Skocz do zawartości

318i Ktore tarcze wybrac TRW czy ATE?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
a to ze slabo hamuje po 1 -2 razach od 0- 200 to raczejto ze zwykle klocki ...

 

klocki też mam ATE ale może źle się wyraziłem , hamują dobrze tylko że się krzywią , z hamowania jestem zadowolony zwłaszcza po nacinanych tarczach , fakt że hałasują ale zdecydowanie lepiej hamują , myślałem że te nacinane tarcze pomogą na deszcz , jest lepiej ale to zjawisko w 100 % niestety nie znikneło

 

- mankamenty są takie że mi się pokrzywiły i przy lekkim hamowaniu telepie mi się kierownica co mnie irytuje mocno

- i odwieczny problem 3l w trasie w deszczu ze względu na dużą średnicę tarcz przy dłuższym nie używaniu hamulca przy 1 wiciśnięciu hamulca masz dosłownie 0 hamowanie , przy 2 masz już normalne - bardzo niebezpieczne i bardzo nieprzyjemne , po nacinanych jest dużo lepiej ale nadal to zjawisko jest - bubel BMW

Opublikowano
aha, to zle nie masz, przynajmniej sie niezabijesz przy ostrzejszej trasie, ale bicie w kierownicy psuje wszytsko, u mnie drga, niehamuje po paru razach i jest masakra ... sprobuje mikody a jak bede zmienial zaciski na od 330 to turbogroove, ale ktos na forum e60 pisal ze mial zestaw turbogroove i red stuffy - bily i byly glosne, ze glosne to do przewidzenia, niby powrocil do orginalu, 530d to bylo
Opublikowano
to pozazdroscic, chyba ze jezdzis normalnie to nie ma wtedy w tym nic dziwnego

Tak częste krzywienie tarcz może być spowodowane wieloma czynnikami.

Znam przypadki gdzie winne były krzywe półosie/przeguby , które to wpływały na pogięcie kilku nowych kompletów tarcz. Po ich wymianie spokój.

Trzeba było zrobić pomiar bicia tarcz zaraz po założeniu, wtedy wiedział byś gdzie jest pies pogrzebany.

Opublikowano
spoko, ja u siebie jeszcze niewymienialem, chociaz bija, bija tez u kumpla z blizniaczym samochodzie, i bily mi we wszytskich ktore mialem, nawet po jakims czasie w nowkach z salonu, chociaz moze jest tak jak piszesz
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skoro nawet nowe ORI przegrzewasz to sory kolego, to znaczy że aż nadto przekraczasz prędkości. Ja na swoim ate ze swoim dziedkiem moę z 10 razy ze 17o do zera wychamować i gwarantuje Tobię że nic się nie pognie. No ale może lżejszy samochód, a mozę e30 ma lepsze heble niż e46 (heheheheh), sam nie wiem. Może masz stary płyn hamulcowy.
Opublikowano

nie masz za co mnie przepraszac, zwykle stanradrowe hamulce z wyklych samochodach sa przystosowane do normalnej jazdy, napewno lzejszy masz samochod ale to nie ma znaczenia, bmw samo z siebie ma slabe hamulce, smieszne jest ze 320d ma te same zaciski i tarcze co 328, domniemam ze nie jezdzisz na trasie tak dynamicznie jak ja stad takie rewelacyjne masz tarcze, i dobrze, ja mam ta watpliwa przyjemnosc przegrzewac hamulce, szklic klocki i wypaczac tarcze, nadto nie latam w trasie, 200 nieprzekraczam, to tylko 320d bez virusa, i uwierz to nie jest wina plynu hamulcowego, polosi ani innych pier"d"ół, i to ze skoro kontruktorzy takie srednice tarcz dali do takiej a nie innej pojemnosci to powinno starczec, bzdura, czesto jak ktos podnosi moc albo ogolnie dynamicznej jezdzi to czy to forum vw czy audi czy e60 w naszym forum - kombinuje z tarczami albo zaciskami, pomijam rs-y w audi m-ki, chociaz tez zakldaja performance hamulce przypuszczalnie nie dla samego bajeru :)

a wypowiadam sie dlatego ze walcze w kazdym samochodzie z biciem tarcz,coprawda byly to samochody do 150 kucy tylko, czyli zadne wyscigowki, (w astrze gsi16v

wlasnie trw lucas zameczylem)

a zeby do e46 zrobic fajne hamulce ktore powinny i przypuszczalnie beda fajne to kupa kasy

Opublikowano

sorx jeżeli kogoś obrażę ale ....

 

BMW jest dla ludzi młodych którym sprawia przyjemność z jazdy a jak przyjemność z jazdy to BMW :)

nie oczekujcie odemnie tego że kupiłem 3l klekota i zrobiłem w nim swapa na 240 KM aby emerycko jeździć , wystarczyło by mi 318d

 

Proszę bardzo zlinczujcie mnie ale w trasie często zapinam zegar 250 KM a w mieście też często zdarza mi się 200 latać bo to jest fan, oczywiście z głową ale co ja będe tu tłumaczył , na pewno tu mnóstwo moralizotorów się znajdzie , w wawie jest sporo fajnych 3 pasmowych tras , często spotykam w nocy BMKI więc nie tylko ja tak mam :)) ale może to tak jest jak z Zientarskim i Hołkiem że w TV opowiada pierdoły o bezpiecznej jeździe sratatata tralalla a w realu zpierdzielają , Zientarski wiadomo co rozbił a o Hołku też jest sporo historii jak trenował przed rajedem polskim na mazurach , dodam że prawko mam od 17 roku życia i miałem dokładnie 2 stłuczki przy prędkościach około 5 km/h bo zwyczajnie się zagapiłem albo ktoś idotyczny manerw wykonał na drodze i bije pokłon bo nic nie miałem do gadania moja wina , jakoś tak wychodzi że jak ktoś wymusi mi pierszeństwo to ominę , wyratuję się i w nikogo nie walnę , ojciec od dawna powtarza mam zbyt duże zaufanie do innych i myślę że inni tak samo jeżdżą jak ja a tak niestety nie jest , nie mam megalomani parę razy startowałem w kjsach i to uczy mnóstwo pokory - oczywiście nie BMW bo zwyczajnie e46 jest za drogie , maluszek z silniczkiem od cc - kto jest w tym to wie o co chodzi nie będe się rozpisywał , nic nie wygrałem bo i za mało startowałem i za słaby miałem wózek :) ale to co się nauczyłe to moje :) i zachęcam każdego to spróbowania w kjsach :) motor to nie dla mnie , pochowałem 3 kolegów - więc dziękuje wole samochód - chce sobie dać więcej szansy

 

a ci co tak piszą to HIPOKRYCI mają słabe auto i dorabiają teorie ciekawe czy by tak jeździli 200 KM autem 110 na austostradzie , pewnie nie ale nie maja i im szkoda więc szpile trzeba wbić a jak lepiej się poczuje :) tak trzymac koledzy - pisze jak ja to widze nie kupiłe 3 l auta by się wozić i lansik odprawiać co niedzele

 

sorx wstawiłem się koledzy meczyk był a na trzeźwo Polska-Niemcy nie da się oglądać :) - to może za dużo powiedziałem

 

a co do tarcz i hamulców , dla mnie 1 kryterium to zwyczajne banalne hamowanie ma być pewne i dobre i nic więcej i nic mniej , ATE jedne z lepszych seryjnych ale niestety się krzywią tarcze ale źle nie hamują , jak lekko hamuje to mi telepie kierą ale jak przycisne mocniej to już nie i jest git ,nie jeżdże znowu torowo aby mi się przegrzewały jak to TC sugerował

 

do tego to zjawisko w deszczu - BMW bubel bo w serii zapytajcie się kogo chcecie w 3l w każdym to występuje

 

w audi tego nie ma i to jest fakt a też mają tarcze ATE , seryjne nie sportowe i dają radę , nie jestem fanem Audi ale tak jest

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tarcze jak są krzywe to biją zawsze, do samego końca niezależnie czy hamujesz powoli czy szybko. Sprawdź sobie lepiej stan tuleji wahacza. Też miałem taki objaw, ze lekki hamowanie to biło a mocniejsze nie i wymieniełem tuleje i problemu nie ma.
Opublikowano

W 330d/330 tarcza jest tej samej średnicy co w M3. Różnica w tym, że M3 ma pływającą i grubszą chyba o 3 milimetry. Różnica z siły hamowania bierze się z zacisków te w 330 są zwykłe jedno tłoczkowe. Jeśli tak bardzo katujesz heble to jedyna rozsądna droga to zaciski od 135i, które są sześcio tłoczkowe i pasują na seryjną tarczę (koszt za używki jakieś 1300zł).

 

Znajomy ma w 330 taki zestaw plus przewody w stalowym oplocie, katuje na torze i upala niemiłosiernie i nic się nie gnie. Wg mnie albo masz bicia na piaście albo były źle zamontowane. Przed montażem piasta powinna być wyczyszczona na lustro, zero rdzy i nalotu.

Opublikowano
sorx jeżeli kogoś obrażę ale ....

 

BMW jest dla ludzi młodych którym sprawia przyjemność z jazdy a jak przyjemność z jazdy to BMW :)

nie oczekujcie odemnie tego że kupiłem 3l klekota i zrobiłem w nim swapa na 240 KM aby emerycko jeździć , wystarczyło by mi 318d

 

Proszę bardzo zlinczujcie mnie ale w trasie często zapinam zegar 250 KM a w mieście też często zdarza mi się 200 latać bo to jest fan, oczywiście z głową ale co ja będe tu tłumaczył , na pewno tu mnóstwo moralizotorów się znajdzie , w wawie jest sporo fajnych 3 pasmowych tras , często spotykam w nocy BMKI więc nie tylko ja tak mam :)) ale może to tak jest jak z Zientarskim i Hołkiem że w TV opowiada pierdoły o bezpiecznej jeździe sratatata tralalla a w realu zpierdzielają , Zientarski wiadomo co rozbił a o Hołku też jest sporo historii jak trenował przed rajedem polskim na mazurach , dodam że prawko mam od 17 roku życia i miałem dokładnie 2 stłuczki przy prędkościach około 5 km/h bo zwyczajnie się zagapiłem albo ktoś idotyczny manerw wykonał na drodze i bije pokłon bo nic nie miałem do gadania moja wina , jakoś tak wychodzi że jak ktoś wymusi mi pierszeństwo to ominę , wyratuję się i w nikogo nie walnę , ojciec od dawna powtarza mam zbyt duże zaufanie do innych i myślę że inni tak samo jeżdżą jak ja a tak niestety nie jest , nie mam megalomani parę razy startowałem w kjsach i to uczy mnóstwo pokory - oczywiście nie BMW bo zwyczajnie e46 jest za drogie , maluszek z silniczkiem od cc - kto jest w tym to wie o co chodzi nie będe się rozpisywał , nic nie wygrałem bo i za mało startowałem i za słaby miałem wózek :) ale to co się nauczyłe to moje :) i zachęcam każdego to spróbowania w kjsach :) motor to nie dla mnie , pochowałem 3 kolegów - więc dziękuje wole samochód - chce sobie dać więcej szansy

 

a ci co tak piszą to HIPOKRYCI mają słabe auto i dorabiają teorie ciekawe czy by tak jeździli 200 KM autem 110 na austostradzie , pewnie nie ale nie maja i im szkoda więc szpile trzeba wbić a jak lepiej się poczuje :) tak trzymac koledzy - pisze jak ja to widze nie kupiłe 3 l auta by się wozić i lansik odprawiać co niedzele

 

sorx wstawiłem się koledzy meczyk był a na trzeźwo Polska-Niemcy nie da się oglądać :) - to może za dużo powiedziałem

 

a co do tarcz i hamulców , dla mnie 1 kryterium to zwyczajne banalne hamowanie ma być pewne i dobre i nic więcej i nic mniej , ATE jedne z lepszych seryjnych ale niestety się krzywią tarcze ale źle nie hamują , jak lekko hamuje to mi telepie kierą ale jak przycisne mocniej to już nie i jest git ,nie jeżdże znowu torowo aby mi się przegrzewały jak to TC sugerował

 

do tego to zjawisko w deszczu - BMW bubel bo w serii zapytajcie się kogo chcecie w 3l w każdym to występuje

 

w audi tego nie ma i to jest fakt a też mają tarcze ATE , seryjne nie sportowe i dają radę , nie jestem fanem Audi ale tak jest

ja Ci nic nie sugerowałem ... :evil: :evil: :evil:

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
KUP ATE Nacinane wentylowane 180zł /szt lepsza firma niż trw. Trwa sa tansze z 50zł a to ma duze znaczenie skoro aż taki skok ceny ale nie tym sie sugieuje tylko opiniami znajomych. Lepsza są niż org tarcze ktore dla BMW robi Bosch a to tansza firma i w sklepie sa tansze niz ATE
Opublikowano
W 330d/330 tarcza jest tej samej średnicy co w M3. Różnica w tym, że M3 ma pływającą i grubszą chyba o 3 milimetry. Różnica z siły hamowania bierze się z zacisków te w 330 są zwykłe jedno tłoczkowe. Jeśli tak bardzo katujesz heble to jedyna rozsądna droga to zaciski od 135i, które są sześcio tłoczkowe i pasują na seryjną tarczę (koszt za używki jakieś 1300zł).

 

Znajomy ma w 330 taki zestaw plus przewody w stalowym oplocie, katuje na torze i upala niemiłosiernie i nic się nie gnie. Wg mnie albo masz bicia na piaście albo były źle zamontowane. Przed montażem piasta powinna być wyczyszczona na lustro, zero rdzy i nalotu.

 

jak były zamontowane to niestety nie wiem bo zawierzyłem mechanikowi , ale stare tarcze też miały bicie i były już zjechane więc je wymieniłem , w nowych teraz już nie wiem czy od razu się pojawiło czy po jakimś czasie

 

ciekawe to co piszesz o zaciskach z 135i , nie ukrywam że lubię czasami poupalać a też już od jakiegoś czasu nabieram coraz większych chęci na swapa na 300 KM , napewno wtedy wymienie zaciski , ale to trochę jeszcze kasy mi brakuje , poczekam uzbieram bo jeszcze będzie kilka wydatków aby moc wytrzymało :)) jak już robić to tak żeby to wszystko ręce i nogi miało :)

 

ja Ci nic nie sugerowałem ... :evil: :evil: :evil:

 

ech człowiek po 5 browarach nie powinien pisać , musiałem kacowe wziąśc w robocie , ale szef wyrozumiały na szczęścicie :)

Opublikowano
niedawno składałem reklamację na tarcze i klocki ATE z X5 i prawdopodobnie została uwzględniona (zakup w Focie). A co do trzepania kierownica przy hamowaniu: w tym roku miałem dwa przypadki, w których przyczyną trzepania były tylne hamulce. Dziwne ale prawdziwe
  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.