Skocz do zawartości

320i czy Alfa Romeo 156 2.0 JTS, nie bijcie!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

nie znalazłem lepszego działu na umieszczenie tego tematu, a zależy mi na opiniach użytkowników trójek, którzy mieli do czynienia z AR 156 (w końcu to ten sam segment).

 

Wiem, że te auta się mocno między sobą różnią, z oczywistych oczywistości, za BMW przemawia: napęd na tylną oś, 6-cylindrowy silnik, świetne zawieszenie no i ta solidność, jakość wykonania oraz sławetne freude am fahren.

Za AR przemawia mniejszy koszt zakupu, mniejsze spalanie (nowoczesny 4-cylindrowy silnik 166KM, bezpośredni wtrysk), design jest inny, nie wiem czy lepszy, ale z pewnością porywający. Odrazu zaznaczam, że awaryjność Alfy to już w większej części mit niż prawda, chociaż nie wiem jak wypada w porównaniu z E46.

 

Moje pytanie: czy ktoś ze zgromadzonych miał doświadczenia z Alfą 156 i może mi podpowiedzieć cokolwiek np. o prowadzeniu tego samochodu, pozycji za kierownicą i tym podobnych sprawach w odniesieniu do BMW? Nie miałem jeszcze okazji jeździć alfą i zastanawiam się, czy w ogóle zaprzątać sobie nią głowę.

 

PS. Clarkson kiedyś powiedział, że nie można być prawdziwym petrolheadem, jeśli się nie posiadało alfy :) E46 z porządnym R6 ma być i na pewno będzie, pytanie tylko czy teraz, czy za parę lat..

Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Taki jaki będzie potrzebny na na 320/325 z rocznika 02/03 albo relatywnie młodszą Alfę (z racji tego, że są tańsze). Dodam, że planuję zakup od Helmuta i chciałbym mu zapłacić równowartość ok. 25-28 tys zł. Ale jeśli będzie trzeba, to więcej. Dodatkowym plusem alfy jest też w tym momencie niższa akcyza...
Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
Opublikowano

Mam w rodzinie miłośnika takich Włoszek i powiem Ci, że znaleźć zadbaną Alfę jest jeszcze trudniej niż BMW.

Weź jeszcze pod uwagę utratę wartości i poziom bezpieczeństwa - a w tych aspektach to e46 ma przewagę.

Opublikowano

Świetny temat....

 

Mam 156 i 147 którym jeździ żona...

 

Niestety nie mam i nie miałem nic wspólnego z silnikiem JTS. Musisz poszukać na forum Alfy.

Awaryjność Alfy jest takim samym mitem jak bezawaryjność BMW. W dobie globalizacji w BMW znajdziesz produkty Magneti marelli , a w Alfie BOSCHA.

Prowadzenie Alfy pozytywnie zaskakuje. Normalny użytkownik nie odczuje róznicy w porownaniu z BMW choć trzeba przyznać że seria 3 jest wzorem. Pozycja za kierownicą idealna, fotele są wzorem (i to już w standardzie). Najfajniejsze są zegar, których nie widzi nikt poza kierowcą.

Zawieszenie Alfy to...dramat. Na szczęście problemem jest tylko przód. Górne wahacze nie są drogie, ale 40 tys km to maks na oryginałach. Spodoba Ci się układ kierowniczy w 156. Jest bardzo bezpośredni, 2 obroty od skraju do skraju. Problem zaczyna się na parkingu, ale na drodze...bajka.

Wnętrze: plastiki lepsze w BMW, ale tkaniny na drzwiach i siedzeniach to poezja, a skóra Momo to....ech.

Bardzo zadowoleni będą pasażerowie tylnych siedzeń. Mają do dyspozycji regulowanie nawiewami klimatyzacji i bardzo wygodne fotele. Fabryczne audio rewelacyjne.

 

Alfa niestety uwielbia rdzę.

O urodzie nie będe się wypowiadał bo jeśli komuś nie podoba się jakakolwiek Alfa tzn że ma krasnala ogrodowego w domu i ubiera się u Gucciego na bazarze.

Opublikowano
Świetny temat....

 

O urodzie nie będe się wypowiadał bo jeśli komuś nie podoba się jakakolwiek Alfa tzn że ma krasnala ogrodowego w domu i ubiera się u Gucciego na bazarze.

 

świetny temat na szczeniackie wstawki?

Opublikowano
Świetny temat....

 

O urodzie nie będe się wypowiadał bo jeśli komuś nie podoba się jakakolwiek Alfa tzn że ma krasnala ogrodowego w domu i ubiera się u Gucciego na bazarze.

 

świetny temat na szczeniackie wstawki?

 

Antycypuję...

Opublikowano

W linku masz porównanie prowadzenia się Alfy i BMW (+ Audi A4 quattro). Alfie nie można odmówić urody i charakteru, ale jeśli cenisz przede wszystkim właściwości jezdne bierz BMW, w tej klasie nie znajdziesz auta, które tak dobrze jeździ. Budżet masz wystarczający żeby znaleźć rozsądne 325ci albo sedan.

 

Pozdrawiam.

 

Opublikowano

Dzięki jakub, na takie wypowiedzi liczyłem!

Co do zawieszenia, rozumiem, że mówisz o tragicznej trwałości? A gdyby pominąć ten czynnik, jak się wypowiesz o zawieszeniu?

 

jceel poczułeś się urażony? :) Wyluzuj..

Chętnie natomiast poznałbym Twoją opinię, skoro już zapytałeś o budżet.

Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
Opublikowano
jceel poczułeś się urażony? :) Wyluzuj..

Chętnie natomiast poznałbym Twoją opinię, skoro już zapytałeś o budżet.

 

w żadnym wypadku nie poczułem się urażony, natomiast poczułem się zażenowany skrajnie niskim i szczeniackim poziomem tej wypowiedzi. ja o budżet zapytałem tylko kontrolnie, czy czasem nie chcesz kupić E46 za 15 tys. zł, ale zweryfikowałem twój budżet pozytywnie i wszystko jest OK.

Opublikowano
Alfie nie można odmówić urody i charakteru, ale jeśli cenisz przede wszystkim właściwości jezdne bierz BMW, w tej klasie nie znajdziesz auta, które tak dobrze jeździ.

 

Trafiłeś w sedno.

A filmik jest przekonywujący i tylko potwierdza moje przekonania.

Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
Opublikowano
Dzięki jakub, na takie wypowiedzi liczyłem!

Co do zawieszenia, rozumiem, że mówisz o tragicznej trwałości? A gdyby pominąć ten czynnik, jak się wypowiesz o zawieszeniu?

 

jceel poczułeś się urażony? :) Wyluzuj..

Chętnie natomiast poznałbym Twoją opinię, skoro już zapytałeś o budżet.

 

Tak, o jakości.

Zawieszenie jest innowacyjne, wielowahaczowe zarówno z przodu jak i z tyłu więc w teorii powinno być bardzo dobrze i jest. Alfa z racji budowy (napęd przedni) nigdy nie będzie tak dobrze wyważona jak BMW.

Zawieszenie przednie to dwa wahacze. Dolny jest ok, znam przypadki że wytrzymują fabryczne nawet 200Tkm, niestety ten gorny (oryginal ok 300 PLN) nie dość że zbyt długo nie wytrzyma to jeszcze potrafi wkurw...skrzypieniem.

 

Dla mnie wybór pomiędzy Alfą i BMW jest prosty....trzeba mieć to i to...niekoniecznie w tym samym czasie.

Opublikowano

Tak, o jakości.

Zawieszenie jest innowacyjne, wielowahaczowe zarówno z przodu jak i z tyłu więc w teorii powinno być bardzo dobrze i jest. Alfa z racji budowy (napęd przedni) nigdy nie będzie tak dobrze wyważona jak BMW.

Zawieszenie przednie to dwa wahacze. Dolny jest ok, znam przypadki że wytrzymują fabryczne nawet 200Tkm, niestety ten gorny (oryginal ok 300 PLN) nie dość że zbyt długo nie wytrzyma to jeszcze potrafi [bAD]...skrzypieniem.

 

Dla mnie wybór pomiędzy Alfą i BMW jest prosty....trzeba mieć to i to...niekoniecznie w tym samym czasie.

 

To nie jest jeszcze tak tragicznie. Np. w audi a4 b5 są po 4 wachacze na koło (przednie) i jeśli nie wymienisz całego kompletu na raz (koszt 1,5+ tys za porządny zestaw z montażem), to padają jeden po drugim jak muchy.

 

A co do wyboru, to w pełni się zgadzam. Różnica jest tylko taka, że e46 musi być (e90 to już nie to samo w moich oczach), a jego czas już się zbliża, żeby nie mówić, że niedługo przeminie. Z alfą mogę jeszcze spokojnie poczekać do modeu 159, który zdaje się jest ciągle produkowany.

Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
Opublikowano

Tak, o jakości.

Zawieszenie jest innowacyjne, wielowahaczowe zarówno z przodu jak i z tyłu więc w teorii powinno być bardzo dobrze i jest. Alfa z racji budowy (napęd przedni) nigdy nie będzie tak dobrze wyważona jak BMW.

Zawieszenie przednie to dwa wahacze. Dolny jest ok, znam przypadki że wytrzymują fabryczne nawet 200Tkm, niestety ten gorny (oryginal ok 300 PLN) nie dość że zbyt długo nie wytrzyma to jeszcze potrafi [bAD]...skrzypieniem.

 

Dla mnie wybór pomiędzy Alfą i BMW jest prosty....trzeba mieć to i to...niekoniecznie w tym samym czasie.

 

To nie jest jeszcze tak tragicznie. Np. w audi a4 b5 są po 4 wachacze na koło (przednie) i jeśli nie wymienisz całego kompletu na raz (koszt 1,5+ tys za porządny zestaw z montażem), to padają jeden po drugim jak muchy.

 

A co do wyboru, to w pełni się zgadzam. Różnica jest tylko taka, że e46 musi być (e90 to już nie to samo w moich oczach), a jego czas już się zbliża, żeby nie mówić, że niedługo przeminie. Z alfą mogę jeszcze spokojnie poczekać do modeu 159, który zdaje się jest ciągle produkowany.

 

No to masz problem z głowy. Kup BMW i poczekaj na 159.

Powody oczekiwania są prozaiczne:

1. Utrata wartości, 159 tylko używka za śmieszne pieniądze

2. Silniki w 159 to tragedia. Trzeba czekać na 1750 TB, ktory jest od niedawna oferowany. Ja poczekam :)

Opublikowano

Kiedyś rozmawiałem ze sprzedawcą sklepu motoryzacyjnego, który w swojej Alfie oddał wahacze do regeneracji z wypełnieniem poliuretanem (chyba dobrze pamiętam?) i jeździł kilka lat bez problemów.

Natomiast mam na oku Alfę 159 z automatyczną skrzynią biegów w której regularnie co 2 miesiące trzeba jeździć na programowanie skrzyni biegów - ale jeździ rewelka ;)

Opublikowano

Kolego ja przed e46 mialem AR 156 tylko ze w dieslu 1,9 JTD...powiem ci ze zastanawialbym sie teraaz czy Alfa nie bylaby lepszym rozwiazaniem...Fotele były wygodniejsze....Srodek bardziej na sportowo...i Te klamki z tylu....:))))) Jezdzilem jezdzilem kupe czasu i do silnika sie nie dotykalem, nigdy mnie nie zawiodl, tylko wymiany olejow i filtrow, natomiast zawieszenie cale mialem na wykonczeniu, lozyska, do tego kazdy element prkatycznie malowany byl....Zawieszenie droga sprawa a lozyska trzeba cale z piasta wymieniac...i dlatego ja sprzedalem, Chociaz czuje ze gdyby jej przeszlosc nie byla taka 'wypadkowa'' to zrobilbym zawieszenie i ganial do dzisiaj :) Na temat silnika benzynowego w alfie niemoge sie wypowiedziec bo niemialem...ale slyszalem duzo zlych opini na temat T.Spark . Pamietam Dowcip na temat 156 :D

 

Dlaczego Kierowcy AR 156 nie pozdrawiaja sie na drodze ??? Bo witaja sie rano u mechanika...:D:D:D

Opublikowano
Kolego ja przed e46 mialem AR 156 tylko ze w dieslu 1,9 JTD...powiem ci ze zastanawialbym sie teraaz czy Alfa nie bylaby lepszym rozwiazaniem...Fotele były wygodniejsze....Srodek bardziej na sportowo...i Te klamki z tylu....:))))) Jezdzilem jezdzilem kupe czasu i do silnika sie nie dotykalem, nigdy mnie nie zawiodl, tylko wymiany olejow i filtrow, natomiast zawieszenie cale mialem na wykonczeniu, lozyska, do tego kazdy element prkatycznie malowany byl....Zawieszenie droga sprawa a lozyska trzeba cale z piasta wymieniac...i dlatego ja sprzedalem, Chociaz czuje ze gdyby jej przeszlosc nie byla taka 'wypadkowa'' to zrobilbym zawieszenie i ganial do dzisiaj :) Na temat silnika benzynowego w alfie niemoge sie wypowiedziec bo niemialem...ale slyszalem duzo zlych opini na temat T.Spark . Pamietam Dowcip na temat 156 :D

 

Dlaczego Kierowcy AR 156 nie pozdrawiaja sie na drodze ??? Bo witaja sie rano u mechanika...:D:D:D

 

A dlaczego kierowca BMW śmieje się z tego dowcipu trzy razy? Pierwszy raz jak go usłyszy, drugi jak mu sie go wytlumaczy, a trzeci gdy go zrozumie.

Opublikowano
Kolego ja przed e46 mialem AR 156 tylko ze w dieslu 1,9 JTD...powiem ci ze zastanawialbym sie teraaz czy Alfa nie bylaby lepszym rozwiazaniem...Fotele były wygodniejsze....Srodek bardziej na sportowo...i Te klamki z tylu....:))))) Jezdzilem jezdzilem kupe czasu i do silnika sie nie dotykalem, nigdy mnie nie zawiodl, tylko wymiany olejow i filtrow

 

no jednak kupując E46 2.0d 136KM spadłeś o jedną generacje silnika diesla w dół. 1.9 JTD był znacznie nowocześniejszy, miał CR I generacji tak samo jak BMW 3.0d 184KM.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
bierz e46 w cupe i sie niezastanawiaj a zwlaszcza 2.5 i jak cie stac i ...bez komentarza...........
Opublikowano

Dzięki koledzy za odpowiedzi, kolejne mile widziane.

Mam ćwieka, chyba będzie potrzebna dogłębna analiza SWOT obu przypadków...

 

Paradoksalnie rozum podpowiada Alfa Romeo (na samej akcyzie ok. 3 tys zł oszczędnosci, a z kasą, jak większość, niestety liczyć się muszę), a serce BMW :)

Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego ja przed e46 mialem AR 156 tylko ze w dieslu 1,9 JTD...powiem ci ze zastanawialbym sie teraaz czy Alfa nie bylaby lepszym rozwiazaniem...Fotele były wygodniejsze....Srodek bardziej na sportowo...i Te klamki z tylu....:))))) Jezdzilem jezdzilem kupe czasu i do silnika sie nie dotykalem, nigdy mnie nie zawiodl, tylko wymiany olejow i filtrow, natomiast zawieszenie cale mialem na wykonczeniu, lozyska, do tego kazdy element prkatycznie malowany byl....Zawieszenie droga sprawa a lozyska trzeba cale z piasta wymieniac...i dlatego ja sprzedalem, Chociaz czuje ze gdyby jej przeszlosc nie byla taka 'wypadkowa'' to zrobilbym zawieszenie i ganial do dzisiaj :) Na temat silnika benzynowego w alfie niemoge sie wypowiedziec bo niemialem...ale slyszalem duzo zlych opini na temat T.Spark . Pamietam Dowcip na temat 156 :D

 

Dlaczego Kierowcy AR 156 nie pozdrawiaja sie na drodze ??? Bo witaja sie rano u mechanika...:D:D:D

 

A dlaczego kierowca BMW śmieje się z tego dowcipu trzy razy? Pierwszy raz jak go usłyszy, drugi jak mu sie go wytlumaczy, a trzeci gdy go zrozumie.

kolego tak z ciekawosci a jak plastiki skrzypia i fatalnie spasowane czy to tez mit? Co do skóry widziałem u kolegi i uwazam ze pierwsza liga

Opublikowano
Kolego ja przed e46 mialem AR 156 tylko ze w dieslu 1,9 JTD...powiem ci ze zastanawialbym sie teraaz czy Alfa nie bylaby lepszym rozwiazaniem...Fotele były wygodniejsze....Srodek bardziej na sportowo...i Te klamki z tylu....:))))) Jezdzilem jezdzilem kupe czasu i do silnika sie nie dotykalem, nigdy mnie nie zawiodl, tylko wymiany olejow i filtrow, natomiast zawieszenie cale mialem na wykonczeniu, lozyska, do tego kazdy element prkatycznie malowany byl....Zawieszenie droga sprawa a lozyska trzeba cale z piasta wymieniac...i dlatego ja sprzedalem, Chociaz czuje ze gdyby jej przeszlosc nie byla taka 'wypadkowa'' to zrobilbym zawieszenie i ganial do dzisiaj :) Na temat silnika benzynowego w alfie niemoge sie wypowiedziec bo niemialem...ale slyszalem duzo zlych opini na temat T.Spark . Pamietam Dowcip na temat 156 :D

 

Dlaczego Kierowcy AR 156 nie pozdrawiaja sie na drodze ??? Bo witaja sie rano u mechanika...:D:D:D

 

A dlaczego kierowca BMW śmieje się z tego dowcipu trzy razy? Pierwszy raz jak go usłyszy, drugi jak mu sie go wytlumaczy, a trzeci gdy go zrozumie.

kolego tak z ciekawosci a jak plastiki skrzypia i fatalnie spasowane czy to tez mit? Co do skóry widziałem u kolegi i uwazam ze pierwsza liga

 

 

Tak jak pisalem plastiki są gorsze niż w BMW, ale skrzypienia w środku nie zauważyłem. Niektore rzeczy są drażniące...np dywaniki. Nawet w 147 która jest hatchbackiem nie lata pólka. Jedyne skrzypienie jakie sie pojawia to to z wahaczy górnych i potrafi naprawdę zdenerwować.

Opublikowano

Z mojego doświadczenia w temacie wynika, że plastiki trzymają się dobrze dopóki nie były rozbierane a samochód nie był po poważnym wypadku i trzyma sztywność nadwozie. Denerwowała mnie np. okolica lewarka z dziwnymi dźwiękami - ale to pewnie dlatego, że było tam grzebane ponieważ pękł plastik utrzymujący lewarek na miejscu (zauważyłem, że to dość popularna usterka w Alfach) i niestety mechanicy działają tam bardzo siłowo, naginają, wyginają ;) - bo gdyby to chcieli naprawić jak należy, to byłoby drogo (czyli kupują lewarek z linkami i wciskają...).

Takie coś jak tu na ilustracji, dlatego warto na to zwrócić uwagę:

http://img20.allegroimg.pl/photos/oryginal/17/61/88/31/1761883103

Opublikowano
Paradoksalnie rozum podpowiada Alfa Romeo [...] , a serce BMW :)

 

Zrozumiałbym gdyby było odwrotnie, wtedy byłby dylemat, ale skoro serce podpowiada Ci BMW - bierz BMW :mrgreen:

Znajdź zadbane, kasy masz w sam raz i będziesz się cieszył radością z jazdy :)

Nie wiem ile jest prawdy, a ile bajek w awaryjności alfy bo sam nie miałem, wg opinii znajomych którzy je mieli najlepiej nie jest, w każdym razie e46, a w szczególności coupe na pewno nie leci tak na twarz z wartością jak alfa...

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

witam mam teraz E 46 320i ale marzy mi się E 30 etka .pisząc do tematu tyle że parę lat do tyłu miałem alfę romeo 33 1,4 boxer na 4 gażnikach '90 i gdybym wtedy rozpatrzał e 30 a alfa 33 bez dwóch zdań e 30!!!! alfa była zrywna (udało sie spalić gumy na 2 z miejsca na asfalcie (po kilku kolejnych próbach już sprzęgło nie dawało rady)) silnik po deszczu i po ciemku błyszczał iskrami z przebić układu zapłonowego (nie tylko kable) elektryczne szyby fiksowały gniła jak jabłka w piwnicy mojego ojca kosztowała 7 tys sprzedał mi za symboliczne 1000 a ja po zrobieniu wszystkiego (wydech tuleje zawieszenia swiece kable cewka elektryka rozrząd bo strzelił 2,2 tys na tamte czasy plus regeneracja lewej głowicy przewody hamulców z tylu) z ważnym oc i przeglądem sprzedałem za 500 pln!!!!!!!!!!!

i jeszcze był problem e 30 kosztuje teraz z takimi wkładami jak do alfy około 5-8 tysięcy a wytrzyma w cholerę więcej niż jakakolwiek alfa romeo

nigdy więcej nie pytajcie co wybrać design to nie wszystko

BMW E46 320i

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.