Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
W białej wtyczce na ostatnim zdjeciu. masz zielony i pomarańczowo - chyba zielony, pierwsze dwa piny. kabel będą wyżej skręcone wokół siebie. ( to znak ze na 100% to przewody CAN )

 

zielony can L

pomaranczowy, z zielonym paskiem can H

 

Dzięki, jest tak jak piszesz:

http://http://i60.tinypic.com/2q3rz9w.jpg

 

Mam jeszcze jedno pytanie, czy musi być moduł FRM2

Jeżeli bym musiał wymienić ten moduł to czego szukać, obojętnie jaki FRM2 czy o jakiś konkretnych numerach. I druga sprawa czy ten moduł po prostu można wyjąć i wsadzić drugi, czy trzeba coś kodować?

Edytowane przez kerbi
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja stanąłem w miejscu podłączyłem zakodowałem i nie działa, zgaduje ze przez frm'a. Mam frm1 i nie wiem czy nie trzeba miec frm2 lub jakiejś specjalnej wersji fmr1 do tego żeby asystent ruszył.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja chwilowo jestem w czarnej......dziurze :cry2: Nie mam CAN-a przy lusterku, nie mam też przy lampkach bo nie ma szyberdachu, ani czujki. Gdzie mogę tego szukać najbliżej CAN-a?
Opublikowano

Masz przy lampkach.

Szukać się nie chce.

Podpowiem abyś użył miernika i znalazł sobie te can-y (mają ok 5v).

Kolor przewodów zielony i pomarańczowy (przeważnie).

A jeśli nie ma to podprowadź sobie chociażby z nawigacji a bliżej to ze skrzynki z bezpiecznikami.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzięki lopico ale nie bardzo jest wybór :(

 

lampka przód

 

http://baxwrzuta.neostrada.pl/FLA/lampka.przod.jpg

 

tel.sos

 

http://baxwrzuta.neostrada.pl/FLA/tel.sos.jpg

 

lampka tył

 

http://baxwrzuta.neostrada.pl/FLA/lampka.tyl.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
E60, lampka przy lusterku ma tylko to co widać na fotce i nic więcej.
Opublikowano (edytowane)

W takim bądź razie to nie to forum. Sugerowałem się tym, że masz e9x gdzie przy lampce masz moduł fzd.

Proponuje abyś pociągnął sobie skręcone 2 przewody od jakiejś centralki CAN.

Pamiętaj abyś sprawdził w schematach prędkości szyny can bo są różne.

Na 100% pasuje z radia i z idrive.

To 20 min więcej roboty ale opanujesz.

Ja aby sobie nie uprzykrzać to pociągnął bym od nawigacji, podłącz się tam, przeciągnij kabelki pod deską, oraz pod osłoną prawego słupka i wychodzisz podsufitką.

Problem rozwiązany.

Tylko czy masz czujnik zmierzchu z czujnikiem deszczu?

Edytowane przez lopico
Opublikowano

Pisałem Tobie o doborze przez realoem.

Czy napisałeś może jakie masz wyposażenie (chodzi o światła)?

Czy masz ksenony, ksenony z ahl, zwykłe lampki.

Z tego co pokazujesz to chyba nie masz w ogóle ksenonów.

 

tu masz FRM 1 które na 100 pasują

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VC31&mospid=48480&btnr=61_2094&hg=61&fg=25

 

tu masz FRM 2 które również będą pasować, zaś moduł jest bardziej rozwojowy o niebo lepszy

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VG91&mospid=50492&btnr=61_2241&hg=61&fg=25

oraz

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VG91&mospid=50492&btnr=61_2574&hg=61&fg=25

Opublikowano

Mam zwykłe światła H7, przeciwmgielne + jakiś tam pakiet oświetlenia min. klamki

Co do realOEM to owszem szukałem i dlatego zamieściłem ten z allegro. Jest z e90 2007 i ma oznaczenia takie jak mój (NSW) a znalazłem coś takiego z zagranicznego forum

 

"Kilka osób z forum pytało mnie o FRM2 / 3 kompatybilności do swoich samochodów. Mam zamiar stworzyć listę FRMs i ich kompatybilności.

FRM2

Halogeny bez światła przeciwmgłowego

FRM2 E90 E91 LOW

Halogeny ze światłami przeciwmgielnymi

FRM 2 E90 E91 NSW / PODSTAWA

FRM 2 E87 E9x XE

FRM 2 E89 E9x LED XE

Xenon bez AHL

FRM 2 E87 E9x XE

FRM 2 E89 E9x LED XE

Xenon z AHL

FRM 2 E87 E9x AHL

FRM 2 E89 E9x LED AHL

 

FRM3

Halogeny

FRM 3 MAX BROSE

Xenon bez AHL

FRM 3 E87 E92 E93 XE

FRM 3 E89 E9x LED XE

FRM 3 MAX BROSE

Xenon z AHL

FRM 3 E87 E92 E93 AHL

FRM 3 E89 E9x LED AHL

FRM 3 MAX BROSE"

 

U mnie na module jest rozszerzenie NSW, czyli domyślam się, że jest to podstawa. Na znalezionym też jest NSW tyle tylko, że FRM II. I tu ponawiam pytanie czy na 100% trzeba wymieniać ten sterownik aby tylko dołożyć asystenta?

Opublikowano
Pisałem Tobie o doborze przez realoem.

Czy napisałeś może jakie masz wyposażenie (chodzi o światła)?

Czy masz ksenony, ksenony z ahl, zwykłe lampki.

Z tego co pokazujesz to chyba nie masz w ogóle ksenonów.

 

tu masz FRM 1 które na 100 pasują

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VC31&mospid=48480&btnr=61_2094&hg=61&fg=25

 

tu masz FRM 2 które również będą pasować, zaś moduł jest bardziej rozwojowy o niebo lepszy

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VG91&mospid=50492&btnr=61_2241&hg=61&fg=25

oraz

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VG91&mospid=50492&btnr=61_2574&hg=61&fg=25

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VC31&mospid=48480&btnr=61_2094&hg=61&fg=25 pasuje na 100% - tylko po co mam zmieniać jak mój jest identyczny i dobry?

Opublikowano

Chyba jedną cyferką się różni - ostatnią.

Po drugie jeśli masz właściwy to musisz jeszcze dodać asystenta do wyposażenia i przekodować KOMBI FRM CAS no i CIC lub CCC i powinno hulać.

Po 3 FRM maxbrose pasuje do wszystkich e9x w całej linii produkcyjnej i z każdym wyposażeniem.

Opublikowano
Dzięki za informację, ale nurtuje mnie wciąż jedno pytanie czy fizycznie da się zakodować sterownik FRMFA (czyli jak dobrze rozumiem FRM I), czy np. musi już występować FRMII
Opublikowano

Asystent wychodził już w 2004 w e60 w 2005 był on montowany w e90 do 2007 roku nie miałeś frm2 więc odpowiedz sobie sam na to pytanie.

To, że w nie każdym frm1 działa asystent tego jestem pewien, ponieważ sam miałem taki przypadek a auto miałem lepiej wyposażone niż Twoje.

Opublikowano
Trochę nie bardzo czaję o co Ci chodzi w twoim poście, gdybym wiedział i miał sam sobie odpowiadać to nie ciągnąłbym tego wątku. To że FRM II był od 2007 to wiem, ale się pytam czy FRM I pociągnie. Ale może Ty wiesz to napisz mi, a nie każesz odpowiadać mi na swoje pytania, tym bardziej że nie znam na nie odpowiedzi. Co znaczy lepiej wyposażony? masz na myśli xenony?
Opublikowano
Asystent wychodził już w 2004 w e60 w 2005 był on montowany w e90 do 2007 roku nie miałeś frm2 więc odpowiedz sobie sam na to pytanie.

To, że w nie każdym frm1 działa asystent tego jestem pewien, ponieważ sam miałem taki przypadek a auto miałem lepiej wyposażone niż Twoje.

W E65 już w 2002 był, i co z tego.

Opublikowano

Jeśli e9x miało asystenta w 2005 to frm1 miały jego obsługę.

A to czy Twoja ma czy nie to loteria i żaden program z częściami nie powie Ci czy będzie działać bo te numery z części na pierwszy montaż nie są skatalogowane.

NCS teoretycznie jest w stanie uruchomić asystenta w każdym module, lecz czy będzie on działał to kwestia co ten moduł ma w środku.

Kiedyś kolega Przemek - PRMAX pokazywał różnice w frm-ach wewnątrz - jeśli chcesz poszukaj i od razu będziesz wiedział o co chodzi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja aby sobie nie uprzykrzać to pociągnął bym od nawigacji, podłącz się tam, przeciągnij kabelki pod deską, oraz pod osłoną prawego słupka i wychodzisz podsufitką.

Problem rozwiązany.

Tylko czy masz czujnik zmierzchu z czujnikiem deszczu?

 

"Przeciągnij kabelki pod deską brzmi kiepsko, nie lubię ingerować w fabrykę. :( "

 

Czujniki mam ale jak pisałem wcześniej bez CAN.

Opublikowano
Dzisiaj odwiedziłem serwis Dobrzańskiego w Krakowie, zamówiłem wtyczkę, wtyki z przewodami, oraz obudowę lusterka. I tu faktycznie mila niespodzianka, produkowana chyba od 2007 roku o numerze 51169219140 kosztuje 82 pln, natomiast tak jak kolega wcześniej pisał wypuszczana do 2007 o numerze 51167161083 kosztuje 24 pln. Lusterko będę miał jutro i z samego montażu postaram się pstryknąć parę fotek. Zastanawiam się czy ten pilot co jest w lusterku bez problemu się podłączy czy nie, ale to wyjdzie w praniu (no i czy go tez trzeba kodować).
Opublikowano

Dobra Panowie teraz zagadka, jak to pospinać? Na poniższym schemacie pokazałem kolory kabli w kostce lusterka obecnego i tego z kamerą a także sposób wpięcia ich w lusterko obecne

http://http://i62.tinypic.com/14mxbt2.jpg

Poniżej zdjęcia lusterka z kamerą:

http://http://i57.tinypic.com/33toxat.jpg

oraz poszczególne wtyczki na lustrze

http://http://i58.tinypic.com/2h3u3k5.jpg

Z tej kostki przewody; fioletowy, pomarańczowy, czerwono-czarny i niebieski idą do wtyczki głównej. Zielono-czarny łączy się z wtyczką na lustrze, zdjęcie poniżej:

http://http://i60.tinypic.com/qs62bs.jpg

Ztej wtyczki przewody: biały, czarny, skręcone ze sobą brązowy z czerwonym idą do wtyczki głównej natomiast zielony i żółty do wtyczki 3 pinowej (asystenta)

http://http://i57.tinypic.com/2nt8e9f.jpg

Z tej kostki doszedłem, że wszystkie przewody idą do kamery

 

Czy da się to w ogóle pospinać?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
:duh: Wróć do pierwszej strony tego wątku. Asystent świateł to osobne gniazdo 3pin z czego używasz tylko dwóch pól i podłączasz 2 przewody. Nie ma nic wspólnego z kostką lusterka którą pokazałeś. Bierzesz sygnał CAN który idzie do np. czujnika deszczu na szybie i wrzucasz na piny asystenta. Tylko tyle, o ile masz linie CAN na czujce. Edytowane przez BaX
Opublikowano
Zauważyłeś w swej mądrości to, że te lustro ma jeszcze parę innych rzeczy niż asystent. To że asystent świateł jest na osobnej wtyczce to wiem :!: ale ja chciałbym całe lusterko wymienić i tu mam problem. W tym co mam lusterku jest 9 przewodów a w tym co dorwałem 8.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.