwestia sporna i ilu ludzi to tyle opinii. Pewne jest jedno , xdrive jak padnie to trzeba zaplacic za regeneracje.

Moja rada to ....bierz wersje 4.6is tyle ze w pl raczej bedzie ci trudno cos wyszukac bo malo tego jest a wiekszosc to szwajcary ;)kkx: czasami odnosze wrazenie ze doradzasz innym to co ty masz a reszta jest beeee ......bo tak. Jezdzilem poliftem 4.4 z uk i przeciez to sa te same samochody co przedlift , a pisane ze jest DUZo LEPSZE jest conajmniej dziwne , fanboy ? :mrgreen:

Prawda jest taka ze w polsce trudno jest kupic dobre przedliftowe 4.4 a co dopiero 4.6 czy poliftowe .4.4 . Tych samochodow jest malo , malo sie ich sciaga bo slabo ida wiec i wybor jest slaby. 4.4 poliftowa DUZO BARDZIEJ ekonomiczna od poliftowego 4.4 ? prosze cie , te samochody pala tyle samo, jak jest roznica 0,5l to jest ok. W poliftowej mialem podobne spalanie jak w przedliftowej 4.4 . Na obu byly kola 19

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moja wiedza polega na tym ze siedzę od wielu lat w bmw i miałem mase x5 na podnosniku. Jeśli pisze ze 4.4i po lifcie jest lepsze to znaczy że z doświadczenia wiem że tak jes i takiego właśnie szukałem. Silnik jest lepszy, mocniejszy i bardziej ekonomiczny, skrzynie sa lepsze oraz napęd jest znacznie lepszy. Ty uważasz Inaczej i po to jest forum. Komu uwierzy ktos kto pyta, jego sprawa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Aha, 4.4 po lifcie to nie to samo co przed. Tego juz tłumaczyć nie musze.
Opublikowano
Troche koloryzujesz wh mnie , ekonomia wg producenta to roznica 0,6 litra benzyny(przy lpg nie wiem czy bedzie jakakolwiek roznica) , przyspieszenie roznica wg producenta to 0,5 sek do setki , jezeli to znaczy ,,duzo lepsze'' to wiesz... :lol: ,xdrive jest po prostu wrazliwy i pada czesciej niz naped w przedliftach , takie sa fakty ;) masz przedlifta..... fajnie tylko ,ze badz troche bardzie bezstronny bo zaraz wejdzie ktos kto ma poliftowe e39 4.4 i napisze ze x5 to klocek dla bab i moje e39 540i to jest fura dla prawdziwych fanow marki :mrgreen:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sobie dobrze Maciej dane poczytaj odnośnie spalania i przyspieszania bo sie różnią od tego co podajesz ale to nie istotne. Ja bym przed lifta nie kupił i tyle. Jeździłem wieloma ixami i coś wiem na ten temat.
Opublikowano
hmmmm koledzy troche jałowy spór. Każdy ma inne odczucia i inny styl jazdy. Kazdy na inne smaczki zwraca uwage i po innym terenie / drodze jeździ. A do jednej opinii musze się przychylić, przyklasnąć i schylić czoła: X5 to X5 - jedyne. I pomijam tu jaki silnik tylko chodzi takie smaczki jak pozycja za kierownica, układ kierowniczy, możliwość manewrowania, widocznosc, poczucie bezpieczenstwa, ergonomia wnetrza i wiele innych małych detali które w kazdy aucie sa inne. Ja mawia klasyk chodzi o ta truskawke na torcie :D
Buczu
Opublikowano
No to zgłupialem. Fakt ze polifty mi się bardziej podobają, więc labo kupić przedlifta i "zrobić mu lifting wizualny" albo szukać bryki poliftowej. Wygląd się dla mnie liczy, ale niezawodność również.
Opublikowano
Lifting wizualny? :D a pozniej beda mowic ze skladany z 4 , wedlug mnie nie ma sensu już lepiej kup tego polifta
Opublikowano
dokładnie, btw w zależności jakiego tego przedlifta kupisz to przerobienie go moze kosztowac 2x tyle co bys do niego dołożył zeby polifta kupic..
Buczu
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeszcze raz napisze, polift ma lepszy wyglad, lepsze silniki, lepsze skrzynie i lepszy naped.
Opublikowano

W sumie racja, tez nie lubię kundlenia samochodu.

e39 też kupiłem z silnikiem M54b30, pomimo że mówili że te silniki chlają olej itp itd, i że 2.8 lepsze.

I mimo wszystko nie żałuję polifta.

 

Z X5 raczej zrobię tak samo. Jeżeli faktycznie okaże się ze polift może byc bardziej problematyczny, to wezmę to na klate i tyle.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.