Skocz do zawartości

Kupno Bmw X5 E53 - Prośba o rady, opinie, porównania


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Mam wrażenie, że ludzie oczekują kosztów utrzymania e53 na poziomie opla astry. Zaleje tylko paliwo (mysli, że w trasie spali 6-7l), wymieni klocki za 80zl itp Potem kup takiego Xa od tego typu ludzi. Wchodzi na sklepu motoryzacyjnego i hasło poprosze najtańsze sworznie wahacza itp Bo firma TRW meyle lemforder jest mu obca.
Opublikowano
Manual w e53 ? To najlepiej załóż jeszcze felgi stalowe 15 aby mniej paliła. Przebieg w dieslu ma znaczenie ale jeszcze większe sposób jego użytkowania. Jak kupisz od wariata to i przy przebiegu 90tyś będzie wymagał remontu. A co z Twoim automatem w e65 ?? no chyba, że 7 jest wyimaginowane.

 

 

Tomasz,bajki piszesz.. nikt nie mówi tu o stalowych felgach...a to czy ktoś lubi bardziej manual od automatu to już jego indywidualne podejście..wychodze z założenia ,że nie będe chorych cen płacił za remonty skrzyń w 10letnim e53

Opublikowano
Powiem Ci, że będziesz żałował jak kupisz manuala. Jak kupisz zadbanego automata, gdzie był wymieniany olej to się nie obawiaj. Manualna skrzynia podda się jeszcze szybciej bo 500nm zrobi swoje. Sprawdź na podnośniuku czy automat nie cieknie, jak suchy to bierz. Po drugie będzie ci ciężko sprzedać Xa z manualem. e53 to nie e46 330ci.
Opublikowano
A ja powiem Tobie tak, jak mi znajdziesz w takim stanie diesla w automacie z oryg.przebiegiem max200tyś to masz u mnie "blue label-a" Od samego początku miałem takie założenie ale jak przeglądam od dłuzszego czasu takie auta to nie ma nic ciekawego..nie licze na tanie utrzymanie ale też nie chce na początek przygody z e53 wrzucić 1/3 ceny auta.. i dlatego zastanawiałem sie czy nie bedzie bezpieczniej manuala z benzyna+gaza lub jakby mi sie udało znaleść disela nie zajechanego.
Opublikowano

Ponad 4 lata temu tez uporczywe szukałem manuala obawiając się ze będzie mniej palil i naprawy będą nizsze.....po roku ekspoatacji musialem kupic dwumas ze sprzeglem co wtedy było dużo droższe niż teraz bo dalem prawie 4 tys zl za części i tysiąc za robote .spalanie tez bez orgazmow - 12 litrow na 100 km manual skrzynia bez problemu lyka przy trasach 50/50 autostrada/miasto ,pewnie przy stalej 140 km/h spalilby 10 ,ale kto tak wolno jezdzi :norty:

po jakims poltora roku znowu dwumas padl. dalem do warsztatu gdzie chciałem jak najniższym kosztem naprawić wiec mechanik wyslal dwumas do regeneracji .Niestety regenerować to można dwumas w słabszych jednostkach bo nawet 20 km nie wytrzymal i szlag go trafil.znowu odsylka ,kolejna regeneracja ,tez zakonczona fiaskiem wiec mechanik kupil nowe za niecale 2 tys zl + tarcza chyba 600 zl + robota..........

Szlag mnie trafial już po pierwszym roku jazdy manualem ( machasz lewarkiem zamiast się rozkoszować jazdą),a eksploatacja jest guzik tansza od automata .

NAWET WROGOWI NIE POLECILBYM MANUALNEJ SKRZYNI .

Podobno remont automatycznej skrzyni to około 5- 7 tys zl i spokoj na kolejne 200 tys km,a ja w manualu nie zrobiłem nawet 100 tys km a w naprawy dwumasow i tarcz ( nie licząc nerwow ) wpakowałem prawie dyche.

Także JESLI CHCE KTOS KUPIC X5 TO TYLKO W AUTOMATYCZNEJ SKRZYNI :cool2:

Opublikowano
Ja już doszedłem do takiego etapu, że czasami nie liczą się koszty tylko przyjemność :norty: Każdy niech wybiera co lubi! I wiem, że gdybym miał nawet zrobić skrzynię automatyczną, może kupił używaną(różnie można trafić, choć ostatnio miałem możliwość kupienia za 2,5 tyś.z przebiegiem 98tyś. a nowa dwumasa 2tyś) to i tak sprawia mi przyjemność jazda! A kwestia diesel czy benzyna? To już każdy musi wybrać pod siebie! Ja diesle uwielbiam! A takie pytania nowych na forum, co lepiej? A co wolicie córkę czy teściową, a może brunetkę czy blondynkę???? TO JEST WASZ WYBÓR. Czytajcie, odpowiedzi jest sporo. Pozdrawiam.
Opublikowano
No to sumując nasze wypowiedzi to nie da się oszukać przeznaczenia ;) niestety jeśli ktoś myśli, że X jest tani lub umiarkowany w użytkowaniu to się myli. No chyba, że przebieg roczny 10k to ok :) Ja akurat kupiłem niezajechanego diesla od bogatego gościa. Ja też mocno nie katuje auta, wymieniam co potrzeba, więc kolejny właściciel będzie zadowolony. Oczywiście cena nie będzie atrakcyjna dla kupującego :norty:
Opublikowano
Dzięki Panowie za porady na pewno z nich skorzystam.. :D Jak w końcu znajdę ładnego disela w automacie a wiem ,że proste to nie będzie.. Pochwale się :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie lubie jak ktos pisze, ze auto z 2005 a jest z 2004. W przypadku xsa to nie istone czy 2004,05,06. Kondycja sie bardziej liczy. Uwagi: nie bylo m-pakietu w xsach, diesel nigdy nie mial 4rech wydechow (ladnie to wyglada), to nie jest najbogatsza wersja wyposazenia, kola powinny byc roznej wielkosci tyl-przod (choc te zalozone ladnie wygladaja), brzydkie listwy w srodku (mozna okleic), ciekawa sprawa z silnikiem, zawieszenie full pneumatyka nie jest bardziej komfortowe (bardzo drogie w naprawie). Wyglada solidnie, ladna kombinacja srodka, jechac ogladac, ma to cos w sobie...
Opublikowano

Pytanie,czy ta kierownica to jakas samorobka? Co do zawieszenia,jaki jest interwał serwisowy? Zasada jest,ze sie musi zepsuc,czy tez jezeli sie dba to posluzy lata? Czy to auto ma ten rozbudowany zestaw audio? Kwestia kol,mozna zmienic,ale czy taki uklad jaki jest nie psuje w jakis sposob zawieszenia?

Podsumowujac,jezeli cos w zawieszeniu siada,ile trzeba wydac, silnik i jego obsluga,warto cos tam zmieniac przy takim przebiegu? Co do wydechów,sa dolozone,ale czy kupujac mozna bylo taki zamowic,czy tez ktos sobie sam to dosztukowal?

Opublikowano

Auto wyglada dos obiecujaco,ale najwazniejsze sa ogledziny samemu i ocena.

A silnik jesli byl sumiennie servisowany i na czas zmieniany olej i to na dobry i nie byl katowany to ma za soba 1/3 zycia dopiero.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1. Kierownica jest od bmw, oryginal. x5 nie mialy takich kierownic ale sa do kupienia, tzw seria m-sport, dosc drogie. Ktos to wymienil.

2. Co do zawieszenia, przeszukaj forum. Full pneumatyka jest droga w naprawach (przod).

3. Jak sie dba, posluzy.

4. Audio, nie wiem. Sprawdz czy ma w bagazniku po prawej stronie, pod pokrywa, subwoofer.

5. Moze mnie ktos poprawi, wedlug mojej wiedzy taki zestaw kol jest nieodpowiedni w x5.

6. Wszystkie x5 3.0d mialy zaslepki w zderzaku i wydechy skierowane do dolu, niewidoczne.

6. Obsluga, sewis, koszty, nie ten dzial: :search: :search:

Opublikowano (edytowane)

Olorob chyba nie doczytałeś, że ten silnik był wymieniony i ma 30tyś przebiegu, więc to nie jest 1/3 jego życia ;) Cena ogólnie wysoka ale usprawiedliwia wymieniony silnik na nowy w ASO. Jeśli z tym silnikiem to pic to bym go nie kupił. Ten gościu coś kuma ale nie do końca. Nie było M pakietu, skrzynia ZF nie słyszałem aby była nazywana tiptronikiem ( to nie audi), poprzedni automat GM mial 4 biegi a nie 5, lift już był w 03r itp. Ogólnie auto sprawdziłbym w ASO czy to nie picer, bo takie opowiadania różne osoby piszą. Może się okazać, że prędzej było mielonką a silnik jest wstawiony od anglika itp. Ja jak swojego szukałem to też miał być w pewnym modelu silnik wymieniony. Ale jak mi gościu powiedział, że koszt w ASO wyniósł go 10 tyś to nawet do niego nie pojechałem. Ufać ale kontrolować. Jak do niego przedzwonisz i powie Ci, że średnie spalanie na poziomie 8l, to także do niego nie jedź.

I

Ja mam taką samą kierownicę ale nie mam nalepki M bo takich nie ma. Ktoś sobie nakleił chyba. Ja mam oryg Sport pakiet i taki mam też wg vinu.

S255A SPORT-LEDERLENKRAD

Edytowane przez 1Tomasz
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tomku, jesli masz kiere ori to masz podobna ale nie taka sama z waskim srodkiem...co?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mi te kierki sie podobaja. Chcialem do swojej ale troszke drogie sa niestety i za bardzo podobne do naszych aby zakup usprawiedliwic. Jak ci sie na vredestain jezdzi? moja po sniegu jak szalona idzie na tych oponkach aczkolwiek transfer troszke mi sie odzywal na nich jak nowe byly.
Opublikowano

Ja kupiłem na vredesteinach zimowych i zdjęcia są z tamtego roku po zakupie :) Ogólnie jeździ się normalnie ani super ani źle. Fajny jest napis Giugiaro Design ;)

Teraz jeżdzę na Toyo.

Opublikowano

Jutro zadzwonię i wypytam, zrobiłem delikatne śledztwo i wychodzi na to,że numer w ogłoszeniu to numer do firmy zajmującej się handlem autami.

Załatwienie VIN'u załatwi sprawę i wyjaśni kwestie kierownicy oraz silnika?

Co do tych wydechów,panowie to jest jakaś samoróbka czy też można coś takiego domówić w ASO?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No patrz...jeszcze raz: Kierownica nie jest ori, tzn zadne x5 nie wyjechalo z fabryki na takiej. To samo bylo z wydechami. Zarowno kierownica jak i wydechy oraz felgi nie sa od tego modelu. Wydechy wygladaja na ori od wersji 4.4i, ja mam takie w swoim xsie. Wedlug mnie dobrze to wszystko wyglada. Zastrzezenia mam jedynie do tylnych kol.
Opublikowano
Taki wydech to miały benzynowe wersje. Kiera na pewno jest od BMW, może i od e53. Zapytaj się ich jak długo go maja i kiedy był zarejestrowany w Polsce i kiedy do Polski był sprowadzony. Jak było sprowadzone 2 miechy temu i zarej na dniach to można podejżewać, że sprowadzili rozbitka i była niższa akcyza bo tańsze auto. VIN zdekodujesz i będziesz wiedział o co chodzi. Może ktoś te auto do nich wstawił prywatnie, wszystko może być możliwe. Ja w tamtym roku byłem w Chełmie w komisie 500km w 1 stronę. Auto miał wstawić lekarz i miało być zadbany. Po oględzinach i ostrych kurwach wyszło, że te auto to miał albo rzeźnik albo debil.
Opublikowano

Dobra,dziękuję za rady,zapytam o wszystko i od razu wrzuce tutaj. Co do kierownicy,wiedziałem o tym,że w tych modelach nie było nigdy zestawu m-pakiet, dociekliwość moją dotyczyła kwestii,czy można taką kierownicę zamówić,czy też jest to jakieś sztukowanie. Wydechy od benzyny,pytanie czy ktoś po prostu zmienił na takie,bo tak chciał,czy też można takie wydechy dostać zamawiając auto,tego też nie wiem.

Pytanie odnośnie VIN'u, czy tutaj na forum ktoś moze go rozkodować i wrzucić do wątku,czy też jest to odpłatna usługa, tak jak na forach vw/audi?

Opublikowano
tutaj Vin za darmo to nie forum wieśvagenów, np na tej stronie http://bmw-z1.com/. Wg mnie w salonie takich wydechów nie można było zamówić. Ten diesel jest bez DPFa i przy takich rurach jak daszo ostro w palnik to cały tył będzie w sadzy :norty: Dlatego oryg wydech jest skierowany w dół aby tylna szyba była wolna od sadzy :mrgreen: A co do kiery to tak prosto wysztukować w glinie się nie da.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.