Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Interesuje mnie do jakich obrotow moge "bezpiecznie" wkrecac swoje E34 na gazie. Jak wiadomo powyzej pewnej granicy gaz uszkadza silnik, wiec gdzie znajduje sie takowa granica?

 

Pozdrawiam serdecznie

Opublikowano

Witam

Szczerze to pierwsze słyszę o czymś takim. A jaki masz gaz?

Może chodzi o to że jak dawka gazu jest za mała to wtedy może się coś dziać. ?

Opublikowano
Jak wiadomo gaz nie jest calkiem zdrowy dla silnika, silnik na gazie mowiac kolokwialnie bardziej sie zuzywa. A moje pytanie wzielo sie stad ze kiedys wyczytalem ze aby nie uszkadzac silnika okolo 5-6tys nalezy przelaczac na PB, ogolnie rzecz ujmujac w tym przedziale nalezy jezdzic na benzynie.
Opublikowano
Po pierwsze to najlepiej jak wogole sie jezdzi na benzynie i tyle. Godzac sie na LPG godzisz sie na wszystkie niedogodnosci z tym zwiazane i tyle. Najlepiej poprostu nie jezdzic na gazie na zimnym silniku i tyle. Sa tez instalacje,ktore co jakis czas wstrzykuja do cylindrow miarke oleju zeby silnik lagodniej znosil gaz, bo jak wiadomo LPG ma suche spalanie.
Opublikowano
Ok, zatem nie boicie sie wchodzic w tak wysokie obroty na LPG?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli masz instalacje z prawdziwego zdarzenia tzn.porządne wtryskiwacze,wydolny reduktor,dobrze wyrególowaną(wszystko się sprowadza do tego by nie jezdzić na ubogiej mieszance) to ja nie widze problemu żeby go kręcić wysoko.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Dokładnie tak ja pisze kolega wyżej, jak masz wszystkie graty dobrane odpowiednio, to niema czym się martwić.

Słyszałem że pseudo gazownik zalecał aby na lpg do 4tys latać, tylko że było to spowodowane oszczędnie założoną instalacja powyżej, powyżej 4tys mieszanka robiła się uboga i sterownik sam przełączał się na BP.

Miałem w e34 odpowiednia instalacje i niczym się nie przejmowałem, wszystko latało tak jak na BP.

Opublikowano

A rozmawiamy o sekwencji czy zwyklym gazie?

 

Na obecna chwile mam zwykla instalacje, niesety.

Opublikowano
Ja bym proponował nie świrować jak masz zwykłą instalkę :nienie: Jak chcesz polatać na wyższych obrotach to przełącz sobie na PB.. :twisted:
Opublikowano
bo jak wiadomo LPG ma suche spalanie.

Tutaj muszę przyznać koledze rację ale są też plusy "suchego spalania, mianowicie gaz nie zmywa filmu olejowego tak jak benzyna która jest cieczą.

Rozkodowanie numerów VIN na PW


sprzedam drążki kierownicze boczne (prawy, lewy) do e34 touring tanio

511185044 - nie odbieram prywatnych


Dbajcie o siebie i o innych

Opublikowano
Wiec do 4,5tys moge wkrecac sie na gazie? Czy lepiej jeszcze nizej obrac granice?
Opublikowano
ja moja na sekwencji krece do 5 kola przewaznie, dalej nie ma po co, bo i tak gazownia juz nie wyrabia. najnowsza instalacja brc sequent ma teraz fajna opcje, ze mozna na wysokich obrotach ustawic "dotrysk" 20% pb, zeby silnik nie dostawal po tylku. bo nie ma co sie oszukiwac, przy takich dawkach wyzsza temperatura spalania lpg moze sie dac we znaki silnikowi, szczegolnie wrazliwym na przegrzanie R6... ale to raczej tez przy dluzszej jezdzie z ciezka noga, przy okazyjnym wyprzedzaniu na trasie nie masz sie czego obawiac.
Opublikowano
ja moja na sekwencji krece do 5 kola przewaznie, dalej nie ma po co, bo i tak gazownia juz nie wyrabia.

Mozesz wyjasnic?

Opublikowano
ja moja na sekwencji krece do 5 kola przewaznie, dalej nie ma po co, bo i tak gazownia juz nie wyrabia.

Mozesz wyjasnic?

 

częste w dużych silnikach BMW, wężyki fi6 nadają się do 2.0 max, wyżej trzeba dawać fi8 i odpowiedni reduktor(np KME GOLD lub przerobiony Silver) oraz wielozawór żeby nie dochodziło do niewydolności instalacji

druga sprawa to odpowiednia regulacja

wiem to z doświadczenia, teraz moje m30 idzie pełnym ciągiem do końca, i nie brakuje gazu, a ten silnik potrafi przepalić paliwka

Opublikowano
faktycznie, troche zle to ujalem, chodzilo mi tylko o moj przypadek ;) koledzy wszystko wyjasnili, ja kupilem auto juz z gazem, a instalacja jest dosyc budzetowa, wlasnie te wezyki mam "szostki" i tu jest waskie gardlo.
Opublikowano
ja moja na sekwencji krece do 5 kola przewaznie, dalej nie ma po co, bo i tak gazownia juz nie wyrabia.

Mozesz wyjasnic?

 

częste w dużych silnikach BMW, wężyki fi6 nadają się do 2.0 max, wyżej trzeba dawać fi8 i odpowiedni reduktor(np KME GOLD lub przerobiony Silver) oraz wielozawór żeby nie dochodziło do niewydolności instalacji

druga sprawa to odpowiednia regulacja

wiem to z doświadczenia, teraz moje m30 idzie pełnym ciągiem do końca, i nie brakuje gazu, a ten silnik potrafi przepalić paliwka

Zapomniales o wtryskiwaczach, tez trzeba rozwiercac. Warto tez by bylo sie nie pomylic, bo moze to kosztowac spalanie rzedu 40l/100km. Jak sie zaklada gaz u pseudo fachowcow to tak sie dzieje. U kumpla i braciaka w V8 nic sie nie dlawi czy dusi. I domniemywam ze M60 potrafi jeszcze wiecej przepalic jak M30.

Opublikowano

Jeśli to mieszanka gazu jest za niska a jak wiadomo gaz ma trochę wyższą temperaturę spalania przez większą liczbę oktanową to należy bardzo uważać na wysokie EGT.

Zauboga mieszanka szkodzi bardziej niż za bogata !

Rozkodowanie numerów VIN na PW


sprzedam drążki kierownicze boczne (prawy, lewy) do e34 touring tanio

511185044 - nie odbieram prywatnych


Dbajcie o siebie i o innych

Opublikowano
ja mam zwykłą instalacje, jak kupiłem samochod to silnik był do remontu bo poprzedni właściciel przekrecił obroty na gazie, a na gazie nie działa ogranicznik obrotów, jesli chodzi o zwykłą instalacje a czy to prawda to dokladnie niewiem:P
Opublikowano
Na zwykłym gazie nie ma ograniczenia obrotów, to nie sekwencja czy benzyna, że jest odcinka :P

Udowodnij.

 

Bo z tego co wiem to silnik ma odcięcie zapłonu a nie wtryskiwanego paliwa.

Z odcięciem ustawionym na wtrysk dźwięk jest taki:

Rozkodowanie numerów VIN na PW


sprzedam drążki kierownicze boczne (prawy, lewy) do e34 touring tanio

511185044 - nie odbieram prywatnych


Dbajcie o siebie i o innych

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.