Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

 

Pozwolę sobie odświeżyć temacik, bo mam te samo pytanie co kolega, jak podłączyć wzmacniacz?.

Mam fabryczne radio bmw business kaseciak + zmieniarka w bagażniku.

 

Znalazłem na allegro coś takiego

 

1) http://allegro.pl/zlacze-do-radia-bmw-2000-iso-kostka-i1906185800.html

 

http://img03.allegroimg.pl/photos/oryginal/19/06/18/58/1906185800

 

2) http://allegro.pl/brak-wyjscia-na-wzmacniacz-modul-iso-rca-m006-i1906141445.html

 

http://foto.glosniki.co/audi_iso/duze/line_out_01_resize.jpg

 

3) http://allegro.pl/zlacze-radiowe-bmw-3-5-7-8-do-2001-roku-i1938246200.html

 

http://img89.imageshack.us/img89/631/1bmw.jpg

 

I czy jak podłącze złącze z (linku 1) do radia a drugą końcówkę do konwertera (białe wtyki) (link 2), natomiast z konwertera (czarne wyjście) do złącza (link 3) no i wiadomo złącze (link 3) do kabli już które wychodzą w samochodzie. Wzmacniacz oczywiście na cinche do konwertera (link 2).

 

Czy takie podłączenie będzie dobre? Czy wszystkie głośniki w raz ze wzmacniaczem i tubą będą grały?

 

Z góry dzięki za pomoc.

Opublikowano
Łeee tam kombinujecie...:) JA mam subufer podlaczony pod tylnie glosniki bezposrednio a w kabinie mam pstyczek do uruchamiania subufera.Prosto łatwo i przyjemnie :D Gra i buczy juz tak ponad rok :)))))
Opublikowano
No ale jak bym skorzystał z tego sposobu który podałem wyżej to powinno wszystko działać? Bo napisze szczerze że na elektronice czy na audio się specjalnie nie znam dlatego liczę na pomoc.
Opublikowano

Po co ci tyle metrów kabla przy radiu.

Wystarczy że kupisz taki konwerter bez wtyczki ISO i wepniesz te 4 kable w oryginalną wtyczkę od radia od drugiej strony.

A jeżeli wzmacniacz ma być z tyłu to konwerter podpinasz pod tylne głośniki.

Opublikowano

Właśnie sam zadałem sobie pytanie po co tyle kabli hehe

 

Zakupiłem na allegro:

http://allegro.pl/jezeli-nie-masz-w-radiu-wyjscia-na-wzmacniacz-rca-i1933496717.html

http://img194.imageshack.us/img194/4421/kon3.jpg

 

Znalazłem też rozkład pinów w kostce od radia:

http://img521.imageshack.us/img521/6779/pinout.jpg

 

I zamierzam podłączyć:

 

- zielony przewód do lewego głośnika "+" PIN 3

- brązowy przewód do lewego głośnika "-" PIN 12

- szary przewód do prawego głośnika "+" PIN 6

- czarny przewód do prawego głośnika "-" PIN 14

 

 

 

Natomiast kabel REMOTE prosto od wzmacniacz podpiąć pod PIN 16 czy PIN 9 czy może PIN 5 ???

Opublikowano
OK, poczytałem troszkę i doszedłem do wniosku że chyba lepiej będzie jak kabel REMOTE podłącze do + w akumulatorze a włącznik zamontuje gdzieś w aucie, w tedy wzmacniacz będę mógł włączać i wyłączać kiedy chce, a nie że będzie mi grał zawsze jak radio jest włączone :)
Opublikowano

Domyślam się że to będzie wzmacniacz z filtrem dolnoprzepustowym i będzie robił tylko za niskie tony a reszta głośników podpięta pod radio.

Ale i tak bez sensu taki włącznik bo przecież bass możesz zmniejszać i zwiększać z poziomu radia.

 

Łatwiej też poprowadzić kabel od radia do wzmacniacza lub od tylnego lewego słupka (tam jest doprowadzony kabel pin 16 od radia do wzmacniacza antenowego)

Jak akumulator jest w bagażniku i chcesz ten przycisk to lepiej wziąć prąd z zapalniczki do przycisku i z przycisku do wzmacniacza do remote.

Niż z akumulatora do środka do przycisku i z przycisku z powrotem do wzmacniacza. Bo raczej w bagażniku przycisku nie zrobisz by za każdym razem otwierać bagażnik by wyłączyć wzmacniacz.

 

Jak ktoś siedzi z tyłu i chce gadać z kimś z przodu to tylne głośniki zagłuszają go najbardziej i wyłączenie wzmacniacza nie pomoże za bardzo, więc wzmacniacz podpinasz pod sygnał dla tylnych głośników i na radiu przesuwasz balans bardziej na przód i cichną tylne głośniki razem z wzmacniaczem a pasażerowie tylnych siedzeń będą mogli normalnie z tobą rozmawiać.

 

Nie wiem jak 5 i 9 pin ale na pinie 16 na pewno znika prąd razem z wyłączeniem radia.

Opublikowano

OK, dziki za pomoc. Teraz to już zgłupiałem hehe bo w sumie masz racje że w opcjach radia mam też możliwość balansowania głośnością głośników, a nie trzeba się bawić w jakieś wyłączniki.

 

A co do konwertera, to mam podpiąć go tak jak wyżej to opisałem?

 

Bo HL to chyba tylni lewy głośnik, a HR to tylni prawy? I w tedy przy wyciszeniu tylko tylnich głośników skrzynia basowa tez się wyciszy?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.