Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

a co do oszczędniości to M47N2 mało pali jak się nie jeździ jakby się miało 3.0d

 

cos sugerujesz ?? Masz dylemat czy wybrac ten silnik a probujesz mowic o jego spalaniu ?? Troche nie rozumiem :roll: .

Ten motor nie jest tak oszczedny jak myslalem . Owszem idzie wykrecic na trasie 5.8 bez problemu ale w koncowym rozrachunku wypada gorzej niz 1.9PD (wsumie pewnie ze wzgledu na wage samochodu,3ka do najlzejszych nie nalezy ) .

Opublikowano

a co do oszczędniości to M47N2 mało pali jak się nie jeździ jakby się miało 3.0d

 

cos sugerujesz ?? Masz dylemat czy wybrac ten silnik a probujesz mowic o jego spalaniu ?? Troche nie rozumiem :roll: .

Ten motor nie jest tak oszczedny jak myslalem . Owszem idzie wykrecic na trasie 5.8 bez problemu ale w koncowym rozrachunku wypada gorzej niz 1.9PD (wsumie pewnie ze wzgledu na wage samochodu,3ka do najlzejszych nie nalezy ) .

Opublikowano

a co do oszczędniości to M47N2 mało pali jak się nie jeździ jakby się miało 3.0d

 

cos sugerujesz ?? Masz dylemat czy wybrac ten silnik a probujesz mowic o jego spalaniu ?? Troche nie rozumiem :roll: .

Ten motor nie jest tak oszczedny jak myslalem . Owszem idzie wykrecic na trasie 5.8 bez problemu ale w koncowym rozrachunku wypada gorzej niz 1.9PD (wsumie pewnie ze wzgledu na wage samochodu,3ka do najlzejszych nie nalezy ) .

 

sugeruje tylko to ze to nie wyścigówka i nigdy nią nie będzie i ja takiego auta do wyścigów nie szukam,

ma być w miare rozsądne w eksploatacji.

nie jeżdżę samochodem tylko w weekendy niestety.

dlatego założyłem temat by wypytać właścicieli o eksploatację, bolączki, wady i zalety,

o spalaniu to ja wcześniej nic nie wspominałem.

Opublikowano

Witam,

ja mam 2.0d 177km automat. Przejechalem 40 tys. do tej pory absolutnie nic sie nie dzialo. Auto ma teraz 70 tys przebiegu, nie wiem jak bedzie wygladac przy przebiegu 200tys. Koszty eksploatacji na poziomie audi a4 mniej wiecej. Bolaczek wiekszych nie zauwazylem. Z wad to male i malo schowkow. I jezdzac po Polsce na m-pakietowym zawieszeniu i 17 ROF - zero komfortu, po Niemcach bez problemow. Innych nie potrafie wskazac. Z zalet to oprocz tego co wszyscy wspominaja czyli prowadzenie, to automat. Jak dla mnie swietna sprawa - kiedys bylem zdecydowanym przeciwnikiem teraz jestem zdecydowanie za. Co do bezposredniego porownania silnikow to nie mam pojecia, jezdzilem tylko 177PS i kolegi X3 150PS. Ja bym bral 177 - zawsze wiecej mocy troche.

Co do spalania to codziennie dojezdzam 80km do pracy z czego 15km miasto, reszta autobahn. Spalanie srednie 8,5 litra z ostatnich 6tys. km. Jak do Polski w nocy jechalem to srednie spalanie wyszlo cos kolo 9,5 litra (srednia 178kmh bodajze), jak jechalem w zimie i nie mozna bylo mocno cisnac to spalanie 5.9 litra (srednia cos kolo 140-150kmh). Jak jezdzi zona to 5-6 litrow srednia. Takze spalanie zalezy w duzym stopniu od stylu jazdy.

Opublikowano
[uważasz, że b8 się nie psuje czy nie czytasz forum audi?

Jakie przebiegi mają b8 a jakie e90 z opisywanymi usterkami?

Pewnie i się też się psuje, ale uważam, że w e90 dużo jest takich denerwujących drobiazgów, typu skrzypienie zawieszenia czy uszczelek, które psują wizerunek marki. Co do przebiegów to nie ma reguły kilku z userów miało problemy z autem na gwarancji mniej lub bardziej poważne.

 

[

 

porównujesz swoje 318d nie wiem jak wyposażone (ale zapewne nie jest to top) z jaka wersja b8? również podstawą czy "skóra, xenon i kolorowa navi"?

u mnie w domu jest e60 wyposażone zwyczajnie i moje e90 wyposażone tak jak chciałem - różnica materiałów jest znaczna mimo, iż 5 powinna wypadać teoretycznie lepiej.

Poza tym z tego co ja wyczytałem na tym forum to b8 jest gorzej wykonane niż b7 - każdy tak dobiera źródła żeby podpasowało pod jego wypowiedzi...

 

Nie mam top modelu pewnie jak Ty, ale nie jest to również wersja podstawowa. Nie wiem co ma wspólnego wyposażenie typu navi, ksenony z jakością materiałów przecież uszczelki czy zawieszenie i tak będą skrzypieć w top wersji i golasie. A „skórą”, którą montują w e90 to już oddzielny temat.

 

Moje subiektywne zdanie jest takie że audi b8 jest krótko mówiąc lepiej wykonanym samochodem niż e90 porównując podobne wersje wyposażenia. Wprawdzie nie miałem audi, ale mój kolega ma b8 z 2008r. z przebiegiem 100 tkm , którym mam okazje jeździć i stąd moje zdanie. Może nowe F30 będzie lepsze?

 

Ale każdy ma prawo do swojego zdania :wink:

Opublikowano

jak już o ałdi piszemy

miałem okazje jeździc ostatnio A4 allroad 2010r. 2.0 TDI 170 KM manual skóry i tam pare pierdół i niczym mnie to auto nie zachwyciło...

fajne autko takie trochę damskie. kwestia gustu.

Opublikowano
jeden lubi boks a drugi jazdę figurową na lodzie, nie wiem po co piszecie o audi i że jednemu pasuje bardziej a drugiemu mniej.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Troche masz racje a troche opowiadasz glupoty :roll: hehe

Wiec tak, na wolnych CR z Audi chodzi ciszej i przyjemniej , na wysokich Beta chodzi lepiej ale to bardziej z uwagi na inne zestrojenie ukl. wydechowego .

 

 

Być może jest to jednak kwestia gustu, dlatego napisałem o MOICH odczuciach. Dziękuję mmcv, że sie do nich odniosłeś...

Miałem CR VAGa i zamieniłem na ten z BMW. Moim zdaniem - może poza większą paliwożernością - widzę same zalety, równiez jeśli chodzi o kulturę pracy. Zreszta co osoba to inna opisnia, na koniec każdy i tak głosuje swoim portfelem, prawda? :cool2:

 

Żeby pozostać w temacie - oba silniki wypadają bardzo podobnie, kilka miesięcy temu, chyba w Motorze (?), był duży artykuł o aktualnej serii 3, porównywali też oba te diesle. Z tego co pamiętam, oba były chwalone za niską awaryjność z małym wskazaniem jednak na starszy, prostszy w obsłudze model. Skup sie na znalezieniu zadbanego egzemplaża, w którym kierownik pamiętał o terminach międzyserwisowych i ryzyko wtopy będzie niewielkie.

Opublikowano
Skup sie na znalezieniu zadbanego egzemplaża, w którym kierownik pamiętał o terminach międzyserwisowych i ryzyko wtopy będzie niewielkie.

 

w ilu mniej więcej samochodach z przebiegiem np 200k pada turbina a w ilu wtryski?

w jednym na dziesięć czy bardziej w co drugim?

Opublikowano

Trudne pytanie - przebieg rzędu 200k to zwykle okolice żywotności takiej turbiny i to nie zależnie czy jeździ w dieslu BMW czy innego Peugeota. Możesz spodziewać się że przy takim przebiegu turbina albo już była wymieniona (czy to przez wade konstrukcyjną czy z racji naturalnego zużycia) albo w przewidywanej przyszłości turbo jednak kiedyś klęknie. Taka już charakterystyka tego wichajstru, jak spojrzysz w jakich warunkach turbo pracuje, do jakich prędkosci rozpędzane jest przez gazy wylotowe, to niestety, nic dziwnego. Wtryski z tego co wiem "starczają" na dłużej.

 

Jeśli auto było serwisowane w sieci ASO, możesz podjechać do najbliższego ASO (podejrzewam, że z przydatna tu bedzie obecność właściciela i kluczyk) i zapytać o ten konkretny egzemplaż, co było wymieniane i przy jakim przebiegu.

Opublikowano

Ja mam 130 tys i zgodnie z fakturami turbo, sprzęgło i wtryski oryginalne.

 

Jestem świadomy i akceptuje potencjalne wydatki ciekaw jestem poprostu co w najbliższym czasie będę musiał zrobić na pewno a co może mi się upiec

 

Wiem w jakich warunkach pracuje turbo ale znam też przypadki że robi 300-400k (stara e klasa 3,0). Fakt, że akurat w tamtych samochodach sporo mniej pompowało

Opublikowano
Trudne pytanie - przebieg rzędu 200k to zwykle okolice żywotności takiej turbiny i to nie zależnie czy jeździ w dieslu BMW czy innego Peugeota. Możesz spodziewać się że przy takim przebiegu turbina albo już była wymieniona (czy to przez wade konstrukcyjną czy z racji naturalnego zużycia) albo w przewidywanej przyszłości turbo jednak kiedyś klęknie. Taka już charakterystyka tego wichajstru, jak spojrzysz w jakich warunkach turbo pracuje, do jakich prędkosci rozpędzane jest przez gazy wylotowe, to niestety, nic dziwnego. Wtryski z tego co wiem "starczają" na dłużej.

 

Jeśli auto było serwisowane w sieci ASO, możesz podjechać do najbliższego ASO (podejrzewam, że z przydatna tu bedzie obecność właściciela i kluczyk) i zapytać o ten konkretny egzemplaż, co było wymieniane i przy jakim przebiegu.

 

 

tak ale w BMW z reguły turbawki lecą po 100 tyś a nawet mniej i to jest raczej kiepski wynik.

sprawdzałem wiele samochodów jak szukałem i naprawdę większość miała wynieniane turbo na nowe w pierwszych 2/3 latach użytkowania...

 

i nie jest to regułą bo miałem VW 1.9 TDI 2007r. 250 tyś przebiegu i turbo jest oryginał i nie zanosi sie na to zeby się zepsuło a wymiany oleju są w tym aucie robione co 30 tyś.

zresztą samo turbo w dieslu to jest pikuś.

Z tym że auto nudne poszło pod młotek.

może znów szukam kosztów :)

Opublikowano

To fakt, mi w VAGu turbawka też wystarczyła chyba do ok. 220 tysięcy, w BMW nawet nie dobiła do połowy tego przebiegu. Olej jednak zmieniałem co 10 tysiecy km :)

 

Chyba nie ma co porównywać: inne auta, inne silniki, inne turbo. Lać paliwo, jeździć i się nie zastanawiać :mrgreen:

Opublikowano
Moja ma już ponad 200tys z czego ostatnie 60tys zrobiłem na programie (180km ze 122km) i wszystko jest fabryczne nigdy nie wymieniane (turbo, wtryski, dwumas). Jedyne co to po zimie wymieniłem gumy w tylnych wahaczach (koszt 80zł). Podstawa to rozsądny użytkownik i bezwypadkowa przeszłość samochodu bo jak jakiś partacz raz się dotknie to już mamy zagwarantowane, że coś się posypie. Nic mi nie skrzypi samochód pali w mieście okolice 7l/100km i mogę z czystym sumieniem powiedzieć że żadnym VAG'iem bym takiego wyniku nie osiągnął.
  • 2 lata później...
Opublikowano
silnik M47N2 wydaje się być mniej problematyczny

 

w jednym i drugim turbospreżarki dosć chętnie padają, sam już wymienialem u siebie

w jednym i drugim sa problemy z cholernym DPFem i przybywa oleju

w jednym i drugim turbo jest sterowane już elektroniką

 

N47 ma rozrząd od strony skrzyni biegow, zdarza sie, ze łańcuch halasuje, w skrajnym przypadku może ulec uszkodzeniu jakieś tam koło zębate walka rozrządu. W M47N2 rozrząd od przodu auta

 

niby BMW to super auta i super silniki ale oprocz powyższych to zaczyna już mnie szlak trafiac, dodatkowo ryzyko z tymi cholernymi kolektorami, chyba już nowe JTD od Fiata są bardziej przemyślane i niezawodne

Ciekaw jestem, czy po blisko 3 latach podtrzymujesz swoje zdanie w tym temacie. Ja nie kojarze wiecej niż jednego przypadku awarii turbo w N47. W M47 idą w setki. Mowa tylko o tym co widać na forum. Podobnie jest z DPF. Problemy z dpf w N47 to przypadki jednostkowe. Owszem sprawdziło sie, ze sa problemy z rozrzadem głownie w starszych silnikach z początku produkcji

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Mam pytanie, czy turbina z 320d ( 163 km) będzie pasowała do 318d (122km) i czy nie będzie żadnych problemów później z silnikiem ?

Raczej nie będzie. Sprawdź sobie sam na RealOem.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A robił ktoś chiptuning w Dynosoft Katowice ? Jaki przyrost mocy i jak się jeździ po modyfikacjach ?

Smialo polecam Dynsoft. :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.