Skocz do zawartości

320d lewarek skrzyni biegów - hałasuje, drży.


uzytkownik

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawa być może błaha lecz bardzo denerwująca :(

Mianowicie w czasie jazdy lewarek skrzyni biegów wydaje drażniący mnie dźwięk prawdopodobnie przez jego mocne drżenie. Nie wiem jak opisać ten odgłos coś jakby tępe stukanie plastiku.

Sytuacja ta ma miejsce na różnych biegach i przy rożnych prędkościach i jedynym sposobem by ją wyeliminować jest przytrzymanie na lewarku dłoni na jakiś czas wówczas cisza :) na postoju tego mankamentu nie ma... choć czuć drżenie gdy położy się na niego dłoń...

Co może powodować ten hałas? sama gałka i mieszek z zewnątrz wyglądają ok - nie ma śladów nadmiernego zużycia jakiś pęknięć czy ich luzu.

dodam, że mam bear locka dołożonego...

 

pomóżcie bo irytuje mnie ta sytuacja :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://realoem.com/bmw/diagrams/q/t/237.png

 

wymienić nr 7

 

jceel a jak się do tego zabrać? samodzielnie jestem w stanie to wymienić? jak się do tego elementu dostać od kabiny demontując mieszek czy od podwozia?

jeśli mógłbyś opisać po kolei co trzeba zrobić by wymienić część nr 7 będę Ci bardzo wdzięczny :)

 

PS dzięki za szybką diagnozę :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jceel a jak się do tego zabrać? samodzielnie jestem w stanie to wymienić? jak się do tego elementu dostać od kabiny demontując mieszek czy od podwozia?

jeśli mógłbyś opisać po kolei co trzeba zrobić by wymienić część nr 7 będę Ci bardzo wdzięczny :)

 

PS dzięki za szybką diagnozę :cool2:

 

wymiana tego jest trochę ciężka... trzeba na pewno rozebrać od góry i od dołu... ja to zleciłem mechanikowi, ale z tego co się orientuję to trzeba coś poluzować od dołu i dopiero uda się go wyjąć od góry.

 

PS jeśli to nie pomoże to w drugiej kolejności:

1) wymienić poduszki skrzyni biegów (bardzo prosta wymiana i koszt groszowy)

2) wymienić koło pasowe (to już gruby wydatek)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dzialo sie tak PRZED monazem blokady?? bo nic w czasie jazdy nie ma tam prawa stukac! Wciagnij ta gruba szara gabke i sie przejedz i poobserwuj skad te dzwieki dochodza... tak to trudno pwiedziec co mogloby byc przyczyna bo mechanizm wlaczania biegow sam w sobie nigdy nie mial problemow o jakich Ty napisales i osobiscie uwazam ze przyczyna bedzie w nieprawidlowym montazu blokady.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dzialo sie tak PRZED monazem blokady?? bo nic w czasie jazdy nie ma tam prawa stukac! Wciagnij ta gruba szara gabke i sie przejedz i poobserwuj skad te dzwieki dochodza... tak to trudno pwiedziec co mogloby byc przyczyna bo mechanizm wlaczania biegow sam w sobie nigdy nie mial problemow o jakich Ty napisales i osobiscie uwazam ze przyczyna bedzie w nieprawidlowym montazu blokady.

yoshi przed montażem blokady nie było takiego problemu i po przez jakiś czas chyba też ale pewien nie jestem z tym, że blokadę mam już ponad 2 lata. Jaki element masz na myśli pisząc "gruba szara gąbka" możesz wskazać jaki to numer części ?

Trochę mnie zasmuciłeś pisząc, że może to być wina błędnego montażu blokady... Czy Twoim zdaniem jest sens wymieniać poduszki pod skrzynią oraz ten element o numerze 7 na schemacie części czy raczej one nie będą miały na tą "przypadłość" wpływu ?

No i w jaki sposób stwierdzić, że blokada jest źle założona ? Sam mechanizm wybierania działa dobrze biegi wchodzą bez problemu a lewarek ma właściwe położenie problemem jest tylko ten denerwujący dźwięk...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi o ta gabke tlumiaca dzwieki ktora znajdujes sie pod mieszkiem dzwigni zmiany biegow... wyciagnac i pojezdzic bez tego i poobserwowac, moze bedzie nawet widoczne co tam stuka. Jesli od gory nic nie zauwazysz to pewnie od dolu wybierak tlucze sie o wal napedowy i bedzie to widoczne wyrazna rysa na wale - a przyczyna tego moga byc poduszki. Lozyska montazowego [7] nie ma co wymieniac bo to nigdy nie ulega uszkodzeniu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Koledzy mam pytanie.

Autko zazwyczaj na zimnym silniku ma połozenie bardziej na prawo.

Jak wrzucamy z 2 na 3 ci bieg to bardziej idzie na 5 ty bieg :lol:

Tr :lol: eba nakierowac ręką na 3 ci bieg :|

Rozbierałem mieszek ale z góry nic niema.

Czy od spodu da rade tam dojśc i to ustawic cyz przesmarować ?

Czy trzeba liczyc się z tym,ze zacierają się tulejki lub jak doczytałem ( spręzyna) w skrzyni,która trzeba zrzucać ?

Był juz podobny temat ale odkopuje ten aby nie zakładac nowego. Moje auto to e46 2.0D 136 KM :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam pytanie.

Autko zazwyczaj na zimnym silniku ma połozenie bardziej na prawo.

Jak wrzucamy z 2 na 3 ci bieg to bardziej idzie na 5 ty bieg :lol:

Tr :lol: eba nakierowac ręką na 3 ci bieg :|

Rozbierałem mieszek ale z góry nic niema.

Czy od spodu da rade tam dojśc i to ustawic cyz przesmarować ?

Czy trzeba liczyc się z tym,ze zacierają się tulejki lub jak doczytałem ( spręzyna) w skrzyni,która trzeba zrzucać ?

Był juz podobny temat ale odkopuje ten aby nie zakładac nowego. Moje auto to e46 2.0D 136 KM :cool2:

 

 

dokładnie tak jak już wiesz, zacierają sie te tulejki które wymienia się przy zrzuconej skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam pytanie.

Autko zazwyczaj na zimnym silniku ma połozenie bardziej na prawo.

Jak wrzucamy z 2 na 3 ci bieg to bardziej idzie na 5 ty bieg :lol:

Tr :lol: eba nakierowac ręką na 3 ci bieg :|

Rozbierałem mieszek ale z góry nic niema.

Czy od spodu da rade tam dojśc i to ustawic cyz przesmarować ?

Czy trzeba liczyc się z tym,ze zacierają się tulejki lub jak doczytałem ( spręzyna) w skrzyni,która trzeba zrzucać ?

Był juz podobny temat ale odkopuje ten aby nie zakładac nowego. Moje auto to e46 2.0D 136 KM :cool2:

 

 

dokładnie tak jak już wiesz, zacierają sie te tulejki które wymienia się przy zrzuconej skrzyni.

 

Ja mialem to samo...najgorzej bylo zima - 5 bieg dopiero mi odbijal jak sie rozgrzalo auto...po wymianietulejek - zestaw naprawczy kupiony w ASO - groszowe sprawy - wszystko ok...najgorsze jest to, ze zeby to zrobic musisz wywalic skrzynie, a tu sie robia juz koszty, chyba, ze zrobisz to sam...

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam pytanie.

Autko zazwyczaj na zimnym silniku ma połozenie bardziej na prawo.

Jak wrzucamy z 2 na 3 ci bieg to bardziej idzie na 5 ty bieg :lol:

Tr :lol: eba nakierowac ręką na 3 ci bieg :|

Rozbierałem mieszek ale z góry nic niema.

Czy od spodu da rade tam dojśc i to ustawic cyz przesmarować ?

Czy trzeba liczyc się z tym,ze zacierają się tulejki lub jak doczytałem ( spręzyna) w skrzyni,która trzeba zrzucać ?

Był juz podobny temat ale odkopuje ten aby nie zakładac nowego. Moje auto to e46 2.0D 136 KM :cool2:

 

 

dokładnie tak jak już wiesz, zacierają sie te tulejki które wymienia się przy zrzuconej skrzyni.

 

Ja mialem to samo...najgorzej bylo zima - 5 bieg dopiero mi odbijal jak sie rozgrzalo auto...po wymianietulejek - zestaw naprawczy kupiony w ASO - groszowe sprawy - wszystko ok...najgorsze jest to, ze zeby to zrobic musisz wywalic skrzynie, a tu sie robia juz koszty, chyba, ze zrobisz to sam...

 

albo przy wymianie...np. dwumasu, :norty: czego oczywiście nie życzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Temat rozwiązany i to niekoniecznie wina leży po stronie tulejek.

Wczoraj u szefa na warsztacie odkręciłem osłone pod skrzynią, klucz do łapy i spuściłem oliwe ze skrzyni,bo nie wiadomo kto i kiedy tam zaglądał. Wlałem mobil 75w-90. Efekt ?

Drązek pracuje zupełnie inaczje niż pracował i lewarek ( sprawdzany dzis na zimno) nie zostaje w pozycji na prawo.

Tak więc proponuje zacząc od wymiany oliwy w skrzyni .

Wchodzi do niej jakiej 1,5l max 1,6 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.