Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To jest fenomenalny wynik albo masz lekką stopę. Ja w X5 3.0sd (czyli też 3 litry twin turbo) mam teraz średnie 14.0l./100. Jazda właściwie bez pasażerów, głównie po Warszawie.

to ty raczej nie masz lekkiej stopy a i Warszawa robi swoje szczególnie jak się stoi :twisted:

  • Odpowiedzi 351
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Dawid , używasz aktywnego tempomatu w mieście , czy tylko na trasie ? Co w ogole sądzisz o tym urządzeniu ? Czy jest taka mozliwość ,ze nie zadajesz mu konkretnej prędkości ,a tylko dystans ,ktory musi utrzymywać przed autem jadącym przed Tobą ? Taka opcja na korki w mieście...

Pozdrawiam

Robert

Opublikowano
Powiem Ci, że raczej rzadko używam tempomatu w mieście, w trasie często. Moim zdaniem to urządzenie jest genialne, bo dodatkowo jest wyposażone w funkcję "ostrzeżenie przed kolizją", które może uratować auto przed zbędnymi kosztami. Prędkość musi być ustawiona, do tego ustawiasz jaki ma być utrzymywany dystans od auta poprzedzającego. W korkach możesz to stosować jak najbardziej, zadajesz mu np. 60km/h a a auto będzie się trzymać na "sznurku" od auta poprzedzającego.
"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Opublikowano
Ale jeśli wyhamujesz do zera to się chyba wyłącza ? Więc jazda w typowym korku od świateł do świateł to ciągłe włączanie systemu przy każdym zatrzymaniu ?

Pozdrawiam

Robert

Opublikowano
To nie tak :wink: Na tempomacie aktywnym auto wyhamuje do 0, i jeżeli chcesz ruszyć, dodajesz delikatnie "gazu" i auto automatycznie rusza w tym samym trybie. Nic nie musisz ustawiać, przestawiać.
"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Opublikowano
Ale się nie wyłącza ? To nie tak źle , czyli w korku dodajemy tylko gazu przy ruszaniu ,a system sam humuje...

Pozdrawiam

Robert

Opublikowano
Ale się nie wyłącza ? To nie tak źle , czyli w korku dodajemy tylko gazu przy ruszaniu ,a system sam humuje...

 

System się nie wyłącza, tylko zatrzymuje auto do 0. Jak chcesz ruszyć dodajesz gazu i z powrotem jedziesz na tempomacie. I znowu, jak inni hamują on system też hamuje, i tak w kółko.

"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Opublikowano

Można też nacisnąć guziczek na kierze, nie trzeba tykać gazu. Wtedy auto rusza płynniej, ale wolniej. Mniej też pali jak rusza komputer.

Aktywny tempomat to dla mnie najlepszy gadżet w tym samochodzie.

Opublikowano
Można też nacisnąć guziczek na kierze, nie trzeba tykać gazu.

 

Można i tak.

 

Aktywny tempomat to dla mnie najlepszy gadżet w tym samochodzie.

 

Szczerze to masz rację :mrgreen:

"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Opublikowano
Dawid, jak masz ustawiony polski język to działa ci sterowanie głosem? Ostatnio zauważyłem, że po przełączeniu na pl nie działają komendy po angielsku (po polsku oczywiście też nie :), ale to oczywista oczywistość).
Opublikowano
Dawid, jak masz ustawiony polski język to działa ci sterowanie głosem?

 

Sprawdzę to.

"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Opublikowano
Wiadomo. U mnie na razie działa system bez zarzutu, co oczywiście nie zwalnia mnie z myślenia. Test jak test. Może mieli kiepskie F10 do testów. Mogę im użyczyć swoje F11 :mrgreen: :mrgreen:
"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Opublikowano
Ten test ADAC to mozna sobie darowac.. Mysla, ze napompowana poduszka to to samo co samochod ? Niech testuja z jakims autem szrotem, ale z metalu i wygladajacym jak auto a nie z balonem..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
co by nie mówić to inne auta się zatrzymały a BMW niestety nie
Opublikowano

Jak tylko kupiłem F10 to zrobiłem taki test ze styropianem, nie zadziałało. Potem przetestowałem (w sposób niezamierzony) na drodze, zadziałało idealnie. System bmw (audi i merc pewnie też) działa tylko na metal. Nie działa na poduszki, szmaty, kartony, foliowe torby itp. To zmniejsza ilość fałszywych alarmów. Raczej to zaleta niż wada. Ale działa na pewno. Widać na filmie, że F10 nawet nie włącza hamulców. Nigdy, poza tym jednym razem, nie przetestowałem tego do końca (do zatrzymania) ale system raczej działa, gdy udaje, że się zagapiłem jadąc za samochodem, ZAWSZE pojawia się czerwone ostrzeżenie, dźwięk i napełnia się pompa hamulcowa tak że wystarczy dotknąć pedału i od razu ostro hamuje. Dziennikarze którzy robią testy nie zwracają uwagi, że przed ich przeszkodami bmw nawet nie mruga czerwonym ostrzeżeniem, po prostu nie reaguje na miękkie przeszkody. Wyjaśnienie, system korzysta z radaru a nie z czujnika zbliżeniowego który jest podatny na zabrudzenia, nagłą gęstą mgłę, torebki foliowe itd.

*oczywiście na poparcie swoich teorii nie mam 100% dowodów :)

 

edit

Jeszcze jedno, nigdy mi nie zahamował przy skręcaniu, takim jak na reklamie volvo. Chociaż często piszczy jak na torze jazdy jest auto. Nie hamuje bo jak jedziesz szybko między autami np w mieście (długi łuk, lewy-prawy pas) i nagle by zahamował to byłoby niebezpiecznie. Ciekawe czy te volvo nie zgłupiało by przy takiej jeździe. Oczywiście nie namawiam do takiej jazdy :)

Każdy system trzeba zrozumieć i nauczyć się z nim jeździć.

Opublikowano
Ja testowalem juz wielokrotnie ten system i jest REWELACYJNY, nie raz wyhamowal do zera, jedynie co mnie zastanawia co bedzie jesli podloze bedzie oblodzone...
http://i607.photobucket.com/albums/tt156/henake/auta-1_zps844b52e9.jpg
Opublikowano
Mój dobry przyjaciel sprawił sobie w 2001 roku jedno z pierwszych E65 745i - ex auto testowe dla dziennikarzy z Niemiec więc cena była dobra a na wyposażeniu wszystko co się dało. Pomijając najbardziej kosmiczny design Krzysia Bangla to auto miało też (10 LAT TEMU!!!) właśnie aktywny tempomat. Do dzisiaj pamiętam jak go testowaliśmy. 140 km/h lewym pasem na trasie W-wa-Tarczyn, pusto i daleko przed nami na prawym pasie pędzące 80 km/h Daewoo Tico. Kumpel mówi - Zjedź za niego i zobaczysz, że sam wyhamuje. OK - jakieś 30 metrów za Tikaczem zjazd na prawy pas. Rozległa się feeria dzwonków, brzęczyków, czerwonych lampek i 745i ostro wyhamowało za cudem techniki koreańskiej. Dla mnie wtedy to był totalny kosmos, chyba Saabem 9-5 jeździłem, ale Panowie - jak to działało 10 lat temu to MUSI dzisiaj działać :)
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

A ja zdradziłem markę ! Wstępnie dogadałem się z łódzkim dealerem na testówkę f 11 535d xdrive ( chciałem pójść śladami Dawida ) ale dealer się wycofał z ustaleń . Przejechałem się audi a8 4.2 tdi i umarłem...potem zmartwychwstałem i domówiłem warunki zakupu. Przechodzę na czarną stronę mocy . Będę przekazywał informacje szpiegowskie !

Pozdrawiam

Pozdrawiam

Robert

Opublikowano

Gratukuje!

Jak dla mnie najlepsza limuzyzna dostepna w tej chwili na rynku. Sam przymierzam sie do zakupu, ale raczej 3.0 tdi)ocyzwiscie uwielbiane przeze mnie e60 zostaje w rodzinie). Moglbys napisac tutaj albo na priva jaka specyfikacja)kolor, led, srodek)

Opublikowano
A ja zdradziłem markę ! Wstępnie dogadałem się z łódzkim dealerem na testówkę f 11 535d xdrive ( chciałem pójść śladami Dawida ) ale dealer się wycofał z ustaleń . Przejechałem się audi a8 4.2 tdi i umarłem...potem zmartwychwstałem i domówiłem warunki zakupu. Przechodzę na czarną stronę mocy . Będę przekazywał informacje szpiegowskie !

Pozdrawiam

 

A8 lepsze od 5? Dziwne... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

http://i2.photobucket.com/albums/y27/tex05/worshipbmw.gif
Opublikowano

Jak dla mnie najlepsza limuzyzna dostepna w tej chwili na rynku.

To prawda, ale "zaraz" wyjdzie nowy Mesio S i zdyskwalifikuje wszystkich ;)

http://i2.photobucket.com/albums/y27/tex05/worshipbmw.gif
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.