Skocz do zawartości

530d - elektrozaworek od turbo


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Yo.

Codziennie rano mam twardy pedal hamulca przed odpaleniem silnika, nawet po pracy po 8-10h rownież twardniał. Wniosek wydaje się prosty - ucieka gdzies podciśnienie.

Dobralem sie do elektrozawroka od turbo bo i tak wg live data INPY wartość doładowania była niezgodna z wartością nadaną i rzeczywiście - przepuszcza zasysajac ustami powietrze z króćca - z jednego i drugiego, a niepodłączony zaworek powinien być teoretycznie zatkany. Wychodziłoby na to, ze po uruchomieniu silnika, cięgno gruszki już się cofa i chrzani geometrie turbo, skoro przepuszcza zaworek. Podobnie może być z zaworem EGR, bo i da się odczuć, że silnik delikatnie żabkuje czasami ruszając z wolnych obrotów. Czy tak ma być z tą nieszczelnością i lekkim cofnięciem się cięgna już od samego startu silnika ?

 

Jak on powinien działać prawidłowo? Probuje go sprawdzić amatorsko i mi się coś nie udaje (bo być może jest uszkodzony, albo o czymś nie wiem..)

Zaworek ma 3 króćce:

- jeden zasłonięty słynnym filterkiem, dla obiegu cisnienia atmosferycznego - czyli dla upuszczenia wytworzonego podcisnienia w gruszce turbo. Ale ja tu dmucham, zasysam i nic... zarowno przy podlaczonym zaworku pod 12V jak i bez.

- drugi oznaczony VAC - ma iść do pompy podcisnienia - ale tutaj zasysajac ustami czuje taki sam opor niezaleznie czy zapodam 12V czy nie.

- trzeci oznaczony OUT - polaczenie z gruszką - zasysam i przepuszcza jakby był nieszczelny, ale zapodając 12V przepuszcza swobodnie.

 

Wychodziłoby na to, że wężyki są podłączone odwrotnie? I dlaczego nie ma żadnego przepływu od króćca z filterkiem ?

 

Dołączam zdjęcie:

http://thumbnails17.imagebam.com/14602/2ec9eb146019166.jpg

Edytowane przez ar_w
Opublikowano
ar_w2 kolego ja musze posprawdzać w swojej jak to wygląda z tym dmuchaniem i ssaniem krućców,ale jedno jest pewne w mojej że po odpaleniu ten siłowniczek się cofa.Turbine miałem naprawianą tydzień temu i wszystko jest wyregulowane idealnie,więc siłowniczek od łopatek tak się zachowuje po odpaleniu.Jak sprawdze te twoje sugestie z podciśnieniem ,podepne do tematu.POzdr :wink:
Opublikowano

ar_w, masz oryginalne wężyki przy tym zaworku ? (w sensie niezmieniane)

Nie wiem co prawda, który gdzie idzie ale jeżeli miałoby to jakoś pomóc to u mnie jeden wężyk jest cały czarny i jest przyczepiony najwyżej, drugi mam czarno-niebieski jest przyczepiony w miejsce "out".

 

Swoją drogą - dlaczego zawór od turbo ma wpływ na pedał hamulca i co rozumiesz przez "twardy" ? Zupełnie na sztywno ?

Opublikowano

Tak, docelowo są jak u Ciebie. Na zdjeciu węzyk jest wpiety tymczasowo, dla prób.

 

Z hamulcem... Jak wyłączysz silnik i nacisniesz kilka razy pedal, to robi sie twardy, prawda? Na skutek utraty już nie tłoczonego podciśnienia do serwa.

Tak samo jest tu - gasze silnik, pedał jest nietknięty, wsiadam po kilku h do auta i zawsze jakos odpalam na hamulcu, żeby się nie staczał (ręczny słaby ;>) i zastaję twardy pedał. Po odpaleniu silnika robi się natychmiast miekki.

Więc z racji, ze podcisnienie do turbo jest na wspolnej magistrali z serwem, utrata podcisnienia przez nieszczelnosć gdziekolwiek w tej magistrali - skutkuje twardym pedałem. Albo mi serwo pada.

Opublikowano
Heh w sumie dobrze wiedzieć jak te układy są zależne od siebie :] Ale z tego co rozumiem, to masz manualną skrzynię, więc u mnie sprawa z samym pedałem hamulca troszeczkę inaczej wygląda ;)
Opublikowano

ar_w: u mnie pod odpaleniu silnika siłownik od gruchy turbo także wykonuje ruch - z tego co pamiętam - to także się chowa. Tak więc jest to normalne zachowanie.

Pzdr.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

witam

Proszę o pomoc czy elektrozawór podciśnienia o nr 2247906 i 7796634 to to samo? Wyglądem różnią się odrobinę.

 

http://allegro.pl/bmw-1-3-5-6-7-x3-x5-x6-zawor-podcisnienia-2247906-i1905150326.html

http://allegro.pl/bmw-1-3-5-6-7-x3-x5-x6-zawor-podcisnienia-7796634-i1905150327.html

 

Kupiłem inny zawór niż w moim aucie (prawdopodobnie był uszkodzony) wszystko sprawdzone wężyki ,przepływka, egr, elektrozaworki czyszczone a auto bardzo kiepsko reagowało na gaz. Teraz po wymianie na zaworek o innych nr reaguje od razu ale po 1-2 sekundach ciąg wyraźnie maleje i po kolejnych 2s ciągnie do końca jak należy, ale i tak to o wiele lepsze jak z zaworkiem fabrycznym ten chyba wcale nie działał bo zanim auto w ogóle zaczęło jechać na 4 czy 5 biegu po wciśnięciu gazu do oporu przy 2tys obrotów to mijało jakieś 3-4 sekundy. Teraz reaguje od razu z tym że po chwili wyraź traci ciąg i potem już leci, teraz pytanie czy to wina zaworka o innych numerach???

Opublikowano
Yo.

Codziennie rano mam twardy pedal hamulca przed odpaleniem silnika, nawet po pracy po 8-10h rownież twardniał. Wniosek wydaje się prosty - ucieka gdzies podciśnienie.

Dobralem sie do elektrozawroka od turbo bo i tak wg live data INPY wartość doładowania była niezgodna z wartością nadaną i rzeczywiście - przepuszcza zasysajac ustami powietrze z króćca - z jednego i drugiego, a niepodłączony zaworek powinien być teoretycznie zatkany. Wychodziłoby na to, ze po uruchomieniu silnika, cięgno gruszki już się cofa i chrzani geometrie turbo, skoro przepuszcza zaworek. Podobnie może być z zaworem EGR, bo i da się odczuć, że silnik delikatnie żabkuje czasami ruszając z wolnych obrotów. Czy tak ma być z tą nieszczelnością i lekkim cofnięciem się cięgna już od samego startu silnika ?

 

Mam dokładnie to samo. Kupiłem nawet nowy elektrozawór, jednak tak jak u kolegi post wyżej jest on troszkę inny niż oryginał, ale samochód chodzi nieco lepiej.

Dalej natomiast twardnieje pedał hamulca i szarpie przy ruszaniu bez gazu. Na jutro umówiłem się u znajomego mechanika, pierwotnie mieliśmy zająć się gruszką i cięgnem ( problem szarpanego przyspieszania) ale teraz skupię swoją także na dokładnym (kolejnym) sprawdzeniu podciśnienia - być może pompa już nie domaga.

Kombinuję już dosyć długo z niedoborem mocy, wczoraj założyłem na próbę stary elektrozaworek, auto jest bardziej ospałe, a podczas normalnej jazdy ekonomizer wychyla się dużo bardziej..

 

witam

Proszę o pomoc czy elektrozawór podciśnienia o nr 2247906 i 7796634 to to samo? Wyglądem różnią się odrobinę.

 

http://allegro.pl/bmw-1-3-5-6-7-x3-x5-x ... 50326.html

http://allegro.pl/bmw-1-3-5-6-7-x3-x5-x ... 50327.html

 

Kupiłem inny zawór niż w moim aucie (prawdopodobnie był uszkodzony) wszystko sprawdzone wężyki ,przepływka, egr, elektrozaworki czyszczone a auto bardzo kiepsko reagowało na gaz. Teraz po wymianie na zaworek o innych nr reaguje od razu ale po 1-2 sekundach ciąg wyraźnie maleje i po kolejnych 2s ciągnie do końca jak należy, ale i tak to o wiele lepsze jak z zaworkiem fabrycznym ten chyba wcale nie działał bo zanim auto w ogóle zaczęło jechać na 4 czy 5 biegu po wciśnięciu gazu do oporu przy 2tys obrotów to mijało jakieś 3-4 sekundy. Teraz reaguje od razu z tym że po chwili wyraź traci ciąg i potem już leci, teraz pytanie czy to wina zaworka o innych numerach???

 

Niektórzy mówią że to samo ale numery ma inne, u mnie po założeniu też auto lepiej chodzi, ale przerywa podczas przyspieszania. Być może jednak tamten był zapchany i nie ciągnął prawie wcale, a gdy nowy działa prawidłowo blokuje go przycinająca się gruszka..

Opublikowano

ja nie mam problemu z hamulcem i nie wiem co może go powodaować szukalbym problemu w wakupompie

w moim aucie na poprzednim zaworku nic nie szarpało i jak juz zaczęła ciągnąć to było ok do końca z tym że po wciśnięciu gazu można bylo odpalić faje i dopiero szła...

na niższych biegach 123 nie czuc tak tego efektu

Opublikowano

Ja co prawda też przed odpaleniem silnika mam zawsze twardy pedał (automat). Ale mnie się wydaje, prawie - na 99% - jestem pewien, że zawór działa tak:

http://thumbnails41.imagebam.com/16076/6049fe160751077.jpg

Nabazgrane na szybko ale wydaje się być logiczne.

Bardziej łopatologicznie odcinane jest napięcie, które dostarczane jest do cewki elektromagnesu w zaworze.

 

P.S.

Sorry, że oryginał taki duży, ale mało czasu było na rysowanie i zabawę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.