Skocz do zawartości

Kupno Bmw X5 E53 - Prośba o rady, opinie, porównania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W tym dziale nie oceniamy konkretnych aut z ogłoszeń!!Do tego jest dział ocen... viewforum.php?f=44

 

 

 

Witam.

Chcę kupić X5. Najlepiej w Dieslu. Trochę już szukam i jak do tej pory to muszę powiedzieć że niektórzy ludzie to bajki pisać umieją... :) Zupełnie co innego w ogłoszeniu i przez telefon a co innego na miejscu. Porażka po prostu. Ostatnio wpadła mi w oko ta X5:

0.html

 

Z tym że ta druga już trochę wisi na Alledrogo. Może ktoś oglądał albo zna właściciela. Z góry dzięki za wszelkie rady i opinie. Piszcie na co zwracać uwagę przy kupnie bo jestem laikiem w kwestii X5. Do tej pory jeździłem Freelanderem.

Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 2,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Szczerzę to ta pierwsza jest ciekawa z tym że musisz się liczyć z 18% opłatą akcyzy i raczej szukaj diesla z 218PS. Co do drugiej 3.0i to za mało na tą budę jeżeli już kupować w benzynie to ten 4.4 nie dużo więcej pali a radzi sobie o niebo lepiej no i ten kolor niebieski (ale to moja opinia nie podoba mi się choć to oczywiście kwestia gustu i to nie jest najważniejsze). Pamiętaj przy kupnie dobrze sprawdz X bo naprawdę będziesz miał wydatek. Staraj się kupować bez nivo to też generuje koszty w razie awari. Nie napalaj się na ładny wygląd bo w większości to odpicowane fotoszopem szroty. Ja swoją szukałem przeszło pół roku i trafiłem na świtnie utrzumanego x-a. Powodzenia w kupnie kolego i pamiętaj szczęście jest w oczekiwaniu :cool2:

 

PS Na tym forum jest wiele ciekawych rad na co zwracać uwagę przy kupnie Xa.

Opublikowano
Dzięki za odpowiedź tommy82. Czyli ten 3.0 jest po prostu za słaby. Dobrze wiedzieć. Ja też już szukam dobre pół roku i muszę powiedzieć że jestem już nastawiony dość sceptycznie bo naoglądałem się już takich szrotów że aż głowa boli. Dlatego też zawitałem na forum. Co do akcyzy przy tej czarnej to spokojnie starczy mi kasy (mam na autko ponad 60 klocków). Tylko już się naczytałem na forum o awaryjności skrzyń automatycznych w tym modelu. Na pewno jest dużo takich rad na forum i pewnie dużo z nich już przeczytałem ;) ale mimo wszystko jeśli ktoś dorzuci coś od siebie to nie będę miał mu tego za złe... :twisted:
Opublikowano

witam,

 

jeśli do codziennej jazdy - to 218HP 3.0d po lifcie. Ten pierwszy zewnętrznie wygląda OK, ale to za mało, by podjąć decyzję, ja szukałbym tu, na miejscu. 3.0 benzyna - za mało. Poszukaj na forum, gdzieś w moich postach jest cała instrukcja co i jak oglądać. I nie zniechęcaj się - dobry X5 to kwestia czasu, nie spiesz się, wybierz na dłużej.

 

pozdrawiam,

 

Marcin

Opublikowano
Mam jeszcze koledzy pytanie czy Bmw X5 E53 sprawdzę w każdym ASO? Czy musi to być koniecznie ASO Bmw? Chodzi mi o tą czarna X5 do której ogłoszenia dałem linka. Pytam bo jest ona w okolicach Radomia a tam nie ma ASO Bmw. Jest tylko Mazda i Renault.
Opublikowano

to musi być warsztat robiący BMW - mechanicy mają swoje specjalizacje a prawdziwą diagnostykę zrobi Ci wyłącznie ASO, niestety. Tam też dostaniesz rozkodowany VIN, w sensie czego się spodziewać w samochodzie.

 

pozdrawiam,

 

Marcin

Opublikowano
Pozostaje ASO w Lublinie albo Warszawie. Chociaż co do tego w Lublinie to już się naczytałem nie najlepszych opinii. Może ktoś mógłby mi polecić jakiś dobry serwis w stolicy?
Opublikowano

 

ta cena tego drugiego to dlatego ze to auto jest do opłat.

Przywiózł je z Włoch bo jest podkładka rejestracji salonu SAABa z Firenze :)

Tu (we włoszech) nie problem takie auto kupić za 9.5-10k Euro bo nie ma gazu i nikt go przez to nie chce.

Opublikowano

Witaj,

trochę moich opini na temat zakupu x5. Tak jak koledzy napisali cierpliwość jest cnotą, ale trochę szczegółów. Jeżeli chodzi o skrzynię to nie ma problemu jeżeli poprzednik użytkował autko normalnie tzn ni startował z pod świateł, nie piłował poślizgów zimą i nie ciągał lawet przez parę lat. Manual tego problemu nie miewał. Co do linków które zamieściłeś to pamiętaj żeby kupwać jak najlepszą wersję wyposażenia. Nawet teraz w salonie są x5 po 300tyś i po 500tyś a jedna i druga jest x5. Ja już się nauczyłem żeby kupować wersję i bawią mnie teksty full opcja. Jeżeli ktoś pisze że taką ma to nie widział listy dodatkowego wyposażenia dostępnej w x5, a o niebieskiej się nie wypowiadam bo ma małą navi. Lepiej dopłacić trochę wiecej i poszukać naprawdę dobrze wyposażonej sztuki nawet przed liftem niż kupować taniego golasa. Z wyposażenia które bym polecał to poza standardem to: fotele komfortowe ( jedna z tych które podałeś je ma), sport pakiet, szyberdach, shadow line( dużo lepiej się prezentuje), modół dżwięku DSP ( też któraś ma), webasto ( tylko nie podgrzewacz silnika który mają wszystkie x5) a kabinowe na pilota, hak ( czasem się przydaje), tylna kanapa pogrzewana, rolety tylnich szyb, tuner TV,

czarny sufit o ksenonach i klimatroniku nie wspomne. jak znajdziesz jeszcze taką która ma elektryczne tylne fotele i wysuwaną podłogę bagażnika to naprawdę pogratuluję. Co do ASO to w Polsce sprawdzą Ci tylko historię autka jeżeli było serwisowane w niemczech a zatem jeśli kupisz auto z innego kraju to po kluczyku czy Vinie nie mają podglądu. z Vinu możesz sprawdzić wyposażenie nawet przez tel. jeżeli autko jest z niemiec to wystarczy że podjedziasz do serwisu i podadzą Ci jego historię. mechanicznie podjedź lepiej do zaprzyjaźnionego fachowca niech Ci dobrze sprawdzi i już. W radomiu jest człowiek który zresztą handluje BMkami który za parę złotych pomoże Ci sprawdzić autko, szukaj na allegro. Podsumowując: szukaj egzeplarza a nie ceny, ja swojej szukałem prawie 8 m-cy i się udało a to nie pierwsze moje BMW ( e39, e46,e65). A, co do akcyzy to nie bój się, owszem jest 18% tylko zależy od jakiej wartości:) Pozdro

Opublikowano

Jak już znajdziesz auto które cie zainteresuje bardziej to podstawą jest żebyś je dobrze zdiagnozował komputerowo, bez tego niema co kupować żadnego dobrego auta, bo można się wiele dowiedzieć. Dobra diagnoza trwa minimum 2 godziny a cena za diagnozę do ceny auta to nie wielki wydatek a pewność stanu technicznego jest.

 

Również polecam szukanie auta z lepszym wyposażeniem, oczywiście więcej elementów może się spieprzyć ale sprzedać łatwiej bogatszą wersję. Nie mówiąc o tym że poprzedni właściciel dał pewnie wiele kasy za nie i jest szansa że dbał bardziej.

Opublikowano

Szukam autka z jak najlepszym wyposażeniem. I na pewno nie zamierzam się rzucić na coś co tylko ładnie wygląda. Kolego fanik masz może kontakt do tego fachowca od Bmw z Radomia? Jeśli tak to podrzuć na priv. Co do tej czarnej Buni z mojego pierwszego posta to właściciel podał mi numer VIN i koledzy z forum go rozkodowali (dzięki jeszcze raz) i w związku z tym mam pytanie.

 

S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL System HiFi Professional DSP

 

Czy takie oznaczenie po rozkodowaniu numeru VIN oznacza że w aucie (Bmw X5 E53) powinien być zamontowany (lub był) sławetny system DSP z subwooferem?

 

Jadę obejrzeć tą czarną z Radomia w weekend także zobaczymy. Po numerze VIN ma takie wyposażenie:

 

Dane pojazdu

Art.

Wartość

Numer podwozia WBAFA71000LN00136

Kod typu FA71

Typ X5 3.0D (EUR)

Typoszereg E E53 ()

Seria X

Rodzaj konstrukcji GEFZG

Układ kierowniczy LL

Drzwi 5

Silnik M57

Pojemność skokowa 3.00

Moc 135

Napęd ALLR

Skrzynia biegów AUT

Kolor BLACK SAPPHIRE METALLIC (475)

Tapicerka STANDARDLEDER/HELLBEIGE 2 (ARBEITSN (N6HC)

Data prod. 2001-04-26

Wyposażenie

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S205A AUTOMATIC TRANSMISSION Automatyczna skrzynia biegów

S216A SERVOTRONIC Wspomaganie układu kier. Servotronic

S220A SELF-LEVELING SUSPENSION Zawieszenie samopoziomujące

S226A SPORTS SUSPENSION SETTINGS Sportowe dostosowanie podwozia

S235A TRAILER-HITCH WITH REMOVABLE HEAD Hak holowniczy ze zdejmowaną głowicą

S249A MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL Wielofunkcyjność dla kierownicy

S255A SPORTS LEATHER STEERING WHEEL Kierownica sportowa ze skóry z poduszką

S261A SIDE AIRBAG FOR REAR PASSENGERS Poduszka bocz. pasaż. na tyln. siedz.

S302A ALARM SYSTEM Instalacja alarmowa

S312A LT/ALY WHEELS WITH MIXED TYRES Obr. BMW, st. le. z ogumieniem mieszanym

S321A EXTERIOR PARTS IN BODY COLOR Zakr. wyp. zewn. w kolorze pojazdu

S328A ALUMINIUM RUNNING BOARD SILL Listwa progowa

P330A SPORTS PACKAGE Pakiet sportowy

S386A ROOF RAIL Reling dachowy

S403A GLAS ROOF, ELECTRIC Dach przesuwno-uchylny, elektryczny

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S423A FLOOR MATS, VELOUR Dywaniki podłogowe Velours

S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S430A INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE Lust. wew./zew. z automatyką przyciemn.

S437A FINE-WOOD TRIM Wersja z drewna szlachetnego

S441A SMOKERS PACKAGE Pakiet dla palących

S459A SEAT ADJUSTM., ELECTR. W. MEMORY Elektryczna regulacja foteli z pamięcią

S464A SKIBAG Worek na narty

S481A SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER Fotel sportowy

S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

S502A HEADLIGHT WASHER SYSTEM Spryskiwacze reflektorów

S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)

S521A RAIN SENSOR Czujnik deszczu

S522A XENON LIGHT Światło ksenonowe

S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatyzacja automatyczna

S536A AUXILIARY HEATING Urządzenie ogrzewania dodatkowego

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S609A NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL System nawigacji Professional

S612A BMW ASSIST BMW Assist

S620A VOICE INPUT SYSTEM Wejście głosowe

S630A CAR TELEPHONE WITH CORDLESS RECEIVER Telefon samoch. z słuchawką bezprzew.

S672A CD CHANGER BMW FOR 6 CDS Zmieniarka CD na 6 płyt CD

S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL System HiFi Professional DSP

S761A INDIVIDUAL SUN PROTECTION GLAZING Ind. oszklenie przeciwsłon.

S775A INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE Podsufitka antracyt

S785A WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS Lampy kierunkowskazów białe

L801A GERMANY VERSION Wersja krajowa Niemcy

S818A MAIN BATTERY SWITCH Główny wyłącznik akumulatora

S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Spis dealerów, Europa

S879A GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Instrukcja obsługi, jęz. niemiecki

S925A SHIPPING PROTECTION PACKAGE Ochronny pakiet wysyłkowy

S926A SPARE WHEEL pełnowartościowe koło zapasowe

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S945A CONSIDERATION OF PRICE DEPENDENCY Dummy-SALAPA

S999A ORDER CONTROL FIRST DEALER CARS Zarządzanie zleceniami HEA

Wyposażenie seryjne

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S413A LUGGAGE COMPARTMENT NET Siatka oddzielająca bagażnika

S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Licznik kilometrów

S851A LANGUAGE VERSION GERMAN Wersja językowa, niemiecki

 

Nie ma wszystkich opcji o których pisaliście wyżej ale chyba nie jest z nią tak źle?

Opublikowano

no to już fajny wypasik jest.

Widać, że DSP jest. I hak, relingi, progi i PDC i webasto i gumy 255/285 ogólnie to chyba w sumie już max..

Warty obejrzenia przynajmniej...

Jedyne co osobiście mi nie leży to pseudo drewno w środku (no ale przy beżu wewnątrz aluminium się nie dostanie) no i zawias sport pack (będzie trzęsło na wybojach lecz zapitalało sztywno po winklach) ale to już kwestia gustu.. ;)

Opublikowano

Witam,

był już ten temat DSP, ale chętnie wyjaśnię. DSP to najwyższy w w BMW system nagłośnienia. Skrót jest od Dolby Surround Prologic i zawiera 10 głośników + 11 basowy w bagażniku w prawym schowku. Na navi jest skrót DSP i tam masz ustawienia do całego procesor dzwięku( np symfonia, katedra i indywidualne ustawienia ekualizera). Powiem szczerze że jak kupowałem swojego X-a to nie miałem pojęcia co to takiego ale na inny bym nie zamienił. Jak znajomi wsiadają to nie wierzą że to system firmowy a nie jakaś modyfikacja. Polecam... Namiary na człowieka z Radomia wyślę jutro. Pozdro.

Opublikowano
Dzięki za wyjaśnienie fanik. Tak jak pisałem w weekend jadę obejrzeć autko to zobaczymy. Miejmy nadzieję że będzie w zadowalającym stanie... :twisted: Jak wrócę (mam nadzieję że już X5) to napisze co i jak.
Opublikowano
I jeszcze jedno pytanie mam do was panowie. Ta czarna Bunia którą się interesuje jest z 2001 roku. Jak będzie wyglądała sprawa z Auto Casco? Chciałbym ją ubezpieczyć ale słyszałem że jak auto starsze niż 10 latek to nie da rady opłacić AC?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Hej.

 

Chcesz kupić auto w stanie idealnym to kup moje. Zapraszam na prv...

Tomek
Opublikowano

Po pierwsze uważam że zdjęcia są poprawiane fotoshopem

po drugie lepiej dołożyć 6 tys i kupić polifta i oczywiście w roczniku 3 lata młodszym

po trzecie nie ma rolety

po czwarte za dużo chce jak na ten rocznik

kierownica była wymieniana na m-power - ciekawe może jużbyły wystrzelone poduchy w starej (choć nie mamy tu 100% pewności)

zresztą zdjęcia nigdy nieodzwierciedlają stanu w jakim auto się naprawdę znajduje

szczerze jeżeli masz możliwość obejrzenia to oglądaj tego rodzaju auta bo można popłynąć

po wtóre jak się już zdecydujesz kupować to dobże sprawdz x bo też popłyniesz

 

podsumówując widziałem dużo lepsze x za tą cenę

 

Awaryjność x jest jak w każdym aucie .... wejdz na fora innych marek mają podobne problemy...... zresztą jeżeli będziesz dbał i wymieniał wszystkie standarowe rzeczy w czasie to uważam że ten właśnie samochód i ta marka będzie ci służyć

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Moje poszukiwania trwają dalej. Co myślicie o tym egzemplarzu?

 

http://moto.allegro.pl/bmw-x5-3-0d-lift-najbogatsza-wersja-ideal-i1827293800.html

Nie wiem dlaczego gość pisze 231 koni jak ma fabrycznie 218... O czipie nie wspomina więc już coś jest nie tak. Zderzaki moim zdaniem malowane (widać na czarnych plastikach) czujniki pdc też jakoś dziwnie wyglądają jak by nie od tego modelu. Wiem co mówię bo mam identyczną X5 z tego samego roku i w takim samym kolorze...

Opublikowano

Witajcie.

Nie wiem gdzie się przedstawić, bo jestem tu nowy. Od niedawna szczęśliwy nabywca pięknej X5, 3,0d, 2004r. :norty:

Ale w temacie - widzę, że spory rozstrzał 2000r benzyna, później 2004 diesel. Polecam diesla (218 silnik rewelacja) i po lifcie bo na nowej lampie jest po prostu ładniejsza.

W Polsce jest bardzo bardzo trudno kupić dobre auto używane. Moja to salon Polska, od pierwszego właściciela, absolutnie bezwypadkowa. Życzę Ci cierpliwości w szukaniu, bo choć trudno to da się. Musisz dzwonić, rozmawiać, słuchać i oglądać. Ja ze względu na zakup X5 sprzedawałem Audi A3, 2.0 tdi 2004 rok, salon PL, gdzie żona mało najeździła po mieście, bo auto miało 120.000 km przebiegu i wiele osób dzwoniło, że cofnięty przebieg, a auto było TOP, TOP, TOP. Także wytrwale szukaj jakiejś igiełki, bo choć ciężko, to da się! :D powodzenia :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.