Skocz do zawartości

Asystent swiateł drogowych


syjam23

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

No i w końcu udało się lusterko z FLA zamontowane i podłaczone , cała operacja zajęła ok godzinki razem z robieniem zdjęć , kawką i kilkoma fajkami :D

 

Opis dotyczy BMW e61 z 2005 r. - jako że to dział serii 3 wypada to zaznaczyć .

Fabryczne lusterko fotochrom bez alarmu i bez pilota do bramy , a montuje lusterko z fotochromem i FLA bez alarmu i pilota

Sprawa jest naprawdę prosta i myslę że każdy powinien sobie z tym poradzić . Potrzebne są podstawowe narzędzia - malutki śrubokręt, ucinaczki, małe szczypce , młotek 2kg :mrgreen: żart

 

1. demontujemy lusterko oryginalne odpinamy kostkę lusterka , kostki czujników na szybie .

żeby zdjąć lusterko trzeba jego stopę przekręcić o 45 stopni w lewo lub prawo . ( nie ciągnąć ani nie przeginać !!!)

20130405_222342.jpg

20130405_222941.jpg

 

2. do zaznaczonego na zdjęciu złacza czujnika deszczu musimy podpiąć dwa przewody które później podłaczymy do nowego lusterka . Są to sygnaly CAN H i L , są to jedyne dwa przewody które musimy dodać do całego układu , reszta połaczeń w ori kostce jest taka sama jak w nowym lusterku z FLA poprostu P&P.

20130405_223130.jpg

20130405_223340.jpg

20130405_223646.jpg

20130405_223808.jpg

20130405_224222.jpg

20130405_224447.jpg

20130405_225525.jpg

20130405_230422.jpg

 

Myślę że w miarę to czytelne ...

Jak podłaczymy te dwa kabelki do kostki czujnika deszczu to najgorsza robota za nami .

Schemat podłaczenia jest następujący :

 

Czarny CAN H pin 3 z kostki czujnika deszczu łaczymy z pinem 1 małej kostki w nowym lusterku FLA

Zółty CAN L pin 4 z kostki czujnika deszczu łaczymy z pinem 2 małej kostki w nowym lusterku z FLA

 

20130405_230710.jpg

 

Widok złaczy nowego lusterka z FLA

20130405_230950.jpg

 

jak sprawdzimy że podłaczenie jest poprawne to montujemy lusterko z FLA do szyby , podłaczamy dwie kostki do lusterka dużą i małą , zakładamy obudowy lusterka i gotowe .

20130405_231304.jpg

20130405_231431.jpg

20130405_231808.jpg

20130405_231847.jpg

 

Pozostaje jeszcze kodowanie nowego systemu w samochodzie ale tutaj przyznam się że muszę poprosić :phone: o pomoc kolegę bo mimo że mam NCSa to nigdy jeszcze nie kodowałem i boje się żebym czegoś nie .... nabroił .

 

Dokładny schemat podłaczenia dla e60/61 można zanaleźć w sieci , jeśłi ktoś nie znajdzie mogę przesłać ...

 

Pozdrawiam

 

tu masz wszystko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten tutorial nie jest 100% poprawny, nie zawsze jest CAN w czujniku deszczu. Trzeba zwrócić uwagę na kolory przewodów. Jeśli są inne to trzeba wziąć CAN albo z modułu lampki podsufitki albo z dołu (np. z FRMu).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten tutorial nie jest 100% poprawny, nie zawsze jest CAN w czujniku deszczu. Trzeba zwrócić uwagę na kolory przewodów. Jeśli są inne to trzeba wziąć CAN albo z modułu lampki podsufitki albo z dołu (np. z FRMu).

 

czyli jeśli dobrze rozumiem, muszę szukać do skutku kabli o takich kolorach jak pokazano w tutorialu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten tutorial nie jest 100% poprawny, nie zawsze jest CAN w czujniku deszczu. Trzeba zwrócić uwagę na kolory przewodów. Jeśli są inne to trzeba wziąć CAN albo z modułu lampki podsufitki albo z dołu (np. z FRMu).

 

czyli jeśli dobrze rozumiem, muszę szukać do skutku kabli o takich kolorach jak pokazano w tutorialu ?

Przewody CAN w 99% przypadków są skręcone i mają kolory zielony i zielono - brązowy. Widać to na fotce. Ja brałem sygnał z modułu FZD i działa na 100%, a słyszałem o takich co próbowali z czujnika deszczu i nie chodziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy dalej walcze z błędem w NCS może miał ktoś podobny problem taki błąd przy próbie kodowania

 

6f1ba6dd85e9af06.jpg

 

łącze się z autem ale przy próbie kodowania wywala błąd zmieniłe interface mam d-can zrobiłem przełącznik miedzy pinam 7 i 8 drugi kabelek od kamila i ten sam błąd tyczy się E91 2007r

natomiast E46 z 2005r już koduje i wszystko działa tam z kolei błąd w inpie

 

sciągłem najnowsze sp daten v59 zaktualizowałem i dalej lipa :mad2:

szlak mnie już trafia

 

Gdy miałem wcześniejszą wersję ncs to wszystko hulało , wgrałem nowszą wersję ncs bo potrzebowałem do E90 i nowszych i tu zaczęły się

problemy ,wszystko sprawdziłem po dwa razy i powinno być ok ,może to być wina złej konfiguracji interface ?

 

jakie powinny być prawidłowe ustawienia portu bo już sam nie wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Port musi być ten sam co w obd.ini jak i menadżerze urządzeń.

Odłączałeś lusterko dla testu? Możliwe że zakłóca linie co skutkuje brakiem połączenia.

 

Sprawdź napięcie na 8-ym Pinie we wtyczce OBD

Inpa możesz zczytać błędy?

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik deszczu, lusterko, szyber dach, to te same linie Can, łączą się w jedno na wysokości daszka pasażera. Po lifcie moduły czujnika deszczu/światła były inne.

 

Czy ma ktoś może zdjęcie ukazujace jak wygląda ten moduł i jak podłaczyc w aucie po lifcie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik deszczu, lusterko, szyber dach, to te same linie Can, łączą się w jedno na wysokości daszka pasażera. Po lifcie moduły czujnika deszczu/światła były inne.

 

A czy ma ktoś zdjęcie ukazujące moduł czujnika po lifcie ? pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

A więc tak koledzy chciałem trochę odgrzać kotleta

temat asystenta ogarnięty,wszystko działa rewelacja :mrgreen:

Reaguje bardzo dobrze na tylne światła,,zmienia odpowiednio szybko i płynnie zarówno jeśli chodzi o zmianę na krótkie jak i na długie

Lusterko założyłem poliftowe z okrągłą kamerką z 2011r

nic nie musiałem zmieniać w ustawieniach

 

Fajne doposazyc w to autko bo jest to naprawdę bardzo przydatne,wszystkim dziękuję za wszelkie info i podpowiedzi szczególnie koledze mlodzik :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co zrobił? Czy to tajemnica magia :mrgreen:

 

speed1211 żadna tajemnica,jak bym wiedział co dokładnie zrobił to bym napisał :wink:

 

Pogrzebał coś w sterownikach, i zdalnie ogarnął temat,niestety nie jestem za bardzo kumaty w tej materii :duh:

Proste kodowanie to jeszcze łapie ale jak coś więcej trzeba robić to wolę nie ryzykować żeby nie zepsuć :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Szkoda :) Czasami trafiam w różnych tematach na ten błąd co miałeś i ciekawy jestem co na nie wpływa.

 

Najważniejsze że działa :cool2:

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie,walczyłem z tym z dwa tygodnie i poległem

 

Wiem tylko tyle że wszystko miałem oki

Tzn zainstolowane dobrze ,sterowniki też oki ,sp daten

najnowsze i prawidłowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro podłączone masz poprawnie, wkodowane również, to w ncs widzisz FLA, w inpie również.

W inpa FLA reaguje na temperaturę światła ect.

Jeśli problem tkwi w tym że jak pchniesz pająkiem do przodu i od razu włączają się długie a powinno być auto, to twój problem to frm.

(oczywiście pokrętło jest w pozycji A)

Ja z nim miałem problem i nikt nie poradził z nim sobie.

Zmiana firmware, jak również kodowanie, sranie w banie nic.

Miałem FRMA z ksenonem, po zmianie na FRM2 problem zniknął i działa idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro podłączone masz poprawnie, wkodowane również, to w ncs widzisz FLA, w inpie również.

W inpa FLA reaguje na temperaturę światła ect.

Jeśli problem tkwi w tym że jak pchniesz pająkiem do przodu i od razu włączają się długie a powinno być auto, to twój problem to frm.

(oczywiście pokrętło jest w pozycji A)

Ja z nim miałem problem i nikt nie poradził z nim sobie.

Zmiana firmware, jak również kodowanie, sranie w banie nic.

Miałem FRMA z ksenonem, po zmianie na FRM2 problem zniknął i działa idealnie.

 

Kolego nie czytasz dokładnie wszystkich postów

 

Poczytaj sobie kilka postów wyżej, wszystko już ogarnięte i działa idealnie nie ma żadnych problemów,po za tym mam FRM3 max browse nowy, czyli wypasiony maxymalnie

Wszystko działa jak trzeba ikonka też się wyświetla po aktywowaniu asystenta,także jest ok :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pytanie do kolegów którym FLA gen2 działa idealnie, jaki macie FRM? 2 czy 3?

 

U mnie ciągle chodzi słabo niezależnie od ustawień kąta :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam zamontowalem asystenta wg i instrukcji do e60 2005r.

Fa dopisane do cas oraz lma

Pustym plikiem przekodowane:

Lma

Cas

Kombi

Kbm

Fla

Zakodowana opcja w cappl by bylo w idrive

Wszystko przebieglo bez bledow.w inpie brak bledow natomiast jak naciskam ptaszka w idrive by zaznaczyc asystenta to po 2s jest on wylaczany.

W czym tkwi problem?jakis moduł nie zakodowalem jeszcze?

Koduje expertmodem po wczytanie ecu jaki mnie interesuje daje odrazu end job"sg codieren"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam zamontowalem asystenta wg i instrukcji do e60 2005r.

Fa dopisane do cas oraz lma

Pustym plikiem przekodowane:

Lma

Cas

Kombi

Kbm

Fla

Zakodowana opcja w cappl by bylo w idrive

Wszystko przebieglo bez bledow.w inpie brak bledow natomiast jak naciskam ptaszka w idrive by zaznaczyc asystenta to po 2s jest on wylaczany.

W czym tkwi problem?jakis moduł nie zakodowalem jeszcze?

Koduje expertmodem po wczytanie ecu jaki mnie interesuje daje odrazu end job"sg codieren"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dokładnie taki problem w E91 FRMA z XE.

Proponuje Tobie:

Zrób sobie kopie ustawień sprzed dodawania FLA do wyposażenia Kombi, jak również LMA.

Porównaj je po zmianie wyposażenia.

Wnioski: Jeśli będzie różnica między plikiem sprzed a po to wszystko przebiegło pomyślnie a Twoje LMA nie obsługuje FLA, jeśli będzie to samo to szukaj przyczyny w ncs.

W moim przypadku zmieniłem FRM na 2 i problem sam się rozwiązał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego lma po przekodowaniu pustym plikiem zmienilo sie sporo wiec chyba wychodzi ze przekodowl go.moja fura to e60 2005rok styczen z xenonem sekretnym i hud a wiec lm1 z ahl osobnym.a zmieniło sie to:

 

Pwm_anst_rl_bl_bl z wert_01 na wert_03 i wert_06

Pwm_anst_rl_bl_1_bl z wer_01 na wert_04 i wert_06

Rl_bl_1_bremsl_fkt z nicht_active na active

Fl_und_nsw_nicht_gleichz z nicht_active na active

Bfd_1_nsl_ersch_bild z nicht_active na wert_01

Pwm_ansteuerung_nsl z wert_01 na wert_03

Pwm_ansteuerung_nsl z wert_01 na wert_03

Pwm_ansteuerung_nsl_bl z wert_01 na wert_03

Fl_assist_zust_22_32 z nicht_active na active

 

Zastanawia mnie ta funkcja bo w obu jest na

Fl_assist_funktions_anz nicht_active

 

Moduł Rls tez trzeba kodowac?

 

Ma ktos moze e60 przed liftem z lm1 któremu sie udalo zamontowac asystenta i mógłby wkleic tu swojego LMA?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.