Skocz do zawartości

Zmiana z M20B20 na coś większego, CO polecacie ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie forumowicze prosilbym o porade znawcow serii .

Mam swoja e34 od 2 lat , bezawaryjna sztuka jestem bardzo zadowoloy ale silnik slabiutki i zamierzam zmienic na cos 3.0 wzwyż

Chcialbym zebyście powiedzieli mi ktory silnik jest najlepszy wg was wzgledem awaryjnosci i spalania oczywiscie

Tzn czy roznica miedzy np. 3.5 a 3.0 jest na tyle nie widoczna ze nie oplaca sie kupować tego mocniejszego silnika

 

Drugie pytanie to na co zwracać uwage przy kupnie E34 z takim silnikiem. Jakies szczegolne uwagi ?

Wiadomo nie chce kupić czegos nieodpowiedniego zeby w koszta nie wpaść

 

Dziekuje z gory za odpowiedzi.

Opublikowano

Jeśli chodzi o różnice między 3,0 a 3,5 w rzędzie z rodziny m30

http://img202.imageshack.us/img202/6528/p0505101509.jpg

http://img31.imageshack.us/img31/9427/silnik.jpg

Jest to pancerna jednostka można by powiedzieć która przetrzyma wybuch bomby :mrgreen:

Bloki są te same żeliwne, jednak lepiej skłonić się ku większej pojemności, która zapewnia większy moment obrotowy już od samego dołu. Co do spalania trzeba się przyzwyczaić że będzie ono wynosić ok. 15-20L PB w mieście i 12-15L PB w trasie. Wartości na gazie są bardzo podobne jednak z instalacją gazową lepiej auta nie kupować, ponieważ przeważnie jest tam montowany gaz 1 generacji. I niestety najczęściej jest uszkodzony przepływomierz.

Do minusów nalezy również spalanie tej jednostki.

 

Jeśli chodzi o wytrzymałość tych silników to jeśli jest zadbany, miał odpowiednio często wymieniany olej to jednostki te potrafią przetrwać 600 000 km bez jakiegokolwiek remontu.

Niestety kupno sinika z takim przebiegiem jest prawie nie realne, bo nie oszukujmy się ale nie kupimy ponad 20 letniego auta z przebiegiem 180 000 km.

Jednak nie ma co się zrażać do silnika z takowym przebiegiem, wystarczy podstawowa diagnoza by ocenić jego stan, gdyż potrafią one dużo wytrzymać.

Polecam jednostkę która pracowała z automatyczną skrzynią biegów gdyż takowa raczej do palenia gumy nie była używana.

Jakiś czas temu miałem 735 e32 i szczerze żałuję jej sprzedaży ponieważ mając przejechne ponad 722 000 km auto jeździło całkiem przyzwoicie.

 

Przy kupnie można było by pokusić się o remont jeśli silnik nie był by jeszcze w aucie:

Nowe panewki, pierścienie plus komplet uszczelek oraz dać głowicę do sprawdzenia i wymiany prowadnic zaworów. I ustawienia prawidłowego popychaczy.

Koszt nie był by duży a jego żywotność i moc poprawiała by się tak by zapewnić bezawaryjne jego działanie przez długi czas.

 

Jesli chodzi o jednostki v8 m60 3,0 i m62 3,5 to opiszę je później bo uciekam naprawiać uszkodzone v8 o poj. 11,5 L :shock:

Rozkodowanie numerów VIN na PW


sprzedam drążki kierownicze boczne (prawy, lewy) do e34 touring tanio

511185044 - nie odbieram prywatnych


Dbajcie o siebie i o innych

Opublikowano
Kolego jak brac sie za swap to moim zdaniem tylko za V8 4.0. Ale nie do budy z 2.0. Koszty tej zmiany beda duze. Chyba ze kupisz calego dawce. Kolega wyzej napisal ze M30 sa wytrzymale, to fakt. Ale to jest dosc stara konstrukcja. Moim zdaniem nie warto swapowac auta na taki silnik. Ale jak juz to oczywiscie 3.5 bylby lepszym wyborem. Jesli jestes zainteresowany to posiadam kompletny silnik M30 z tym ze 3.0.
Opublikowano

Polecam jednostkę która pracowała z automatyczną skrzynią biegów gdyż takowa raczej do palenia gumy nie była używana.

Nie byl bym taki pewny :)

Opublikowano

Witam,

na miejscu Autora postu, na pierwszym miejscu podałbym REALNĄ kwotę jaką zamierza wydać na nowe auto- bez tego nie ruszymy z miejsca, bo ilu Forumowiczów tyle może być pomysłów. Druga sprawa to może Kolega napisałby do czego auto ma służyć i jakie spalanie go nie przerazi i nie wyrwie mu dziury w kieszeni, bo to niewątpliwie tez ważna sprawa.

Przy przesiadce z M20B20 jak już stwierdzono wielokrotnie na Forum, M30 zrobi na Tobie wrażenie, jeśli oczywiście będzie w dobrym stanie. Nie przepali też całego Twojego budżetu, bo "ogromne spalanie" tych jednostek można śmiało wsadzić sobie ... między bajki - mam M30B35 jeżdżę nim na co dzień,do pracy, na zakupy i wszędzie indziej gdzie tylko mam potrzebę, przy oszczędnym turlaniu po trasie spalanie potrafi zejść do 11-12 litrów LPG, przy spokojnej jeździe po mieście typu Puławy czy Lublin spalanie wynosi ok.15-17 litrów LPG. Podkreślam - piszę o spokojnej jeździe z rodziną z vmaks< 140km/h.

Starty z pod co drugich świateł z byle matizem czy innym punto, palenie opon, wyścigi po drogach publicznych to dla mnie idiotyzm, więc nie podam spalania przy takim stylu "jazdy" bo po prostu nie miałem okazji go sprawdzić.

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Opublikowano
Ale to jest dosc stara konstrukcja.

 

A to moze byc akurat zaleta, tym bardziej jesli ktos nosi sie z zamiarem remontu silnika.

Opublikowano

dziekuje za wszytskie odpowiedzi ;)

jakbym wiedzial jaki silnik chce to bym sie nie pytal na forum

Generalnie chodzi o to zeby byl mocny do ktorego mozna spokojnie zaladować gaz bo niestety milionerem nie jestem czyli ktory model od 3.0 w gore najlepiej znosi gaz i nie bedzie pali 50 gazu na 100

Oczywiscie jeszcze ktory z tych do ktorych najlebezpieczniej wladować jest uwazany przez was za najmniej awaryjny

 

dzieki

Opublikowano (edytowane)

Okreslmy przede wszytskim budzet 8tys teraz pytanie ile kosztuje odpowiednia instalacja (DOBRA) nie jakies badziewo , jestem z Łodzi mam kogos kto nie zedrze ze mnie wystraczy kupić odpowiedni model instalacji.

Punkt drugi ....koniecznie czarna

punkt trzeci....nieco trudniejszy zapewne , nie orientuje sie aleeee chyba nie ma jasnych środków w tych wyższych modelach , na moje oko to najlepszy srodek jaki widzialem oczywiscie ten moj ktory widzicie ponizej , cala reszta na allegro czarna szara nudna , no nie podoba mi sie .

http://images47.fotosik.pl/1054/34d9b56894f595d7gen.jpg

http://images38.fotosik.pl/1009/1c3fc9fb373d63dfgen.jpg

punkt 4ty ....nie wykluczone bedzie sprowadzenie auta....tylko skąd ?;)

punkt 5ty .....żadnych allegrotuningow dokladach ledow itd itd i naklejkach ktory maja imitować strzaly z gangsterskiego pistoletu dziadka ktory słuzy do rozpalania 30 letniej kuchenki gazowej

 

przeczytalem ze jak sie ktos przesiada z 2.0 na 3.0 to przesiadka robi wrazenie , otoz moze zapytam jak mozna to porownać do 3.0D e60 bo jezdze od czasu do czasu

 

CZYTALEM WLASNIE WIKIPEDIE , najrozsądniejszy silnik to chyba M60B30 , nie wiem jak ze spalaniem gazu , co sadzicie o tym modelu ?

dziekuje

Edytowane przez andywidzew
Opublikowano

M30 w stanie do jazdy to minimum 8ooo pln. Aczkolwiek trafienie NIE dobitego nie jest łatwe, bo jak już Koledzy pisali konstrukcja leciwa(więc relatywnie tania) i mocna co przyciąga tjunerów i miłośników mielenia opon. Patrząc na silnik który mam u siebie, przy zakupie drugiego takiego zwróciłbym uwagę na takie rzeczy jak:

1.praca na zimnym - jeśli puka, albo falują obroty to ja bym odpuścił zakup bo nie jestem pewien czy chciałbym w niedługim czasie obejrzeć "nowy" silnik od środka

2.praca na ciepłym - czy silnik pracuje równo, czy nazbyt się nie trzęsie, czy zawory jeszcze nie domagają się regulacji - przynajmniej na słuch, czy przypadkiem nie słychać w tle dwumasu - jakże popularna dolegliwość :roll:

3.olej i jego stan - czy olej wygląda jeszcze jak olej i czy nie ma w nim np.płynu chłodniczego, i analogicznie z płynem chłodniczym - czy nie ma w nim oleju, oraz poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym, przegrzanie tego silnika nie jest jakąś bardzo trudną rzeczą,szczególnie podczas upalania, a jest to prawdopodobnie najgorsza krzywda jaką można mu zrobić.

Po za tymi rzeczami - błędy OBC i błędy po podpięciu pod kompa i standardowe rzeczy typu widoczne wycieki, dziwna praca,dziwne dźwięki i "turbo dziury" w aucie bez turbo :wink: Prawie wszystkie te rzeczy da się ukryć na handel dlatego można tez profilaktycznie wziąć auto na pomiar ciśnienia na cylindrach - nie jest to w końcu żadna fanaberia i nie kosztuje nie wiadomo ile,a uczciwy sprzedający na pewno się zgodzi skoro jak to zwykle bywa "nie ma nic do ukrycia" :norty:

 

Sprowadzić można i owszem z tym że np. w niemcowni gdzie czasami bywam dobre e34 z m30 kosztuje dość podobnie do naszych cen,a niektóre egzemplarze bywają sporo droższe.

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Opublikowano
punkt trzeci....nieco trudniejszy zapewne , nie orientuje sie aleeee chyba nie ma jasnych środków w tych wyższych modelach , na moje oko to najlepszy srodek jaki widzialem oczywiscie ten moj ktory widzicie ponizej , cala reszta na allegro czarna szara nudna , no nie podoba mi sie .

Sa jasne srodki w wyzszych modelach, 535 czy innych, ale widze ze po sprecyzowaniu twoich oczekiwan to na taka E34 bedziesz czekal ze 2 lata. Wiem po sobie, wkocnu kupilem cos innego.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jeśli chodzi o silniki z rodziny m60 i m62 to są to nowsze jednostki jednak ceny części do nich są wyższe niż do m30 które wg. mnie jest jednak bardziej opłacalną inwestycją niż nowsze m60/2.

 

Sam osobiście mam e38 730i właśnie z 3 litrowym silnikiem i muszę przyznać że jest to jednostka mocno skomplikowana jak dla mnie do zabawy.

 

i za wstawienie do e34 3.0 v8 skasował by około 7 tys, tylko że fundusz popłynął a ja się kulam m50b20

 

Nie musisz być na straconej pozycji. Jest wiele tańszych i łatwiej dostępnych rozwiązań w m50b20.

Sam dłubię w takim silniku i znam go na wylot. Nie trzeba SWAPować zawsze bo "tak polecają inni".

jeśli ma się tylko m50b20 a chce się mieć ok. 200KM to jest kilka patentów.

 

Można zamontować turbo ale jak wiadomo ktoś kto ma niewielkie pojęcie w tym temacie nie da sobie z tym rady bo albo go coś przerośnie albo zabiją koszta.

Drugą koncepcją jest kompressor. Koszt jego montażu jest tańszy gdy ma się w miarę wyposażony garaż bo wiele można zrobić samemu ale do tego też trzeba mieć trochę w głowie żeby się za to zabrać. A i w portfelu przydało by się jakieś 4 tyś. minimum.

Kolejną koncepcją i chyba najsłuszniejszą jest zwiększenie pojemności. Nie, nie chodzi tutaj o SWAP tylko o twz. STROKER

Czyli zmianę pojemności poprzez większe wykorbienie wału.

dostępnych jest kilka opcji:

2,2

wał M50B25 lub M52B25 (75mm)

tłoki M50B20 vanos lub M52B20

korbowody 140mm M50B25 vanos lub M52B25 (ale słabsze niż te z M50)

 

2,5

wał m52b28

tłoki M50B20 vanos lub M52B20

korby 135 non vanos

 

2,7

wał m57b30

tłoki M50B20 vanos lub M52B20

korby m20b27 (eta) 130mm

 

Tak więc analizując to wszystko to najlepszą opcją jest właśnie stroker.

Panewki 215 zł komplet na silnik

Pierścienie 400 zł komplet

wał 450 zł

korbowody 200 zł

 

To przykładowe ceny ale przy okazji silnik dostaje niezły remoncik dołu więc staje się mniej awaryjny.

Do tego zabiegu nie trzeba wyciągać silnika.

Tak więc nie koniecznie b20 musi być gorszy.

Rozkodowanie numerów VIN na PW


sprzedam drążki kierownicze boczne (prawy, lewy) do e34 touring tanio

511185044 - nie odbieram prywatnych


Dbajcie o siebie i o innych

Opublikowano
zbieram się na przekładkę na m50b25 bez vanosa z myślą że jak zbraknie mocy to stroker na 2,8 będzie , ale to przyszłość , narazie niemogę dojść po numerach vin co mam za model silnika żeby samoregulatory wymienić (ten temat jest na forum ) , ale dzięki za pokrzepienie Andywidzew
Opublikowano
Breki - piona za konkretne opisanie tematu :wink:

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Opublikowano

Jeśli ktoś nie wie jak można wyjąć wał nie wyciągając silnika to podsyłam zdjęcia kolegi z innego forum.

http://forty.org.pl/bmw/www/update11.08e360002.jpg

http://forty.org.pl/bmw/www/update11.08e360007.jpg

http://forty.org.pl/bmw/www/update11.08e360009.jpg

 

Mam nadzieję że komuś pomogłem.

Co do strokera to polecał bym nie przekładać całości z m52 tylko korby zapodać z m50.

Są dużo wytrzymalsze

Rozkodowanie numerów VIN na PW


sprzedam drążki kierownicze boczne (prawy, lewy) do e34 touring tanio

511185044 - nie odbieram prywatnych


Dbajcie o siebie i o innych

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.