Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
bez ryzyka że jakieś sterowniki nie będą działać ?

 

Tego nie mogę ci zagwarantować i myślę że nikt nie może bo to elektronika.

Oczywiście zawsze najpierw dokładnie sprawdzał auto, jeżeli będziesz miał błędy których nie da się skasować (lub takie co zróca po jeździe) to nie podejmę się roboty.

Opublikowano

@szatynwroc: Luzik,nie spotkałem się z upgradem jednego modułu przy pomocy sss. Być może źle szukałem. Natomiast robiłem upgrade swojego MULF'a przy pomocy WINKFP i poszło bez problemu. Oczywiście, że numer można sprawdzić w DISie, czy nawet w INPIE, ale trzeba o tym wiedzieć, by nie pomylić softu. Problemem jest to, że trzeba o tym pamiętać, SSS robi to automatycznie stąd jest wygodniejszy (czyli mniej problematyczny). Co do nazwy to chciałem tylko nakierować kolegę na właściwy trop aby wiedział czego szukać i w sumie to poprawiałem jego (który jak dopiero zauważyłem przepisał po Tobie).

 

Dla sprostowania takie auta jak e60 spokojnie można robić przy użyciu WINKFP, trzeba mieć tylko pliki z ISTA (dostępne również z SSS progman'em). Tylko jak wyżej wspomniałem jest to nieco bardziej pracochłonne. Co prawda nie za dużo obcowałem z progmanem bo po którymś razie nie chiał mi się połączyć z autem i dałem sobie z nim spokój.

Kolejne sprostowanie to, auta po 2007 roku również można updatować przez OBD II z tym że kabel musi mieć szynę D-CAN (nieco szybsza transmisja), za to przewód kosztuje w okolicach 400-500zł (co i tak jest niczym przy ok 2k za chińskiego OPS'a).

Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Opublikowano
kolego marv tak na chłopski rozum można to zrobić bez zmiany całego softu i wiązanego z tym ryzykiem wywaleniu jakiegoś sterownika ?

 

No to piszę ci przecież ze mogę ci zrobić każdy moduł z osobna. Jaki tylko masz zainstalowany w aucie i o ile jest to moduł który można upgradować.

Opublikowano
@szatynwroc: Luzik,nie spotkałem się z upgradem jednego modułu przy pomocy sss...

 

Spoko.

A powiedz mi próbowałeś kiedyś zrobić upgrade starego modułu ULF ? Bo ani SSS ani DIS nie mają możliwości zrobić upgrade. Zastanawiam się czy jest możliwość w WinFKP bo tego nie sprawdzałem. Mam najnowszy numer softu ale nie wiem czy mój stary ULF z 2004 roku to łyknie.

Opublikowano
Opublikowano

fajnie sie to czyta :D

Co to za roznica jakie auto lub rocznik???????? ze niby niemozna tym czy tym softu zrobic????

moze podam teraz inna nazwe GT1 :mrgreen: E-SYS albo co jeszcze za softy istnieja

Codowanie BMW , Wylaczenie ostrzezenia o pasach, TV-Free,przebudowa oswietlenia na LCI, klimy Basic na HIGH, Navigacji z MASK na CCC lub CCC LCI ( 8 przyciskow ) itd.


http://www.bavaria-access.de/


http://www.facebook.com/profile.php?id=100002804305191#!/pages/Bavaria-Access/157126324367474?sk=photos

Opublikowano
fajnie sie to czyta :D

Co to za roznica jakie auto lub rocznik???????? ze niby niemozna tym czy tym softu zrobic????

moze podam teraz inna nazwe GT1 :mrgreen: E-SYS albo co jeszcze za softy istnieja

 

Sam dobrze wiesz o co chodzi, jak nie masz bibliotek do danego auta to nic nie zrobisz.

Opublikowano
@SERATO: a zrobisz update przez obd II, bez d-can i pt-can w e60 LCI ? W tej kwestii rocznik ma znaczenie. Jeśli dysponujesz głowicą (a jestem niemal pewien, że tak) to dla Ciebie, faktycznie żadna różnica, niestety nie każdy ma do dyspozycji GT1 czy też OPPS ;)
Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Opublikowano
Co do ULF'a to robiłem przez WINKFP zwykłym obd II trwało coś ponad 2h. Pliki miałem z ISTA/P ale nie pamiętam której wersji (zdaje się, że jednej z dołączonych do SSS progman'a). Po wstawieniu navi CCC moduł ULF trochę zbzikował. Tzn. nie chciał zaczytać kontaktów z książki tel. iphone'a. Ale gdy wklepałem numer ręcznie to nazwa osoby do której wykonywałem połączenie się wyświetlała i zostawała zapamiętana w ostatnio wybieranych. Po updajcie soft'u wszystko wróciło do normy. Moje CCC miało nowy software (mp3 + srebrno-szary interface zamiast brązowego), zaś ULF był z 2004 roku i działał pod MASK. Stąd pewnie takie dziwne zachowanie, po updajcie wszystko wróciło do normy.
Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Opublikowano
nie program tylko progman SSS. Można znaleźć na torrentach, lub w plikach na forum. Ale często brakuje tam plików do przeprowadzenia aktualizacji. Taka wzmianka, że progman niestety robi aktualizację wszystkich modułów (większe ryzyko że coś się może zrypać). Jeśli chcesz zrobić aktualizację jednego modułu to WINKFP z pakietu INPY (wcale nie taka prosta sprawa bo trzeba znać numer części sterownika, ze względu na różnorodność oprogramowania, w SSS nie trzeba się o to martwić). Ponadto aktualizacja wszystkich modułów może trwać nawet dzień czasu (są moduły które programują się bardzo długo np. wspomniany bluetooth). Najszczęściej rypie się to przez kiepskie kable (najcześciej przy OBD II, bo mają małą "przepustowość") przy OPPS ryzyko jest mniejsze. Ale nie jest tak, że jak się skopie oprogramowanie w module to trzeba wymieniać tą część (nabijanie kieszeni dla ASO stąd każą podpisywać takie głupie pisemka). Wystarczy jeszcze raz zaprogramować skopany moduł, a jak się nie powiedzie to jeszcze raz i za którymś razem powinno się wgrać. Każdy z modułów ma coś podobnego do biosu w komputerze, który zapewnia mu rozruch, brak mu tylko oprogramowania sterującego, przez co nie może poprawnie funkcjonować.

 

Ja robilem opps i sypnol sie CAS, ponowne wgrywanie nic mi nie dalo, musialem kupic w serwisie, zaprogramowalem i chodzi.

 

I dlaczego twierdzisz ze update calego auta moze trwac caly dzien? Maximum 5 godzin nie wiecej.

 

Umnie SSS pokazywal wszystko ok, a tak nie bylo. Auto sie nie usypialo.

http://img854.imageshack.us/img854/24/img20110806wa0001.jpg



3 ulbione zwierzęta kobiety:


1. Jaguar w garażu

2. Norki w szafie

3. Osioł co nato zarobi.

Opublikowano (edytowane)
Jak robisz przez OBD to trwa to zdecydowanie dłużej. Jak uwaliłeś CAS to nie bardzo jak miałeś możliwość połączyć się jakkolwiek z autem... Nie jestem jednak pewien, ale wydaje mi się, że połączyć można się jeszcze przez moduł świateł i w ten sposób dograć soft do CAS. Gdzieś widziałem na rosyjskim forum, jak po uwaleniu CAS przy updajcie, stawiali go na nogi, bez konieczności kupna nowego modułu. Ale to raczej nic łatwego nie było. W przypadku pozostałych modułów można rozpocząć ponowną próbę update'u. Zdaje się, że kolega cdxa z tego forum uwalił kilka modułów przy update i spokojnie dograł powtórnie do nich soft. Edytowane przez marv
Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Opublikowano
Jak robisz przez OBD to trwa to zdecydowanie dłużej. Jak uwaliłeś CAS to nie bardzo jak miałeś możliwość połączyć się jakkolwiek z autem... Nie jestem jednak pewien, ale wydaje mi się, że połączyć można się jeszcze przez moduł świateł i w ten sposób dograć soft do CAS. Gdzieś widziałem na rosyjskim forum, jak po uwaleniu CAS przy updajcie, stawiali go na nogi, bez konieczności kupna nowego modułu. Ale to raczej nic łatwego nie było. W przypadku pozostałych modułów można rozpocząć ponowną próbę update'u. Zdaje się, że kolega xda z tego forum uwalił kilka modułów przy update i spokojnie dograł powtórnie do nich soft.

 

Kolego czytaj dokladnie. Auto jezdzilo, palilo i wszystko bylo ok tylko sie nie usypialo. Nie mialo zamnych bledów. Po nocy aku byl rozladowany.

 

Wiec mialem mozliwosc update, ale to nic nie dawalo.

 

Zmienilem cas i wszystko wrucilo do normy.

 

Znam przypadki uwalonego dme itp.

http://img854.imageshack.us/img854/24/img20110806wa0001.jpg



3 ulbione zwierzęta kobiety:


1. Jaguar w garażu

2. Norki w szafie

3. Osioł co nato zarobi.

Opublikowano

Nie wiem jak CAS, ale jak wspomnial marv udało mi sie zepsuć DME, ULF2 i jakieś moduły z MASK żaden znich nie działał, a mimo to przy pomocy sss i kabla obd uruchomiłem wszystkie, więć nie jest tak źle jak niektórzy mówia...

A co do tego CAS'a któy nie lubił spać to dziwne żeby w wyniku programowania coś się uszkodziło, tymbardziej poprawnego flashowania. To co sprzęt sie zepsuł? raczej jakaś konfiguracja, która została skasowana i nie odtworzona. Pewnie do postawienia. Ale cóż w(y)padki sie zdarzają

Opublikowano

kurcze poco ta dyskusja,zrubcie mu update i bedzie po problemuie.

Takie dyskusje nikomu nic niedadza.

Jaki interface,glowica idt. jak ktos sie zna to poprostu wie co robi, a kto pojecia niema lepiej niech skozysta zz uslugi niz sobie sam cos spier...... :cool2:

Codowanie BMW , Wylaczenie ostrzezenia o pasach, TV-Free,przebudowa oswietlenia na LCI, klimy Basic na HIGH, Navigacji z MASK na CCC lub CCC LCI ( 8 przyciskow ) itd.


http://www.bavaria-access.de/


http://www.facebook.com/profile.php?id=100002804305191#!/pages/Bavaria-Access/157126324367474?sk=photos

Opublikowano
Co do ULF'a to robiłem przez WINKFP zwykłym obd II trwało coś ponad 2h. Pliki miałem z ISTA/P ale nie pamiętam której wersji (zdaje się, że jednej z dołączonych do SSS progman'a). Po wstawieniu navi CCC moduł ULF trochę zbzikował. Tzn. nie chciał zaczytać kontaktów z książki tel. iphone'a. Ale gdy wklepałem numer ręcznie to nazwa osoby do której wykonywałem połączenie się wyświetlała i zostawała zapamiętana w ostatnio wybieranych. Po updajcie soft'u wszystko wróciło do normy. Moje CCC miało nowy software (mp3 + srebrno-szary interface zamiast brązowego), zaś ULF był z 2004 roku i działał pod MASK. Stąd pewnie takie dziwne zachowanie, po updajcie wszystko wróciło do normy.

 

Kolego tylko nie zauważyłeś ze ja mam E46 i mam stary rodzaj ULF. Mojego ULF nie można upgradować za pomocą SSS to znaczy że w SSS niema opcji do upgrade tego modułu. I teraz moje pytanie jest takie czy poprzez WINKFP mogę mu wrzucić na sztywno nowszy soft.

Opublikowano

^^

sorry ze sie wtracam,ale skoro oferuje sie i mowisz ze wiesz to i to,raczej powinienes wiedziec w czym zecz!!!!

co widze ze oddalamy sie od tematu skrzyni

Codowanie BMW , Wylaczenie ostrzezenia o pasach, TV-Free,przebudowa oswietlenia na LCI, klimy Basic na HIGH, Navigacji z MASK na CCC lub CCC LCI ( 8 przyciskow ) itd.


http://www.bavaria-access.de/


http://www.facebook.com/profile.php?id=100002804305191#!/pages/Bavaria-Access/157126324367474?sk=photos

Opublikowano
^^

sorry ze sie wtracam,ale skoro oferuje sie i mowisz ze wiesz to i to,raczej powinienes wiedziec w czym zecz!!!!

co widze ze oddalamy sie od tematu skrzyni

 

Nie znam wszystkich programów i wszystkich możliwości. Mi osobiście nie udało się zrobić uprade dla ULF w moim aucie. Forum jest po to by się czegoś dowiedzieć. Skoro ja nie mam takiej wiedzy to może ktoś innym ma. Jak na razie uważam ze się nie da zrobić upgrade do mojego ULF, ale jako elektronik wiem że jeśli tam jest chip to zawsze jest możliwość wrzucenia wsadu do niego, tylko trzeba znać sposób. Nie mam zamiaru wlutowywać chipu i programować go za pomocą programatora.

Sorry za OT

Opublikowano

da sie zrobic na twojego rowniez,tego mozesz byc pewien,zapytam tak jaki masz rocznik?

Ps. wiem ze to niema nic z tematem!

Codowanie BMW , Wylaczenie ostrzezenia o pasach, TV-Free,przebudowa oswietlenia na LCI, klimy Basic na HIGH, Navigacji z MASK na CCC lub CCC LCI ( 8 przyciskow ) itd.


http://www.bavaria-access.de/


http://www.facebook.com/profile.php?id=100002804305191#!/pages/Bavaria-Access/157126324367474?sk=photos

Opublikowano
Nie wiem jak CAS, ale jak wspomnial marv udało mi sie zepsuć DME, ULF2 i jakieś moduły z MASK żaden znich nie działał, a mimo to przy pomocy sss i kabla obd uruchomiłem wszystkie, więć nie jest tak źle jak niektórzy mówia...

A co do tego CAS'a któy nie lubił spać to dziwne żeby w wyniku programowania coś się uszkodziło, tymbardziej poprawnego flashowania. To co sprzęt sie zepsuł? raczej jakaś konfiguracja, która została skasowana i nie odtworzona. Pewnie do postawienia. Ale cóż w(y)padki sie zdarzają

 

Dziwne ale sie stalo, znajomi w serwisie mieli taki przypadek.

 

Ja nie mialem czasu na cudowanie, bo potrzdbowalem auto.

 

Ale za to mam znajomosci w serwisie i cas mialem na kolejny dzien.

http://img854.imageshack.us/img854/24/img20110806wa0001.jpg



3 ulbione zwierzęta kobiety:


1. Jaguar w garażu

2. Norki w szafie

3. Osioł co nato zarobi.

Opublikowano
witam panowie tez mam maly problem ze skrzynia. mialem wymiane oleju we wtorek. gosciu zrobil reset skrzyni dokladnie podlaczyl sie pod auto potem jechalem z nim rozpedzal sie 3 razy do 80 km/h po czym zatrzymywal sie i czekal minute a za ostatnim razem zgasil i trzymal na hamulcu minute. potem mi powiedzial ze tak do piatku auto bedzie sie uczyc jazdy. w piatek wracalem z pracy chcialem przyspieszyc tak mocniej skrzynia zredukowala bieg na 4 na wyzsze obroty i auto szarpnelo mocno i wyskoczyl blad: czerwony tryb z wykrzyknikiem, getriebestorung i w info pisalo ruckwartsgang lasst sich evtl. nicht einlegen. Reduzierte Beschleunigung. gemassigt fahren!. dodam ze po zmianie oleju skrzynia mi lepiej chodzila. mialem wczesniej takie delikatne szrpniecie przy zmianie z 5 na 6 przy wolnej jezdzie a przy szybkiej zadnych szrpniec nie bylo. kiedy wyskoczyl ten komunikat biegi sie nie zmienialy az do momentu kiedy sie zatrzymalem wylaczylem auto i bylo juz wszystko ok. co to moze znaczyc??
Opublikowano

Hej,

 

Ja z tym walcze od paru dni. Mnie sie pokazuje dioda pomaranczowa i Transsmision Fault - samochod to BMW 520D 2008r. 62000km. Jak jest na 4 i dodam mu mocno gazu to nie chce wejsc na 5, albo wchodzi z mocnym szarpnieciem i wyswietla blad. Od razu pytanie czy ponowna adaptacja skrzynki cos tu pomoze?

 

Pozdro,

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.