Skocz do zawartości

Asystent swiateł drogowych


syjam23

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie proszę o radę.

Czy da się zakodować FLA tak, by po jego wyłączeniu (w CCC) światła dlugie włączały się jako przysłona + H7 (pre LCI)?

Obecnie mam tak, że nawet jak wyłączę w CCC FLA to i tak długie włączają się tylko przez przysłonę. Żarówki w H7 włączają się tylko przy mruganiu.

Sprzedam nowy Downpipe decat 4,5' do B58 - firmy CTSP.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie proszę o radę.

Czy da się zakodować FLA tak, by po jego wyłączeniu (w CCC) światła dlugie włączały się jako przysłona + H7 (pre LCI)?

Obecnie mam tak, że nawet jak wyłączę w CCC FLA to i tak długie włączają się tylko przez przysłonę. Żarówki w H7 włączają się tylko przy mruganiu.

Da się to przeprogramowac :)

http://www.bimmerdiag.pl/ - WROCŁAW, LEGNICA, LUBIN dolnośląskie http://www.facebook.com/bimmerdiag/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie proszę o radę.

Czy da się zakodować FLA tak, by po jego wyłączeniu (w CCC) światła dlugie włączały się jako przysłona + H7 (pre LCI)?

Obecnie mam tak, że nawet jak wyłączę w CCC FLA to i tak długie włączają się tylko przez przysłonę. Żarówki w H7 włączają się tylko przy mruganiu.

Da się to przeprogramowac :)

 

Mógłbym prosić o wskazówki?

Chciałbym, by samo FLA przełączało tylko przysloną, ale po jego wyłaczeniu FLA w CCC wówczas przysłona + H7.

Sprzedam nowy Downpipe decat 4,5' do B58 - firmy CTSP.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Da się ale wtedy będzie FLA wariować.

PS. Tak jak teraz wyżej to opisałeś to się nie da.

Albo same xenony albo xenony + H7

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Znalazlem fajny temat dotyczacy konfiguracji modulu FLA: http://www.bmwcoding.com/showthread.php?2847-E65-HighBeamAssistant-(FLA)-optimization

 

Jesli ktos probowal tych ustawien i wie czy one dzialaja to moze sie podzieli? Moj czujnik za pozno wykrywa tylne swiatla i musze zwiekszyc jego czulosc. Z forum z linku dowiedzialem sie ze mozna to zrobic przez netodaten ale jeszcze tego nie probowalem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jestem w trakcie dokładania FLA do mojego auta.

 

Moje lusterko ma kompas i ściemnianie bez FLA.

 

Kupione, nowe lusterko ma ściemnianie i FLA.

 

Czy ktoś orientuje się jak wygląda elektronika od kompasu i czy da się ją pożenić z elektroniką FLA?

 

Fabrycznie nie było lusterek z kompasem i FLA...

Edytowane przez marvel.marv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Musisz rozebrać lusterko i zobaczyć jak wygląda płytka z kompasem. Poniżej lusterko z FLA

 

viewtopic.php?f=15&t=264819&hilit=+lusterko

 

 

1. Kalibracja kompasu

Kompas cyfrowy musi być kalibrowany ręcznie przy rozruchu samochodu z salonu i po odnowieniu wnętrza lustro.

 

ręcznie skalibrować kompas:

 

Włączyć zapłon

 

Nacisnąć pokrętło regulacyjne do momentu pojawienia się "C" do kalibracji.

 

rakiety.

 

2 do 3 razy jechać z maksymalnie 7 km / godzinę w kółko, dopóki nie zostanie wyświetlona kierunek kompas (kalibracja do pola magnetycznego pojazdu). Koło musi być co najmniej dwa razy kole zwrotnym.

 

Uwaga! Sprawdzić kalibrację!

Pole magnetyczne Ziemi jest odchylana z. B. od linii metra. Mocno odchylony pole geomagnetyczne prowadzi do błędnej kalibracji. Jeśli kompas cyfrowy wyświetla fałszywe, sprawdzić kalibrację.

 

Uwaga! Automatyczna kalibracja!

System może również automatycznej kalibracji. Tutaj nieco zmienione pola magnetycznego pojazdu jest automatycznie kompensowane. Jeśli nie ma wystarczająco dobra kalibracja może być wykonana w ciągu 5 minut, kompas przełącza się w tryb ręcznej kalibracji "C". Impreza odbywa się przy kalibracji mierzonej wartości czujnika pola magnetycznego jest znacząco różny (więcej niż pole magnetyczne Ziemi, około 180 mili Gaussa). Po kilku zakrętach wycieczki lub okręgu kompasu cyfrowego działa ponownie.

 

2. Ustaw strefę magnetyczną

Strefa dla pola magnetycznego kompasu należy ustawić ręcznie.

 

czytaj żądaną strefę magnetyczną mapie.

 

Włączyć zapłon.

 

Prasa pokrętło aż do numeru pojawia się na wyświetlaczu.

 

Wybierz żądaną strefę magnetyczną przez dalsze wciśnięcie pokrętła. Czyli 7

 

menu Ustawienia zostanie zamknięte automatycznie po krótkim czasie. Menu wywoływana jest w każdej chwili.

 

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/Kompas_zpskvfogkmg.png

 

Odpowiednia strefa pole magnetyczne musi być wybrany z grafiką dla danego kraju. Istnieje 15 stref magnetycznych na całym świecie.

 

 

1. Kompass kalibrieren
Der digitale Kompass muss manuell kalibriert werden, bei der Erstinbetriebnahme des Fahrzeugs beim Händler und nach der Erneuerung des Innenspiegels.

Kompass manuell kalibrieren:

Zündung einschalten

Den Einstellknopf so lange drücken, bis ”C” für Kalibrierung erscheint.

Fahrzeug starten.

2 bis 3-mal mit maximal 7 km/h im Kreis fahren, bis eine Himmelsrichtung angezeigt wird (Kalibrierung auf das Magnetfeld des Fahrzeugs). Der Kreis muss mindestens den doppelten Wendekreis betragen.

Hinweis! Kalibrierung überprüfen!
Das Erdmagnetfeld wird z. B. durch U-Bahn-Linien abgelenkt. Ein stark abgelenktes Erdmagnetfeld führt zu einer fehlerhaften Kalibrierung. Falls der digitale Kompass falsch anzeigt, die Kalibrierung überprüfen.

Hinweis! Automatische Kalibrierung!
Das System kann sich auch automatisch kalibrieren. Dabei wird ein geringfügig geändertes Magnetfeld des Fahrzeugs automatisch ausgeglichen. Wenn innerhalb von 5 Minuten keine ausreichend gute Kalibrierung durchgeführt werden kann, wechselt der Kompass in den Modus für die manuelle Kalibrierung ”C”. Der Fall tritt auf, wenn der Kalibrierwert vom Messwert des Magnetfeldsensors erheblich abweicht (mehr als das Erdmagnetfeld, ca. 180 Milligauss). Nach einigen Kreisfahrten bzw. Kurvenfahrten ist der digitale Kompass wieder funktionsfähig.

2. Magnetfeldzone einstellen
Die Magnetfeldzone für den Kompass muss manuell eingestellt werden.

Gewünschte Magnetfeldzone aus der Karte ablesen.

Zündung einschalten.

Den Einstellknopf so lange drücken, bis eine Zahl im Display erscheint.

Gewünschte Magnetfeldzone durch weiteres Drücken des Einstellknopfs auswählen.

Menü für die Einstellung wird automatisch nach kurzer Zeit verlassen. Das Menü ist jederzeit wieder aufrufbar.

Die entsprechende Magnetfeldzone muss aus der Grafik für das betreffende Land ausgewählt werden. Es gibt weltweit 15 Magnetfeldzonen. 




Magnetfeldzonen weltweit

Hinweis! Wechsel in eine andere Magnetfeldzone!
Der Wechsel in eine andere Magnetfeldzone beeinflusst die Anzeige nicht. 1 Magnetfeldzone bedeutet eine Abweichung von 4,5 Grad, z. B. Fahrt von Deutschland nach Portugal (Magnetfeldzone 8: Deutschland, Magnetfeldzone 9: Portugal). Der Kunde bemerkt eine Abweichung erst ab ca. 22,5 Grad (1 Segment für die Umschaltung).

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Hej,

mam X1 E84 z 2010 roku oryginalnie wyposażonym w moduł FLA. Po zczytaniu NCSem jest to moduł FLA_R.C0A , a poniżej wklejam kod TRC:

 

TYP_LENKUNG
linkslenker
TYP_FRONTSCHEIBE
serienscheibe
RICHTUNG_BILD_OFFSET
auf
CITY_AMB_PK_TOTAL_THRES
us
ece
CITY_AVG_NO_OF_PKS_X16
ece
CITY_LONG-AVG_AMB_THRES
ece
CITY_LONG_AVG_TIMECONST
us
ece
CITY_MAX_SHORT_SVG_TCONST
us
ece
CITY_NUMBER_SL_X16_HW
ece
CITY_NUMBER_SL_X16_VILL
ece
CITY_SHORT_AVG_AMB_THRES
ece
CITY_SHORT_AVG_TIMECONST
us
ece
CITY_SL_BRIGHT_THRES_HW
us
ece
CITY_SL_BRIGHT_THRES_VILL
ece
CITY_SL_BRIGHT_TIMECONST
us
ece
CITY_SL_TIMECONST
ece
CITY_VD_HW_SPEED
us
ece
FLA_SENSITIVITAET
nicht_aktiv
HEADLAMP_TYPE
xenon
SPEED_OFF_HART
ece
us
SPEED_OFF_WEICH
ece
SPEED_ON
ece
us
T_ON_ONCOMING_FAST
wert_01
T_ON_ONCOMING_FAST_MAX
wert_01
T_ON_ONCOMING_SLOW
wert_01
T_ON_PRECEEDING
wert_01
T_ON_SLOW_OVERTAKE
wert_01
VERTIKAL_BILD_OFFSET_R
wert_05
WS_CORRECTION_CYAN_HALO
wert_01
wert_02
WS_CORRECTION_CYAN_HID
wert_01
wert_02
WS_CORRECTION_CYAN_TL
wert_01
wert_02
WS_CORRECTION_RED_HALO
wert_01
wert_02
WS_CORRECTION_RED_HID
wert_01
wert_02
WS_CORRECTION_RED_TL
wert_01
wert_02
WS_HALO_UCR_POINT
wert_01
wert_02
WS_HID_UCR_POINT
wert_01
wert_02
WS_TL_UCR_POINT
wert_01
wert_02
LAENDERVARIANTE_FLAB
ece
COMPASS_MIRROR
nicht_aktiv
CONVERTIBLE
nicht_aktiv

 

Jednak nie do końca dobrze wydaje mi się ten moduł działa. Chciałbym trochę go "skalibrować". Chodzi o to, że wydaje mi się, że np. za późno wyłącza on światła długie, tym samym oślepiając kierowców, tak samo np. jadąc za autem ze słabymy tylnymi światłami auto włącza długie. Chciałbym zmienić czułość tego modułu. Nie za bardzo wiem, które parametry można by zmienić. Wydaje mi się, że najbardziej odpowiadałyby następujące:

 

FLA_SENSITIVITAET

nicht_aktiv

T_ON_ONCOMING_FAST

wert_01

T_ON_ONCOMING_FAST_MAX

wert_01

T_ON_ONCOMING_SLOW

wert_01

T_ON_PRECEEDING

wert_01

T_ON_SLOW_OVERTAKE

wert_01

 

ewentualnie coś z tymi:

CITY_AMB_PK_TOTAL_THRES

us

ece

CITY_AVG_NO_OF_PKS_X16

ece

CITY_LONG-AVG_AMB_THRES

ece

CITY_LONG_AVG_TIMECONST

us

ece

CITY_MAX_SHORT_SVG_TCONST

us

ece

CITY_NUMBER_SL_X16_HW

ece

CITY_NUMBER_SL_X16_VILL

ece

CITY_SHORT_AVG_AMB_THRES

ece

CITY_SHORT_AVG_TIMECONST

us

ece

CITY_SL_BRIGHT_THRES_HW

us

ece

CITY_SL_BRIGHT_THRES_VILL

ece

CITY_SL_BRIGHT_TIMECONST

us

ece

CITY_SL_TIMECONST

ece

CITY_VD_HW_SPEED

us

ece

 

Czy ktoś próbował to zmieniać/ustawiać? Jeśli tak to na jakie wartości?

 

Pozdrawiam,

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest kilka podpowiedzi jak to zrobic ale nikt nie podal rezultatow. Znalazlem to na tym forum: http://www.bmwcoding.com/showthread.php?2847-E65-HighBeamAssistant-(FLA)-optimization/page6

 

"played around a little with this today download the latest version of ncsdummy and read the fla module with ncsexpert, then browse to the nettodat.trc file in ncsdummy and select as your module FLA_E65.C05

 

there is also a setting for sensitivity I haven't had the chance to test it yet but you could try it is

EMPFINDLICHKEIT_FARBLOS

right click to create a new value, press the hex button and you can see that you can create an entry anywhere from 0-255 the current setting active on my car is 56 I think increasing this number will give it higher sensitivity, check the box of the new entry you created"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko akurat ta instrukcja dotyczy modułów FLA_E65.C0x , natomiast ja mam FLA_R.C0A , który ma zupełnie inne linijki kodów. I zupełnie brak informacji jak go ustawiać.

To jest mój plik nettodat:

 

B 00300000,0010,0F,0F,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00
B 00300100,0010,34,01,03,00,19,28,1E,06,1E,1E,1E,0C,00,00,00,00
B 00300200,0010,00,2D,00,19,00,0D,00,14,1C,40,64,30,FA,93,93,20
B 00300300,0010,32,32,32,2D,0A,18,1F,01,1F,01,64,55,64,64,64,64
B 00300400,0010,64,6E,6E,64,5A,5A,25,3D,3E,00,00,00,00,00,00,00

 

Zmieniłem go na razie tak:

B 00300100,0010,34,01,03,00,01,05,02,03,0F,0F,0F,06,00,00,00,00

 

Czyli te wartości

T_ON_ONCOMING_FAST

wert_01

T_ON_ONCOMING_FAST_MAX

wert_01

T_ON_ONCOMING_SLOW

wert_01

T_ON_PRECEEDING

wert_01

T_ON_SLOW_OVERTAKE

wert_01

 

A także:

FLA_SENSITIVITAET na 'aktiv'

 

oraz zmieniłem prędkości przy których FLA zaczyna działać i się wyłącza:

 

SPEED_OFF_HART

ece

us

SPEED_OFF_WEICH

ece

SPEED_ON

ece

us

 

Zobaczymy czy coś to zmieni:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dosyć ważne info dla zmieniających FRM1 (FRMFA) na FRM2:

 

W FRM2 moduły pod AHL i bez AHL nie są kompatybilne - montując moduł z AHL do lamp bez AHL nie będzie działało automatyczne poziomowanie świateł, i vice versa.

 

Będzie pojawiał się błąd:

9CB7 LWR-Treiberfehler

 

W FRM AHL sygnał poziomowania świateł idzie przez moduły AHL przy reflektorach których oczywiście nie ma.

 

Chyba że da się to kodowaniem poprawić ale nie sądzę...

 

Jakby ktoś był zainteresowany w pełni sprawnym modułem "FRM II E87 E9X AHL" to mam na zbyciu. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Max brose obsługuje i to i to i z resztą wszystko od początku do końca produkcji.

 

Dosyć ważne info dla zmieniających FRM1 (FRMFA) na FRM2:

 

W FRM2 moduły pod AHL i bez AHL nie są kompatybilne - montując moduł z AHL do lamp bez AHL nie będzie działało automatyczne poziomowanie świateł, i vice versa.

 

Będzie pojawiał się błąd:

9CB7 LWR-Treiberfehler

 

W FRM AHL sygnał poziomowania świateł idzie przez moduły AHL przy reflektorach których oczywiście nie ma.

 

Chyba że da się to kodowaniem poprawić ale nie sądzę...

 

Jakby ktoś był zainteresowany w pełni sprawnym modułem "FRM II E87 E9X AHL" to mam na zbyciu. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Max brose obsługuje i to i to i z resztą wszystko od początku do końca produkcji.

 

Max brose to FRM3 a ja piszę tylko o FRM2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś doposażyłem e84 w asystenta. Miałem zwykłe lusterko ( mam czujnik deszczu chyba z czujnikiem światła) , światła xenon , brak fotochromu :? . Po zdemontowaniu lusterka podłączyłem lusterko z "kamerą" . Z modułu RLS (wchodzą trzy przewody - pin 1 czerwony z brązowym paskiem, pin 2 brązowy i pin3 chyba czarny) , z tego to modułu zasiliłem lusterko (duża wtyczka) tj. z PIN 1 (RLS) -----> PIN 3 (wtyczka lusterka duża) wg. mnie zasilanie + , z PIN2 (RLS) ----> PIN 10 (wtyczka lusterka duża) - masa , następnie do małej wtyczki lusterka ( trzy pinowej) pociągnąłem CAN z radia tj. PIN 9 (RADIO - zielony przewód) do PIN 2 (mała wtyczka lusterka ), PIN 11 (RADIO- pomarańczowy przewód) do PIN 1 (mała wtyczka lusterka) . Mam nadzieję , że jutro kolega "odpali" mi asystenta?! Chyba , że coś źle podłączyłem?! Proszę o sugestie . Z góry dziękuję.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem zapytać czy ktoś rozwiązał problem nie wykrywania tylnych świateł samochodów jadących przed nami przez fla? Asystent dobrze działa jak jedzie ktoś z przeciwnej strony ale długie włączają się jadąc za kimś, dopiero jak jestem blisko auta poprzedzającego światła drogowe się wyłączają, dodatkowo światła przełączają się przez znaki drogowe. Może ktoś wie jak to skalibrować w e60? Edytowane przez szatann
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

BaX mógłbyś tu wrzucić plik TRC swojego asystenta ?

Porównamy ze swoimi.

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.