Skocz do zawartości

BMW E46 320d 150KM co mnie czeka po zakupie?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Chyba ten dział będzie odpowiedni dla tego tematu.

 

Przymierzam się do kupna samochodu jednym z modeli branych pod uwagę jest: BMW 3 320d 150KM touring, 2004r. Załóżmy że model był serwisowany w ASO i nie jest mocno wyeksploatowany(jeśli taki istnieje). Jakie czekają mnie pierwsze naprawy eksploatacyjne oprócz filtrów i oleju ? Kiedy mogę spodziewać się większych naprawach związanych z dieslem?

 

Przy zakupie rozważam modele

a) BMW 3 320d 150KM, tylko 2004 rocznik, tylko kombi.

b) Pegout 407 SW, 2.0(benzyna) 136KM, 2005-2006, tylko kombi.

c) Ford focus długi lub krótki, GHIA, benzyna 136KM, 2005-2006

d) inne? jakieś sugestie?

 

Co myślicie ?

Lepiej kupić 8 letnie BMW czy 6 letnie 407 lub focusa?

 

Dzięki bardzo za każdą odpowiedź.

 

Pozdrawiam

ol3j

Opublikowano
Jeśli mialbym wybierac wybrał bym bmw mimo ze starsze, jeśli zawieszenie jest w dobrym stanie to jeszcze polata mozliwe ze hamulce trzeba bedzie zrobić albo gumy pod silnikiem wymienić ale to wszystko zalezy od tego jak dbal poprzedni wlaściciel
Opublikowano
Musisz się nastawić na ewentualną wymianę dwumasowego koła zamachowego, choć to zależy od realnego przebiegu. Dobrze by było wymienić również płyn hamulcowy, chłodniczy, sprawdzić EGR, odmę.
Opublikowano
Chcesz kupic auto produkowane pod norme EURO4, troszeczke inny osprzet np turbina [z elektronicznym sterowaniem VTG], sondy lambda, filtr DPF [chyba byl, ale nie jestem pewien]. Na Twoim miejscu rozgladalabym sie za 330d... to jest niemiecki czolg... z tym ze potrafi latac!!! :twisted: bardzo latwy w diagnozie i naprawie i bez tych popieprzonych eko norm. Pozdr
Opublikowano

po zakupie standardowo, czyli olej silnikowy (syntetyk najlepiej 5w30) + filtry oleju paliwa powietrza kabinowy, przydałoby się od razu w ciemno wymienić odmę, chyba że ktoś Ci udowodni, że wymienił przed sprzedażą (ok 200zł).

Jak będziesz kupował, to koniecznie weź ze sobą jakiegoś magika z kompem i podłączcie się do auta, sprawdźcie wartości korekcji wtryskiwaczy (im bliżej 0 tym lepiej. Powyżej jedności może wskazywać na potrzebę regeneracji w najbliższym czasie.). Później warto by się przejechać i sprawdzić silnik pod kątem wartości zadanych/rzeczywistych (też w kompie). Można pośrednio ocenić wydajność turbo, przepływomierz... Jeśli kupujesz auto z normą EU4, to tam sterowanie turbiną nie jest już podciśnieniowe tylko elektroniczne - z tego co wiem, ciężej coś z taką turbiną zrobić samemu... Sprawdź czy auto się dogrzewa (w kompie albo na teście zegarów bodajże test 7.0 albo 7.1) - jak nie, musisz liczyć 200zł na termostat główny i ze 150 na termostat EGR(w aucie z EU4). Sprawdź czy nie ma błędów w silniku. Może się trafić błąd świec żarowych... wtedy albo wymiana świec, ok 40-50zł.sztuka, albo jeśli to nie pomoże, albo gdy mimo błędu świece są dobre, to sterownik świec żarowych - częsta usterka. Nowy kosztuje koło 400zł, ale są magicy, którzy to za mniej niż 100zł naprawiają. Nie wiem ile więcej można na szybko przed kupnem ocenić jeśli chodzi o silnik.

Jeśli przy gaszeniu mocno rzuca budą, to może być dwumasa (wymiana nowy dwumas + sprzęgło ok 2000) albo poduszki pod silnikiem(kilka stówek). Jak będzie szarpał przy ruszaniu, to może być łącznik elastyczny wału (też kilka stówek).

Jeśli o touringa chodzi, częstą niedomogą są pękające sprężyny tylnego zawieszenia, nie otwierająca się tylna szyba, nie dzałające grzanie tylnej szyby i zacierająca się wycieraczka również tylnej szyby...

Co do zawieszenia, to na pewno trzeba się przejechać po mniejszych i większych dziurach... przy małych nierównościach np na polbruku mogą pukać łączniki stabilizatorów (50-70zł/sztuka).

Co do stanu ogólnego, oczywiście lakier, dużo odprysków - można coś stargować, częstą przypadłością jest mętnienie kloszy przednich lamp i podatność na odpryski, bo są plastikowe (ok 250zł/sztuka). Oczywiście sprawdź czy auto ma wszystko zgodnie z vinem, nie chciałbyś kupić auta bez szyberdachu, które z fabryki wyjechało z szyberdachem :D sprawdź czy wszystko co jest w aucie działa, czy jest wyposażenie bagażnika tj dojazdówka, klucze itp.

 

 

z tych aut, które podałeś, to moim zdaniem ani peugeot ani focus nawet nie stały koło BMW. Ja gorąco namawiam na BMW, mimo, że trzeba się może troszkę nagimnastykować przy tym motorze, to daje niesamowitą radość z jazdy i wiem, że nigdy marki nie zmienię... Ale jeśli nie bmw, to może mondeo mk3/mk4 (tylko, że one też mają swoje bolączki - wtryski dwumasy) albo Mazda 6 kombi - sam się nad nią zastanawiałem, oglądałem jedną, całkiem fajne auto, ale ostatecznie jest BMW i nie żałuję ani trochę.

Pozdrawiam

sprzedam:

amortyzatory tył Bilstein B6 F11

Opublikowano
Ja kupilem kilka miesiecy temu i 5 tys to na start wlozylem narazie bez wymiany dwumasa, turba i lepiej zebys mial ze 2-3tys w rezerwie jesli sie zdecydujesz na BMW 320d Touring. Wymienilem tylko to co sie zuzywa jedyna rzecza ktora mi padla to ECU i przeplywka przez te kilka miesiecy a ze kupuje dobre czesci to takie koszty sa niestety.
Marcin
Opublikowano

Kolega Polonez bardzo dokładnie opisał z czym trzeba się liczyć po kupnie. Jak każdy doda jakąś poradę to zrobi się całkiem niezły poradnik:).

Wszystko zależy w jakim stanie Kupisz samochód i jakie będziesz Miał do niego "podejście". Szperając po ogłoszeniach nie Nastawiaj się na "okazje", bo w większości przypadków ze sprzedaży będzie zadowolony poprzedni właściciel tylko. Droższe ogłoszenia lepiej rokują, ale nie są gwarantem dobrego zakupu.

Osobiście zachęcałbym do poszukiwania e46 np. 320d, która:

- spełnia normę spalin Euro3 (to był mój 1 warunek = brak filtra cząsteczek stałych);

- metaliczne stuki/grzechoty "za pleców" przy ruszaniu (dwumas stan agonalny, szukamy dalej :cool2: );

- wyraźne drgania auta na jałowym biegu, przy gaszeniu itd. ( szukamy dalej :cool2: );

- podczas ruszania/jazdy trudności z wbijaniem biegów (mam to u siebie :? :/, szukamy dalej :cool2: ).

 

Zaufany doradca z laptopem, mierniczek grubości lakieru :wink: i rozsądne podejście do poszukiwań to "na start" 5k nie będzie potrzebne. Powodzenia

Opublikowano

Jeśli zdiagnozujesz auto dobrze przed kupnem u kogoś kto się zna to na pewno zaoszczędzisz później na różnych przygodach. Cało osprzęt silnika ma czujniki i zgłasza błędy jeśłi praca jest poza normami. Dobra diagnoza (polecam DIS) i będziesz wszystko wiedział.

Lepiej zainwestuj parę setek w dobre sprawdzenie auta przed kupnem niż parę tysięcy po kupnie.

Mam paru klientów którzy kupili auta bez diagnozy a teraz się denerwują że jakieś niuanse wychodzą.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kurcze panowie co wy piszecie , wsadzic 5 tys zl na poczatek w e46????????? ja przez rok uzytkowania wsadzilem moze 1 tys i to z olejem i filtrami :shock: . Gdybym wiedzial ze mam utopic jeszcze na poczatek 5 tys to w zyciu bym nie kupil bmw, nawet gdyby byl zajechany silnik jak to bylo u mojego znajomego w 330d to wymienil go za 4 tys zl razem ze wszystkimi plynami i dostal jeszcze gwarancje na przebieg (150 tys km) ,smiga juz 2 lata i tylko olej zmienia , filtry i tankuje i to jedyne jego wydatki. Z waszego opisywania wyglada ze prawie kazde e 46 to zajechany zlom w ktory trzeba pakowac tylko kase :duh:
Opublikowano
kurcze panowie co wy piszecie , wsadzic 5 tys zl na poczatek w e46????????? ja przez rok uzytkowania wsadzilem moze 1 tys i to z olejem i filtrami :shock: . Gdybym wiedzial ze mam utopic jeszcze na poczatek 5 tys to w zyciu bym nie kupil bmw, nawet gdyby byl zajechany silnik jak to bylo u mojego znajomego w 330d to wymienil go za 4 tys zl razem ze wszystkimi plynami i dostal jeszcze gwarancje na przebieg (150 tys km) ,smiga juz 2 lata i tylko olej zmienia , filtry i tankuje i to jedyne jego wydatki. Z waszego opisywania wyglada ze prawie kazde e 46 to zajechany zlom w ktory trzeba pakowac tylko kase :duh:

Nikt nie mowi ze zlom ja kupujac auto musialem zmienic opony 1500zl do tego amortyzatory przod 1000zl,wachacz lewy 400zl ,niedawno przeplywka 500zl,poduszki pod silnik 300zl,do tego olej, filtry ,odma 800zl nie licze robocizny i zamklo sie okolo 5tys. Zawieszenie mialem wytuczone dzieki polskim drogom wiec koszta jakie sa kazdy widzi,a ty jak jezdziles rok i wlozyles 1tys to chcialbym zobaczyc to auto po roku uzytkowania na polskich drogach widac ze dbales o auto...

Marcin
Opublikowano

Ja przez 2 lata posiadania prócz wymiany filtrów, oleju i odmy wsadziłem tylko nowe termostaty - i tyle.

Niemiec wcześniej założył nowe tarcze, klocki, świece żarowe, wymienił płyn hamulcowy + 2 komplety nowych opon. Ale jak kupisz od handlarza to zapewne auto będzie wymagało trochę roboty.

Opublikowano
Ja wzialem od goscia ktory wlasnie wzial od niemca i przez rok oprocz oleju nie wymienil nic dlatego cena byla nizsza jak srednia rynkowa wiec bylem przygotowany na wklad tych 5 tys ale teraz mam pewne zrobione auto. Wazne zeby nie wydac cale kasy na auto tylko cos zostawic w rezerwie nikt nie sprzedaje dobrego auta bez zadnych problemow nie oszukujmy sie.
Marcin
Opublikowano
Sprzedaje - tylko jest to kwestia ceny.

Ale Polak jest nauczony szukać samochodów jak najtańszych, a ma to swoje następstwa.

Z tym sie zgodze ale ja nie szukalem najtanszego tylko konkretnego modelu rocznika koloru i wyposazenia i nawet jak milo wady to bralem bo chcialem je miec i koniec a to ze musialem te 5 tys wlozyc tylko na dobre mi wyszlo.

Marcin
Opublikowano
no i zależy jak kto dba o auto jednemu przeszkadza jak coś stuka puka i wymienia , a inny machnie ręką i powie po co wymieniać przecież można z tym jeździć ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Sprzedaje - tylko jest to kwestia ceny.

Ale Polak jest nauczony szukać samochodów jak najtańszych, a ma to swoje następstwa.

Z tym sie zgodze ale ja nie szukalem najtanszego tylko konkretnego modelu rocznika koloru i wyposazenia i nawet jak milo wady to bralem bo chcialem je miec i koniec a to ze musialem te 5 tys wlozyc tylko na dobre mi wyszlo.

i nie raz lepiej jest kupić autko tańsze licząc się z tym że różnicę pomiędzy droższym trzeba będzie zainwestować i mamy pewność że coś jest nowe ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Sprzedaje - tylko jest to kwestia ceny.

Ale Polak jest nauczony szukać samochodów jak najtańszych, a ma to swoje następstwa.

Z tym sie zgodze ale ja nie szukalem najtanszego tylko konkretnego modelu rocznika koloru i wyposazenia i nawet jak milo wady to bralem bo chcialem je miec i koniec a to ze musialem te 5 tys wlozyc tylko na dobre mi wyszlo.

i nie raz lepiej jest kupić autko tańsze licząc się z tym że różnicę pomiędzy droższym trzeba będzie zainwestować i mamy pewność że coś jest nowe ...

No wlasnie ja szedlem ta droga a co do dbalosci naleze do pedantow i auto ma chodzic jak w szwajcarski zegarek wydaje nie malo na nie,ma wygladac pieknie to wkoncu wizytowka wlasciciela.

Marcin
Opublikowano
Wychodzę z podobnego założenia co Koledzy. Zakładając, że dany samochód ma być przez dobre parę lat "w rodzinie", lepiej rozłożyć sobie w czasie naprawy/standardowy serwis we własnym zakresie niż zakupić samochód we wzorowym stanie za bardzo grube $(porównując do średniej krajowej). Niestety po miesiącu coś zawsze może się sypnąć(rzecz używana), a brak $ na naprawę okaże się bardzo dokuczliwy.
Opublikowano (edytowane)
sprawdźcie wartości korekcji wtryskiwaczy (im bliżej 0 tym lepiej. Powyżej jedności może wskazywać na potrzebę regeneracji w najbliższym czasie.)

Bullshit :8) . Wtryskiwacze już z fabryki wyjeżdżają z inną korekcją. Suma na wszystkich powinna wynosić "0".

To, że wtryskiwacz ma korekcję powiedzmy -1,20 wcale nie musi świadczyć o jego kondycji.

 

Z przesłanych przez Ciebie propozycji pochyliłbym się jedynie nad Focusem. Tylko, że serii 3 bliżej do Forda Mondeo ( pomijając bagażnik ), a Focus jakby nie patrzeć to compact.

 

Niedawno znajomy z innego forum przesiadł się z e39 525tds do Focusa 2 2.0 136KM TDCI, spytałem go czy czasem nie był to strzał w stopę. Odpisał mi tak:

"...

prowadzenie super - minimalne przechyły w zakrętach dzięki zestawowi Eibach Pro Kit

dynamika nie do porównania - ostatnio sprawdzałem z 530d e39 193KM kolegi i focus lepiej się zbiera

 

komfort - póki co nie narzekam - bagażnik jak na tę klasę auta spory.

doskiwera mi tylko obniżone zawieszenie - wczoraj w czasie opadów było masakrycznie ciężko zjechać z głównej drogi żeby nie wjechać w zbyt głęboką wodę))))

 

jedyne co trzeszczy to jak pusty bagażnik jest to półka zasłaniająca wnętrze bagażnika

 

 

ogólne odczucia jakoś później przedstawię jak zrobię ponad 5-10k km..."

 

Na temat porównania do 530d już mu napisałem co o nim myślę ;-)

Edytowane przez soda
Opublikowano
ja przez rok użytkowania (minął wczoraj)zrobiłem równiutkie 30tys km i wypakowałem 3,5 tys w moją bunie i najlepsze jest to ze te rzeczy nie były zepsute tylko wykazywały już delikatne zuzycie :cool2: np termostat dawał 80 stopni ale ja musze mieć 90 bo lepiej dla silnika wiec nowy założony :cool2: na same oleje i filtry poszło grubo ponad 1tys przez ten rok :) odma miała 10tys km (poprzedni własciciel zmianiał) ale i tak dałem nową... w aucie ma wszytko grać jak w szwajcarskim zegarku :cool2:
Opublikowano

Mnie za 2 miesiące miną 3 lata jak użytkuję dokładnie taką E46 (320d, 2004r.).

 

Zrobiłem w tym czasie około 60 tys. km.

 

W tym czasie wymieniłem (poza olejem silnikowym i filtrami):

- koło dwumasowe i sprzęgło (dwumas kupiony poza ASO - oryginalny firmy LUK; sprzęgło w ASO)

- tuleje wahaczy przednich (Lemforder)

- amortyzatory z tyłu (Kayaba)

- termostat EGR (ASO)

- 4x tarcze i klocki (Brembo + Ferodo)

- olej w manualnej skrzyni biegów (ASO)

- olej w moście (ASO)

- płyn chłodniczy (Preston)

- płyn hamulcowy (ATE)

 

Całkowite koszty tych wymian to około 6k PLN. Po podzieleniu na 3 lata wychodzi 2k PLN na rok - koszty eksploatacji na poziomie Mondeo MKIII, które miałem wcześniej... Stwierdzenie, że trzeba wpakować 5k po zakupie faktycznie odnosi się chyba do egzemplarza o którym wiesz, że masz do wymiany dwumas (który po 06.2003r. jest duuużo droższy, bo idzie ze sprzęgłem do skrzyni 6b) i wtryski do regeneracji...

 

Pozdrawiam,

 

Piotr

http://i983.photobucket.com/albums/ae312/piskozub/DSC_0947c.jpg
Opublikowano

Takze mialem ten dylemat :Co kupić? W zasadzie szukałem A4(b6)- auto z lepsza blacha i moze dokladniej popasowane ale moj wybor padł na e46 i na razie nie załuje. Zawsze moze cos paść. niezależnie od tego co wybierzesz i trzeba liczyc na wydatki w dobrych warsztatach. Nie ma sie co przejmować na zapas ,jesli podoba Ci sie BMW to nie szukaj super okazji i duzo radości z jazdy ze śmigłem na masce.

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.