Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz kabel diagnostyczny i NCSexpert ?
"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Opublikowano
Chciałem zapytać czy ktoś rozwiązał problem nie wykrywania tylnych świateł samochodów jadących przed nami przez fla? Asystent dobrze działa jak jedzie ktoś z przeciwnej strony ale długie włączają się jadąc za kimś, dopiero jak jestem blisko auta poprzedzającego światła drogowe się wyłączają, dodatkowo światła przełączają się przez znaki drogowe. Może ktoś wie jak to skalibrować w e60?

 

Siema, mam tak samo. Nie rozpoznaje swiatel tylnych, przednie bez problemu.

Opublikowano
Jest kilka podpowiedzi jak to zrobic ale nikt nie podal rezultatow. Znalazlem to na tym forum: http://www.bmwcoding.com/showthread.php?2847-E65-HighBeamAssistant-(FLA)-optimization/page6

 

"played around a little with this today download the latest version of ncsdummy and read the fla module with ncsexpert, then browse to the nettodat.trc file in ncsdummy and select as your module FLA_E65.C05

 

there is also a setting for sensitivity I haven't had the chance to test it yet but you could try it is

EMPFINDLICHKEIT_FARBLOS

right click to create a new value, press the hex button and you can see that you can create an entry anywhere from 0-255 the current setting active on my car is 56 I think increasing this number will give it higher sensitivity, check the box of the new entry you created"

 

podawalem strone z insutrukcja wczesniej ale nie mialem okazji przetestowac...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz kabel diagnostyczny i NCSexpert ?

 

Kabel mam, INPE czasami odpalam ;) Wracając wieczorem sprawdzę reakcję na światłą tylne.

Opublikowano
Mam fabryczny, posiadam też e65 z tym systemem i tam działa rewelacyjnie.

Czyściłem kamerkę spirytusem, nic nie pomogło.

W E65 i w E60 np. FLA jest trochę inne. W E90 i E84 u mnie np. moduł jest oznaczony FLA_R.C0A natomiast w E65 jako FLA_E65.C05 .

Po sczytaniu NCSem obu modułów różne są zupełnie linijki kodów i wygląda na to,że ten w E65 jest sporo bardziej rozbudowany. Tutaj właśnie instrukcja optymalizacji do E60, E65:

http://www.bmwcoding.com/showthread.php?2847-E65-HighBeamAssistant-(FLA

;

 

Ja w swojej E84 próbowałem zmienić linijkę (jak kilka postów wyżej)

B 00300100,0010,34,01,03,00,19,28,1E,06,1E,1E,1E,0C,00,00,00,00

na taką

B 00300100,0010,34,01,03,00,01,05,02,03,0F,0F,0F,06,00,00,00,00

 

Czyli te wartości

T_ON_ONCOMING_FAST

wert_01

T_ON_ONCOMING_FAST_MAX

wert_01

T_ON_ONCOMING_SLOW

wert_01

T_ON_PRECEEDING

wert_01

T_ON_SLOW_OVERTAKE

wert_01

 

A także:

FLA_SENSITIVITAET na 'aktiv'

 

oraz zmieniłem prędkości przy których FLA zaczyna działać i się wyłącza:

 

SPEED_OFF_HART

ece

us

SPEED_OFF_WEICH

ece

SPEED_ON

ece

us

 

Już zauważyłem różnicę, że zmienia światła szybciej i wcześniej, ale jeszcze wymaga to dopracowania.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Jestem noga z programowania , nie znam sie na tym kompletnie, może są jakieś aktualizacje jak do skrzyni biegów np...

W 7er działa to tak dobrze, że włączam i jadę sobie 600km nie myśląc o światłach drogowych, dlatego chciałbym to przywrócić do działania w e60.

Opublikowano
ja swoj aktualizowalem, ale juz mial najnowsza wersje. mimo to wgralem soft jeszcze raz ale nic to nie dalo. Nie wykrywa switej tylnych, chyba, ze jestem bardzo blisko. Niedlugo bede sie za to zabieral jeszcze raz i sporbuje cos tam podregulowac w kodowaniu netodaten. Bardzo irytujacy problem :mad2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może o prostu są różnice w sprzęcie które nie da się nadrobić softem.
Opublikowano
Wydaje mi sie ze da sie to nadrobic, w kodowaniu jest ustawienie dotyczące kata kamery i jest tam az 7 ustawien, trzeba zmieniac i probowac. W nettodaten mozna dodawac nowe wartosci dot. czulosci czujnika. Musze nad tym troche posiedziec pozmieniac i jezdzic zeby testowac. Troche to potrwa...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Różnice w sprzęcie chyba też są. Z tego postu: http://www.bmwcoding.com/showthread.php?12021-Retrofit-FLA_R-(2gen)-FLA-on-E63 wynika że były dwie generacje kamerki FLA. U mnie w E91 LCi 2009 na pewno mam starszą kamerę (kwadratową) i nie jestem zadowolony z jej działania. Na krótkie przełącza się przez wszystkie znaki, ale nie przez tylne światła samochodów przede mną. Próbowałem pokombinować parametrami za pomocą NCS-a ale też nie przyniosło to zadowalających efektów. Zastanawia mnie czy osoby które piszą że dobrze działa im asystent, mają kamerki pierwszej czy drugiej generacji oraz czy przy zmianie na nowszą kamerkę muszę coś modyfikować w sofcie?
Opublikowano
Różnice w sprzęcie chyba też są. Z tego postu: http://www.bmwcoding.com/showthread.php?12021-Retrofit-FLA_R-(2gen)-FLA-on-E63 wynika że były dwie generacje kamerki FLA. U mnie w E91 LCi 2009 na pewno mam starszą kamerę (kwadratową) i nie jestem zadowolony z jej działania. Na krótkie przełącza się przez wszystkie znaki, ale nie przez tylne światła samochodów przede mną. Próbowałem pokombinować parametrami za pomocą NCS-a ale też nie przyniosło to zadowalających efektów. Zastanawia mnie czy osoby które piszą że dobrze działa im asystent, mają kamerki pierwszej czy drugiej generacji oraz czy przy zmianie na nowszą kamerkę muszę coś modyfikować w sofcie?

 

Bardzo ciekawy post z porownaniem lusterek FLA 1 i 2 gen pa ruski:

 

https://www.drive2.ru/l/5722950/

 

Ja mam gen 1 i czasem zapala dlugie mimo samochodu przede mną.

Opublikowano
Faktycznie jest trochę różnic pomiędzy tymi generacjami. Postaram się w najbliższym czasie podmienić u siebie na nowsze lustro. Niestey nie umiem rosyjskiego i czytałem artykuł tlumaczony przez wujka google przez co dalej nie rozwiał moich wątpliwości odnośnie procedury wymiany lusterka na nowsze. Na pewno do tej pory koduje NCSem moduł FLA_65. Czy po wymianie dalej będzie tak samo czy coś zmieni się automatycznie, czy też sam będę musiał coś zakodować żeby auto komunikowało się z nowym lusterkiem?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Druga generacja kamer - jest okrągła ???
"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Opublikowano
Tak wychodzi z postów przytoczonych powyżej. Ja mam w każdym razie kwadratową i działa raczej kiepsko.
Opublikowano

Jestem właśnie po wymianie kamerki 1 generacji na nowszą i muszę potwierdzić, że różnice są ogromne. Przede wszystkim znaki nie wyłączą już długich, co w przypadku starszej kamerki praktycznie ją dyskwalifikowało. Ogólnie działa szybciej i sprawniej. Nie miałem okazji sprawdzić jak reaguje na tylne światła poprzedzających pojazdów, ale to wyjdzie w praniu. Jeśli chodzi o samą przekładkę to nie było żadnych problemów. NCS od razu ładnie sczytał nowy moduł, są zupełnie inne opcje do optymalizacji niż w przypadku starszej kamerki, ja zmieniłem tylko kąt na właściwy dla mojego auta, resztę zostawiłem tak jak było. Będę testował dalej :)

Reasumując śmiało polecam zmianę na nowszą kamerę, jak dla mnie niebo a ziemia :)

Pozdrawiam

Opublikowano
Tak wychodzi z postów przytoczonych powyżej. Ja mam w każdym razie kwadratową i działa raczej kiepsko.

 

Ja mam kwadratową, według danych inpy z 2007 roku, i działa doskonale, na znakach nie gasną światła, wykrywa tylne światła pojazdów, wyłącza szybko.

Ostatnio zmieniłem tylko w kodowaniu prędkości załączeniu i wyłączeniu, kąt fabrycznie fla 65.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymieniłeś tylko kamerę czy całe lusterko ?
"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Opublikowano

To w takim razie nie wiem już od czego to zależy. Na otarcie łez mam w końcu poprawnie działającego asystenta :)

 

Wymieniłem całe lusterko, nowa kamera ma nową płytkę z nowszym procesorem, a przynajmniej tak wynika z tego artykułu po rosyjsku.

Opublikowano

U mnie w e60 2006r działa dokładnie tak samo kiepsko , znaki drogowe powodują dyskoteke a światła tylne aut poprzedzających asystent widzi dopiero z ok 50m.

W e65 2007r działa z kolei doskonale. Nie wiesz czy do e60 pasuje to nowsze lusterko?

Opublikowano
Mocowanie i wtyczki będą te same, moje stare lusterko po numerze było montowane w e60 lub e90. Problem tylko z ustawieniem odpowiedniego kąta, bo kamera 2-generacji jest fabrycznie ustawiona +2 stopnie. W NCSie nie ma nominalnych wartości dla E60, więc trzeba pewnie obliczyć prawidłowe ustawienie i zakodować nowa wartość. Warto chociaż na próbę zamontować sobie nowsze lusterko, jest szansa że nawet bez zabawy z tymi kątami będzie działało lepiej (w starym zmiana tego parametru w żaden sposób nie wpływała na działanie FLA), tym bardziej że można znaleźć na alle za 150-200 pln, a sama wymiana to max 15 min.
Opublikowano
Najlatwiej poznać po kształcie, nowsza kamerka jest okrągła, a stara kwadratowa. Jak patrzylem po numerach to wydaje mi się że druga generacja weszla od 03.2010 ale to tylko luźne spostrzeżenie, a nie potwierdzone info.
Opublikowano
Podajcie numery OEM tych lusterek 2generacji które powinny pasować i których szukać.

Pozdrawiam

Wejdź sobie na bmwfans.info, wybierz np. E90 LCI z końca produkcji, wszystko bedziesz miał jak na tacy.

 

Właśnie zamówiłem lusterko gen 2 z E90, podzielę się wrażeniami po instalacji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.