Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, postanowiłem przeczyścić przepływomierz tylko mam jeden problem nie mogę go zlokalizować w związku z tym prosze o pomoc gdzie on sie znajduje. Wiem jak wygląda, szukałem na forum info lecz nie mogłem znależć.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Napisz w jakim celu chcesz go czyścić. Przepływomierza sie nie czysci jest on zaraz za filtrem powietrza wiec nić sie tam nie dostanie

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
dostałem info od jednego z mechaników bym go przeczyścił wraz z filtrem w celu polepszenia sprawności auta. Jak pisałem wcześniej co jakiś czas auto zachowuje się tak jak by jeżdziło bez turbo i po paru min znów wraca wszystko do normy...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Proponowałbym przeczyszczenie EGR-u jak i zaworków od EGR i turbiny i wymienić węże podciśnienia . To tak na początek

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano

No to trzeba auto pod komputer podłączyć zobaczyć co się dzieje, jakie wartości są w czasie jazdy. A nie czyścić coś czego się nie czyści !

Bardziej byłbym skłonny do czyszczenia elektrozaworu jeśli już, niż do przepływomierza.

Podstawowa sprawa wrzuć auto na komputer, a będziesz wszystko wiedział.

Opublikowano
jestem właśnie po działaniach łędy to regulcja początku wtrysku i 2 to regulacja przestawiacza wtrysku po ich skasowaniu auto tez po kilku kilometrach stracilo moc na pare min. Wyjęliśmy przepływkę coś tam dmuchnęliśmy wyciagnęliśmy filtr paliwa i tam trochę brudu było i to chyba jest przyczyna bo po złożeniu wszystkiego dokupy auto lata jak złe i jak narazie nie ma problemu nie zamula się zobaczymy jutro i dalej co będzie... i turbo zaczęło znów od ok1700ciągnąć a nie jak rano od 3000
Opublikowano
błędy to regulcja początku wtrysku i 2 to regulacja przestawiacza wtrysku

ciekawe co pokazuje INPA w wartosciach rzeczywistych poczatku wtrysku... jestem prawie pewien ze bledy powroca...czekamy na wiadomosc.

Opublikowano
Błędy powracają, wystarczy że tylko raz się zamuli i już powracają. Z tym że teraz po zamuleniu gasze silnik i po odpaleniu znów jest wszystko ok.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Tak jest bo silnik przechodzi w tryb awaryjny Edytowane przez ziomekthx

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
Błędy powracają, wystarczy że tylko raz się zamuli i już powracają. Z tym że teraz po zamuleniu gasze silnik i po odpaleniu znów jest wszystko ok.

sterownik VP44 wysyla magistralą CAN info do sterownika silnika o nieprawidlowym dzialaniu polozenia przestawiacza kata wtrysku. Przyczyna moze byc najpopularniejsza tj zatarty tlok przestawiacza kata wtrysku, lub uszkodzenie elektrozaworow: dwaki paliwa, lub regulatora przestawiacza wtrysku. Dlaczego sie tak dzieje ?? bo zaraz pod odpaleniu silnik pracuje na biegu jalowym gdzie wyprzedzanie lub opoznianie nie wystepuje...

Opublikowano
Dziś zaobserwowałem taką rzecz a mianowicie jeżdżę i jest wszystko ok po jakimś czasie auto ciągnie do końca lecz już bez turbo więc staję gaszę silnik dosłownie na 5 sekund odpalam i jest znów ok i tak za każdym razem robię gdy traci moc. Może to coś z turbiną nie tak?? Albo z ciśnieniem turbiny?? Dodam że kompuer nic z turbo złego nie pokazuje.
Opublikowano
sterownik VP44 wysyla magistralą CAN info do sterownika silnika o nieprawidlowym dzialaniu polozenia przestawiacza kata wtrysku. Przyczyna moze byc najpopularniejsza tj zatarty tlok przestawiacza kata wtrysku, lub uszkodzenie elektrozaworow: dwaki paliwa, lub regulatora przestawiacza wtrysku. Dlaczego sie tak dzieje ?? bo zaraz pod odpaleniu silnik pracuje na biegu jalowym gdzie wyprzedzanie lub opoznianie nie wystepuje...

to co sie dzieje to nie wina turbiny... sterownik silnika zostaje wprowadzony w tryb pracy awaryjnej we wzgledu na bezpieczenstwo silnika. Po "zresetowaniu" wszystkie wartosci z czujnikow i regulatorow ustawiaja sie w pozycjach, w ktorych nie wylapuja bledu.

Opublikowano
sterownik VP44 wysyla magistralą CAN info do sterownika silnika o nieprawidlowym dzialaniu polozenia przestawiacza kata wtrysku. Przyczyna moze byc najpopularniejsza tj zatarty tlok przestawiacza kata wtrysku, lub uszkodzenie elektrozaworow: dwaki paliwa, lub regulatora przestawiacza wtrysku. Dlaczego sie tak dzieje ?? bo zaraz pod odpaleniu silnik pracuje na biegu jalowym gdzie wyprzedzanie lub opoznianie nie wystepuje...

to co sie dzieje to nie wina turbiny... sterownik silnika zostaje wprowadzony w tryb pracy awaryjnej we wzgledu na bezpieczenstwo silnika. Po "zresetowaniu" wszystkie wartosci z czujnikow i regulatorow ustawiaja sie w pozycjach, w ktorych nie wylapuja bledu.

 

Co nie wyklucza problemu Turbiny bo coś musi wprowadzić w ten stan awaryjny.

Tak więc dobra diagnostyka i się okaże jakimi błędami pluje.

Opublikowano
dokladnie...tylko ze turbina jest elementem wykonawczym... a co nad nia sprawuje kontrole i sterowanie?? od czego jest zalezna dawka powietrza??
Opublikowano
dokladnie...tylko ze turbina jest elementem wykonawczym... a co nad nia sprawuje kontrole i sterowanie?? od czego jest zalezna dawka powietrza??

 

Co nadal nie wyklucza ani turbiny ani innego osprzętu sprawującego nad nią kontrolę bądź sprawującego kontrolę nad czymś innym.

Opublikowano

To tego ze niema co wróżyć z fusów. Dobra diagnostyka i wszystko będzie wiadomo.

Mam nadzieję ze zgodzisz się zemną.

Opublikowano
to co pisze to nie wrozenie w fusow, a tylko albo AŻ doswiadczenie :wink: Co do diagnostyki [mowimy o FACHOWEJ diagostyce, a nie w stylu PITU PITU tj odczyt bledow i do domu praktycznie bez niczego] oczywsicie sie z Toba zgadzam :cool2:
Opublikowano
Pamietaj przepływomierza sie nie czysci bo jest zabezpieoczynoy specjalna wasrtw ochoronn któa podczas czyszczenia usuniesz i na chwile bedziesz mial poprawe a potem juz bedziez mógł isc kupic nowy przepływomierz !!!!!!!
Opublikowano
Pamietaj przepływomierza sie nie czysci bo jest zabezpieoczynoy specjalna wasrtw ochoronn któa podczas czyszczenia usuniesz i na chwile bedziesz mial poprawe a potem juz bedziez mógł isc kupic nowy przepływomierz !!!!!!!

 

Bartek czyli jak wyczyściłem przepływkę bardzo ostrożnie wacikiem do uszu zamoczonym wodą to usunałem tę "tajemniczą" warstwę ochronną ? Niczego szczególnego na tym czujniku nie widziałem, prócz odrobiny kurzu,brudu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.