Skocz do zawartości

Kupno Bmw X5 E53 - Prośba o rady, opinie, porównania


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Silniki diesla sa bardzo dobre w bmw z tych lat, ten przedliftowy to juz tzw klasyka tyle ,ze osprzet po magicznych 200k km przebiegu kosztuje czesto wiecej niz wymiana rozrzadu w v8. Diesle w miescie pala po 12 litrow .Wg mojego komputera niekasowanego przez miesiac i jezdzie w 99% miejskiej to mam spalanie 17-18 litrow benzyny wiec wcale nie tak duzo biorac pod uwage wage samochodu. Oczywiscie dla osoby ktora wiekszosc czasu spedza na autostradzie to diesel bedzie lepszy bo v8 przy predkosci 150 km /h dobija do prawie 30 litrow pb :(
Opublikowano
heh Kolego. Przejrzyj forum - de facto co trzeci post to problem z dieslem. Gorsze automaty bo większość ma te GMy co to niby wieczne miały być. Twój bezawaryjny oby był jak najdłużej. A co do bajerów to był spory wybór bo masz dokładki albo bez, "orurowanie" boczne lub bez, 16:9 lub bez, fotele z podnóżkiem -bez, DSP, pół skóry itd...

 

No kolego masz braki w wiedzy. Po lifty o których rozmawiamy miały skrzynie ZF a nie awaryjne GM, a silnik M57 jest bardzo trwały. I ja się pytałem co w/g Ciebie brakuje tym egzemplarzom co wpływa na same użytkowanie samochodu, a nie liste wodotrysków które były dostępne w E53 którą btw znam na pamięć. Indywidualny dodatek wizualny typu progi - z jednego linku je ma, navi 16:9 przecież mają oba, fotele z podnóżkiem :?: nie wiem o co chodzi, może chodzi o regulację długości siedziska co jest standardem w fotelach sportowych, DSP to takie potrzebne każdemu? W 10 letnim samochodzie ja się cieszę że tego nie mam, powodzenia jak głośniki się popalą, a posłuchać lubię i na standardowym audio jest bardzo przyzwoicie. Jakieś tam jeszcze pierdoły typu pilot wbudowany itd., po jaką cholerę to.

Bardziej użyteczne bajery to podgrzewanie tylnej kanapy czy tylne poduszki, które też po cholere komuś kto nie wozi nikogo z tyłu, i żadko w ogłoszeniach to się spotyka, albo przystosowanie skrzyni do holowania.

http://i.imgur.com/mk2DLM9.jpg http://i.imgur.com/p36AAFC.jpg
Opublikowano

Oooooczywiście. Generalnie widze kolega problemu z dieslem jeszcze nie miał i dobrze - nikomu nie życze. O gustach sie nie dyskutuje. Ja zwracam uwage na szczegóły i wole pewne rzeczy mieć. Dla mnie jest różnica czy fotele są zwykłe czy "z podkolankiem" czy skóra, welur czy pół skóra. Ja wole DSP niż zwykłe bo słysze różnice. Ale jak kto komu.

 

A wiem tez, że są osoby którym wystarczy, że mają nie ważne jakie i co ale mają i już. Ja wole mieć takie jak chce i lepsze niż standard którego w BMW generalnie nie ma bo każde jest inne dlatego poszukiwania są tak ekscytujące.

Buczu
Opublikowano (edytowane)

Ano nie miał problemu z dieslem, ani nie słyszał żeby z samym silnikiem M57 były jakieś poważne problemy, bo w tym silniku nie ma za bardzo co się psuć. Chyba tylko świece,odma czyli normalne eksploatacyjne a potem rozrząd po jakimś czasie ale i tak łańcuch jest baaardzo trwały. Co innego osprzęt, turbina, VTG, transmisja. Ale sam silnik jest pancerny i jakoś patrzę po tematach i nie widzę by były problemy odnośnie samego silnika, bardziej problemy nie związane z silnikiem typu z elektroniką, zawieszeniem, widoczne po tematach w samochodach z TAKIM silnikiem bo piszą w nazwach tematu 3.0d i jest ich poprostu najwięcej, zresztą nic w tym dziwnego, M57 nic nie brakuje, ja z V8 chciałbym tylko dźwięk, gdzie i tak jak na klekota M57 ładnie mruczy jak się wkręci.

Co do wyposażenia wiadomo fajnie jest szukać używanego ponad 10 letniego auta z wersją wyposażenia kompletnie full którego i tak nie będzie sie używać, ale ciężko jest coś takiego znaleźć a jak już to kosztuje więcej i moim zdaniem to bez sensu bo idealnie pod siebie można skonfigurować tylko w salonie i można tak szukać auta w nieskończoność a i tak się nie kupi.

Do tego E53 ma ponad 10 lat i im więcej zbędnych pierdół tym więcej pochłonie tego naprawa, wiem z autopsji że jak coś jest a nie działa to strasznie wpienia i chce się wszystko naprawić.

Ja w swoim egzemplarzu mam wszystkie opcje oprócz telematyki, podgrzewania tyłu i poduszek z tyłu, co jest mi zbędne bo nikogo tam nie worzę i DSP które też uważam za zbędne bo i tak to jest nic w porównaniu z autorskimi audio które można założyć. Czyli właściwie full opcja, skóra, drewno, boczne rolety, progi, panorama, navi z której raczej nie koszystam, fotele komfortowe z lędźwiem i pamiecią, które dla mnie są lepsze, itd. łącznie z rzadko spotykaną opcją skrzyni ze zwiększoną zdolnością holowania tak że mogę jachty ciągać (zresztą ciągała :wink:) a IMHO to i tak większość jest zbędna, ja tam wolę cieszyć się samą jazdą BMW bo i wirusek w dieslu do 260 jest i robi robote.

Także dla mnie jak jest automat i duży ekran a jak jest duży ekran to i przeważnie inne opcje typu 3 ramienna kierownica czy pakiet sportowy, no i te progi bo osobiście lubie, to nie jest wersja bida i wszystko co potrzeba w aucie z tamtych lat jest.

Edytowane przez Flo_HF
http://i.imgur.com/mk2DLM9.jpg http://i.imgur.com/p36AAFC.jpg
Opublikowano
fotele komfort to dobra rzecz tylko szkoda ,ze bardzo malo e53 ma takie fotele. W swoich sportowych mimo ze wygodne to nie moge znalesc optymalnej pozycji :cry:
Opublikowano
Ja u siebie mam komfortowe, siedziałem kilkukrotnie na sportowych i potwierdzam to jest niebo a ziemia, dużo wygodniejsze, większe możliwości ustawienia, nie bez kozery była za nie okrągła sumka dopłaty, także polecam zwracać uwagę na ogłoszenia z takimi fotelami, jest ich rzeczywiście mało. Można pokusić się po zakupie samochodu o kupienie osobno tych foteli, z montażem nie powinno być problemu, tylko trzeba je znaleźć.
http://i.imgur.com/mk2DLM9.jpg http://i.imgur.com/p36AAFC.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z montarzem problemow nie ma, ze znalezieniem sa. Ja szukalem do swojej jakis rok.
Opublikowano
Silniki diesla sa bardzo dobre w bmw z tych lat, ten przedliftowy to juz tzw klasyka tyle ,ze osprzet po magicznych 200k km przebiegu kosztuje czesto wiecej niz wymiana rozrzadu w v8. Diesle w miescie pala po 12 litrow .Wg mojego komputera niekasowanego przez miesiac i jezdzie w 99% miejskiej to mam spalanie 17-18 litrow benzyny wiec wcale nie tak duzo biorac pod uwage wage samochodu. Oczywiscie dla osoby ktora wiekszosc czasu spedza na autostradzie to diesel bedzie lepszy bo v8 przy predkosci 150 km /h dobija do prawie 30 litrow pb :(

 

Kolego, jakie 30l ?????????????? :shock: lecąc ponad 700km po autostradzie spalanie w moim X z silnikiem 4.4i 320 KM wyniosło 16l/100km, więc jeśli faktycznie masz spalanie na poziomie 30l to czas odwiedzić dobrego mechanika :lol:

Opublikowano
Silniki diesla sa bardzo dobre w bmw z tych lat, ten przedliftowy to juz tzw klasyka tyle ,ze osprzet po magicznych 200k km przebiegu kosztuje czesto wiecej niz wymiana rozrzadu w v8. Diesle w miescie pala po 12 litrow .Wg mojego komputera niekasowanego przez miesiac i jezdzie w 99% miejskiej to mam spalanie 17-18 litrow benzyny wiec wcale nie tak duzo biorac pod uwage wage samochodu. Oczywiscie dla osoby ktora wiekszosc czasu spedza na autostradzie to diesel bedzie lepszy bo v8 przy predkosci 150 km /h dobija do prawie 30 litrow pb :(

 

Kolego, jakie 30l ?????????????? :shock: lecąc ponad 700km po autostradzie spalanie w moim X z silnikiem 4.4i 320 KM wyniosło 16l/100km, więc jeśli faktycznie masz spalanie na poziomie 30l to czas odwiedzić dobrego mechanika :lol:

 

Nie napisalem 30 tylko prawie 30 ;) .Jak sie jedzie 120 na godzine to nic dziwnego . Z taka predkoscia to u mnie wychodzilo nawet 13 litrow na 100km. Pojedz 170km/h -180km/h -przy takiej predkosci masz wir w baku i spalanie grubo przekraczajace 20 litrow . Przy nieoplywowym klocku jak x5 to fizyki sie nie oszuka.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dlatego spalanie jest tak bardzo odmienne. Mimo wiekszej mocy silnik n62 oraz system xdrive jest znacznie bardziej ekonomiczny. Spalanie gazu na poziomie 13l przy max 110km/h nie jest problemem. 160-170 jest okolo 17-18l/100. Wielokrotnie sprawdzane na trasie uk-pl.
Opublikowano

  • maciej123 napisał(a):
    Silniki diesla sa bardzo dobre w bmw z tych lat, ten przedliftowy to juz tzw klasyka tyle ,ze osprzet po magicznych 200k km przebiegu kosztuje czesto wiecej niz wymiana rozrzadu w v8. Diesle w miescie pala po 12 litrow .Wg mojego komputera niekasowanego przez miesiac i jezdzie w 99% miejskiej to mam spalanie 17-18 litrow benzyny wiec wcale nie tak duzo biorac pod uwage wage samochodu. Oczywiscie dla osoby ktora wiekszosc czasu spedza na autostradzie to diesel bedzie lepszy bo v8 przy predkosci 150 km /h dobija do prawie 30 litrow pb :(

 

Z kosmosu masz te wyniki spalania kolego ....maciej123' albo naprawdę odwiedź mechanika :) mam manualna 3,0i /2002r benzyna w LPG trasa pełne auto i 160 km/h spalanie 18/100km i nie jest to wymyślona ilość . Mimo ze ma tylko 231 koni i wagę 2600 to sam jestem pod wrażeniem FAKT nie jest to szybkie auto bo masa do mocy nie jest powalająca ale można się cieszyć z jazdy

Opublikowano

Panowie ja tam nie sprawdzałem ale jak jechałem na wakacje to średnia z 1000km wyszła i 16L gazu. Bez szaleństw do max. 140km/h załadowany z 4 osobami na pokładzie po górach. Co do benzyny to nie wiem. Wiem tylko, że jak wracałem z Białegostoku do Łodzi i - powiedzmy ze tak 1,70zł do 2,10zł mnie to na budziku kosztowało - to takie 23l wciągnęła. Może być to lekkie przekłamanie lub coś nie dokładnie ale powiem tak: do 180km nie powinno być dramatu jeżeli chodzi o spalanie i 30L to jakas magia. Natomiast powyżej to już wszystko jest możliwe bo dochodzi wiatr, opór powietrza, asfalt, opony itd.

 

A tak w ogólne Panowie to jak ktoś kupuje X5 po to żeby mu mało paliła i oszczędzał na częściach to chyba bramki pomylił. Smarta z przyczepką sobie kupić i szaleć.

Buczu
Opublikowano

Nie goraczkujcie sie tak , za dwa tygodnie mam wyjazd to zresetuje komputer i sprawdze jeszcze raz.

kkx5 : Roznica w spalniu pomiedzy n62 i m62 to JEDEN litr benzyny z tego co pamietam wiec nie sadze zeby ktorys z tych silnikow byl bardziej ekonomiczny :wink:

Opublikowano
Komputer to se mozesz ...... kolego malinowy. Podjedz na stacje zatankuj do 1 odbicia pistoletu i następne tankowanie tez zrob do 1 odbicia. Ilość zatankowanego paliwa dzielisz na kilometry jakie przejechałeś mnożysz przez 100 i masz ile Ci spala. Przykładowo ostatnio na 28L przejechałem 140km czyli 28/140=0,2x100=20 czyli spaliła mi moja ślicznotka 20L/km gazu w mieście.
Buczu
Opublikowano
Naprawdę na całej wyspie nie ma nic ładniejszego? :)
Wiek nie gra roli ,ważny jest stan.
Opublikowano

Obie że tak powiem "średnio" zachęcające i obie taka trochę wersja bida. Już lepsza ta szara, bo ta czarna może i ma te 143k km, ale patrząc na jej ogólny stan a w szczególności jej kierownicy - w kilku miejscach przetarcia do podkładu, sceptycznie bym do tego podchodził.

Radziłbym poszukać dalej, może i z większymi przebiegami które są normalne dla tego samochodu i silnika ale lepiej zachowane, lepiej wyposażone.

http://i.imgur.com/mk2DLM9.jpg http://i.imgur.com/p36AAFC.jpg
Opublikowano
To właśnie minus tej wyspy że auta ubogie i drogie jeszcze myślałem cos przed liftem ale po przeczytaniu opini to zaczolem szukać po lifcie
  • Moderatorzy
Opublikowano
Konkretne ogłoszenia wrzucamy w dziale ocen!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.