Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam forumowiczów,

w dalszym ciągu borykam się ze swoim problemem (telepie silnikiem przez około pół minuty po nocy). Później chodzi jak zegarek. Czy to mogą być siłowniki vanos?

Mój motor to 2,8 M52 2x vanos (240 000km). Czy to możliwe aby po nocy olej z nich spływał i przez to tak telepało? Dodam, że przy awaryjnym odpalaniu z gazu problem nie występuje, po ośmiu godzinach kiedy odpalam po pracy również odpala normalnie, telepie tylko z rana.

 

Mam Inpę, doradźcie jakie parametry sprawdzić?

Mam nowe świece, robiłem reset adaptacji silnika i nadal to samo, zimno mu?:P

 

Czy ktoś wie ile kosztują gumki tłoczków do siłownika vanos?

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP61&mospid=47558&btnr=11_2170&hg=11&fg=15

 

Która to część? Dużo w google piszą o uszczelkach w tych siłownikach.

Opublikowano
nie koniecznie vanos. pewnie zapowietrza ci się listwa wtryskowa

Rozkodowanie numerów VIN na PW


sprzedam drążki kierownicze boczne (prawy, lewy) do e34 touring tanio

511185044 - nie odbieram prywatnych


Dbajcie o siebie i o innych

Opublikowano

O dzięki za ciekawą sugestię, nie przyszło by mi to do głowy a w zasadzie tak może być. Jak to sprawdzić dokładniej, czy w listwie jest jakieś odpowietrzenie (ręczne)?

 

Już znalazłem, rano sprawdzę czy będzie ok.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

EEEE....

To raczej nie jest listwa.

Grzałka sondy lambda

przepływomierz

cewka lub swieca

ale najprawdopodobniej to rozjechana adaptacja mapy benzyny przez wadliwie wyregulowaną instalację gazową.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Witam forumowiczów,

w dalszym ciągu borykam się ze swoim problemem (telepie silnikiem przez około pół minuty po nocy). Później chodzi jak zegarek. Czy to mogą być siłowniki vanos?

Mój motor to 2,8 M52 2x vanos (240 000km). Czy to możliwe aby po nocy olej z nich spływał i przez to tak telepało? Dodam, że przy awaryjnym odpalaniu z gazu problem nie występuje, po ośmiu godzinach kiedy odpalam po pracy również odpala normalnie, telepie tylko z rana.

 

Mam Inpę, doradźcie jakie parametry sprawdzić?

Mam nowe świece, robiłem reset adaptacji silnika i nadal to samo, zimno mu?:P

 

Czy ktoś wie ile kosztują gumki tłoczków do siłownika vanos?

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP61&mospid=47558&btnr=11_2170&hg=11&fg=15

 

Która to część? Dużo w google piszą o uszczelkach w tych siłownikach.

 

 

No i co uciebie było? Naprawiłeś ?

Opublikowano

Niestety problem dalej występuje, świece nowe NGK, listwa odpowietrzona przed odpaleniem (pompowałem paliwko kluczem on/off i wciskałem zaworek na listwie) z rana nadal telepie. Ponieważ obroty normują się po około 20-30 sekundach wątpię aby to była któraś z cewek, ponadto ten objaw jest tylko z rana po nocy, w czasie dnia odpalam i od razu silnik pracuję równiutko. Napięcie na grzałkach sond mam (wg. inpy) nie pamiętam tylko jakie?. Brak błędów w kalkulatorze silnika.

Dziś kiedy rano odpalałem wcisnąłem lekko gaz, silnik wskoczył na wyższe obroty i nie telepało, mam jeszcze podejrzenie, że to silnik krokowy. W weekend może go przeczyszczę.

 

A i jeszcze jedno, uszkodzony przepływomierz na pewno pokazała by inpa, poza tym felernym odpalaniem nic mu nie dolega, chodzi równo, nie brakuję mu mocy a w przypadku uwalonej przepływki chyba by tak nie bylo.

Opublikowano
Sprawdź pompę paliwa to po prawej stronie tak kiedyś miał kolega po wymianie pompy wszystko wróciło do normy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zrób mu reset.

odłącz akumulator na noc a rano podłacz i go odpal. Zobacz czy odpali dobrze czy bedzie telepał? Jeśli tym razem odpali dobrze to weź sie za regulację gazu.

 

Jeszcze sprawdź czy nie masz dziury w dolocie. To może też tak się objawiać.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Zalałem 30 litrów paliwa i jest Git, pali jak nowy:) Czyli paliwko spływa kiedy mam mało paliwa (było około 10 litrów).

Słyszałem, że przy pompie w zbiorniku są jakieś zaworki zwrotne, możecie pomóc?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
tiaaa może odrazu cały silnik wymienić :) ale do tematu skoro przy połowie zbiornika jest git to masz odpowiedz na 99% kończy się pompa paliwa przy połowie zbiornika jest zanurzona i nie musi tak się męczyć przy niskim stanie poprostu ma dodatkową pracę w formie zaciągania paliwa z dołu. Z czasem dojdzie przerywanie pracy jakby nie dostawał paliwa i....zgon pompy, ja mam na dniach do wymiany bo właśnie zaczął się etap drugi przy niskim stanie paliwa ok 10l w zbiorniku. Tak jak pisałeś zawsze po dłuższym postoju. A VANOSY to raczej nie klepanie a takie chrobotanie dżwięk jest specyficzny kto robił ten wie, jakbyś łyżką o łyżkę stukał albo ze dwa groszki w puszcze zamknął i potrząsał.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.