Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam,

 

Jestem na etapie poszukiwań 320d z rocznika 2006 - 2008

na pewno kombi nie wiem czy automat.

Moje pytanie jest o różnice pomiędzy jednostką 2.0d M47N2 a N47

różnica w mocy jest 163 km vs 177 km

W jednym jest turbo na podciśnienie w nowszym już sterowane elektrycznie.

Jak wygląda sprawa wtryskiwaczy dwumas i żywotniości turbin.

Czy nowsza jednostka jest bardziej trwała przy przebiegu ok 200 tyś?

Na co zwrócić szczególną uwagę (wady fabryczne)

 

Myślałem o benzynie ale 2.0 150 KM to mało a większe pojemności zabija chora akcyza.

 

Z góry dzięki za pomoc

  • Członkowie klubu
Opublikowano
witam,

 

Jestem na etapie poszukiwań 320d z rocznika 2006 - 2008

na pewno kombi nie wiem czy automat.

Moje pytanie jest o różnice pomiędzy jednostką 2.0d M47N2 a N47

różnica w mocy jest 163 km vs 177 km

W jednym jest turbo na podciśnienie w nowszym już sterowane elektrycznie.

Jak wygląda sprawa wtryskiwaczy dwumas i żywotniości turbin.

Czy nowsza jednostka jest bardziej trwała przy przebiegu ok 200 tyś?

Na co zwrócić szczególną uwagę (wady fabryczne)

 

Myślałem o benzynie ale 2.0 150 KM to mało a większe pojemności zabija chora akcyza.

 

Z góry dzięki za pomoc

 

Jeśli chodzi o silniki N47 z początku produkcji, lubią dość głośno i metalicznie hałasować.

 

Niektórzy uznają to za wadę a inni nie. U niektórych po zbagatelizowaniu problemu zerwał się łańcuch a inni jeżdżą i oprócz hałasu nic się nie dzieje... ... itd., itd.

 

Jednym słowem - loteria :mad2:

 

Ja niestety miałem pecha i mi się to przytrafiło.

 

Więcej informacji tu --- > http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=33&t=118390

Opublikowano

Dla tego samego powodu zrezygnowałem z zakupu 320i ... trafiło mi się ładne 2.0d M47N2 powymieniałem wszystkie filtry, oleje, świece, kolektor ssacy, płyn hamulcowy, odme.. wszystko w aso i jak narazie zero problemów (odpukać) uff jestem zadowolony bardzo; autko w porownaniu do przeklętej AŁDI A4 pieknie "mruczy", ładnie się "zbiera" i poprostu cieszy.

Gdybym miał kupowac to auto w salonie jako nowe napewno zdecydowałbym się na automat.. w używanym, ten rodzaj skrzyni to prawdziwa loteria.. ja szczerze bałem się zaryzykować ;)

Opublikowano
Dla tego samego powodu zrezygnowałem z zakupu 320i ... trafiło mi się ładne 2.0d M47N2 powymieniałem wszystkie filtry, oleje, świece, kolektor ssacy, płyn hamulcowy, odme.. wszystko w aso i jak narazie zero problemów (odpukać) uff jestem zadowolony bardzo; autko w porownaniu do przeklętej AŁDI A4 pieknie "mruczy", ładnie się "zbiera" i poprostu cieszy.

Gdybym miał kupowac to auto w salonie jako nowe napewno zdecydowałbym się na automat.. w używanym, ten rodzaj skrzyni to prawdziwa loteria.. ja szczerze bałem się zaryzykować ;)

 

 

jeśli mogę wiedziec jaki model A4 miałeś? i jak wypadło porównanie wielkości wnętrza?

zastanawiam się także nad B7 kombi

Opublikowano
witam,

 

Jestem na etapie poszukiwań 320d z rocznika 2006 - 2008

na pewno kombi nie wiem czy automat.

Moje pytanie jest o różnice pomiędzy jednostką 2.0d M47N2 a N47

różnica w mocy jest 163 km vs 177 km

W jednym jest turbo na podciśnienie w nowszym już sterowane elektrycznie.

Jak wygląda sprawa wtryskiwaczy dwumas i żywotniości turbin.

Czy nowsza jednostka jest bardziej trwała przy przebiegu ok 200 tyś?

Na co zwrócić szczególną uwagę (wady fabryczne)

 

Myślałem o benzynie ale 2.0 150 KM to mało a większe pojemności zabija chora akcyza.

 

Z góry dzięki za pomoc

 

Jeśli chodzi o silniki N47 z początku produkcji, lubią dość głośno i metalicznie hałasować.

 

Niektórzy uznają to za wadę a inni nie. U niektórych po zbagatelizowaniu problemu zerwał się łańcuch a inni jeżdżą i oprócz hałasu nic się nie dzieje... ... itd., itd.

 

Jednym słowem - loteria :mad2:

 

Ja niestety miałem pecha i mi się to przytrafiło.

 

Więcej informacji tu --- > http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=33&t=118390

 

no jestem lekko zszokowany, dla mnie to już dyskwalifikuje zakup, ciekawe czy to faktycznie częsty problem.

Opublikowano
to było wlaśnie B7... teraz widze, że BMW to BMW- ma swoją duszę.. a AŁDI to takia SKODA z "dodatkowym wyposażeniem" -E90 to dla mnie bajka w porównaniu do tej "taczki" ;)
Opublikowano
lepiej nie poprawiać fabryki robiąc rzeźbę; wymieniasz poprostu na nowy i masz spokój na długo.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
witam,

 

Jestem na etapie poszukiwań 320d z rocznika 2006 - 2008

na pewno kombi nie wiem czy automat.

Moje pytanie jest o różnice pomiędzy jednostką 2.0d M47N2 a N47

różnica w mocy jest 163 km vs 177 km

W jednym jest turbo na podciśnienie w nowszym już sterowane elektrycznie.

Jak wygląda sprawa wtryskiwaczy dwumas i żywotniości turbin.

Czy nowsza jednostka jest bardziej trwała przy przebiegu ok 200 tyś?

Na co zwrócić szczególną uwagę (wady fabryczne)

 

Myślałem o benzynie ale 2.0 150 KM to mało a większe pojemności zabija chora akcyza.

 

Z góry dzięki za pomoc

 

Jeśli chodzi o silniki N47 z początku produkcji, lubią dość głośno i metalicznie hałasować.

 

Niektórzy uznają to za wadę a inni nie. U niektórych po zbagatelizowaniu problemu zerwał się łańcuch a inni jeżdżą i oprócz hałasu nic się nie dzieje... ... itd., itd.

 

Jednym słowem - loteria :mad2:

 

Ja niestety miałem pecha i mi się to przytrafiło.

 

Więcej informacji tu --- > http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=33&t=118390

 

no jestem lekko zszokowany, dla mnie to już dyskwalifikuje zakup, ciekawe czy to faktycznie częsty problem.

 

W egzemplarzach po 03.2009 feler został poprawiony. Podobnie w przypadku starszych silników N47 wśród których pojawia się problem, w przypadku naprawy wkłada się części które zostały poprawione względem tych wadliwych.

Opublikowano
a klapki w kolektorze? się wyciąga czy może kolektor wymienia?

 

Witam

 

Jak jest z tymi klapkami w M47N2? To samo co działo się w E46 czy zostało to już poprawione?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

W egzemplarzach po 03.2009 feler został poprawiony. Podobnie w przypadku starszych silników N47 wśród których pojawia się problem, w przypadku naprawy wkłada się części które zostały poprawione względem tych wadliwych.

 

akurat wiosny to nie czyni, bo jeżeli nie jest to akcja serwisowa a ja mam płacić za komplet nowych czesci i robotę kilka tysięcy żeby jechać dalej to dziękuję.

niestety ale zakup planuje z rocznika raczej 2006-2007 więc na poprawki co do N47 to się nie załapię.

słyszałem ze turbiny w N47 już są nowego typu i w razie W pozostaje tylko zakup z ASO.

Opublikowano
Na rynku wtórnym jest pełno czesci do N47 - są tansze niż do poprzedniego modelu . n47 jest produkowany cały czas i łatwiej trafić części z małym przebiegiem
Opublikowano
A - ja sprzedałem prawie nowe turbo do N47 po przelocie 5000km za 800zl a jak wystawialem za 1200 nie było żadnego zainteresowania ! Cały kompletny motor 20tys km 5-6tys złotych . Sprzegło kompletne z dwumasem jak nowe można kupić za 1000zl . Ale można też kupić w ASO - 4500zl.
Opublikowano

 

Czy nowsza jednostka jest bardziej trwała przy przebiegu ok 200 tyś?

 

Nie kupuj auta z takim przebiegiem to loteria (moje subiektywne zdanie), wszystko może się zdarzyć koło dwumasowe, turbo itp.

Szczerze mówiąc gdybym poczytał to forum przed zakupem swojej to bym się zastanowił na zakupem e90. Co do audi zwłaszcza B8 to na pewno lepszy wybór niż e90/91 tyle, że trochę droższe.

Opublikowano

silnik M47N2 wydaje się być mniej problematyczny

 

w jednym i drugim turbospreżarki dosć chętnie padają, sam już wymienialem u siebie

w jednym i drugim sa problemy z cholernym DPFem i przybywa oleju

w jednym i drugim turbo jest sterowane już elektroniką

 

N47 ma rozrząd od strony skrzyni biegow, zdarza sie, ze łańcuch halasuje, w skrajnym przypadku może ulec uszkodzeniu jakieś tam koło zębate walka rozrządu. W M47N2 rozrząd od przodu auta

 

niby BMW to super auta i super silniki ale oprocz powyższych to zaczyna już mnie szlak trafiac, dodatkowo ryzyko z tymi cholernymi kolektorami, chyba już nowe JTD od Fiata są bardziej przemyślane i niezawodne

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Co do audi zwłaszcza B8 to na pewno lepszy wybór niż e90/91 tyle, że trochę droższe.

możesz podać jakieś konkrety dlaczego "na pewno"?

Opublikowano
Co do audi zwłaszcza B8 to na pewno lepszy wybór niż e90/91 tyle, że trochę droższe.

możesz podać jakieś konkrety dlaczego "na pewno"?

 

 

Wystarczy poczytać temat usterki e90, poza tym B8 to nowszy model niż e90, które jest produkowane od 2005r., Ponadto ma nowocześniejszy design zwłaszcza w środku, lepsze materiały wykończenia (nie tylko moje zdanie – opinie na tym forum)

 

Prowadzenie jest jednym z dużych plusów. Spodziewałem się od tej marki czegoś więcej, niż tylko dobrego prowadzenia (z wyjątkiem zimy – tragedia). A takie rzeczy jak skrzypiące zawieszenie i uszczelek to przeszłoby w loganie a nie w BMW i są to objawy w kilkuletnich modelach. :duh:

Opublikowano
Wystarczy poczytać temat usterki e90

u mnie z tych usterek tylko 1 raz wystąpił centralny zamek.

Uważasz, że b8 się nie psuje czy nie czytasz forum audi?

Jakie przebiegi mają b8 a jakie e90 z opisywanymi usterkami?

lepsze materiały wykończenia (nie tylko moje zdanie – opinie na tym forum)

porównujesz swoje 318d nie wiem jak wyposażone (ale zapewne nie jest to top) z jaka wersja b8? również podstawą czy "skóra, xenon i kolorowa navi"?

u mnie w domu jest e60 wyposażone zwyczajnie i moje e90 wyposażone tak jak chciałem - różnica materiałów jest znaczna mimo, iż 5 powinna wypadać teoretycznie lepiej.

Poza tym z tego co ja wyczytałem na tym forum to b8 jest gorzej wykonane niż b7 - każdy tak dobiera źródła żeby podpasowało pod jego wypowiedzi...

Opublikowano

B7 w środku to wyglada jak B6 a to juz design z 2001r. to jeden z powodów dlaczego w ogóle o Audi nie myśle.

temat jest o wyborze N47 a M47N2

pytanie czy w ewentualnych naprawach jest podobnie.

Robię 50 tyś rocznie.

W grę wchodzi tylko diesel albo LPG.

e91 z LPG nie widzę bo nawet z zbiornikiem jest problem nie wspomnę z wyborem jednostek napędowych

2.0 150 KM to niestety muł a wieksze pojemności zabija akcyza.

w PL raczej auta nie kupię.

i zdaję sobie sprawę jakie są diesle bo kilka miałem nie tyllko bmw,

ale też wiem jakie diesle trafiają na polski rynek, prawdziwe rodzynki.

Opublikowano

U mnie przy M47n2 z wymienionych wad moge potwierdzić:

 

- turbina - wymieniona na gwarancji w okolicach chyba 105 000 km. Na nowej do dzisiaj nie było żadnych problemów.

- oleju mi nie przybywa (byc może za małe przebiegi robię żeby cokolwiek zauważyć), raz czy dwa robiłem dolewkę oleju

- kolektor sam wymieniłem trzy miesiące temu, nic się nie działo, ale przebieg ca. 170 000 km więc nawet jesli może trochę "dmucham na zimne" to przynajmniej problem klapek nie zaprząta mi głowy

- DPF - o to najbardziej się bałem przed zakupem czytając prasę, fora internetowe i słuchając historie użytkowników. Po zakupie auta sprawdziłem zapobiegawczo filtr, dla pewności wypaliłem resztki i póki co nie było z nim żadnych problemów, mimo iż pewnie z 90% czasu jaki spędzam w aucie to jazda w warunkach miejskich. Żadnego dymienia, utraty mocy ani temu podobnych.

- czasem mam wrażenie, że czuję jakby koło zamachowe/dwumas dawały o sobie znać, ale dałem się przejechać kilku osobom, które na codzień też uzytkują trójki w tym silniku i zupełnie nic nie zauważyły. Ja z kolei miałem wrażenie że ich auta też delikatnie wpadają w wibracje przy ruszaniu, więc chyba jestem trochę przewrazliwiony. Poza tym doszedłem do wniosku że skoro nawet w ASO po prześwietleniu auta ostatnim razem powiedzieli żeby zostawić temat bo szukam tu dziury w całym (a po ostatnich doświadczeniach nie podejrzewam ich o altruizm i przesadne oszczędzanie mojej kieszeni) - to odpuszczam. Widzocznie taka już jest charakterystyka auta.

- barwa pracy silnika - tu nie do końca rozumiem o co kolegom chodzi. Moim zdaniem ten silnik pracuje o niebo lepiej i przyjemniej dla ucha niz TDI na comon railu w koncernie VAG. Jak na czterocylindrowego diesla nie jest chyba aż tak źle? :roll:

Opublikowano

- oleju mi nie przybywa (byc może za małe przebiegi robię żeby cokolwiek zauważyć), raz czy dwa robiłem dolewkę oleju

Przypuszczam, że przybywanie oleju w tych autach może mieć związek z DPF'em. Nie wiem jak to jest rozwiązane w BMW, ale istnieją rozwiązania tego typu, że przy wypalaniu filtra cząstek stałych jest zwiększona dawka paliwa, co skutkuje tym, że dostaje się ono do oleju i go rozrzedza oraz jednocześnie podnosi jego poziom, dlatego po wypalaniu filtra zalecana jest wymiana oleju silnikowego.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Rozpisalem sie ale cos mnie rozalcza z tego forum ...

Wiec tak

 

B7 w środku to wyglada jak B6 a to juz design z 2001r. to jeden z powodów dlaczego w ogóle o Audi nie myśle.

B6/7 ma super srodek , jezdzilem tym samochodem 3 lata i zadne stuki , mruki czy pierdniecia nei wydobywaly sie na dziurach (jedyny problem to skrzypiaca roleta bagaznika). Auto mialo 250tys jak je sprzedawalem :whistle: , w Buni jest inaczej ehheeh , tu lubi zatrzeszczec na wybojach :mrgreen:

 

Rybeusz

czasem mam wrażenie, że czuję jakby koło zamachowe/dwumas dawały o sobie znać

To nie dwumas/sprzeglo tylko zawor dlawiacy (CDV), ten typ tak ma , mozna go usunac, poczekaz az sie sprzeglo ulozy i szarpniec nie bedzie. Generalnie nie ma sie czym przejmowac.

 

 

- barwa pracy silnika - tu nie do końca rozumiem o co kolegom chodzi. Moim zdaniem ten silnik pracuje o niebo lepiej i przyjemniej dla ucha niz TDI na comon railu w koncernie VAG. Jak na czterocylindrowego diesla nie jest chyba aż tak źle? :roll:

 

Troche masz racje a troche opowiadasz glupoty :roll: hehe

Wiec tak, na wolnych CR z Audi chodzi ciszej i przyjemniej , na wysokich Beta chodzi lepiej ale to bardziej z uwagi na inne zestrojenie ukl. wydechowego .

 

Co do M47T2 ... to sprawdzona konstrukcja, technologicznie moze nie najswierzsza bo ma juz kilka wiosen ale ... skoro 163 jezdzi podobnie jak 2.0CR od Audi tzn ze nie jest taki przestarzaly :D Jedynie co to moglby byc oszczedniejszy bo az tak bardzo oszczedny ten motorek to nie jest ... PD go bije na glowe pod tym wzgledem . moze to wina DPF te 0.5 l wiecej ... Dlatego zaluje ze nie poczekalem az pojawi sie fajna 330d w manualu ...ale to rzadkie okazy :D

N47 wiadomo nowsza konstrukcja , lzejszy motor , ale jak kazdy nowy silnik ma swoje bolaczaki . Ja bym sie sklanial jednak ku n47 .

Opublikowano

nie chodziło o to co mniej trzeszczy a jak wyglada.

Dla mnie środek w b6 i b7 to z klocków lego robiony.

Klimatronik dla niewidomych.

 

a co do oszczędniości to M47N2 mało pali jak się nie jeździ jakby się miało 3.0d

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.