Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Postanowiałem kupić BMW :D . Nie wiem tylko co wybrać. Czy E-38 z 1994/5 czy też młodszy E-39 z 1996/97? Czy ktoś jeździł i umie porównać te dwa samochody?

Jaki silnik polecacie? W sumie myślałem też o A6 i E-Klasse. Ale chyba nie ma nikogo co by tym wszystkim jeździł i był skłonny podzielić się swoją opinią. A może się mylę :?: ... Pozdrawiam i dzięki

 

Aaaa. Jeszcze mi się przypomiało. Niektórzy mi mówią bym sobie dał spokój z używanym BMW i kupił nowego np. Focusa 1.8; CZy ktoś jeżdził nowym kompaktem z 1.8-2.0 i kilkuletnim E-39 i może dać opinie?

  • Członkowie klubu
Opublikowano

To czy wybierzesz E38 czy E39 zależy chyba wyłącznie od tego czego oczekujesz. Jeśli szukasz samochodu z mocnym silnikiem to możesz przebierać w E38 i E39. Jeśli na wielkiej mocy Ci nie zależy to na polu bitwy pozostaje raczej tylko E39 (520i, 523i, 528i). Jeśli chcesz jeździć oszczędnie i bez gazu :twisted: to w zasadzie tylko E39 525TDS, bo 2.5 TDS w E38 to chyba pomyłka... :roll:

 

Jak już się zdecydujesz na silnik (zakładając że będzie taki jaki był montowany zarówno w E38 jak i E39) to nie pozostaje nic innego jak przejechać się jednym i drugim modelem. Dla przykładu: nasz klubowy kolega wiosną kupował kolejne BMW. Szukał czegoś z 4-litrowym silnikiem. Przejechał się E38 740iA oraz E39 540iA i kupił "piątkę" bo wg niego wrażenia z jazdy były dużo lepsze.

 

Tym którzy Ci mówią żebyś dał sobie spokój z używanym BMW powiedz że się nie znają :lol: A poważniej: Focus 1.8 czy 2.0 i BMW E38 czy E39 to dwa zupełnie inne światy. Inna jakość, inna klasa, inne wrażenia z jazdy... Ale Twoi znajomi mogą mieć trochę racji: jeśli chcesz szybko kupić samochód i nie masz czasu na szukanie to z BMW możesz mieć więcej problemów niż byś chciał. Ale jeśli znajdziesz coś w dobrym stanie to później nie będziesz chciał się przesiąść do żadnego samochodu klasy Focusa. :)

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano

Witaj

 

Jeździłem modelem 750i z roku 2000 i muszę Ci powiedzieć że nie jest to samochód który można prównywać z jakim kolwiek e39. Są to dwa różne światy. e38 prowadzi się świetnie, wyposażenie nawet standardowe jest fantastyczne, prestiż jaki daje posiadanie takiego auta ale... Jeśli ma Ci on służyć tylko i wyłącznie do przesuwania się z punktu A do punktu B to możesz kupić cobie chociażby 728. Jednak jeśli chcesz mieć pod prawą nogą jako taki zapas mocy itede to jedynie co w grę wchodzi 750i. jednak pewne zastrzeżenia można mieć nawet w porównaniu z 540i. No a silniczek 750 na wode nie jest :( Jeśli chodzi o e39 to niższe koszty serwisowania, zapewnienie przyzwoitych osiągów znacznie mniejszym silnikiem itede. Zależy to już tylko i wyłącznie od tego jakiego samochodu szukasz i jakie koszty utrzymania możesz przyjąć.

Jeśli chodzi o inne modele które wymieniłeś to jeździłem pożyczonym A6 i powiem krótko: NIE

Jeśli chodzi o Focusa z jakim kolwiek silnikiem powiem krótko: NIE, NIE, NIE, NIE, NIE :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif
Opublikowano

najlepiej kup E39 ACS5 V8 :D i gaz do dechy az ogien z rury leci.

 

Co do E38 to troche sie juz zestarzalo no chyba ze bedziesz kupowal ta wersje po faceliftingu z polowy 1998 roku , najlepiej w spojlerach od AC albo Alpiny

"We at BMW do not build cars as consumer objects, just to drive from A to B. We build mobile works of art" - Chris Bangle
Opublikowano
Ja bym wybrał 735i lub 740i. Jest to piękny samochód. Ładniejszy od piątki. Bardzo ztgrabny i elegancki. Silnik 3,5 litra całkowicie wystarcza jak na polskie warunki. Powiedzmy sobie szczerze... niewiele jest miejsc w Polsce, gdzie można docisnąć BMW 750i... Miałem okazję pojeździć 740i i jestem w tym samochodzie zakochany. E38 to najładniesza konstrukcja lat 90.
Pozdrawiam, Michał
Opublikowano
mowic ze E38 jest ladniejszy niz E39 to chyba nazywa sie kwestia gustu , ale moim zdaniem ze starymi swiatlami E38 wyglada no wlasnie troche staro,ale widzialem ze mozna kupic nowe swiatla i wstawic je
"We at BMW do not build cars as consumer objects, just to drive from A to B. We build mobile works of art" - Chris Bangle
Opublikowano

Ja miałem E280 1997, 728 1996 i 523 1997 :D

 

Mercedes - czułem się w nim 10 lat starszy, serwis droższy niż w BMW, trwałość podobna, spalanie tragedia - w automacie palił mi 18l/100, auto kupiłem po stłuczce i szlag mnie trafiał bo nie mogłem z nim dojść do ładu

 

728 - super auto jak lubisz się bujać - zawieszenie super, silnik wystarczający, sporo kłopotów z elektroniką - niestety nie nacieszyłem się nim zbyt długo

 

523 - w sumie było to auto idealne dla mnie, zawieszenie twardsze niż 7 ale duch zdecydowanie bardziej sportowy - kupione w salonie, zrobiłem nim 200.000 km i z wielkim żalem sprzedałem, sypało się pod koniec troche dupereli (zawieszenie, elektronika, sprzęgło) ale zrobiłem wszystko w ASO a klient, który był z drugiego krańca Polski do dzisiaj śle mi smsy z podziękowaniami :)

 

Generalna uwaga - kupuj BMW tylko z pewnego źródła, najlepiej kupione w Polsce i od kogoś kogo było stać na jego serwisowanie. Ewentualnie ściągnij z Niemiec - tam auta, które mają 200tyś km są w stanie jak u nas po 50tyś

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Mam takie pytanie, a nie chcę zakładać nowego wątku, tylko ciągnąć ten.

1. Ciekawi mnie, jakie są różnice w eksploatacji E39 528 a E38 730?

 

2. Czy koszty utrzymania tych aut są podobne? Czy też ,materiały eksploatacyjne (filtry, klocki itp.) są wyższe dla E38?

 

3. Jakie są różnice w jeździe? W zawieszeniu, w elastyczności?

 

4. I jednocześnie zapytuję o różnice w kosztach utrzymania E39 523 oraz 528. Jakie są Wasze opinie?

 

 

 

Z góry dzięki, za odpowiedzi :)

 

pozdr

:: Moje auto ::


:: Nieważne czym jedziesz, ważne dokąd ::

Opublikowano
Aaaa. Jeszcze mi się przypomiało. Niektórzy mi mówią bym sobie dał spokój z używanym BMW i kupił nowego np. Focusa 1.8; CZy ktoś jeżdził nowym kompaktem z 1.8-2.0 i kilkuletnim E-39 i może dać opinie?

 

Przekaż tym specjalistom moją opinię:

 

"buahahahahahahahaha"

 

 

A na serio, proponuję żebyś przejechał się nowym Focusem, a zaraz potem kilkunastoletnią beemką w przyzwoitym stanie. Focus to świetna rajdówka, ale samochód to z niego słaby.

Opublikowano
Mam takie pytanie, a nie chcę zakładać nowego wątku, tylko ciągnąć ten.

1. Ciekawi mnie, jakie są różnice w eksploatacji E39 528 a E38 730?

2. Czy koszty utrzymania tych aut są podobne? Czy też ,materiały eksploatacyjne (filtry, klocki itp.) są wyższe dla E38?

3. Jakie są różnice w jeździe? W zawieszeniu, w elastyczności?

4. I jednocześnie zapytuję o różnice w kosztach utrzymania E39 523 oraz 528. Jakie są Wasze opinie?

 

Z góry dzięki, za odpowiedzi :)

pozdr

1, 2. Raczej nie bardzo duże, ale napewno nieco wyższe w E38, ale 728 to już będą prawie takie same (ten sam silnik itd. ...)

3. Na pewno E38 jest bardziej komfortowy i większy - szczególnie wersja "L", ale na jazdę sportową to już raczej nieco mniej sie nadaje.

4. Myślę, że lepszy będzie 528 - silniejszy, a zblizone zużycie paliwa, a w kosztach eksploatacji będzie bardzo podobnie ...

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano

Witaj Sebast!

 

4. Myślę, że lepszy będzie 528 - silniejszy, a zblizone zużycie paliwa, a w kosztach eksploatacji będzie bardzo podobnie ...

 

Hmmmm, ale jakie to mogą być wielkości? Bo możemy dojść do takiego wniosku, że 520 się nie opłaca, bo pali jak 525 i koszty są zbliżone, potem hmmmmm, że 525 się nie opłaca, bo 528 podobnie pali i lepiej kupić 528. Nie minie chwila, jak uznamy, że w sumie 528 nie warto kupować, bo pali tyle co 540. A stad to już rzut beretem, by powiedzieć, że 540 to tak jak M5 :D

 

 

pozdr

:: Moje auto ::


:: Nieważne czym jedziesz, ważne dokąd ::

Opublikowano

A moim zdaniem po prostu przejedz sie kazdym z nich (dotyczy to tez A6, E-klasy i Focusa) i bedziesz wiedzial, ktory samochod jest dla Ciebie.

 

E38 jest dla mnie pieknym samochodem - zaprojektowany ze smakiem,

w klasycznym stylu.

E39 tez bardzo mi sie podoba i wybierajac miedzy nimi mialbym duzy dylemat. No chyba, ze chcialbym zminimalizowac koszty utrzymania,

to wybralbym pewnie 523i.

Audi A6 odpada dla mnie za przedni naped - w tej klasie samochodow moim zdaniem FWD nie pasuje ;).

Merc moim zdaniem to fajny pomysl, jest to samochod w zupelnie innym stylu niz BMW, ale rowniez wykonany dosc perfekcyjnie. Minusem jest wyzsza cena samochodow z podobnych rocznikow (w porownaniu z BMW).

A co do nowego Focusa - jezdzilem paroma Focusami. Bardzo fajne autka,

prowadza sie fantastycznie, ale ... w swojej klasie.

Nie ma co porownywac samochodu klasy sredniej-wyzszej albo wyzszej

z samochodem klasy kompaktowej. To po prostu zupelnie co innego.

 

Reasumujac: gdybym chcial 'toczydelko' i to na szybko, to kupilbym Focusa.

Gdybym mial wiecej czasu na szukanie, to kupilbym, w kolejnosci:

E38, E39 lub E-klase, ale pod warunkiem, ze znalazlbym egzemplarz

w stanie perfekcyjnym.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano

535 i 540 napewno będą droższe w eksploatacji - paliwo i ogólnie serwis - bo to V8 ... choć kultura pracy ... mniam, mniam ...

520, 523 i 528 mają bardzo podobne zużycia paliwa (obejżyj dane katalogowe ...), a 535 i 540 już zdecydowanie nie - co najmniej średnio +1-1.5l przy 535 i 1.5-2.5l przy 540.

520, 523 i 528 to bardzo zbliżone silniki i koszty serwisu itp. powinny być prawie takie same. Może jedno - przy 520 będziesz miał tańsze ubezpieczenie OC. Oczywiście AC tez będzie niższe im mniejszy silnik i tu widzę ewentualnie największą różnicę. Po za tym, w kupnie napewno 528 jest wyżej wyceniany, ale też ma najczęściej lepsze wyposażenie ...

Ja troszeczkę oglądałem się też za E39 (ale ja nie lubię małych samochodów :lol: :lol: :lol: i dlatego mam E38 i to w wersji "L" i to jest dopiero "to") i brałem pod uwagę tylko 528 lub ewentualnie V8 - choć prawdę mówiąc do "5" silnik 2.8l jest wg mnie idealny (jeżeli ktoś nie ma dużych "ciągotków" do jazdy sportowej ...). A jakby Ci się nie trafił jakiś fajny 2.8l, to przynajmniej 523 (czyli 2.5l).

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano

Nie zróbmy tylko wojny pomiędzy posiadaczami E38 i E39 o to który lepszy :lol: . Trudno tutaj doradzić. Przyszły posiadacz musi sie przejechać i sam dokonać wyboru.

PS

Światła w E38 mozna łatwo przerobić na te po 98 roku ( i inne detale face liftingu)

Grzesiek740 - (kiedyś było jeszcze 735 i 750)

http://img136.imageshack.us/img136/3693/mojeauta034podpisgo3.jpg

Opublikowano

Czyżbym wywołał wojnę ?! - nie miałem najmniejszego zamiaru (a może nie o mnie chodzi...).

E38 można przerobić, tak samo łatwo jak i E39 (E39 nawet łatwiej), ale przy np. xenonach i tak szarpnie co najmniej na 3-4 tys. zł. ...

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
Tu nie ma co ukrywać i jeden i drugi jest kosztowny w utrzymaniu.Ja mam E-39 i to W TDS i zaczynam narzekać na koszt paliwa i nie których części.Eksplotacja takich samochodów jest kosztowna , niech chłopina kupi model E-39 z 96/97 to na 100 % czeka go wymiana Amortyzatorów tarcz klocków łączników oleju filtrów i płynów.Na dzień dobry 3,5 tys złotych . Nie to że odradzam tylko takie są realie. Marka BMWu jest chyba najlepszą pod słońcem i też jak kolega chciałem kupić Focusa , ale wtedy byłem na etapie gry w Colina 2. :nienie: NIe kupuj żadnych Focusów i seatów itp.Proponuje 525tds 530 D lub 528i naprawde warto.Przyznam sie że na początku miałem problemy z opanowaniem 150 km ale już jest mi mało ,no i gabaryt .Bałem sie kogoś wyprzedzać z myślą że zaczepie, ale to mineło i już sie przyzwyczaiłem. :wink:
Opublikowano

Sebast!

A masz może dane dot. spalania wg. normy ECE dla 520, i 528? Bo ja znalazłem w tabeli danych ze strony głownej (wielkie dzięki i podziw za cięzko wykonaną pracę!!) tylko dane dla 523i...

 

pozdr

:: Moje auto ::


:: Nieważne czym jedziesz, ważne dokąd ::

Opublikowano
Dzisiaj już nie mam czasu sprawdzić, ale zużycie jest prawie takie same dla 520, 523 i 528, jutro rano Ci dokładnie odpowiem (jak zdążę i nie zapomnę ...)

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano

Zuzycie E39 wg normy ECE (90/120/miasto) :

520i - 6,2/7,6/11,5

523i - 6,1/7,5/11,7

528i - 6,3/7,8/11,8

535i - 7,5/9,1/14,1

540i - 7,4/9,3/15,8

dla przykładu kombi :

528i Touring - 6,7/8,2/12,8

Np. z takich danych wyliczam średnie zużycie paliwa, które mi się jak dotąd sprawdza w tych samochodach, które miałem i mam ... zakładając odpowiednią "technikę" jazdy.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

  • 1 rok później...
Opublikowano

Odgrzebałem ten stary wątek z głebin forum.

 

Ostatecznie ja wybrałem E39. Czasem jak stanę obok E38 to się zastanawiam jakby się jeździło tamtym, ale w gruncie rzeczy wydaje mi się, że wybór był racjonalny.

 

Pozdr

:: Moje auto ::


:: Nieważne czym jedziesz, ważne dokąd ::

Opublikowano

Qp 540.

To rozsądny wybór. Auto jest śliczne, ale jest cos wazniejszego w dalszej perspektywie niz uroda auta-to silnik i jego niezawodność.

 

5-tka to nie małe autko,miejsca w nim sporo a z silnikiem V-ejt--miód.

Otworzysz maskę któregoś wiosennego dnia-nacieszysz oko nie tylko zieolna trawą i brzęczącymi komarami i suchym piaskiem, ale tez uroda silnika, jego praca i tym, ze masz swoją 5-tkę i nie chcesz zadnego innego auta...

"Mężczyznę poznać nie po tym jak zaczyna, ale po tym, jak kończy..." Leszek Miller

"Czy stać nas na to, aby nas nie było stać..?" Kazimierz Marcinkiewicz


2oo> niż 4 koła

Opublikowano

Jezdze teraz 325tds chce go sprzedac i przesiaść sie na e-39 i tu mam dylemat bo nie wiem co wybrac 525tds czy 528, mam obawy ze 2,5 tds w e-39 to troche za mało bedzie kucyków.

 

Jesli benzynka to odrazu bedzie sekwencja założona :)

 

Czy koszty utrzymania tds-a i benzyny 2,8 bardzo sie róznia???

 

Jak jest róznica w cenach czesci w porównaiu do e-36???

 

Bo ja normalnie zachorowałem na e-39

 

Mam na ten samochód około 30tys. juz na gotowo do jazdy i kolejny dylemat to czy jechac do Niemiec czy kupic cos w Polsce???

 

Może ma ktos cos takiego na oku lub widział w poblizy w dobrym stanie???

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.