Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ale skąd pomysł, że AFL to tylko same kabelki bez elektroniki na samej płytce? Chcesz do swojego lusterka "dołożyć" AFL przekładając go z innego? To zacznij od porównania elektroniki płytki bo zapewne są inne. Skoro "z tej wtyczki wszystkie przewody idą do kamery", a AFL uruchamiasz tylko podpinając dodatkowe DWA piny to za obróbkę sygnału odpowiedzialna jest elektronika w lusterku która pewnie będzie inna od tej bez AFL-a. Pewnie kumaty elektronik rozstrzygnie kategorycznie sprawę ale przypuszczam, że to się tak nie da jak myślisz. W sumie koncepcja słuszna ale...raczej błędna. Ale mogę nie mieć racji.

 

 

Być może nie do końca rozumiem ale jeżeli lusterko które masz ma mniej opcji niż to które kupiłeś albo odwrotnie /pomijając AFL-a/ to ogarnięcie całości tematu może zależeć nawet od tego co masz w aucie na wyposażeniu i części opcji nie odpalisz.

Edytowane przez BaX
Opublikowano

Po prostu dorwałem lusterko fotochrom + asystent +pilot + alarm, mam fotochrom i alarm. Interesuje mnie czy można wymienić te lusterka, a jeżeli tak to jak przewody podpiąć

PS

chyba FLA

 

Na pewno płytka jest inna, poniżej jest płytka którą obecnie posiadam:

http://http://i62.tinypic.com/28h2b82.jpg

 

Ta jest z "nowego"

http://http://i57.tinypic.com/33toxat.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@ kerbi,

popatrz jeszcze raz na wtyczkę lusterka, chyba pomyliłeś kolejność pinów.

Powinna być jak poniżej.

http://rozneroznosci.pxd.pl/gallery/pic233/v2014071609080486906641.jpg

 

Wg mnie wybrałeś dosyć osobliwą drogę sprawdzenia czy nowe lusterko będzie działać w twoim aucie. Rozbebeszanie wnętrzności to dla mnie ostateczność, a nie czynność wykonywana na starcie. Chyba, że pierwszym krokiem jaki zrobiłeś to podłączenie nowego lusterka i sprawdzenie na szybko czy fotochrom, dioda alarmu i pilot do garażu działają (o FLA nie piszę, ponieważ wymaga kodowania), a ja nie doczytałem lub Ty nie napisałeś o tym.

Poniżej masz schematy lusterek i ich podłączeń.

TWOJE OBECNE LUSTERKO

http://rozneroznosci.pxd.pl/gallery/pic684/v2014071609080468376782.jpg + http://rozneroznosci.pxd.pl/gallery/pic722/v2014071609080427002017.jpg

 

TWOJE NOWE LUSTERKO

http://rozneroznosci.pxd.pl/gallery/pic471/v2014071609080441651591.jpg + http://rozneroznosci.pxd.pl/gallery/pic722/v2014071609080427002017.jpg

 

Jak dla mnie, patrząc na powyższe schematy, różnica jest tylko w dodatkowej kostce od FLA.

Ja u siebie w aucie zamontowałem lusterko z fotochromem od e46, później fotochrom z e90, a obecnie mam fotochrom i FLA z e60.

Wszystkie lusterka działają. Wiem, że Ty masz dodatkowo pilot i alarm, ale alarm w lusterku to tylko zasilanie diody, a patrząc w WDS na lusterko z pilotem do garażu, jego podłączenie nie różni się niczym od np. lusterka z fotochromoem i bez pilota. Schemat poniżej.

http://rozneroznosci.pxd.pl/gallery/pic305/v2014071609080486973597.jpg

 

Sprawdź jeszcze raz kolejność pinów u siebie w kostce/kostkach lusterek i napisz które piny nie są zarobione.

Podłącz nowe lusterko, jeżeli jeszcze nie podłączyłeś i napisz co działa, a co nie.

 

@BaX

napisz rocznik swojego auta. Popatrzymy skąd można pociągnąć u Ciebie CANy.

pzdr

yaz

Opublikowano

Dzięki za zainteresowanie. Mam 320i z 2006 roku. Co do wtyczki to oczywiście masz rację pokręciłem oznaczenie pinów. Kolory kabli i ich ilość bez zmian.

http://http://i59.tinypic.com/2cqfcpd.jpg

http://http://i60.tinypic.com/29ekwtc.jpg

Wiem, że rozebranie lusterka to ostateczność, ale w zasadzie nic skomplikowanego. Właśnie obawiałem się podłączyć i sprawdzić ze względu na rożną ilość przewodów w obu lusterkach.

Ktoś mi pisał, że Can-y mogę pociągnąć z FRM

http://http://i57.tinypic.com/24bl15f.jpg

Te przewody CAN są zawsze "plątane". Bo zauważyłem, że w tym lusterku z asystentem jest czerwony z brązowym "plątane", w obecnym lusterku tego nie ma.

http://http://i58.tinypic.com/x0s2ll.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@BaX,

masz szyber albo alarm?

@kerbi,

napisz numer tego lusterka z FLA.

Z twojej info i ze zdjęcia wtyczki 10pin w lusterku z FLA widać, że pin2 jest zarobiony, a pin1 nie.

Każdy schemat podłączenia lusterka w e90 pokazuje, że pin1 jest podłączony, nie ma żadnego podłączenia pod pin2.

Na innym kompie mam pdf z podłączania lusterka, na którym podpisane są chyba wszystkie piny. Jak wrócę do domu to sprawdzę czy będę miał tę informację.

pzdr

yaz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

yaz: nie mam szyberdachu i nie mam czujki przy tylnej lampce w podsufitce. :( Tyle ustaliłem drogą organoleptyczną. ;) W/g tego co patrzyłem w WDS to diagramy pokazują ewentualne przyłącza punktów CAN x15011 i x15012 w okolicy prawego przedniego słupka i gdzieś za tylny oparciem /jakiś czujnik 'dachowania' / ale nie wiem ja dobrze czytam te diagramy i czy czujnik występuje u mnie. Ogólnie to chyba prościej dostać się do kabla z CAN gdzieś w bagażniku i polecieć kablem po tylnym słupku do dachu i za podsufitką do przodu do lusterka niż grzebać się w desce z przodu i przepychać kable. Szukam rozwiązania najmniej inwazyjnego w obecny stan auta, ewentualnie czy jest jakiś diagram który by pokazał gdzie dokładnie leci ta linia CAN przez auto żeby się ewentualnie wpiąć?

 

Pozdro.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z tego co widzę na schematach to proponowałbym dwa miejsca do wpięcia.

1. Moduł świateł. Wiem, że może być problematycznie ze względu na plątaninę przewodów, ale jest to najbliższa lusterku lokalizacja.

http://rozneroznosci.pxd.pl/gallery/pic136/v2014071616524336714981.jpg

Piny 14 i 32 wtyczki X12 to odpowiednio CAN_H (przewód czarny) i CAN_L (przewód żółty).

http://rozneroznosci.pxd.pl/gallery/pic285/v2014071616524368930203.jpg

Wtyczka X12 wygląda tak.

http://rozneroznosci.pxd.pl/gallery/pic962/v2014071616593569504539.jpg

 

Drugie rozwiązanie, wymagające być może mniej przeciskania się między przewodami, to moduł PDC, zlokalizowany w bagażniku.

http://rozneroznosci.pxd.pl/gallery/pic235/v2014071616524323791731.jpg

Piny 2 i 8 wtyczki X300 to CAN_H (przewód czarny) i CAN_L (przewód żółty).

http://rozneroznosci.pxd.pl/gallery/pic754/v2014071616524373199319.jpg

Wtyczka X300 wygląda tak.

http://rozneroznosci.pxd.pl/gallery/pic718/v2014071617061263353179.jpg

 

@kerbi,

twoje lusterko z FLA rozpoczęto produkować w MARCU 2010. Z opisu wynika, że pasuje do e90/91 po FL.

Wg mnie nie powinien jednak to być problem i powinno ono działać w twoim aucie. Zastanawia mnie tylko ten podłączony pin2. Jak napisałem wcześniej, w domu mam instrukcję z opisem pinów. Być może jest na niej informacja do czego służy pin2.

pzdr

yaz

Opublikowano
Będę wdzięczny jak poświęcisz chwilę i dojdziesz do czego może służyć :modlitwa: , oczywiście jakoś się dogadamy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niestety,

opis w tym pdf nie odpowiada na moje wątpliwości. TUTAJ pełna wersja pdf'a.

http://rozneroznosci.pxd.pl/gallery/pic634/t2014071619414278721774.jpg

WG mnie jednak pin2 odpowiada za pilota radiowego (315MHz - chyba do składania i rozkładania dachu), który wykorzystywany jest w cabrio. Z tego co widzę po zdjęciach, które wkleiłeś, przewód fioletowy z pinu2 idzie do wtyczki na dolnej ściance lusterka. Tam, jeżeli dobrze rozumiem, jest płytka odpowiadająca za sygnał na diodę LED alarmu i być może radia do pilota cabrio.

Pin1, z tego co poczytałem w necie jest odpowiedzialny za sygnał ze wstecznego. Do poczytania np. TUTAJ.

Dlatego na twoim miejscu spróbowałbym podłączyć to lusterko i sprawdzić czy wszystkie jego funkcje działają. Najwyżej nie będzie funkcji rozjaśniania lusterka po wrzuceniu wstecznego.

pzdr

yaz

Opublikowano

Dzięki YAZ, poszedłem do garażu i podłączyłem. Alarm działa - kontrolka miga, pilot zasilanie ma - jak włączam przyciski to dioda się zapala. Czy można "ręcznie" stwierdzić czy działa fotochrom, czy jechać i sprawdzić? CO do pilota to muszę poczytać, ale nie wiem czy ruszy z tą bramą co mam w garażu podziemnym. Napęd bramy i pilot jest firmy NICE, na pilocie jest chyba (słabo widać) 433,92 MHz, a na lusterku 868 MHz. Co do asystenta, to co wpiąć się w:

http://http://i57.tinypic.com/24bl15f.jpg

zielono-pomarańczowy i zielony - tak jak się już wcześniej dowiedziałem.

Następnie co? kodowanie i ewentualna wymiana FRM?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Fotochrom możesz sprawdzić np. w ciemnym garażu.

Włóż kluczyk w stacyjkę, wciśnij START lub zwyczajnie uruchom silnik.

Następnie włącz np. lampkę nad lusterkiemi, lusterko powinno się ściemnić.

Jeżeli chodzi o FLA to wepnij się w te przewody, które zasugerował Co kolega lopico. Są najbliżej lusterka i najmniej jest kombinowania. Później kodowanie.

pzdr

yaz

Opublikowano (edytowane)
Niestety, wyczytałem że pilot bez odpowiednich linii w centralce sterowania bramą nie będzie działał, ale to mniej istotne. Fotochrom też nie działa, upewniłem się porównując z oryginalnym lusterkiem, te faktyczne ściemniało się od lampki podsufitkowej, a te z asystentem nie. Edytowane przez kerbi
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzięki yaz :cool2: zrobię rozpoznanie w bagażniku w sobotę.
Opublikowano

Mógłby mi któryś z forumowiczów wrzucić fotkę (kolory, ilośc i miejsca wpięcia kabli - piny)do kostki x14292 tej co wychodzi z lusterka ale w lusterku z asystentem, fotochromem i alarmem (bez pilota).

Czy posiadacie może schemat (rozpiskę) złącza X14288 chodzi mi do czego (jakiej funkcji) służy poszczególny pin.

Yaz, jak myślisz można sprawdzić na krótko czy EC w lustrze działa, np. podpiąć + i masę, zastanawiam się czy powinno zadziałać?

 

Co do wtyczki X14288 już sam znalazłem. Co do podpięcia na krótko, moje oryginalne lusterko działa po podpięciu masy na pin 10 i zasilania na pin nr 3. Niestety nowe lusterko nie działa.

Zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa, może lusterko z LCI po prostu nie podejdzie pod mój samochód.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
yaz: a mogę wykorzystać linie CAN /x15006 x15005 ? /te które dochodzą do pokrętła idrive, jestem w trakcie podmiany kontrolera idrive CCC na CIC to za jednym razem pociągnę przewody jak rozbiorę konsolę. Tylko czy mogą być?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
...Yaz, jak myślisz można sprawdzić na krótko czy EC w lustrze działa, np. podpiąć + i masę, zastanawiam się czy powinno zadziałać? Co do wtyczki X14288 już sam znalazłem. Co do podpięcia na krótko, moje oryginalne lusterko działa po podpięciu masy na pin 10 i zasilania na pin nr 3. Niestety nowe lusterko nie działa.

Jak już sam sprawdziłeś, można podpiąć lusterko na krótko, żeby sprawdzić czy fotochrom działa.

Zasada działania fotochromu jest dosyć prosta. Wystarczy podać zasilanie i w żelu znajdującym się między warstwami lusterka zachodzi reakcja chemiczna powodując jego przyciemnienie. Wg mnie możesz mieć uszkodzone lusterko, jakieś połączenie, coś nie styka, etc.

...Zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa, może lusterko z LCI po prostu nie podejdzie pod mój samochód.

Wg mnie powinno pasować bez przeszkód. Jak już napisałem, u siebie w aucie miałem lusterko z e46, a obecnie mam z e60 i fotochrom w obydwu działa/ł.

 

yaz: a mogę wykorzystać linie CAN /x15006 x15005 ? /te które dochodzą do pokrętła idrive, jestem w trakcie podmiany kontrolera idrive CCC na CIC to za jednym razem pociągnę przewody jak rozbiorę konsolę. Tylko czy mogą być?

Tak jak napisał lopico, możesz podłączać. Lokalizacje, które podałem Ci wcześniej korzystają również z tej samej linii. iDrive'a nie podawałem bo jest na środku, na podłodze i trzeba trochę gimnastyki żeby pociągnąć przewody do lusterka.

pzdr

yaz

Opublikowano
Lusterko zmienione, teraz mam z asystentem i kostka jest tak jak w oryginalnym na 9 pin. Wpiąłem się w instalację i teraz zakodować trzeba. Nawet została mi dodatkowa obudowa lusterka z asystentem, jak ktoś chętny to za piwo oddam :D .
Opublikowano

OK w poniedziałek jestem umówiony, zobaczymy czy ten co mam podejdzie (FRMFA) jak nie, to mam namierzony FRMII XE - trochę drogi :)

 

Byłem dzisiaj u jednego gościa, podłączył komputer, coś tam powpisywał i twierdził, że system "przyjął i widzi FLA". Lecz dzisiaj jeździłem i albo ja nie potrafię tego włączyć albo to nie działa. I tu mam dwa pytania:

- czy w I-DRIVE coś powinno się pojawić, no nie wiem jakaś dodatkowa opcja lub wpis,

- gdzieś na forum wyczytałem, że trzeba manetkę od długich pociągnąć do siebie na 1 sek i wtedy to się aktywuje, czy jakaś kontrolka powinna się palić po tej czynności?

Dzięki.

Opublikowano
Panowie, nie doczytałem tego nigdzie (a może od tego całą walkę należało zacząć), czy do działania asystenta są potrzebne xenony czy nie muszą być.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.