Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem z przyciskiem otwierania bagażnika. Do tej pory wszystko działało. Po lekkim naciśnięciu przycisku, elektronika ładnie otwierała zamknięty bagażnik. Teraz jak bagażnik jest zamknięty, to nie mogę ani go otworzyć z kluczyka, ani przycisk nie reaguje.

Problem w tym, że jak bagażnik jest szeroko otwarty, to otwieranie z kluczyka oraz po naciśnięciu przycisku na klapie dziala. Nie wiem w czym tkwi problem. Przycisk rozebralem i nie jest połamany. Elektronika działa jedynie przy już otwartym bagażniku...

 

Czy ktoś zna rozwiązanie problemu?

 

Ps. Dodam, że problemy zaczęły się kiedy zacząłem bawić się domykaniem szyb z kluczyka.

Raz BMW, zawsze BMW.
Opublikowano
Przerwana wiązka co idzie do klapy. Wyjmij w prawym zawiasie gumke rozplącz izolacje i obejżyj. Miałem to samo
Opublikowano
No wyciagnalem, ale tam jest kilka wiazek kabli, w tym jedna dosyc masywna. Nie wiem o ktorej mowa? Najgrubszej? Czy jednej z cienszych?
Raz BMW, zawsze BMW.
Opublikowano
No wyciagnalem, ale tam jest kilka wiazek kabli, w tym jedna dosyc masywna. Nie wiem o ktorej mowa? Najgrubszej? Czy jednej z cienszych?

 

Z tego co pamiętam u mnie była jedna , grubsza w której było chyba 5 albo 6 przewodów

Opublikowano

http://tapatalk.com/mu/5284f8a0-f404-8b1f.jpg

 

Ok, mógłbyś mi na zdj pokazać w którym miejscu mogę znaleźć ten splot kabli odpowiedzialnych za przycisk do klapy?

Raz BMW, zawsze BMW.
Opublikowano
musisz zdemontować boczek tekstylny tam gdzie jest akumulator , zdjąć jedną zapinke w pozostałej wykładzince bocznej , zanurkować do bagażnika i właśnie w tej rurce gdzie wskazał kolega leci wiązka kabli
Opublikowano

Już wiem, że mówimy o tej wiązce, nieprawdaż?

 

http://tapatalk.com/mu/52848be8-5ed2-8f7d.jpg

 

Cała wiązka jest okryta taśmą izolacyjną. Próbowałem ja odwinac, ale nic z tego. Co jest najśmieszniejsze, nie mogę zamknąć klapy od bagażnika. Zamek po prostu nie zaskakuje na tym bolcu przy zderzaku. Jak włączę zapłon, to słychać lekkie buczenie przy tym zamku. Co to może być?

Raz BMW, zawsze BMW.
Opublikowano (edytowane)

Chyba znalazłem winowajcę. Tylko nie wiem jak można było tak ułożyć kable?! Zabieram się do roboty, zobaczymy, czy zadziała.

http://tapatalk.com/mu/5284f8a7-6ad6-f957.jpg

 

 

Edit: wszystko działa. Musiałem ściągnąć izolacje z tego brązowego kabelka, połączyć 2 końcówki ze sobą, okleić taśmą izolacyjną no i wszystko działa.

 

Dziękuję za pomoc!

Edytowane przez 2chap
Raz BMW, zawsze BMW.
Opublikowano

zadziała ja miałem to samo

kup sobie oryginalną taśme tekstylną do wiązek i zrób ja grubszą do dostania w castoramie

  • 1 rok później...
  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam,

 

Odgrzeję kotleta odnośnie klapy bagażnika w E60

 

Nie mogę otworzyć bagażnika przyciskiem na pilocie, przyciskiem z kabiny, bagnetem kluczyka. Są jeszcze jakieś inne sposoby? Przy otwieraniu samochodu i próbach otworzenia bagażnika słychać jakieś dźwięki dochodzące z okolic zamka na klapie.

 

Na szczęście miałem rozłożoną jedną połówkę oparcia więc dostałem się do bagażnika, rozebrałem tapicerkę nad akumulatorem aby poszukać słynnego "brązowego kabelka", wisi tam jeden brązowy zakończony jakąś wtyczką, wygląda na ułamaną. W którym dokładnie miejscu jest ta wiązka z kablami od klapy bagażnika???

 

http://tufotki.pl/7b2bu

 

Dzięki za pomoc

  • 1 rok później...
Opublikowano
Witajcie serdecznie. Ja również odgrzebię temat. Ostatnio rozłączałem aku . Oczywiście po podpięciu kodowanie szybek i ustawianie godziny oraz niemiła niespodzianka. Przycisk otwierania bagażnika nie działa. Z pilota bagażnik się otwiera oraz z kluczyka ale przycisk w klapie nie działa. Rozebrałem klapę aby dostac się do kostki i napięcie na kostce to 2,5volt. Czy takie powinno być to napięcie? Zaznaczę że jeszcze nie próbowałem z tą całą wiązką.
Opublikowano
Ok. Zszedłem do auta i usunąłem izolację z całej tej wiązki opisanej wyżej ale brązowy przewód o dziwo cały . Więc nie wiem co może być powodem że przycisk nie działa. Najdziwniejsze jest to że stało się to po odpięciu i podpięciu aku. Pomocy
  • 3 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć

 

Przedwczoraj robiłem wiązkę więc spróbuję Ci poradzić.

Moim zdaniem 2 możliwości wchodzą w rachubę:

- uszkodzony mikrostyk (klamka) - mniej prawdopodobne, ale możliwe

- uszkodzona wiązka (w zawiasie klapy) - bardziej prawdopodobne - nie tylko e60 jest dotknięte tym problemem

W moim przypadku tak to wyglądało: światło w bagażniku żyło swoim życiem, lampka oświetlająca na klapie nie świeciła, zamki działały ok. Moja e60 ma 7 lat a kable wyglądały tragicznie (3 przerwane, 3 połamane tylko na izolacji wisiały), zadziwiająco sztywne te kable jak na tak ruchomy element.

Jak naprawić - DIY:

 

potrzebujesz:

- e60

- ciepły garaż

- oświetlenie

- śrubokręt płaski

- śrubokręt krzyżak

- klucz 10tka

- taśma izolacyjna

- 9 kawałków kabla po 30 cm (max 0,5mm kwadrat to i tak za gruby ale ok - miękka linka oczywiście nie drut)

- cążki do kabla

- ostre narzędzie np. nóż do tapet

- lutownica, cyna, kalafonia

- 18 kawałków koszulki termokurczliwej

- opalarka lub zapalniczka

- 2 godziny czasu bez większego pośpiechu

 

procedura

- dobrze jest czymś osłonić zderzak to nie porysujesz lakieru

- zdejmujesz prawy boczek bagażnika

- odpinasz klemę akumulatora (klucz 10tka)

- demontujesz światełko w klapie i oświetlenie tablicy

- zdejmujesz tapicerkę klapy (zatrzaski plastykowe + 2 wkręty na zawiasach przybornika na trójkąt i klucze)

- odpinasz wiązkę w klapie (dobrze oznaczyć wtyczki które do czego - nie da się ich wprawdzie pomylić, bo nie pasują, ale będzie łatwiej przy montażu)

- przeciągasz wiązkę o ok 0,5 m do bagażnika (nie próbuj jej całkiem wyciągać bo będzie problem)

- zdejmij gumę uszczelniającą z wiązki (przy zawiasie)

- odwiń wiązkę z taśmy na odcinku ok 30 cm

- uszkodzenia najczęściej są zlokalizowane w okolicy wspomnianej uszczelki - miejsce gdzie wiązka wchodzi do rurki zawiasu

- po kolei wstaw 30 cm kawałki (wlutuj i zabezpiecz koszulkami - nie taśmą - koniecznie równe odcinki - wszystkich kabli - nie tylko uszkodzonych - wiązka musi być równa bez żadnych zgrubień i pętelek)

- opalarka lub zapalniczka w ruch

- owiń wiązkę taśmą izolacyjną

- zamontuj gumę uszczelniającą na wiązkę

- wciągnij wiązkę z powrotem do klapy

- podepnij do gniazdek

- zamontuj oświetlenie tablicy

- zamontuj tapicerkę klapy (zatrzaski wkładaj w pozycji otwartej - dociskasz dopiero po umieszczeniu w otworze - banalne a ludzie łamią te zatrzaski bezmyślnie - płaski śrubokręt przydaje się)

- zamontuj światełko w klapie

- podepnij akumulator

- zamontuj boczek bagażnika

- podziwiaj jaki jesteś dobry w te klocki

 

Przy tej okazji zamontowałem oświetlenie LED w bagażniku - efekt przerósł moje oczekiwania.

Ja przy e46 za tą samą robotę zapłaciłem 2 miesiące temu 200 zeta, a tak nie licząc mojej pracy wyszło 15 zeta.

Jak to lubisz to nawet przyjemność sprawia...

 

pozdrawiam i powodzenia

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Żeby było całkiem fachowo to miejsca łączeń poszczególnych przewodów wiązki powinny wypadać innym miejscu wtedy nie ma problemu, że w jednym miejscu wiązki /tu nawet dwóch/ powstanie nam bulwa z koszulek termo. :wink:
Opublikowano

Przyjacielu nic dodać nic ująć.

Widać że z fachowcem do czynienia...

pozdrówki

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przerabiałem właśnie brązowy kabelek w e60 lci, w połowie złamany, dodatkowo uszkodzona izolacja żółtego przewodu i nadłamana w biało-brązowym. Objawy: niedziałający przycisk tylnej klapy, z pilota oczywiście też nie dało się otworzyć, tylko grotem; dodatkowo brak oświetlenia wnętrza i bagażnika a na deser brak spryskiwaczy. Spalony oczywiście był bezpiecznik nr 27 (30A). Później wrzucę foto.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Przerabiałem właśnie brązowy kabelek w e60 lci, w połowie złamany, dodatkowo uszkodzona izolacja żółtego przewodu i nadłamana w biało-brązowym. Objawy: niedziałający przycisk tylnej klapy, z pilota oczywiście też nie dało się otworzyć, tylko grotem; dodatkowo brak oświetlenia wnętrza i bagażnika a na deser brak spryskiwaczy. Spalony oczywiście był bezpiecznik nr 27 (30A). Później wrzucę foto.

 

 

To oznacza że jak któryś z kabelków złamany to bankowo bezpiecznik też wymiana czy ogólnie może być tak że sam bezpiecznik siadł? tylko że mi z pilota działa.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Zależy, z których przewodów uszkodzi się izolacja i z czym będą zwierać. Jak z pilota działa to wskazuje bardziej na przycisk w klapie, ale sprawdź najpierw wiązkę. W tym przypadku po samej wymianie bezpiecznika pojawiło się oświetlenie wnętrza, bagażnik nie działał a po otwarciu go kluczem znowu padł bezpiecznik i oświetlenie zgasło. Tak wyglądała wiązka:

IMAG5507.jpg

Edytowane przez maniek21112

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 3 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Czy przycisk otwierania klapy bagażnika w bmw e60 czyli cała klamka z mikrostykiem jest taka sama jak w e39

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.