Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Podajcie numery OEM tych lusterek 2generacji które powinny pasować i których szukać.

Pozdrawiam

Wejdź sobie na bmwfans.info, wybierz np. E90 LCI z końca produkcji, wszystko bedziesz miał jak na tacy.

 

Właśnie zamówiłem lusterko gen 2 z E90, podzielę się wrażeniami po instalacji.

Czy trzeba coś kodować NCSem nowe lusterko? Nowsza generacja modułu po zdekodowaniu ma oznaczenie FLA_R.C0A czy FLA_E65.C05?

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Podajcie numery OEM tych lusterek 2generacji które powinny pasować i których szukać.

Pozdrawiam

Wejdź sobie na bmwfans.info, wybierz np. E90 LCI z końca produkcji, wszystko bedziesz miał jak na tacy.

 

Właśnie zamówiłem lusterko gen 2 z E90, podzielę się wrażeniami po instalacji.

Czy trzeba coś kodować NCSem nowe lusterko? Nowsza generacja modułu po zdekodowaniu ma oznaczenie FLA_R.C0A czy FLA_E65.C05?

 

Pozdrawiam

Z tego co wiem nowsza ma _R.

 

Teoretycznie lusterko może działać bez kodowania ale wypadałoby wrzucić na nie pustego .man żeby dostosowało się do auta.

Opublikowano

Ja po instalacji nowszego tylko zmieniłem wartości kąta na odpowiedni i to wszystko. Wczoraj ponad 100 km bez dotykania manetki od długich :)

 

W takim razie ja mam już drugą generację. Auto z 01.03.2010. Działa i tak całkiem przyzwoicie ale i tak musiałem kilka parametrów w NCS pozmieniać.

 

Możesz dla potomnych podać jakie parametry zmieniałeś i jakie efekty to przyniosło.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale jesteś śmieszny, jak Google używać wiem ale jest dużo lusterek i na moje oko wszystkie wyglądają tak samo i wszystkie mają kwadratowa kamerę a wy o okrągłej piszecie wiedz jak nie masz nic do powiedzenia to też nic nie pisz.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

Kolego, jak wpiszesz BMW FLA w google to pierwsze 2 zdjecia to kamerka prostokątna i okrągła :)

 

Co więcej w jednym z moich poprzednich postów masz linka na ruską stronę gdzie jest bezpośrednie porównanie tych kamerek więc zadaj sobie minimum trudu i przeczytaj 10-20 poprzednich postów.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Śledzę temat ale zapomniałem że ten link był wklejonany. Myślałem że kamera jest okrągła a to tylko obudowa się zmieniła.

 

To trzeba się szykować na kolejne wydatki bo z tą kamerka nie da się jeździć

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano (edytowane)
Kolego, jak wpiszesz BMW FLA w google to pierwsze 2 zdjecia to kamerka prostokątna i okrągła :)

 

Co więcej w jednym z moich poprzednich postów masz linka na ruską stronę gdzie jest bezpośrednie porównanie tych kamerek więc zadaj sobie minimum trudu i przeczytaj 10-20 poprzednich postów.

Kolego daj spokój, co jak co ale kolega speed1211 na pewno wszystko przeczytał. Na zewnątrz kamerka wygląda tak:

http://wrzucaj.net/images/2017/01/09/IMG_2167.jpg

w środku jest okrągła ale zapomniałem cyknąć zdjęcia. Ale jak robiłem retrofit w E90 LCI to ta kamerka wyglądała tak:

http://wrzucaj.net/images/2017/01/09/WP_20150129_005.jpg

Widać na niej datę 02/2010 oraz numer 9225976 . I zmieniała światła całkiem nieźle.

 

Na stronie 17 tego tematu, ostatni post , zamieściłem info które parametry zmieniłem. Działa już lepiej i szybciej. Nie idealnie, bo czasem nie wykrywa tylnych świateł w słabo oświetlonych Żukach czy innych dobrodziejstwach motoryzacji, ale na razie nie mam czasu się z tym pobawić. Może ktoś będzie chciał jeszcze pozmieniać parametry.

 

TYP_LENKUNG
linkslenker
TYP_FRONTSCHEIBE
serienscheibe
RICHTUNG_BILD_OFFSET
auf
CITY_AMB_PK_TOTAL_THRES
us
ece
CITY_AVG_NO_OF_PKS_X16
ece
CITY_LONG-AVG_AMB_THRES
ece
CITY_LONG_AVG_TIMECONST
us
ece
CITY_MAX_SHORT_SVG_TCONST
us
ece
CITY_NUMBER_SL_X16_HW
ece
CITY_NUMBER_SL_X16_VILL
ece
CITY_SHORT_AVG_AMB_THRES
ece
CITY_SHORT_AVG_TIMECONST
us
ece
CITY_SL_BRIGHT_THRES_HW
us
ece
CITY_SL_BRIGHT_THRES_VILL
ece
CITY_SL_BRIGHT_TIMECONST
us
ece
CITY_SL_TIMECONST
ece
CITY_VD_HW_SPEED
us
ece
FLA_SENSITIVITAET
nicht_aktiv
HEADLAMP_TYPE
xenon
SPEED_OFF_HART
ece
us
SPEED_OFF_WEICH
ece
SPEED_ON
ece
us
T_ON_ONCOMING_FAST
wert_01
T_ON_ONCOMING_FAST_MAX
wert_01
T_ON_ONCOMING_SLOW
wert_01
T_ON_PRECEEDING
wert_01
T_ON_SLOW_OVERTAKE
wert_01
VERTIKAL_BILD_OFFSET_R
wert_05
WS_CORRECTION_CYAN_HALO
wert_01
wert_02
WS_CORRECTION_CYAN_HID
wert_01
wert_02
WS_CORRECTION_CYAN_TL
wert_01
wert_02
WS_CORRECTION_RED_HALO
wert_01
wert_02
WS_CORRECTION_RED_HID
wert_01
wert_02
WS_CORRECTION_RED_TL
wert_01
wert_02
WS_HALO_UCR_POINT
wert_01
wert_02
WS_HID_UCR_POINT
wert_01
wert_02
WS_TL_UCR_POINT
wert_01
wert_02
LAENDERVARIANTE_FLAB
ece
COMPASS_MIRROR
nicht_aktiv
CONVERTIBLE
nicht_aktiv

 

i NETTODAT

B 00300000,0010,0F,0F,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00
B 00300100,0010,34,01,03,00,19,28,1E,06,1E,1E,1E,0C,00,00,00,00
B 00300200,0010,00,2D,00,19,00,0D,00,14,1C,40,64,30,FA,93,93,20
B 00300300,0010,32,32,32,2D,0A,18,1F,01,1F,01,64,55,64,64,64,64
B 00300400,0010,64,6E,6E,64,5A,5A,25,3D,3E,00,00,00,00,00,00,00

 

Pozdro

Edytowane przez bartolini9
Opublikowano

Wczoraj przetestowałem moją starszą z e65 z nowymi konfiguracjami (załączenie od 30km/h, wyłączenie przy 28km/h). Więc tak, jak znajdzie się w polu widzenia światło latarni po lewej, a znak po prawej to czasami wyłączy drogowe. Przy dalszej drodze wykrywa bez przeszkód światła przednie aut i tylne. W mieście/ wiosce z latarniami zmienia bez problemu światła na mijania.

Jak wspomniałem kamerka z 2007 roku. Postaram się nagrać filmik jak ona chodzi, i porównamy z Waszymi nowymi wersjami?

Opublikowano
Kolego daj spokój, co jak co ale kolega speed1211 na pewno wszystko przeczytał.

Tylko mało uważnie. ;)

 

Widać na niej datę 02/2010 oraz numer 922597601 . I zmieniała światła całkiem nieźle.

Poprawny numer to ten bez "01" na końcu. Tu pełna lista:

 

http://bmwfans.info/parts-catalog/E90N/Europe/335xi-N55/oct2011/browse/vehicle_trim/interior_mirror/

 

W sekrecie Wam zdradzę że po numerze 9225976 wisi na pewnym portalu aukcyjnym lusterko za stówkę... ;)

Opublikowano

W E65 przedlift dolozylem lusterko z FLA

 

Nie wiecie co moze byc przyczyna nie mozliwosci odczytania FLA poprzez NCS (pokazuje blad coapi 2020) mam dwa lusterka i na obydwu jest taki sam blad.

Na jednym Inpa jedynie odczytuje UIF z numerem sterownika i data (bez vin).

 

Czyzby cos z linia CAN...

 

I dziwna rzecz bo w nocy asystent dziala.

Opublikowano
zaplon na 2 lub z uruchomionym silnikiem? sp daten poprawnie wgrane?

 

Zaplon tak, z uruchomionym nie sprawdzalem :D

Spdaten mam do E65 i E60 moze i do innych potrzeba ?

Chociaz lustro jest od E65

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zciagnij sobie inpa z mojego chomika. Jeszcze nigdy nie miałem z nim problemu.

 

Plik *.MAN masz też zrobiony, oba pliki puste i ustawienia do manipulacji w ncs też masz ustawione?

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

Wszystko mam ustawione

Na dwoch laptopach sprawdzalem i tak samo

 

 

Wszystkie moduly odczytuje, koduje tylko z FLA nie laczy sie

Na odpalonym silniku jeszcze nie sprawdzalem

Opublikowano

Pisalem w pierwszym pytaniu...

Na jednym Inpa jedynie odczytuje UIF z numerem sterownika i data (bez vin).

 

Przy zmianie kabelkow miejscami w UIF nie wykrywa

 

 

Apacer o jakie zasilanie chodzi... w tej kostce duzej ?

Opublikowano

Przez tool32 modul nie odpowiada

winkfp tak samo

 

Flash repair nie probowalem

 

 

Ale dwa lusterka bylyby uszkodzone ?

 

 

 

Flash repair masz na mysli nfs emergency ?

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Udało mi się trochę potestować lusterko FLA gen 2, mam założone lusterko fabrycznie montowane w E90 LCI, takie numery jak są podane pare postów wyżej.

 

Ogólnie rzecz biorąc zawiodłem się na lusterku drugiej generacji. O ile rzeczywiście lusterko nie dostaje bzika od znaków drogowych (co oczywiście na plus), to już rozpoznawanie świateł aut stanowi dla modułu większy problem niż wcześniej.

 

Dla pojazdów z naprzeciwka potrafi nie rozróżnić w większej odległości, ciągle mam wrażenie że wyłącza długie na ułamek sekundy przed momentem kiedy gość z naprzeciwka zacznie mrugać. Jakoś kierowcy cierpliwi są, ja już bym długie odpalał. ;)

 

Auta z przeciwka są jeszcze do zaakceptowania ale te przed nami to już mała tragedia, wszystko powyżej 50-100 metrów w przód jest zwyczajnie ignorowane. Jest dużo gorzej pod tym względem niż z lusterkiem 1 generacji.

 

Nie bawiłem się jeszcze kodowaniem ale na razie kasa wyrzucona w błoto.

 

Czyściłem szybkę, jest idealnie czysta, zdjąłem też obudowę bo ta od gen 1 nie pasuje idealnie, też nic się nie zmieniło.

 

:mad2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.