Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, od pewnego czasu zauważyłem (po czyszczeniu pompy) że w aucie jest spadek mocy. Bmw e46 320D 2001rok. Podczas jazdy jest wszystko ok i w pewnym momencie p. ruszam ze świateł i mam odczucie jakby coś odłączało turbo po prostu idzie jak by nie było turbo, przejadę trochę i znów chodzi ładnie. Dodam, że jak "odłącza turbo" to jak bym nie cisnął autko ani nie kopci ani nic. Co sądzicie co to może być?? Czy turbo się kończy , czy coś innego?? Może jakiś przepływomierz?? Proszę o pomoc.
Opublikowano
Wyjąłem filtr paliwa, w środku w pojemniku na filtr jest troszkę syfu (pewnie z baku) wyjąłem przepływkę wszystko ponownie złożyłem, pokasowaliśmy pare błędów typu regulacja początku wtrysku i auto śmiga jak złe. Jak na razie nie przerywa... zobaczymy co będzie jutro i za pare dni, dodam że automatycznie dostało znów sporo mocy i turbo znów od ok 1700 ciągnie a nie od 3000
Opublikowano
wyjąłem przepływkę

czyli ja czysciles??

 

 

czyli da radę przepływkę wyczyścić ? w którymś temacie kolega został wyśmiany za taki zabieg ?!

Opublikowano
nic specjalnego z przepływomierzem nie robiłem, po prostu go wyciągnąłem i pod ciśnieniem troszke go odmuchałem. Powiem tak po tym lata naprawdę dobrze ale dziś np 2 razy mi się zamulił co lepsze po każdym razie gdy poczułem spadek mocy zatrzymałem sie zgasiłem silnik, odpaliłem i znów wszystko gra, po kolejnym razie to samo. Nie mam pojęcia co jest powodem że się tak zamula. Ale i tak jest o wiele lepiej niż było bo turbo daje juz od ok1700obr
Opublikowano
hej panowie,moze ktos mi pomoze,bo moja bmw zaczyna niejechac po przejechaniu paru kilometrow.Jakby totalnie tracilo moc.Autko nie kopci,pali normalnie,silnik chodzi ruwno,turbinke slychac na poczatku i jedzie normalnie,potem mega zamulka.W warsztacie koles powiedzial mi ze to moze byc Eletronic actuator w tlumaczeniu elektroniczny wlacznik turbiny albo turbina.Ale w angli niedostane takiego wlacznika,jest tylko do kupienie z turbo.POMOCY CO MAM ROBI,CO TO WOGLE MOZE BYC??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W PL naprawiają sterownik turbiny lub możesz kupić używany na allegro, nowego nigdzie nie kupisz samego bo jest sprzedawany tylko z turbiną.
Opublikowano
SPOKO,ale to to samo co eletroniczny wlacznik turbiny??I ile to moze kosztowac,albo z kasd moge miec pewnosc,ze to to wlasnie??czy takie sa objawy??i czy jak go pod kompa podlacza to czy to wyjdzie na pomiarach,bo gosc niby spec od bmw reka pogrzebala przy sterowniku gdzies,kazal mi wlaczyc,wylaczyc i wlaczyc i wylaczyc silnik i powidzial ze to sie prawie nierusza i to raczej to co napisalem,ale dzlaczego na poczatku autko normalnie idzie??
Opublikowano

kietabmw --> Kolego Twoje autko jest juz wyprodukowane pod norme EURO4 i faktycznie w Twoim aucie jest elektronicznie sterowanie VTG turbiny. Na Twoim miejscu zawitalbym go kogos kto ma pojecie o diagnostyce BMW [pomiary statyczne i dynamiczne pod obciazeniem + omowienie wszystkich bledow we wszystkich sterownikach]. Dopiero po FACHOWEJ dignozie mozna cokolwiek dzialac... a tak to Ci jakis amator podepnie, skasuje na full kasy i odjedziez bez niczego w zasadzie... U Ciebie przyczyna moze byc: silniczek sterujacy VTG, zapieczone kierownice VTG, przerwa na kablach zasilajacych sterownik, dziurawy dolot, zapchany dolot [iC, AGR, MAP Sensor], uszkodzony MAF Sensor, uszkodzone wtryskwiacze, zawor/czujnik CR, zapchany uklad wydechowy itd itd itd. Przede wszystkim odpowiednia diagnoza.

 

mokom69 --> sterownik VP44 wysyla magistralą CAN info do sterownika silnika o nieprawidlowym dzialaniu polozenia przestawiacza kata wtrysku. Przyczyna moze byc najpopularniejsza tj zatarty tlok przestawiacza kata wtrysku, lub uszkodzenie elektrozaworow: dwaki paliwa, lub regulatora przestawiacza wtrysku. Dlaczego sie tak dzieje ?? bo zaraz pod odpaleniu silnik pracuje na biegu jalowym gdzie wyprzedzanie lub opoznianie nie wystepuje...

Opublikowano

dla osób śledzących ten temat

Dziś zaobserwowałem taką rzecz a mianowicie jeżdżę i jest wszystko ok po jakimś czasie auto ciągnie do końca lecz już bez turbo więc staję gaszę silnik dosłownie na 5 sekund odpalam i jest znów ok i tak za każdym razem robię gdy traci moc. Może to coś z turbiną nie tak?? Albo z ciśnieniem turbiny?? Dodam że kompuer nic z turbo złego nie pokazuje.

Opublikowano
dzieki za wyczerpujace info i masz racje wogule i w szczegule,bo dokladnie prawie wszystkie te bledy wyskoczyly na kompie,bylo ich z 11 i powiedz mi czy one sa powiazane??Czy jak wymienie turbo w tym elektronicznym vtg,to moze wszystko minac i bleduw niebedzie,czy tez wtryski moga byc do wymiany,skoro wyskoczyly na kompie i to wszystkie cztery i AGR tez imany more??czy oplaca sie to robic,czy lepiej do zyda moja slicznotke puscic,bo strasznie tego niechce,ale jak mam pol silnika wymieniac....POMOCY!!
Opublikowano
hej niestety dzisiaj ci niepowiem,bo zostawilem kartke z wydrukiem u znajomego,ale jutro weme i dokladnie ci napisze to moze cos poradzimy,ale i tak mi nieusmiech,bo wiesz jakis tam zegar to turbo przykladali i powiedzieli ze tubo tez walniete no i te wszystkie prawie zeczy o kturych pisalem,a sie w szok wbile niesamowicie...masakra,myslalem,ze niebedzie ich az tyle.wtakim razie jutro na bank sie odzywam z tymi bledami.POZDRAWIAM.
Opublikowano
dzieki przyjacielu,dodajesz mi otuchy,bo jestem zauroczony moja slicznotka i nie chcialbym sie z nia rozstawac w tak dyrastyczny sposub,moze da sie ja jeszcze uratowac,bo az mi sie wierzyc niechce ze wszystko jest popsute,bo muwie ze dzisiaj jak jechalem znowu po paru milach sie zamulila i cala moc zniej wyfrunela,ale jak zgasilem silnik tylko na 2 sekundy i odpalilem,to normalnie juz chodzila przez godzine,tyle ze caly czas sie ta pomaranczowa kontrolka pali pompy,czy spalin,sam niewiem,no i o co chodzi z tymi odczytami z kompa,bo tylko na sucho sprawdzali,odczytywali,bez odpalania.Turbo tez tylko jakims dlugim miernikiem zegarowym sprawdzali i muwia ze padniete,ale wsumie slychac ja i jak muwilem dziaj jakos jezdzila.Jutro napisze co i jak z tymi bledami.pozdro chlopaki!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.