Skocz do zawartości

325ci - jakieś proste sposoby na podniesienie mocy?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Jak w temacie zastanawiam się czy da radę niewielkim nakładem kosztów chociaż trochę poprawić osiągi mojej benzyny i przekroczyć magiczną barierę 200 KM. Silnik to M54 2,5l 192KM double vanos, bez gazu.

 

Póki co rozważam:

- założenie filtra powietrza KN - znajomy handluje tymi filtrami i twierdzi, że poprawiają osiągi, a przynajmniej obniżają spalanie. Filtr jest "dożywotni", jak się zabrudzi, wystarczy go wymyć. Inwestycja jednorazowa. Czy ktoś może ma doświadczenie z tymi produktami?

- lanie benzyny 100 oktanowej - czy silnik to ogarnie? Naczytałem się różnych opinii na temat Pb95 vs Pb98. Sporo osób twierdzi, że 98 obniża osiągi, co w takim razie ze "setką"? Jeździ jeszcze gorzej?

 

...i tu wspaniałe pomysły się kończą.

 

Rzeczy, które nie wchodzą w rachubę:

- zakup 330ci, M3 ( jeszcze :D )

- "odchudzanie" wnętrza poprzez wywalanie tylnej kanapy, boczków, plastików itp. Samochód służy mi na co dzień i powinien zachować swoje walory użytkowe.

 

Więc, jeśli ktoś dokonał jakiś ciekawych modów poprawiających osiągi, niech się podzieli.

 

Dzięki, pozdrawiam.

Opublikowano

 

Rzeczy, które nie wchodzą w rachubę:

- zakup 330ci, M3 ( jeszcze :D )

 

no to 330d :P

 

 

Co dla Ciebie jest niski koszt? Z doświadczenia wiem, że najlepszym sposobem na zwiększenie mocy jest zmiana auta/silnika ;-)

Opublikowano

330d? Raczej chciałbym pozostać przy benzynie. Samochód mam rok, doinwestowany i sprawdzony, więc wiem czym jeżdżę, a każdy kolejny zakup to loteria, bo rzeczy zaczynają "wychodzić" zwykle po kilku miesiącach.

 

Niski koszt to sprawy w setkach, a nie tysiącach złotych, np: wymiana filtra, układu wydechowego - OK, ale uturbianie, superchargerowanie, swap na 3.0 - już nie OK. Raczej chodzi mi o mały (ale odczuwalny) przyrost rzędu 10-20 KM osiągnięty prostymi sposobami (o ile to możliwe).

Opublikowano
jak masz troche pojecia o mechanice i zdolnosci manualne to mozesz dac wal korbowy od 2,8 [M52], blok i glowa zostaja Twoje, walki rozrzadu od M50B20 sa nieco "ostrzejsze". Dalej lajtowe doladowanie 0,4 -0,7 bara, wieksze wtryskiwacze, wydajniejsza pompa, FMIC no i sterowanie DET3. Zalezy ile chcesz wydac na taki stage.
Opublikowano
- lanie benzyny 100 oktanowej - czy silnik to ogarnie? Naczytałem się różnych opinii na temat Pb95 vs Pb98. Sporo osób twierdzi, że 98 obniża osiągi, co w takim razie ze "setką"? Jeździ jeszcze gorzej?

 

zalej 95, będzie jeździć lepiej.

Opublikowano
A coś takiego? Teoretycznie daje +10KM, więc może warto spróbować?

 

http://moto.allegro.pl/uklad-dolotowy-kn-bmw-323-325-328-e46-9-69km-i1779431945.html

 

OK...wszystko fajnie tylko ze taki "przelotowy" dolot wprowadza w blad przeplywomierz, ktory jest zaprogramowany na pewien zakres tolerancji masy powietrza zasysanego. Po zamontowaniu odczujesz jedynie glosniejsza prae silnika i ubytek mocy, a ma to zwiazek z zaburzeniem AFR. Zeby to spelnilo swoja funkcje musialbys po montazu jechac do ogarnietego tunera, ktory by Ci to wystroil pod Twoj silnik.

Opublikowano
Dlatego może od razu jedź do tunera bez kupowania dolotu który zmieni ci mapy paliwa. Zyskasz parę procent przyrostu, szału nie będzie ale na pewno będzie przyrost.
Opublikowano
Trzeba zainwestować parę złotych i zalożyć kompresor.Efekt do nakładu...najlepszy.
Opublikowano
dokladnie! z wolnossaka nic nie wyciagniesz odczuwalnego... jedynie kilkanascie Nm i kilka KM. Najlepszym sposobem jest delikatne doladowanie i na seryjnych gratach mozesz smialo ladowac do 0,7 bara... tylko tak jak napisalem wczesniej musisz znac sie na mechanice, dzialaniu silnika [na ladunku i wollnossaka], elektryce, elektronice, dysponowac wszelkimi narzedziami i OGROMNYM ZAPALEM do dzialania, bo problemow jest 100x wiecej niz powodzen... no generalnie jest z tym kupe fajnej zabawy :mrgreen: A jak Ci sie nie chce w to bawic to pozostaje zakup 3,0d i go zawirusowac, ale tym samym tracisz dzwiek benzynowej R6.
Opublikowano
wstaw prosty silnik 4.0 albo 4.4 v8 , wydech z m-ki + pare koniecznych "pierdół", mysle ze latwiejsze rozwiazanie i dajace lepszy efekt
Opublikowano
latwiejsze?? V8 prawidlowo usytuowac w tej komorze + wypoziomowac to wszystko na customowych lapach jest w moim przekonaniu szczytem geniuszu mechanicznego :wink:
Opublikowano
A jak Ci sie nie chce w to bawic to pozostaje zakup 3,0d i go zawirusowac, ale tym samym tracisz dzwiek benzynowej R6.

 

R6 diesel nie gorszy wcale.

Opublikowano
u mnie lataja takie w e30, 3.5 tez ale wiecej jest 4.0, sam sie nad tym zastanawiam, z tego co widzialem to te silniki wielkie w brew pozorom nie sa, wiadomo ze rzezba bedzie, zawias, poliuretanowe tuleje itd,hamulce, wal, skrzynia, ale to mozna ze szrotu albo z dawcy wziasc, wydaje mi sie ze efekt lepszy niz kompresor i trwalszy
Opublikowano
R6 diesel nie gorszy wcale.

zgadzam sie Kolego...jednak to nie to co benzynowe R6 :wink: nie sadzisz??

 

ja jednak nie kupiłem 330i z dwóch powodów... jeden to kosztowne mody z kompresorem, a drugie praktycznie brak takich aut po lifcie w sedanie... w 330d kosztem ok. 4000zł można osiągnąć już moc rzędu 300KM...

 

a to jeszcze nie koniec, na allegro chodzą zestawy twin turbo wyjęte z E60 535d, podchodzą do 330d M57N dość łatwo, nawet z oryginalną obudową filtra potwietrza z 535d

Opublikowano

Nie mam nic przeciwko tym wszystkim modom, wszystko dla ludzi…

Ale pytanie - gdzie wy te 300 i więcej koni wykorzystacie się pytam?

Na dojazd do pracy/szkoły? Chodzi o start spod świateł? Czy samo poczucie mocy?

Chyba że ktoś po torze śmiga…

Opublikowano
jceel zagiales mnie! nie wiedzialem o takich frykasach! :cool2: Czy te turbiny sa na twinscroolu??

 

hmm, z tego co wiem [ale mogę się mylić] to po prostu dwie zwykłe oddzielne turbiny [nawet bez zmiennej geometrii]. można dostać komplet np. tu: http://moto.allegro.pl/bmw-e60-e61-turbo-turbina-turbiny-3-0d-3-5d-535d-i1790350682.html oczywiście na samych turbinach się nie kończy bo żeby mieć dokładnie tak jak w 535d to trzeba dokupić przepływomierz od 535d, obudowe filra powietrza od 535 i te wszystkie gumowe rurki i złączki... ale podejrzewam że lekką rzeźbą dałoby się poprowadzić dolot od zwykłej przepływki z 330d do układu twin turbo.

Opublikowano
tam o montaz sie nie martwie, ale ciekaw jestem jak mala buja wieksza i dlatego pytam o twinscroola. Bardzo fajnie, ze o tym napisales... zaczynam robic plany na swap + twinturbo :twisted: Zapewne wtryskwiacze tez musza byc wydajniejsze, FMIC wiekszy i wydajniejsza pompa paliwa.
Opublikowano

aha, no i jeszcze kolektor wydechowy oczywiście: http://bmwfans.info/parts/catalog/E60/Sedan/Europe/535d-M57N/LHD/N/2004/browse/engine/exhaust_manifold_agr/ ;) a co do FMIC to akurat z tego co patrzylem po allegro to są groszowe sprawy :twisted: pierwszy z brzegu: http://moto.allegro.pl/intercooler-chlodnica-bmw-3-e90-e91-e92-3-5d-335d-i1785856340.html

 

cały setup wygląda tak: http://bmwfans.info/parts/catalog/E60/Sedan/Europe/535d-M57N/LHD/N/2004/browse/engine/intake_manifold_supercharg_air_duct_agr/

 

a to turbinki [akurat na zdjęciu od E90 335d]:

http://i.imgur.com/ehx3F.jpg

Opublikowano
Trochę więcej pracy, ale moj kolega nakręca mnie na adaptację bi turbo z 335i do M54. Też jest jakieś wyjście.
Opublikowano
Trochę więcej pracy, ale moj kolega nakręca mnie na adaptację bi turbo z 335i do M54. Też jest jakieś wyjście.

 

co najlepsze silnik twin turbo N54 to w prostej linii ewolucja M54. blok ten sam, nawet stopień sprężania ten sam, ale z racji tego że nie masz bezpośredniego wtrysku paliwa to raczej i tak odprężenie będzie potrzebne.

Opublikowano

PANOWIEEE!!! OBYDWIE DMUCHAWKI TO TWINSCROOLE NA ZINTEGROWANYCH WESTGATACH!!!!!!!!! :jawdrop: :modlitwa: Cholera!!!! nie ma mowy o LAGU!!!!!! jceel Kolego orientujesz sie kto jest producentem?? Garret czy Holset?? a moze cos innego????

moj kolega nakręca mnie na adaptację bi turbo z 335i do M54

to 335i jest na "widlach" czy klasyczna rzedowka??

Opublikowano
PANOWIEEE!!! OBYDWIE DMUCHAWKI TO TWINSCROOLE NA ZINTEGROWANYM WESTGACIE!!!!!!!!! :jawdrop: :modlitwa: Cholera!!!! nie ma mowy o LAGU!!!!!! jceel Kolego orientujesz sie kto jest producentem?? Garret czy Holset?? a moze cos innego????

 

właśnie spojrzałem do katalogu i wychodzi na to że producentem obu jest KKK... -> http://i.imgur.com/g3gpJ.png

 

moj kolega nakręca mnie na adaptację bi turbo z 335i do M54

to 335i jest na "widlach" czy klasyczna rzedowka??

 

to R6 2979ccm identyczny blok jak M54 3.0...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.