Skocz do zawartości

Kupno Bmw X5 E53 - Prośba o rady, opinie, porównania


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

zgadzam sie w 100%. Poza tym ciekawe jak kapcie, tarcze i klocki. Sam jestem po wymianie wiec pare groszy tez trzeba położyć.

BTW ciekawe jaka i gdzie butla jest bo jak w bagażniku a nie w kole to bez sensu.

Buczu
Opublikowano

W kole. Opony do wymiany, tarcz nie patrzylem. Te kombibacje blacharskie to jeszcze bym przezyl gdyby ktos sam sobie dolozyl, a cos czuje ze tu tak jest bo bylo walone. Moze podjade na teresy, zobaczymy

 

Ogolnie prowadzenie ok, skrzynia ladnie, ni puko stuko jedzie prosto i nie sciaga. Schodzi delikatnie klar z jednych drzwi.

Jak die otworzy klape tyl to na budzie na gorze w tych rynnach widac podklad. Dziwne. Maska na bank malowana i to licho. Zderzaki malowane. Strona pasazera chyba ok.

 

Nie chce zeby bylo jak z e38 ktora mam. Przez 6 lat wymienialem klocki i oleje za to blacha masakra. Bo sie okazalo ze bylo tak zajebane ze wstawiane byly tylne blotniki i ogonie na aucie wiecej szpachli niz blachy. A gnije jak stary zuk. Mam jeszcze ruskiego UAZa z 80 lat i ma lepsza blache niz ta e38

 

A wiem ze takie x5 to juz prawie zabytki bo maja po 16 lat. Nie jestem typem co za ulamek ceny jezdzi i mierzy suwmiarka szpary miedzy drzwiami bo w takich starych autach to chore. Moim zdaniem nie ma aut bez przygod blacharskich, przez tyle lat ma pewno bylo cos pukniete.

 

Chcialbym po prostu kupic auto ktore nie bylo rozpierdolone z kazdej strony przez tira. W ktorym silnik, skrzynia, zawias nie jest w stanie agonalnyn. Bo nawet jak ktos malowal bok czy maske to co za roznica?

 

Tylko zeby powodem malowania byla lekka kolizja czy wjechanie komus w dupe w korku a nie wyjebanie sie do rowu przy 120 czy czolowe z autobusem

 

 

Pytanie tylko czy da sie kupic w miare dobra x5 przed liftem w benie za te 35k czy tylko same grzmoty po spotkaniu ze sciana

 

A co myslicie o tych slynnych komisach na Warszawskiej w Radomiu? Bo patrzac na allegro na te auta to nic tylko walic konia takie lale :mrgreen: :handshake: :mrgreen:

Tylko jak komis sprzedaje taka perle ze Szwajcarii po oplatach za 35 to chyba jakis wal, szwajcar mu sprzedal to za ile, 20k pln? Nawet nie wiem czy jest sens do tego radomia jechac ogladac te cuda

Opublikowano
Jeśli widać podkład w szczelinach to nie jest to nic dziwnego, E53 tak mają, obstawiam że wynika to z faktu, że były produkowane w USA. U mnie widać biało-szary podkład, między innymi między przednimi błotnikami i drzwiami oraz między klapą a dachem, miejscami wręcz wygląda jakby była niedomalowana :lol:
Opublikowano
kurcze kombinuje strasznie podoba mi sie e90 i chcialbym go kupic ale jak mnie znajomy przewiozl e53 to normalnie super autko. zawsze chcialem miec suva:)...myslicie ze do 38k da rade 3.0d znalezc w przyzwoitym stanie rocznik po lift?:)czy lepiej za mlodszym e90 sie rozgladac:)?

Bierz e90 zdecydowanie, koszta eksploatacji X5 sa wielokrotnie wyzsze, pomijając to ze za 38k kupisz piękną e90 z org. niskim przebiegiem, a X5... no cóż, czeka Cie długie szukanie... a i tak auto bedzie zuzyte i mocno starsze....

 

Dla mnie e90 w dziedzinie trakcji, przyjemnosci z jazdy mocno przebija X5.

 

No wlasnie jak to jest. Cce zmienic auto i mam na ten cel ok 35-40 tys, czy za te cene kupi sie rozsadne e53? Interesuja mnie tylko wersje powyzej 4 litrow benzynki...

 

Przede wszystkim obejzyj i pojezdzij sobie e53. Sprawdz czy Ci pasuje. Ja na przyklad uwielbiam BMW jako markę, a e53 dla mnie jest najgorszym/dającym najmniej frajdy z jazdy autem tego koncernu. Osiagi wersji 4.4 z automatem mnie rozczarowały. 3.0 benzyna to już wogole jakis zart, jak chodzi o przyspieszenie. Oczywiscie zalezy z czego sie przesiadasz. Trwałosc i jakos podzespołów to tez nie jest to, co dawniejsze BMW. Poliftowy napęd x-drive tez nieco mnie zawiódł - zrobiony jest ewidentnie po to zeby oszczędzac benzyne i polepszyć ekologię. Jednak stare quattro rodem z Audi czy 4x4 w Subaru są lepsze.

 

Nie chcę nikogo zniechęcac, ale zanim wyda sie ciezko zarobione pieniadze, warto poznać alternatywy. Nawet te z tego samego koncernu. Np ja obecnie gdybym miał do wydania te 35-40 tys zł: wziąłbym jak najmłodsze e90 2.0d jesli jezdzilbym sporo, albo e39 4.4 manual jesli mialbym mniejsze przebiegi. Oba auta swietne - dla mnie duzo fajniejsze niz e53.

 

Najezdziłem sie za e53 po kraju, pojezdzilem róznymi sztukami, bo szukalismy takiego dla siostry, ale w granicach 40 tys. nie znalezlismy fajnej benzynowej sztuki. W końcu kupilismy Forestera 2.5 turbo.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano (edytowane)

Przesiadam sie z e38 728.

 

Przede wszystkim podstawa- szukam BMW. Znajomi tez mi ciagle podsuwaja jakies inne, audi, merce, subaryny, jakies smieszne dacie... nawet na nowego fiata tipo mnie namawiali :duh:

Cale zycie jezdze beemkami, e36, e38, e90, e46. Nie chce zadnego innego auta. Nawet jak nie sa to idealy to dla mnie to najlepsze auta. Znam klimat, budowe, w e38 kazda srubke i bolaczke. A kupie audi i co? [BAD], nie wiem co i jak, nie wiem gdzie czesci, sklepy, cokolwiek.

 

Kolejna sprawa to interesuja mnie tylko auta z silnikiem benzynowym V8 wiec jakies ople skody itp odpadaja na dzien dobry. Tylko naped na tyl, ewentualnie 4x4.

 

Szukam przedlifta. Jak narazie nie jezdzilem duzo, ale pasuje mi x5. Ja jestem duzy i gruby wiec 3 to za malo. E39 nie chce bo moj wrog ma :mrgreen: :mrgreen: i mam uraz do tego auta :mrgreen: mimo ze szybsze i lepsze w winklach niz x5. Manual w ogole nie wchodzi w gre, nienawidze bo mam w sluzbowym :mrgreen:

 

No mam takie glupie myslenie.

 

Przegladajac allego zaryzykowalbym ze srednia cena to ok 28k za takiego przedlifta. Czy wiec za te 35 nie warto szukac?

Jak sie nic nie znajdzie to bedzie trza dalej jezdzic 7

Edytowane przez messix
Opublikowano

Najlepiej sie przejedz x bo musisz wiedziec ze nie jest zbyt komfortowym autem a z tylu jak sie siedzi i jedzie po nierownosciach mozna sie pozygac...pozatym az taka wielka nie jest w srodku

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Kurcze ale paradoks jest taki ze jak nie kupie to sie nie przejade :D x5 nigdzie nie wypozycze a przeciez nie bede jechal do jakiegos z ogloszenia zawracac glowe zeby sobie pojezdzic krajoznawczo.

 

Tak naprawde jak bym mial kupic e39 to juz bym wolal znowu e38 750

Opublikowano
Jeśli widać podkład w szczelinach to nie jest to nic dziwnego, E53 tak mają, obstawiam że wynika to z faktu, że były produkowane w USA. U mnie widać biało-szary podkład, między innymi między przednimi błotnikami i drzwiami oraz między klapą a dachem, miejscami wręcz wygląda jakby była niedomalowana :lol:

 

potwierdzam , u siebie tez to mam jak sie dach konczy a zaczyna ta ,,lotka'' ze swiatlem stopu na dachu. Samcohod od poczatku w rodzinie ,bez wiekszych przygod. Lakier mam oryginal na dachu. Swojego czasu sie przestraszylem jak to zobaczylem ale na forach us tez ludzie o tym pisza i wychodzi ze to norma w czesci sztuk. Auto za 400 000 zl bylo kiedys i taki faler ? :mad2:

 

Ogolnie rzecz biorac , jak w 15 latku kilka elementow jest dobrze pomalowanych to jest ok. U sibie mam malowane drzwi kierowcy , tylne drzwi , blotnik i oczywiscie maske. Pisze o malowaniu a nie o szpachlowaniu ;) Na masce mialem odpryski , ktos mi czyms ostrym zlosliwie porysowal drzwi czy sam porysowalem sobie jak parkowalem przy krzakach itp. Takich rzeczy przez tyle lat nie da sie uniknac. Np kolega handlarz czesto wymienia w samochodach po wypadkach elementy i lakier czesto wychodzi ze jest oryg na samochodzie ;) - robi to dlatego ze ludzie jak widza ze lakier oryg to nawet nie patrza na podluznice ;). Dobry lakiernik/blacharz to podstawa w tym biznesie. Sa stare samochody ktore maja oryg lakier ale jest to moze 1%.

 

W x5 nigdy nie bedzisz mial osiagow e39 czy e90. To klocek ktory najwyzej moze sie scigac z innymi suvami. Plusem jest to ze sie wysoko siedzi i robiac zimny lokiec nie trzeba podnosic reki do gory tylko siedzi sie jak w fotelu ;) Jak chcesz 4.4 czy 4.6 to pakiet startowy na rozrzad musiesz miec bo przy takich przebiegach kazdego dnia moze pasc.Ogolnie to najlepszy suv pod wzgledem osiagow i wygladu w tych pieniadzach.

Opublikowano
E53 jest bardzo wygodne i wedlug mnie ma sporo miejsca w srodku w domu jest e60 oraz e53 i duzo bardziej wole jezdzic e53 , nie wiem czy mialem szczescie czy nie ale mi sie udalo za w miare kase kupic juz po wymianie rozrzadu jedyne co zrobilem to zawias i vanosy , jestem max zadowolony z auta
Opublikowano

też takie coś mam, głównie w szparach za drzwiami. Takie białe, matowe.

 

W ogóle przy ilu km robiliście rozrząd i ile to +- kosztuje ? 3.0i i nie wiem czy robić póki co. trochę ma nalatane ..

Opublikowano
Panowie w x5 przed liftem to jest ten sam silnik co w przedliftowym e39? Bez vanosow? Znajomy ostatnio robil, napinacze lancuch pierdoly i wyszlo ponizej 2000 tyle ze robimy samemu
Opublikowano
Panowie w x5 przed liftem to jest ten sam silnik co w przedliftowym e39? Bez vanosow? Znajomy ostatnio robil, napinacze lancuch [bAD] i wyszlo ponizej 2000 tyle ze robimy samemu

W X5 jest silnik taki jak w poliftowych e39.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Kurcze ale paradoks jest taki ze jak nie kupie to sie nie przejade :D x5 nigdzie nie wypozycze a przeciez nie bede jechal do jakiegos z ogloszenia zawracac glowe zeby sobie pojezdzic krajoznawczo.

 

Tak naprawde jak bym mial kupic e39 to juz bym wolal znowu e38 750

 

Przy takich załozeniach jakie opisales, byc może rzeczywiscie przedlift X5 jest dla Ciebie. Budzet jak na przedlifta masz solidny, za 35 na pewno cos kupisz. Zostaw troche kasy na zrobienie silnika/skrzyni...

 

Pamietaj ze silniki 4.4 maja troche zaburzoną termikę i duzo ich jest przegrzanych....mimo ze osobiscie jestem wrogiem diesla, to w x5 najlepiej jednak wygląda ten 3.0d. Szczególnie ten stary, pancerny, w przedlifcie.

 

Choc ja osobiscie..... przy tym co opisałes.... szukałbym cukiereczka e38 740, lub 730d (jesli nie masz awersji do diesla). Jesli masz awersje do e39, a e90 jest za małe gabarytowo.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

Rozumiem. E38 mam wiec drugaq taka sama odpada.

A orientujesz sie moze jak to jest z tymi termostatami na 85-90 stopni? Moze warto zrobic takiego moda?

Tak naprawde nie rozumiem po co ten silnik ma pracowac w 110 stopniach...

 

Ponadto bylem ogladac jedno X5 i po vinie wyszlo ze ma HOT CLIMATE VERSION, patrzac na realoem to ma inny termostat? Moze to wersja 85 stopni?

 

Co do rozrzadu to w tej e39 gdyby nie napinacz rlto lancuch byl w dobrym stanie... wiec moze warto na dzien dobry wymienic te napinacze i nie ruszac gdy nic sie nie dzieje?

Podobno co 60k trzeba te napinacze wymieniac a nikt tego nie robi i potem podaja lancuchy, ciekawe ile w tym prawdy

Opublikowano

Mnie właśnie czeka robota vanosów i profilaktycznie rozrządu, wymienię też termostat, podobno wszystko pasuje :)

 

 

też takie coś mam, głównie w szparach za drzwiami. Takie białe, matowe.

 

W ogóle przy ilu km robiliście rozrząd i ile to +- kosztuje ? 3.0i i nie wiem czy robić póki co. trochę ma nalatane ..

 

3.0i to R6 M54, w tych silnikach nie występują problemy z rozrządem, możesz spać spokojnie :) Felerne ślizgi są tylko w V8 M62.

Opublikowano
Panowie w x5 przed liftem to jest ten sam silnik co w przedliftowym e39? Bez vanosow? Znajomy ostatnio robil, napinacze lancuch [bAD] i wyszlo ponizej 2000 tyle ze robimy samemu

 

zestaw rozrzadu czyli slizgi lancuch napinacze do m62tu to koszt teraz 1100 zl wiec nie jest tak zle. Jak ktos ma ponizej 250 000 km to vanosy moga poczekac jeszcze troche. Dochodza do tego uszczelki itp i mysle ze z robocizna mozna sie zmiescic w 2200 zl

Opublikowano

Czy plucie olejem w 4.4 po odkreceniu korka to normalny objaw? Wydaje mi sie ze tak bo tam jest walek tak?

 

Druga sprawa ogladalem dzis fajna 4.4, jezdzilem wszystko ok. Ale sprzedajacy twierdzi ze czasem pokaze sie komunikat o poziome oleju mimo ze ten jest na full. Niby podczas trasy w gory 1000km pokazal sie raz. Co to moze byc?

 

Ogolnie silniczek chodzi cichuko, duzo ciszej niz moje 2.8. Wsadzalem leb gdzie sie da i nic.

 

Ostatni przebieg w ksiazce to 220k w2009r. Czyli pewno teraz dochodzi do 280. Z tego wszystkiego nie zerknalem na licznik

 

Co myslicie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja dodam tylko ze x5 to x5 i to nie to samo co e38/39 a juz bron boze e90 ( no chyba ze 335i turing). Szukaj 4.6is (347km) przed liftem badz 4.4i (320km) 4.8is (360km)po lifcie. M pakiet nigdy nie wystepowal w e53. Siedzenia komfort to akurat najlepsza opcja. Kierownica z lopatkami nigdy nie wystepowala choc widzialem juz e53 z kiera od e46 m3 . Fajny dodatek i jesli dziala warto miec. Ja u siebie mam retrofita z lopatkami od AMG.
Opublikowano

Koszt regeneracji vanosów, wymiana rozrządu i koszt robocizny w moim 4.4 oscyluje 4000 zł na tyle wycenił mi fachowiec od bawarek w Białymstoku.

Sama regeneracja vanosów 600 zł + koszt przesyłki

Robocizna 1500 zł

Reszta na cześci z czego kilka z aso reszta podróba

Nie wiem ile w 3.0 napewno taniej :)

Opublikowano
mnie vanosy wyniosły z robota 1,5tys zl , gdzie wymieniałem napinacz gorny lewy , slizgi w prawym gornym , uszczelki , reg. vanosow . Głownych slizgow i łańcucha nie ruszałem bo były robione wcześniej . No i te 1,5tys to tylko części a jak mechanior to plus robota :)
Opublikowano
mi mechanik ktory robil juz kilka tych silnikow wycenil robocizne na 800 zl + czesci 1100 zl(narazie bez vanosow) wiec jak na v8 to drogo nie jest. Jak sie poczyta posty z 2010 roku to widac ze ludzie placili czesto po 5000zl ja rozrzad w m62tu ale wtedy te silniki to byla czarna magia dla wiekszosci ;)
Opublikowano
Tanio, ciekawe czy 1100 obejmuje nowe uszczelki czy stare i silikon. Ja wolałem nie ryzykować stosowania zamienników w tak poważnej kwestii i za same części zapłaciłem w ASO grubo ponad 2000.
Opublikowano

Maciej zgodzę się 1100 zł na części tyle wyliczył mi mój brat który jest mechanikiem.

Fachowiec od "Bawarek" powiedział że część podzespołów musi iść z ASO jeżeli ma być dobrze zrobione tu się zgodzę z kolega Scarab w granicach 2000 na części

Więc kwestia czy robimy pod siebie czy robimy i sprzedajemy :)

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.