Skocz do zawartości

Kupno Bmw X5 E53 - Prośba o rady, opinie, porównania


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam Panowie autko zakupione troszkę do dopieszczenia ale nie na felgach od poloneza tylko na 20.

Komuś się może nie podobać ważne że mi się podoba ale dyskutować o gustach nie będziemy.

Dziękuję za zainteresowanie i pozdrawiam.

http://i.imgur.com/VkbdzZv.jpg

 

I super, bardzo mi się podoba. Pakiet bardzo na plus wyróżnia to auto. Gratulacje i udanego użytkowania!

Benzyna zamiast krwi...
  • 3 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 2,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
kurcze kombinuje strasznie podoba mi sie e90 i chcialbym go kupic ale jak mnie znajomy przewiozl e53 to normalnie super autko. zawsze chcialem miec suva:)...myslicie ze do 38k da rade 3.0d znalezc w przyzwoitym stanie rocznik po lift?:)czy lepiej za mlodszym e90 sie rozgladac:)?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Polift za te pieniądze raczej zawsze będzie wymagał inwestycji.

 

Generalnie utrzymanie X5 zawsze będzie droższe od E90 (pomijając oczywiście M3, ewentualnie 335...), choćby mając na uwadze najprostsze części eksploatacyjne opony, zawias itp... bo to w końcu SUV/SAV. Ich przebiegi z racji wieku też będą większe niż młodszego E90, a przez to i tzw.pakiet startowy wymagał będzie większego nakładu.

Za to wygoda jazdy po naszych pięknych drogach i krawężnikach bezcenna.

Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano
no widzisz no mi rozum podpowiada e90 a serce ciagnie i zawsze ciagnelo do SUV-a no ja juz sam nie wiem co robic. zdaje sobie sprawe bo widzialem roznice w cenach poszczegolnych elementow ale pytanie czy e90 bardziej sie psuje od x5?:) ja wiem ze spalanie w e90 bd niskie w x5 po lifcie w sumie pewnie max 12 w meiscie mi wezmie a ja jezdze dosc wolno to moze i 10-11 bd.ale juz zglupialem...a moze x3 zamiast x5? w lepszym stanie troche mlodsze autko chociaz kurcze musi byc albo 204km manual albo 218km automat bo juz ZF a nie GM bo wiem ze w 204 konnym montowali GM...jak sadzisz tak w drodze kompromisu x3?
Opublikowano

Dziwne pytanie zadajesz na forum X5, gdyby ktoś z nas wolał X3 lub E90 pewnie to nim by jeździł zamiast e53 :D

Wszystko zależy co kto lubi, e90 czy x3 wiadomo będzie świeższe - nowsze auto w tej samej cenie. Są to już jednak niestety "jednorazowe" modele z początków epoki plastiku i tandety. Praktycznie każda e53 ma tapicerkę ze skóry naturalnej, w e90 i x3 będzie to badziewny pękający skaj, podobnie ma się reszta użytych materiałów. Co do samej jazdy to x5 do serii 3 raczej nie ma sensu porównywać bo są to auta o zupełnie innym przeznaczeniu, prowadzeniu, rozmiarach itd. Ja za największy minus x5 uważam jej gabaryty podczas parkowania - zawsze trzeba szukać większego miejsca, serią 3 wciśniesz się wszędzie, natomiast e53 to już "czołg", w dodatku widoczność jest marna. Koszty eksploatacji x5 zapewne będą wyższe niż serii 3 i nie chodzi tu o koszt paliwa bo to akurat najmniejsze piwo. Reszta to same zalety. Najlepiej przejedź się każdym i sam dokonaj wyboru :]

Opublikowano
Daj sobie na wstrzymanie z x3 . x3 nawet to f25 wyglada troche tak jak uboga wersja x5 i nawet wg mnie stare e53 lepiej wyglada. wydaje mi sie ze e53 to jeszcze stare dobre bmw ktore bazowalo na e39 . Czy e90 bedzie stalo w serwisie wiecej niz e53 ? to loteria- przy kupnie tak starych samochodow nigdy nie wiesz na jak blisko wykonczenia sa dane elementy auta. Np moje e53 od trzech lat nigdy nie odmowilo pasluszenstwa zeby nie dalo sie jechac. Oczywiscie byly momenty jak wymiana pompy wody , chlodnicy itp ale nie bylo takiego dnia ze samochod kompletnie nie nadawal sie do dalszej jazdy. Ogolnie rzecz biorac kupowanie tak starego diesla zawsze bedzie generowalo koszty wcale nie mniejsze niz utrzymanie np silnika v8
Opublikowano
maciej i scarab powiedzcie mi jakie macie silnika i roczniki i ilee Wam pali w miescie? i jak z automatami jaki macie przebieg czy wszystko hula w nich?:) ooo to ladnie ladnie 3 lata i auto jezdzi i odapala zawsze no no jestem pod wrazeniem malo ktore auto tak stare juz nie odmawia posluszenstwa.eh ciezki wybor przejechalem sie jako pasazer ta x5 z silnikiem tym wczesniejszym 184km ale siedziec tak wysoko fajnie czolgiem to fajnie.jeszcze e90 nie jechalem tylko siedzialem w jakims auto show ale nie powiem czulem sie jak w wyscigowce.
Opublikowano

Skrzynia GM nie jest taka zła :) Ja mam 330 tysięcy w swojej E53 i działa bez zarzutu, przy niektórych biegach minimalnie szarpie ale ogólnie jest ok. Podstawa to wymieniać olej i filtry. Długo niezmieniany filtr przestaje zbierać drobinki metali z ocierających się zębatek. Cały ten syf trafia do konwertera i skrzynia się zaczyna psuć. Olej po dużych przebiegach traci swoje właściwości i wygląda jak szmal - to też nie pomaga skrzyni ;) I to nie ma żadnego znaczenia czy skrzynia ZF czy GM, niezadbane i tak się sypną. Ogólnie GM dość dobra konstrukcja, jeśli o nią dbasz. Poza tym przeglądy w skrzyni GM wychodzą taniej - w ZF filtr jest zintegrowany z miską i trzeba ją całą wymieniać, a w GM po prostu wkładasz nowy filtr.

 

Aha i E53 to drogi samochód w utrzymaniu. Półtora tysiąca wydałem na klocki z tarczami, filtry i oleje w skrzyni 500 zł, awaria alternatora 700 zł, opony Nokiany (najtańsze markowe) 600 zł za sztukę. Ja mam benzynę, a w dieslu będzie drożej. Dolicz jeszcze koszty filtrów, olejów, ew. serwisu LPG jeśli masz benzynkę i wyjdzie dość pokaźna suma. A nie daj boże siądzie skrzynia albo coś większego w silniku.. :shock:

 

LPG +dwadzieścia parę miasto, trasa 15 jak jeździsz spokojnie

Opublikowano
Smule, nie do końca masz rację co do miski i filtra skrzyni.
Opublikowano
jak ktoś decyduje się na X5 e53 nie ma opcji musi liczyc się z kosztami :) ale według mnie nie sa jeszcze az tak kosmiczne robilem nie dawno zawieszenie z przodu 1200zl wymiana wahaczy i tulei , olej i filtry jakos kolo 400zl teraz zabrałem się za vanosy itp. regeneracja 600zl poprzednik robil już rozrząd wiec koszty mniejsze wymieniłem tylko napinacz firma która szla na mierwszy montaż 300zl i slizgi na napinaczu drugim 20zl za sztuke ori rozrząd składam sam wiec tylko mój czas :) a jazda e53 jest cudna i według mnie warta tych kosztów
Opublikowano
kurcze kombinuje strasznie podoba mi sie e90 i chcialbym go kupic ale jak mnie znajomy przewiozl e53 to normalnie super autko. zawsze chcialem miec suva:)...myslicie ze do 38k da rade 3.0d znalezc w przyzwoitym stanie rocznik po lift?:)czy lepiej za mlodszym e90 sie rozgladac:)?

Bierz e90 zdecydowanie, koszta eksploatacji X5 sa wielokrotnie wyzsze, pomijając to ze za 38k kupisz piękną e90 z org. niskim przebiegiem, a X5... no cóż, czeka Cie długie szukanie... a i tak auto bedzie zuzyte i mocno starsze....

 

Dla mnie e90 w dziedzinie trakcji, przyjemnosci z jazdy mocno przebija X5.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Nie bardzo rozumiem sens porównywania pod względem trakcji SUVa z małym sportowym sedanem. To tak jakby napisać że zakup TIRa nie ma sensu bo dostawczak lepiej się od niego prowadzi. To są auta z całkowicie innych segmentów, można je porównać pod względem kosztów eksploatacji, ale które jest dla kogo "lepsze" to kwestia całkowicie indywidualna. Ja mam e46 coupe i e53 i każdym z nich lubię jeździć, każde ma zalety i wady w stosunku do drugiego. X5 daje raność jazdy zimą, a latem... z3 jest bezkonkurencyjna :P
Opublikowano
kurcze kombinuje strasznie podoba mi sie e90 i chcialbym go kupic ale jak mnie znajomy przewiozl e53 to normalnie super autko. zawsze chcialem miec suva:)...myslicie ze do 38k da rade 3.0d znalezc w przyzwoitym stanie rocznik po lift?:)czy lepiej za mlodszym e90 sie rozgladac:)?

Bierz e90 zdecydowanie, koszta eksploatacji X5 sa wielokrotnie wyzsze, pomijając to ze za 38k kupisz piękną e90 z org. niskim przebiegiem, a X5... no cóż, czeka Cie długie szukanie... a i tak auto bedzie zuzyte i mocno starsze....

 

Dla mnie e90 w dziedzinie trakcji, przyjemnosci z jazdy mocno przebija X5.

 

No wlasnie jak to jest. Cce zmienic auto i mam na ten cel ok 35-40 tys, czy za te cene kupi sie rozsadne e53? Interesuja mnie tylko wersje powyzej 4 litrow benzynki...

Opublikowano
kurcze kombinuje strasznie podoba mi sie e90 i chcialbym go kupic ale jak mnie znajomy przewiozl e53 to normalnie super autko. zawsze chcialem miec suva:)...myslicie ze do 38k da rade 3.0d znalezc w przyzwoitym stanie rocznik po lift?:)czy lepiej za mlodszym e90 sie rozgladac:)?

Bierz e90 zdecydowanie, koszta eksploatacji X5 sa wielokrotnie wyzsze, pomijając to ze za 38k kupisz piękną e90 z org. niskim przebiegiem, a X5... no cóż, czeka Cie długie szukanie... a i tak auto bedzie zuzyte i mocno starsze....

 

Dla mnie e90 w dziedzinie trakcji, przyjemnosci z jazdy mocno przebija X5.

 

No wlasnie jak to jest. Cce zmienic auto i mam na ten cel ok 35-40 tys, czy za te cene kupi sie rozsadne e53? Interesuja mnie tylko wersje powyzej 4 litrow benzynki...

 

Pewnie cos znajdziesz tylko szukuj 3 tysiace na wymiane rozrzadu i dodatkowo na automat.

Opublikowano
Chyba ze znajdzie egzemplarz juz zrobiony ;) przed lifta za okolo 35tys juz kupisz wiec 5tys zostaw na naprawy ;)
Opublikowano (edytowane)

hej,

 

zastanawiam się nad kupnem x5 w wersji e53.

 

głównie jeżdżę po warszawie odcinki kolo 30 km. W wakacje raz w tygodniu wyjazd na do Mikołajek albo nad zalew zegrzyński.

Do tej pory mialem bmw e46 2.0 143KM.

 

Pytanie na co powinienem zwracac uwagę ?

 

w oko wpadło mi takie ogłoszenie :

 

http://olx.pl/oferta/bmw-x5-3-0i-gaz-xdrive-panoramiczny-dach-zarejestrowany-nowe-opony-lato-zima-CID5-IDeMHSz.html#b189a7aea4

 

czy to jest auto godne uwagi ?

vin : 5uxfa13546ly36694

Dziękuje za wszystkie porady :)

Edytowane przez clsh
Opublikowano
E53 pochodzi jeszcze z czasów gdy ///M dla BMW coś znaczyło, nie było e53 M ani M pakietu. Ta z ogłoszenia nie jest nawet w wersji sport, ma jedynie zmienioną kierownicę i dołożony fragment dokładek z IS.
Opublikowano

hmmmm.... nie zebym chciał sie kłócić ale MPakiet to błył wg mnie.

 

M-ki nie było ale wstępem była 4.6IS a potem 4.8. W kolejnej wersji była już M eczka pełna buźką :)

 

Fakt ze ta jest jakaś kombinowana bo nie ma przedniej dokładki ani końcówek wydechu. Zwykłe fotele a nie pół skóry. Ma za to kierownice, powinna mieć czarną podsufitkę, lampy i dokładki boczne. Nerki powinny być czarne wewnątrz a obramówka srebrna. Nie wiem co z tymi łopatkami ale to bajer tylko.

 

Zawsze możesz podjechać do Tłokińskiego albo na Rokicińska za jakieś 600zł sprawdzą. A jak nie to zawsze masz braci Jagiełło albo na Krzemieniecka.

 

Fakt że ten przód to jakiś dziwny. Ale nie oszukujmy się - znaleźć idealną za tą cene to sie nie da. Kobita moja jak wróci pod koniec tygodnia z wakacji to mozesz podjechać do mnie pokarze Ci co i jak jeżeli masz pytania.

Buczu
Opublikowano

Po raz 10 to samo... Pokaż mi jeden element z literą ///M montowany w e53 fabrycznie. Był jedynie pakiet "sport" oraz wersja IS. W internecie można nawet znaleźć wywiad, w którym jeden z ówczesnych szefów BMW mówi, że nigdy nie powstanie coś takiego jak X5 M ponieważ X5 jest suvem i byłoby to niedorzeczne. Oczywiście później go wypieprzyli, kasa wzięła górę i powstało X5 e70 w wersji M...

Ta z ogłoszenia ma kierownicę z łopatkami wziętą najprawdopodobniej z M3 e46, fotele comforty więc nie jest to nawet wersja sport oraz jakieś kombinowane dokładki zderzaków i błotników.

Opublikowano

Spoko loko, Panie przy niedzieli. Niech bedzie pakiet sport.

 

A co do reszty to prawda. Kombinowane to w golfie moze byc a nie w buni.

Buczu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.