Skocz do zawartości

520d - silnik chodzi bez działającej pompy w baku. jak??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam.

chciałem zrobić sobie zabezpieczenie auta i zamontowałem odcięcie pompy paliwowej w baku.

niestety okazało się, że silnik chodzi i jeździ bez problemu na długie dystanse mimo odłączonej pompy.

jak to możliwe?

 

zabezpieczenie działa bo przy przełączaniu słychać jak raz pompa pracuje a później nie.

czy powodem może być to, że jest 2/3 zbiornika paliwa i jakoś "grawitacyjnie" paliwo spływa samoczynnie?

w aucie nie ma popki podprogowej więc paliwo idzie bezpośrednio z baku przez filtr do pompy vp.

nie dawno owa pompka wyzionęła ducha i przy stanie około 22-25 litrów(jeśli stan paliwa miał znaczenie) auto stanęło.

teraz jest nowa pompka.

 

spotkał się ktoś z czymś takim?

Opublikowano

Nie, no kolego... Zrób zabezpieczenie raczej na bezpieczniku 15 - czyli motor steuerung, a nie na pompie paliwa w baku... Stary - przecież jak pompa nie pracuje to do ok. 15 litrów paliwo jest zasysane grawitacyjnie...

Poczytaj troszkę na ten temat zanim zaczniesz modzić ;)

Opublikowano
dzięki Loona. Tak podejrzewałem, że paliwo spływa samoczynnie przez pompke. Już jest plan na pstryczek w lepszym miejscu niż pompa paliwa w baku :oops:
Opublikowano
witam.

chciałem zrobić sobie zabezpieczenie auta i zamontowałem odcięcie pompy paliwowej w baku.

niestety okazało się, że silnik chodzi i jeździ bez problemu na długie dystanse mimo odłączonej pompy.

jak to możliwe?

Zbiornik paliwa jest podzielony na dwie części i pompka w zbiorniku służy przepompowywaniu paliwa z jednej części do drugiej, więc mając ponad połowe zbiornika paliwa można jechać na niedziałającej pompce.

 

 

w aucie nie ma popki podprogowej więc paliwo idzie bezpośrednio z baku przez filtr do pompy vp.

Czyli nie jest to układ zasilania paliwowego typu common rail ?

"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Opublikowano
Czyli nie jest to układ zasilania paliwowego typu common rail ?

 

nie, nie, jest to zwykły stary turbo diesel na pompie wtryskowej.

 

Zbiornik paliwa jest podzielony na dwie części i pompka w zbiorniku służy przepompowywaniu paliwa z jednej części do drugiej, więc mając ponad połowe zbiornika paliwa można jechać na niedziałającej pompce.

 

nie bardzo to rozumiem.

z tego co zauważyłem to w każdej komorze jest pompka(przynajmniej do drugiej komory też wchodzą identyczne kable jak do prawej-patrząc od tyłu auta).

obstawiam że ta w lewej służy do przepompowywania paliwa a ta w prawej do zasilania silnika.

może ktoś to potwierdzić?

Opublikowano
Po stronie pasazera jest pomka a po stronie kierowcy wariactwo co mierzy ile jeszcze masz paliwa. Jest jeszcze pompka podprogowa
Opublikowano
jesli to M47 to pompa w zbiorniku jest w prawej komorze i pompuje paliwo do filtra, idealnie slyszalne przy odpowietrzaniu po wymianie filtra paliwa. Auto chodzi bez tej pompy poniewaz w M47 jest pompa wysokiego cisnienis vp44 ktora to posiada w swojej budowie pompe zasysajaca
.
Opublikowano
Po stronie pasazera jest pomka a po stronie kierowcy wariactwo co mierzy ile jeszcze masz paliwa. Jest jeszcze pompka podprogowa

 

podprogowej raczej nie ma - przynajmniej u mnie - paliwo zasysa VP44

http://img23.imageshack.us/img23/2096/7copytif.jpg
Opublikowano
Auto chodzi bez tej pompy poniewaz w M47 jest pompa wysokiego cisnienis vp44 ktora to posiada w swojej budowie pompe zasysajaca

dokladnie jest to pompa łopatkowa, ktora przy szczelnym ukladzie wytwarza podcisnienie dzieki czemu zaciaga paliwo ze zbiornika. Obejscia elektrycznego nie zrobisz... jedynie co moglbys wykonac to zawor zapowietrzajacy uklad, ale pozniej sam mialbys problemy z odpaleniem silnika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.