Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Szukając przyczyny puszczania czarnego dymu przy dodawania ostro gazu, dotarłem chyba do zródła.

Odłączyłem wężyk podcisnieniowy od zaworu egr. Oczywiście zaślepiłem ten węzyk aby nie było ubytku powietrza.

Pozytywny skutek!Dymienie na czarno przy dodawania gazu ustapiło. Check sie nie pali. Czyżby silnikowi zrobiło sie lżej bo nie łyka spalin?

Nasuwa mi sie jednak pytanie czy takie odłaczenie nie niesie za soba jakiś skutków ubocznych?

Czy zassysanego powietrza przy zamknietym egr jest pod dostatkiem przy ociązeniu?

Edytowane przez progressowy14
Tomek
Opublikowano

Niestety odpaliłem zimny silnik, ujechałem pare metrów i wyrzuciło checka.

Wężyk podłączyłem tak jak był. Czarny bąk po dodaniu gazu znów powrocił.

Czy ktoś z Was ma recepte na tego czarnego bąka? Wiadomo,że sprawcą jest egr. Jak odłaczyc sterowanie(węzyk)aby nie wyrzucało checka i nie niosło za sobą niepożadanych skutków?

Tomek
Opublikowano
Przepływomierz do wymiany.

Mam rozumiec ,że jak po odłączeniu egru ustepuje czarne kpcenie po depnieciu pedału gazu, to przepływomierz do kitu?

Tomek
Opublikowano
Przepraszam panowie, czy mógłby któryś z was wrzucić zdjęcie z zaznaczoną lokalizacją przepływomierza powietrza? Pozdrawiam
Opublikowano
Narawde tanio znalazłeś.

Ja za chwile jade odebrac boscha za 550zł.

 

Cze jak juz zrobisz przepływke daj znać jaki jest efekt czy kopcenie znikło dzięki

Opublikowano

Załozona nówka ori bosch za 550zł i dalej przykopca na czarno przy depnięciu.

Forsa wyrzucona, a przyczyna nie usunieta.

Juz próbowałem roznych sposobów. Swieże filtry(wszystkie),nowy kolektor wydechowy,czyszczenie ssącego,czyszczenie egr,nówki węzyki od podcisnienia,nówki termostaty,nówka przepływka... .

Jedynie po zdjeciu węzyka od podcisnienia egru nadmierne dymienie ustępuje. Ale za to check sie zapala przy rozłączonym egr.

Jeśli ktoś wie jak ustawić aby check się nie zapalił przy zdjetym sterowaniu egr to proszę o info.

Sprawcą czarnego dymu po dodaniu gazu są na 100% ssane spaliny do dolotu przez egr.

Wiekszość 3.0d bez dpf z tego co nie tylko ja zauwazyłem przykapca na czarno. Musimy temu zaradzic.

Mile widziana osoba,ktora ustawi mi programem odopowiednią, maksymalną wartość świeżego powietrza tak aby nie ssało tego świństwa.

Oczywiscie odpłatnie.

Jesli ktoś kogoś zna z mojej okolicy to czekam na namiary.

Tomek
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Załozona nówka ori bosch za 550zł i dalej przykopca na czarno przy depnięciu.

Forsa wyrzucona, a przyczyna nie usunieta.

Juz próbowałem roznych sposobów. Swieże filtry(wszystkie),nowy kolektor wydechowy,czyszczenie ssącego,czyszczenie egr,nówki węzyki od podcisnienia,nówki termostaty,nówka przepływka... .

Jedynie po zdjeciu węzyka od podcisnienia egru nadmierne dymienie ustępuje. Ale za to check sie zapala przy rozłączonym egr.

Jeśli ktoś wie jak ustawić aby check się nie zapalił przy zdjetym sterowaniu egr to proszę o info.

Sprawcą czarnego dymu po dodaniu gazu są na 100% ssane spaliny do dolotu przez egr.

Wiekszość 3.0d bez dpf z tego co nie tylko ja zauwazyłem przykapca na czarno. Musimy temu zaradzic.

Mile widziana osoba,ktora ustawi mi programem odopowiednią, maksymalną wartość świeżego powietrza tak aby nie ssało tego świństwa.

Oczywiscie odpłatnie.

Jesli ktoś kogoś zna z mojej okolicy to czekam na namiary.

 

A może masz niesprawny przetwornik ciśnienia od EGR nr. 1 na rysunku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GM21&mospid=47771&btnr=11_2336&hg=11&fg=45

Opublikowano

Co do tego przetwornika. Wydaje mi sie,że jak by zle działał wyrzucił by checka. A autko na podłaczonym egr śmiga ok. A na odłaczonym podcisnieniu właśnie z tego przetwornika wyrzuca checka.

Chce ograniczyc komuterowo wpływ spalin przez egr tak aby zasysał maksymalną ilość swiezego powietrza.

Tylko kto mi to zrobi?

Szukam chętnych.

Tomek
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A sprawdzałeś wtryski czy przypadkiem któryś nie przelewa ?
Opublikowano
Co do tego przetwornika. Wydaje mi sie,że jak by zle działał wyrzucił by checka. A autko na podłaczonym egr śmiga ok. A na odłaczonym podcisnieniu właśnie z tego przetwornika wyrzuca checka.

Chce ograniczyc komuterowo wpływ spalin przez egr tak aby zasysał maksymalną ilość swiezego powietrza.

Tylko kto mi to zrobi?

Szukam chętnych.

 

kolego a ten filterek w przetworniku też przeczyściłeś? Ostatnio zasugerował mi to kolega szatynwroc po diagnozie całego auto. Przeczyściłem EGR i ten przetwornik i przykapca mniej i nie puszcza już tyle czarnej sadzy jak ruszam po odpaleniu auta - sprawdź to. Naciska się tę obudowę plastykową prostokątną na krótszych krawędziach i schodzi, pod nią jest taka delikatna siateczka (u mnie była czarna), przeczyściłem to pałeczką do uszu i benz. ekstr.

z pozdrowieniami

bArT


Matematyka to nie ma technika, moja tematyka matematyki nie dotyka. / k44

Opublikowano (edytowane)

Na kompa podjadę jesli znajde kogoś wiarygodnego najlepiej forumowicza.Jestem na etapie szukania. Specom z okolicznych warsztatów co mówią,że tak ma byc juz dawno podziekowałem.

Jesli bez egr nie kopci nadmiernie to mam szukac przyczyny we wtryskach? Jak sie podepne to tez je sprawdzimy.

To co mam znów zwalać kolektor ssący aby dostac sie do tego przetwornika? O nie. Tylko nie to.

Edytowane przez progressowy14
Tomek
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Błąd zaworka wywali dopiero wtedy gdy całkowicie nie będzie działał ale gdy będzie zawalony syfem to nie będzie błędu.
Opublikowano
To co mam znów zwalać kolektor ssący aby dostac sie do tego przetwornika? O nie. Tylko nie to.

 

o kurde, w e60 jest odsłonięty i ta operacja to dosłownie 5-10 min. :(

z pozdrowieniami

bArT


Matematyka to nie ma technika, moja tematyka matematyki nie dotyka. / k44

Opublikowano
Na kompa podjadę jesli znajde kogoś wiarygodnego najlepiej forumowicza.Jestem na etapie szukania. Specom z okolicznych warsztatów co mówią,że tak ma byc juz dawno podziekowałem.

 

progressowy14 a skąd jesteś?

 

Ostatnio polecono mi kolegę szatynwroc i bardzo dobrze przeskanował mi autko, właśnie adaptuję jego uwagi i przynoszą efekty, ogarnia temat diagnozy bdb. Jak Wrocław jest Ci po drodze to się z nim skontaktuj.

z pozdrowieniami

bArT


Matematyka to nie ma technika, moja tematyka matematyki nie dotyka. / k44

Opublikowano

Jeden tylko jest jako tako dostepny ten od sterowania klapami w kolektorze,ktorych faktycznie nie ma. Reszta przetworników i elektrozaworów jest tak umiejscowiona,że bez zwalania kolektora sie nie obejdzie. Jak miałem zdjety kolektor to chciałem przenieść je w lepiej dostepne miejsce. Niestety za krotkie kabelki elektryczne. Niby ten sam silnik a umiejscowienie inne.

Jestem z Malborka.

Tomek
  • 4 lata później...
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
JAk ograniczysz egr to bedzie mniej przykapcal,a jak odłączysz wezyk i zaslepisz na ograniczonym to Ci nie wywali checka i nie bedzie kopcil.Takie rzeczy maskuje dpf,dlatego ktos tam wpakowal ten wynalazek,a ze polowa uzytkowników go wywala to juz inna kwestia
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam podłączę się do tematu może ktoś da mi odpowiedź.

Odwrotnie podłączyłem wężyki podciśnienia do elektrozaworu poduszek. Przewód nr 11 włożyłem tam gdzie w schemacie jest 12. Silnik pracuje normalnie w kabinie zniknęły całkowicie wszystkie drgania na wolnych obrotach i bardziej miękko wkręca się na obroty a mam silnik m47. Jakie będą konsekwencje tej zamiany?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.