Skocz do zawartości

Kupno Bmw X5 E53 - Prośba o rady, opinie, porównania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

hmm...dzięki za opd , przemysle to tez dla mnie dziwnie było ze po niemiecku chociaż zakupione w PL

a masz jakies zastrzeżenia co do wyposażenia - mogłoby być coś więcej ???

  • Odpowiedzi 2,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ulepa jakas, polift a kola od przed lifta, poducha pasazera wymieniana, brakuje tylnego prawego poszerzenia nadwozia czyli strzal byl niezly a ze jest to dokladka Lemans, ktorej nie mozna juz kupic, po prostu jej nie ma....
Opublikowano
hmm...dzięki za opd , przemysle to tez dla mnie dziwnie było ze po niemiecku chociaż zakupione w PL

a masz jakies zastrzeżenia co do wyposażenia - mogłoby być coś więcej ???

Co do języka to nie wiem czy wtedy był PL dostępny, w 2006 znajomy kupował e53 w jednym ze stołecznych salonów i wszystko było po niemiecku. Chyba dopiero e70 miały polskie menu na pokładzie. Teraz przy odrobinie wiedzy samemu można to zrobić mając kabel :)

Opublikowano

 

34 000 zl za 06 rocznik w de ? obstawiam ze po powodzi we Wloszech i dzwonie pod Hamburgiem.

 

obdrapany jest , ale czy powypadkowy i po kolizyjny ??? mam zwyczaj pisać takie rzeczy w umowie kupna ale dzięki za opinie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A co my jesteśmy wróżki? Stwierdzamy fakty. Chciałeś znac opinie to ja masz...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć Koledzy,ten temat ma 53 strony i pewnie znalazłbym tam odpowiedź,ale nie mam czasu,idę zaraz spać bo za kilka godzin wyjeżdżam oglądać X5 3.0d z 2003r.

 

Przez 8 lat jeździłem A8 D2 4.2 i o tamtych autach wiem dosyć sporo ( sam większość naprawiałem ) teraz przyszedł czas na zmiany i padło na X5,a o tych autach z kolei nie wiem nic :oops: :lol:

 

Niech któryś z kolegów napisze w skrócie na co mam jutro zwrócić w szczególności uwagę przy oględzinach ( tak w skrócie bym prosił :wink: )

 

Co prawda biorę kumpla ze sobą ,który "coś tam " się zna ,ale chciałbym też sam zaskoczyć kupującego,że "coś tam " o tych autach wiem :D

 

Z góry dzięki za jakieś podpowiedzi.

Pozdro.

Opublikowano
Sprawdz stan skrzyni biegow bo w tych rocznikach mozna sie spodziewac awari ,szczegolnie przy dieslu z 03 bo tam ta slabsza skrzynia GM jest. Osobiscie gdybym chcial diesla to tylko rocznik 2004 czyli po lifcie. te przedliftowe sa mulowate.
Opublikowano
Sprawdzaj tak jak w każdym samochodzie. I tak jak poprzednik napisał,moim zdaniem polift lepszy. A A8 była w benzynie, czy w dieslu?
Opublikowano
Sprawdz stan skrzyni biegow bo w tych rocznikach mozna sie spodziewac awari ,szczegolnie przy dieslu z 03 bo tam ta slabsza skrzynia GM jest. Osobiscie gdybym chcial diesla to tylko rocznik 2004 czyli po lifcie. te przedliftowe sa mulowate.

 

No to kolego wykrakałeś :D ,kurde totalny złom,może i nie bita bo na mierniku wychodziło ok,jedynie maska była malowana o czym od razu wspomniał sprzedający

( nie miał wyjścia bo widać od razu) - lakier z niej schodzi :) ...ale...chyba tylko ze trzy / cztery elementy nie były w niej wgniecione i nie porysowane,poza tym na każdym coś i to porządnie.

Lusterko lewe to widać na zdjęciu.

Opony to w zasadzie sliki,coś z tyłu buczy podczas jazdy,tylne drzwi się od środka nie otwierają,centralny zamek też nie teges bo tylnych prawych nie otwiera,różne elementy poprzyklejane na jakiś czarny klej :roll:

Coś z obiegiem bo węże od chłodnicy ciągle tylko chłodne i nie ma ogrzewania,zbiorniczek do płynu chłodzącego sklejony silikonem,który już odłazi i widać zielony płyn :lol:

Od kierowcy nie można zmniejszyć temperatury na wyświetlaczu bo ten guzik ( niebieski,zimne powietrze ) nie działa ...i wiele wiele innych.

 

 

No ,ale dobra. Teraz najlepsze :D :D skrzynia jest w niej walnięta,gdy bierzesz na D ( tylko na D )to przy silniku z przodu coś gruchocze :? Z ciekawości się tym przejechaliśmy to się śmiałem ,że do 100 się rozpędza jakąś minutę :lol: gaz w podłogę ,a to nie jedzie.Wyje ,obroty lecą w górę,a samochód jedzie jakby chciał,a nie mógł...przy 120 jakby odcinał. Dzwoniłem do speca od automatów i tylko potwierdził.

 

Teraz jak to piszę to się śmieję bo dawno takiego ulepa nie widziałem,no ale ponad 100km się przejechaliśmy na marne :/

 

Link do tego "rodzynka" :wink:

http://otomoto.pl/bmw-x5-full-opcja-C35265488.html

 

(...) A A8 była w benzynie, czy w dieslu?

 

A8 była w benzynie 4.2 ABZ

 

No nic,szukać dalej.Dzięki za rady Panowie ;)

Opublikowano
ooooo mam identyczny kolor samochodu- malo popularny w polsce , oxford green II :) za 25 tysi to ty nie kupisz normalnej x5 z tego rocznika i wcale sie nie dziwie ze byl w takim stanie za taka cene. Na ten rocznik jak chcesz miec normalny samochod to musisz miec 35000 zl. Od handlarza x5 zdrowej nie kupisz ;)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
ooooo mam identyczny kolor samochodu- malo popularny w polsce , oxford green II :) za 25 tysi to ty nie kupisz normalnej x5 z tego rocznika i wcale sie nie dziwie ze byl w takim stanie za taka cene. Na ten rocznik jak chcesz miec normalny samochod to musisz miec 35000 zl. Od handlarza x5 zdrowej nie kupisz ;)

 

Dokładnie!

Cena za 2003 rok za x5 w bardzo dobrym stanie oscyluje w granicach 40 tysi. Handlarzy unikaj jak ognia :o

images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

 

To moj pierwszy wpis na forum ale siedze tu od prawie trzech miesięcy probując ogarnąć calą tą wiedzę i jest ciężko ;].

 

Do rzeczy...

Szukam BMW (swojego pierwszego) w benzynie (w planie LPG) i miała to być trójka lub piątka kombi (E46 lub E39).

Ostatnio jendak zgadałem się ze znajomym, że jego ojciec sprzedaje X5 3.0i, 231KM w automacie z 2003r.

Sprowadzana ze stanów. Kumpla ojciec założył instalację gazową i wiem, że nie szczędził na nią kasy jak na cały samochód więc można powiedzieć słynne stwierdzenie - IGŁA!! :D. Auto jest z pewnego źródła i ma nie wiele najechane bo 160kk. Znam całą jego historię. Doinwestowane itp. itd.

Jedno nie daje mi jednak spokoju mianowicie skrzynia biegów... przy 130kk był w niej wymieniony olej przez owego "Ojca" ;].

Czytałem różne wątki o automatach... i się pogubiłem. Zapadło mi jednak w pamięć, że przy 150-200kk te skrzynie padają bo są za słabe do wagi i mocy. Koszt naprawy/wymiany jest trochę miażdżący jak na pierwszą miłość ;]].

Jedni mówią wymieniać olej to przedłuży żywot inni że wręcz skróci bo olej fabryczny ma dożywotnią gwarancję...

Czy ktoś z zacnych tu użytkowników ma X5 3.0 benzyne i może mi coś powiedzieć o tej skrzyni z własnego doświadczenia lub też ktoś z Was posiada nadmiar wiedzy i zna po prostu temat tych skrzyń i się ze mną podzieli ;].

 

Tu mam VIN: 5UXFA13554LU26564

 

Gdby ktoś był tak uprzejmy i rozkodował mi ten VIN z dwoma zdaniami opisowymi będę bardzo wdzięczny.

 

Z góry dziękuję i za ewentualne nieścisłości przepraszam ;]

Opublikowano
Daj na bezwypadkowe ten vin , tam szybko ci znajda historie w szczegolnosci ze to auto z usa ktore niestety czesto sa po powodziach i dachowaniach. Skrzynia w benzynie 3.0 jest GM. Skrzynie sprawdz najpierw na zimnym silniku po nocy najlepiej. A potem sprawdz jak dziala po przejechaniu okolo 20 km na cieplym. Jak bedzie ok to mozesz brac . Tak czy siak przy tych przebiegach i tak kiedys bedzie cie czekala regeneracja skrzyni .W nowych bmw skrzynie do remontu czesto sa po 50 000 km wiec nie jest tak zle ;) Olej w skrzyni sie wymienia i powie to nawet fabryka ZF. Problem jest taki ze wiekszosc wymienia jak jest za pozno - wtedy wymiana tylko pogarsza sprawe.
Opublikowano
Daj na bezwypadkowe ten vin , tam szybko ci znajda historie w szczegolnosci ze to auto z usa ktore niestety czesto sa po powodziach i dachowaniach. Skrzynia w benzynie 3.0 jest GM. Skrzynie sprawdz najpierw na zimnym silniku po nocy najlepiej. A potem sprawdz jak dziala po przejechaniu okolo 20 km na cieplym. Jak bedzie ok to mozesz brac . Tak czy siak przy tych przebiegach i tak kiedys bedzie cie czekala regeneracja skrzyni .W nowych bmw skrzynie do remontu czesto sa po 50 000 km wiec nie jest tak zle ;) Olej w skrzyni sie wymienia i powie to nawet fabryka ZF. Problem jest taki ze wiekszosc wymienia jak jest za pozno - wtedy wymiana tylko pogarsza sprawe.

 

 

Dzięki za odpowiedź.

Sprawdze tak jak mówisz.

Nie wiem tylko gdzie te "bezwypadkowe" ;]

Co do nowych samochodów to jest jakaś chora sprawa... Ja rozumiem, że producenci nie żyją wyłącznie ze sprzedaży samochodów

ale to co się dzieje na rynku to jest jakiś ponury dowcip...

Idąc w tym kierunku za jakiś czas bedziemy jeździć jednorazówkami...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam

 

To moj pierwszy wpis na forum ale siedze tu od prawie trzech miesięcy probując ogarnąć calą tą wiedzę i jest ciężko ;].

 

Do rzeczy...

Szukam BMW (swojego pierwszego) w benzynie (w planie LPG) i miała to być trójka lub piątka kombi (E46 lub E39).

Ostatnio jendak zgadałem się ze znajomym, że jego ojciec sprzedaje X5 3.0i, 231KM w automacie z 2003r.

Sprowadzana ze stanów. Kumpla ojciec założył instalację gazową i wiem, że nie szczędził na nią kasy jak na cały samochód więc można powiedzieć słynne stwierdzenie - IGŁA!! :D. Auto jest z pewnego źródła i ma nie wiele najechane bo 160kk. Znam całą jego historię. Doinwestowane itp. itd.

Jedno nie daje mi jednak spokoju mianowicie skrzynia biegów... przy 130kk był w niej wymieniony olej przez owego "Ojca" ;].

Czytałem różne wątki o automatach... i się pogubiłem. Zapadło mi jednak w pamięć, że przy 150-200kk te skrzynie padają bo są za słabe do wagi i mocy. Koszt naprawy/wymiany jest trochę miażdżący jak na pierwszą miłość ;]].

Jedni mówią wymieniać olej to przedłuży żywot inni że wręcz skróci bo olej fabryczny ma dożywotnią gwarancję...

Czy ktoś z zacnych tu użytkowników ma X5 3.0 benzyne i może mi coś powiedzieć o tej skrzyni z własnego doświadczenia lub też ktoś z Was posiada nadmiar wiedzy i zna po prostu temat tych skrzyń i się ze mną podzieli ;].

 

Tu mam VIN: 5UXFA13554LU26564

 

Gdby ktoś był tak uprzejmy i rozkodował mi ten VIN z dwoma zdaniami opisowymi będę bardzo wdzięczny.

 

Z góry dziękuję i za ewentualne nieścisłości przepraszam ;]

 

Wyglada na to ze to facelift o ladnej specyfikacji. Olej w skrzyni jak najbardziej wymieniac, wiec ojciec dobrze zrobil. Jesli masz auto z tak pewnego zrodla, warto nad nim pomyslec...

Opublikowano

Kurcze myślę o nim cały czas tylko jak mi padnie skrzynia to bede płakał.

Na samochód miałem przeznaczyć ok. 20k plus 5k na "pakiet naprawczy" plus 3k na oplaty i ubezpieczenie.

Lącznie daje nam to proponowaną cene za X5 ale wtedy jestem goły i nie mam nawet na ubezpiecznie auta ;pp.

Nie wspominając juz o tym jak miałbym robić skrzynie biegów...

Gdyby nie automat to brałbym bez zastanowienia a tak to sie miotam jak ta mietła i się sapie bo zabraklo w budżecie 6k na spokojny sen ;]].

Chyba ochłone i podziękuję... z wielkim smutkiem ;[[[

Opublikowano
Za jakies 23000zl spokojnie kupisz anglika e53 x5 w benzynie(diesle kosztuja wiecej) zadbanego z prawdziwym przebiegiem .Podobno mozna juz rejestrowac wiec moze wez to pod uwage ;) Kolega juz takim jezdzi po polsce z pol roku i czeka na rejestracje... naprawde ulepy z polski po dachowaniach moga sie schowac bo auto naprawde zadbane. W angli przynajmniej wiesz jaki ma przebieg samochod i czy jest po wypadku. Dobrze by bylo zobaczyc takie cos w polsce.
Opublikowano

...no według mnie mimo ,że jesteśmy w UE to na 100 % żaden diagnosta ci nie zrobi ,,badania okresowego po raz pierwszy,, z wynikiem pozytywnym.

To tak jak by chciał pozbyć się wykonywania zawodu na 5 lat i do tego kara grzywny.

Nie ma takiej opcji.

A kupno X5 i nie mieć zaplecza finansowego to prawie cud. Piszę prawie, bo ja sprzedaję swoją i większość typowych napraw wykonałem i chcę za nią ok 33 tyś.

Pozdrawiam

Opublikowano
Racja , na ta chwile badania sie nie zrobi ,ale mysle ze jak wyjdzie ustawa w pierwszym kwartale tego roku to diagnosci tez bede musieli sie ,,dostosowac'' wkoncu to dla nich kasa.
Opublikowano

.....według mnie to się nie zmieni. Wyobrażasz sobie manewr wyprzedzania lub mijanie pojazdu z przeciwka z angielskimi lampami?

Ja nie. I nie chce.

W Anglii na kazdej osi pojazdu może być inny rodzaj bieżnika, kierownica z prawej strony, światła symetryczne.....i może pare innych.....

W Anglii pojazdy wyprodukowane na ich rynek są przystosowane do ruchu lewostronnego, wiec nie są do prawostronnego. I według mnie to się nigdy nie zmieni.

Nie zarejestrujesz pojazdu z kierownica po prawej stronie. Możesz się poruszać takim pojazdem z ważnym dowodem rej. Bez prawa rej w Polsce

Opublikowano (edytowane)

http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/844889,rejestracja-samochodu-z-anglii-2015.html

 

Wejsc to wejdzie tylko pytanie kiedy.Codzienie mijasz takich z lampami z angoli- tansze i bardzo popularne szczegolnie wsrod mlodych uzytkownikow drog ;) Lampy sie przerabia , lusterka trzeba kupic nowe bo katy sa inne - przynajmniej jak ja robilem przekladke swojego x5(australia) to lusterka srednio nadawaly sie do jazdy po przekladce. Bylem kilka tygodni w angli i tam jest bardzo duzo samochodow z kiera po lewej , nie slyszalem zeby oni jakos czesciej powodowali wypadki.

Edytowane przez maciej123

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.