Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witaj na forum :D

Zawsze uważałem, że jeśli M3 to tylko w sedanie i konieczne srebrne :cool2:, tak więc pogratuluj żonie wyboru :D :wink: .

 

Zastrzeżenia mam tylko do sposobu mycia tego cacka ... pamiętaj Hiob M3 to nie jakieś Volvo :wink:

 

 

PS Znam strony na których piszesz i bardzo je sobie cenię :)

pozdrawiam

olo

  • Odpowiedzi 203
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
... tak z ciekawości ile za takie cacko w stanach trzeba zapłacić,dzięki za odpowiedż i pozdrawiam

 

My zapłaciliśmy za niego 43 tys dolarów. Nie była to jakaś okazja, raczej średnia cena za ten rocznik i model. Zwykle największym problemem jest znalezienie takiego samochodu, bo nie jest ich zbyt wiele. Na dodatek trudno go znaleźć gdzieś niedaleko, bo przecież trudno lecieć np. do Kalifornii tylko dlatego, że tam jest jakiś egzemplarz oferowany za dwa tysiące dolarów mniej. A potem i tak się może okazać, że jest tak zniszczony, że nie jest wart tych pozornych oszczędności.

 

Pod jednym z moich filmów ktoś podał link do M3 z 2008 roku za 41 tys euro, czyli 55 tys dolarów, ale nie wiem, czy to normalna cena w Polsce, czy jakiś wyjątkowo drogi egzemplarz. Fakt, że wygląda na zadbany: http://otomoto.pl/bmw-m3-C19550187.html

www.Truck27.com www.Katolik.us Zapraszam
Opublikowano
Ja bym powiedział że to dobra cena/niska pod warunkiem że auto jest igiełka, bezwypadkowe i serwisowane.

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Opublikowano

Ale fura, fiu fiu.. Swietny zakup i pewnie olbrzymia frajda. G R A T U L A C J E ! !

 

Nie ma to jak HAMERYKA. Nawet nie pytam Ile Ci pali, bo macie tam tanio tankowanie :)

Ehh..A ja za swojego zwyklaka dalem okolo 62k USD (ale nowego). Ile u Was tam stoja w cenie takie nowe M3? Domyslam sie, ze macie tam sporo taniej niz my tu w Europie.

 

PS. ZAZDROSZCZE MIESZKANIA W USA. Widze, ze masz tam idealne warunki do smigania.

http://fm.robsonic.org/robsonic/320d/moja.jpg
Opublikowano
Ale fura, fiu fiu.. Swietny zakup i pewnie olbrzymia frajda. G R A T U L A C J E ! !

 

Nie ma to jak HAMERYKA. Nawet nie pytam Ile Ci pali, bo macie tam tanio tankowanie :)

 

Nawet gdybyś pytał, nie bardzo umiałbym odpowiedzieć. Za mało nim przejechałem, by coś wiedzieć na 100%. Komputer pokładowy pokazuje ok. 17 mpg (14 l/100 km) przy spokojnej jeździe, w górach, gdy trochę się pobawiłem, pokazywał 12 mpg (20 l/100 km) Jednak może być gorzej, bo komputery pokładowe lubią być optymistyczne. :lol:

 

Jednak na co dzień żona jeździ innym samochodem, tamten czeka na mnie, na mój powrót z trasy, więc ja pewnie nie przejadę nim więcej niż 10-15 tys km rocznie. Cena benzyny nie ma więc wielkiego znaczenia. Poza tym ja już, od stycznia, wydałem na paliwo do mojego Volvo 55 tys dolarów, do końca roku wydam z 75 tys $$$, 235 tys zł. Patrząc z tej perspektywy to naprawdę nie ma żadnego znaczenia ile pali BMW. :mrgreen:

 

 

Ehh..A ja za swojego zwyklaka dalem prawie dwa razy tyle (ale nowego). Ile u Was tam stoja w cenie takie nowe?

 

Cena mojego nowego M3 w 2008 roku jest na zdjęciu informacyjnej nalepki na szybie na początku wątku, $66,800 plus jakiś tam podatek (3% w naszym stanie) i inne opłaty. Dzisiaj można kupić M3 za ok 73 tysiące. W naszym stanie są teraz oferowane trzy samochody, kabriolet, coupe i sedan:

 

2011 BMW M3 Base

$83,325

Alpine White, 2 door, Convertible, MANUAL 7SPD, 4.0L V8,

Dealer: Performance Automall (Chapel Hill, NC)

 

2011 BMW M3 Base

$74,525

Alpine White, 2 door, Coupe, 4.0L V8,

Dealer: Hendrick BMW (Charlotte, NC)

 

2011 BMW M3 Base

$73,225

Jerez Black Metallic, 4 door, Sedan, 4.0L V8,

Dealer: Crown BMW (Greensboro)

 

Oczywiście rozpiętość cen może być duża, w zależności od wyposażenia, ale wszystko można sobie samemu sprawdzić na stronie www.cars.com Gdyby trzeba było wpisać kod pocztowy, Atlanta ma 30303, Chicago 60606

www.Truck27.com www.Katolik.us Zapraszam
Opublikowano
to tak z ciekawosci ile przejezdzasz rocznie mil volvo?

 

Za ostatnie 6 lat wychodzi mi 135 tysięcy rocznie. Bywało, że oddawałem czteroletnie auto z przebiegiem ponad 600 tys mil, ale chyba się postarzałem i dziś moje niemal sześcioletnie Volvo ma "tylko" 800 tys mil przebiegu. :mrgreen:

www.Truck27.com www.Katolik.us Zapraszam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to tak z ciekawosci ile przejezdzasz rocznie mil volvo?

 

Za ostatnie 6 lat wychodzi mi 135 tysięcy rocznie. Bywało, że oddawałem czteroletnie auto z przebiegiem ponad 600 tys mil, ale chyba się postarzałem i dziś moje niemal sześcioletnie Volvo ma "tylko" 800 tys mil przebiegu. :mrgreen:

no to troche jezdzisz :D

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Przejechałem już parę tysięcy kilometrów eM Trójeczką, więc kilka uwag na temat tego auta w roli codziennego środka transportu. Przede wszystkim muszę odwołać to, co powiedziałem kilka tygodni temu, a mianowicie że trudno jest nim jeździć w łagodny sposób. Okazuje się, że jest to tylko kwestia pewnego przyzwyczajenia i choć nigdy to auto nie będzie takim pojazdem jak choćby Audi A4 mojej żony, czy nasza stara Mazda6, to przecież wcale nie jest trudno jeździć nim płynnie i bez szarpnięć.

 

Samochód ma możliwości zaprogramowania kilku parametrów i możliwość szybkiej zmiany tych parametrów poprzez naciśnięcie różnych przycisków. Można zaprogramować charakterystykę silnika, to jak ostro i szybko reaguje on na pedał gazu, można zaprogramować lub wyłączyć Dynamic Stability Control, "nianię" pilnującą, by nas nie obracało dookoła po każdym dodaniu gazu na zakręcie i można programować miękkość zawieszenia.

 

Jak to więc jest konkretnie ustawione w moim samochodzie? Włączenie silnika moim kluczykiem powoduje, że amortyzatory pozostają w komfortowym ustawieniu, silnik jest w środkowym ustawieniu "Sport", a Dynamic Stability Control jest w pełni aktywny.

 

Na kierownicy jest bardzo przydatny przycisk "M", który także można zaprogramować. U mnie wygląda to tak: Wciśnięcie przycisku "M" powoduje, że ustawienia oprogramowania silnika zmieniają się na "Sport Plus" - czyli najbardziej agresywne, amortyzatory na "Sport", czyli najbardziej sztywne, a Dynamic Stability Control, czyli niania na "M Dynamic Mode". Ustawienie to pozwala na pewien poślizg kół przy ruszaniu z miejsca i na dość agresywny dryft, poślizgi na zakrętach. MDM zaczyna dopiero interweniować tuż przed momentem, w którym kierowca traci zupełnie kontrolę i auto zaczyna się obracać. Jest to bardzo fajne ustawienie, bo pozwala na zabawę, równocześnie uniemożliwiając kompromitację kierowcy, który przesadzi z dodawaniem gazu na mokrej kostce, albo za późno zacznie odkręcać kierownicę wyprowadzając auto z poślizgu. Dodatkowo "Servotronic", wspomaganie kierownicy, jest ustawione na "Sport", co powoduje bardziej komunikatywne i "twardsze" działanie układu kierowniczego.

 

Trzy przyciski na centralnej konsoli, koło lewarka zmiany biegów pozwalają na dodatkowe zmiany, nawet podczas jazy. "Power" pozwala na zmianę tego, jak reaguje silnik między ustawieniami "Normal" i "Sport" ("Sport Plus" można ustawiać tylko poprzez I-drive, komputer pokładowy), "EDC", czyli Electronic Dumper Control, pozwala ustawić amortyzatory w jednym z trzech położeń, a przycisk "DSC off" pozwala wyłączyć zupełnie nianię. Jednak ja osobiście szczerze odradzam korzystanie z takiej możliwości, jeżeli nie jesteśmy na pustym placu. M Dynamic Mode pozwala na dużo swobody i nie ma potrzeby całkowitego wyłączania niani, chyba, że ktoś naprawdę chce się pokręcić w kółko.

 

Gdy wciśniemy guzik "M" na kierownicy, włączając nasze wcześniejsze ustawienia, możemy potem zmieniać pojedyncze parametry przyciskami na konsoli. Późniejsze dwukrotne wciśnięcie "M" spowoduje powrót do naszych wcześniej zaprogramowanych parametrów.

 

Zatem jeszcze raz: Włączenie silnika w samochodzie moim kluczykiem (Grażynka ma inne ustawienia) powoduje, że amortyzatory pozostają w położeniu "komfort", niania jest w pełni aktywna, a silnik jest w położeniu "Sport". Naciśnięcie przycisku "M" na kierownicy, co robię np. wjeżdżając na skrzyżowanie autostrady typu "koniczynka", powoduje przełączenie ustawienia amortyzatorów i wspomagania kierownicy na "Sport", ustawienie niani w położenie "M Dynamic Mode", a ustawienia silnika zamieniają się na "Sport Plus". Dzięki temu można koniczynkę przejechać pięknym dryftem, a gdy się zabawa kończy, naciskając ponownie na "M" wrócić do poprzednich ustawień.

 

Oczywiście gdy wieziemy dostojnych gości, takich jak np. teściowa, to zapominamy o przycisku "M" i dodatkowo wyłączamy nastawienia "Sport" w elektronice silnika, by nasze BMW udawało Citroena. Nie do końca jest to możliwe, ale jak na auto o takich osiągach, BMW M3 E 90 okazuje się całkiem praktycznym i wręcz komfortowym samochodem rodzinnym. Tak przynajmniej uważa moja kochana teściowa.

www.Truck27.com www.Katolik.us Zapraszam
Opublikowano

dla mnie auto było/jest/będzie super :cool2:

 

jak Tobie po kilku tys. dalej się podoba to najważniejsze...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

  • Zarejestrowani
Opublikowano

No i kolega hiob ochrzcił autko pierwszym delikatnym dzwonem ;/

 

http://www.youtube.com/watch?v=zDOLji4bHxA&feature=player_embedded#at=337

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
No i kolega hiob ochrzcił autko pierwszym delikatnym dzwonem ;/

 

http://www.youtube.com/watch?v=zDOLji4bHxA&feature=player_embedded#at=337

 

:oops: Miałem więcej szczęścia niż rozumu; drugi film:

 

http://www.youtube.com/watch?v=kGZRXuKPm6o

 

Na szczęście straty niewielkie, najbardziej ucierpiało moje ego. :cry2: Ale co ja na to poradzę, że uważam, że jak się ma ponad 400 KM, to nie po to, by je trzymać w stajni. Szkoda, że umiejętności nie nadążają za samochodem, ale dojdziemy i do tego. :mrgreen:

www.Truck27.com www.Katolik.us Zapraszam
Opublikowano

Na filmie wyglądało to tak jakbyś stracił przód i bok auta :shock:

A tu tylko zadrapania niewielkie :cool2:

 

A jak ze spodem samochodu?

Opublikowano

 

A jak ze spodem samochodu?

 

Jeden element się wykrzywił, więc go wymieniłem, koszt $80. Nie wiem jak to się technicznie nazywa, to taka "rynienka", aluminiowy ceownik z otworami, element raczej delikatny, służący jedynie do pilnowania geometrii zawieszenia.

 

http://www5.picturepush.com/photo/a/6784698/img/Cars/multilink-rear-suspension.jpg

http://www4.picturepush.com/photo/a/6784697/img/Cars/multi-link-rear-suspension.jpg

 

Poza tym plastiki z przodu samochodu, pod chłodnicą, popękane i trzeba je będzie kiedyś wymienić. Zwłaszcza, gdy chciałbym przetestować maksymalną szybkość samochodu, pęd powietrza mógłby spowodować dalsze ich rozdarcie, czy oberwanie. Zarysowany jest też plastik pod spodem auta, za siedzeniem kierowcy, ale tylko powierzchownie.

www.Truck27.com www.Katolik.us Zapraszam
Opublikowano

No właśnie tak myślałem bo pobocze trochę bylo "zaryte" :wink:

Ale to i tak niewielkie szkody - zawsze mogloby być gorzej, a tak nauka nie pójdzie w las :cool2:

Opublikowano

Wypadek to na pewno nie jest, jak już to kolizja.

 

No ale chyba każdy użytkownik BMW powinien przejść przez coś takiego ;) - ja pamiętam mój wyczyn na ulicy jeszcze E46, też sobie chciałem przy świrować na ładnym zakręcie no i mnie obróciło i tylko tylko brakowało abym przeliczył znaka ;P, a jechałem akurat po kumpla i miałem go wieźć do Warszawy na Okęcie ;P heheh - także byłby problem :) no ale udało się i dojechać i wrócić bezkolizyjnie ;)

 

Druga sprawa, mając takie auto, na Twoim miejscu pojechałbym na jakiś plac i się M3 najzwyczajniej pobawił. BMW wybacza wiele, ale czasami dużo nie trzeba, aby zrobić sobie kuku.

 

Pzdr.

Opublikowano
hiob skąd wziołeś takie ładne zdjecia zawieszenia m3?

 

:D Oczywiście ukradłem z Netu. :oops: Tutaj źródła tych fotek: http://www.bmw.com/com/en/insights/technology/technology_guide/articles/multilink_rear_suspension.html http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/1series/coupe/2007/allfacts/engine/multi_link_rear_suspension.html

 

BMW wybacza wiele, ale ...

 

Ale nie wybacza głupoty. :mad2: A głupotą było wyłączenie DSC na takiej drodze. Cytat z mojego wczęsniejszego posta:

 

"EDC", czyli Electronic Dumper Control, pozwala ustawić amortyzatory w jednym z trzech położeń, a przycisk "DSC off" pozwala wyłączyć zupełnie nianię. Jednak ja osobiście szczerze odradzam korzystanie z takiej możliwości, jeżeli nie jesteśmy na pustym placu.

 

Trzeba było się posłuchać. :lol:

www.Truck27.com www.Katolik.us Zapraszam
Opublikowano
Tragedii nie ma - najważniejsze to przyznać się do winy i nie szukać usprawiedliwienia. Równie dobrze mogłeś nie wrzucać filmiku, o niczym nie napisać i powiedzieć że jakiś dureń na parkingu przerysował. Całe szczęście nic się nie stało ani Tobie, ani eMce, było by dużo gorzej jakbyś poleciał w drugą stronę, tam już chyba jakaś delikatna przepaść. Nauczkę z wyłączaniem DSC już masz, więc coś takiego już raczej nie powinno mieć miejsca. Szerokości, pozdrawiam:)
Opublikowano
... mogłeś nie wrzucać filmiku, o niczym nie napisać i powiedzieć że jakiś dureń na parkingu przerysował. [...] Nauczkę z wyłączaniem DSC już masz, więc coś takiego już raczej nie powinno mieć miejsca. Szerokości, pozdrawiam:)

 

No właśnie. Im więcej się teraz najem wstydu, tym bardziej się będę zastanawiał nad ponownym wyłączeniem tego urządzenia. :D Poza tym ja już jestem w takim wieku, że się nie przejmuję tym, co sobie inni o mnie myślą. ;-)

 

I tak prawda jest taka, że po pierwsze mam M3, a większość tych, co mi radzą i mnie pouczają, nie bardzo wie o czym mówi, a M-trójki nie widziało na oczy. Nawet, gdy teoretycznie mają rację, to co z tego? Teoretycznie ja jestem lepszym kierowcą niż Kubica, ale... Yogi Berra powiedział: "W teorii nie ma różnicy między teorią a praktyką, ale w praktyce jest". :wink:

 

Po drugie i tak w życiu są ważniejsze rzeczy, więc choć troszkę żal utraconego dziewictwa, to rysa na lakierze nie spowoduje u mnie utraty spokojnego snu. Moja radość i szczęście pochodzą z czegoś zupełnie innego. Byłem szczęśliwym facetem zanim dostałem BMW i będę, gdy będę chodził na nogach, albo jeździł na rowerze.

www.Truck27.com www.Katolik.us Zapraszam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.