Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
w nowoczesnych dieslach w nowych auatach ( wielu producentów( pomiędzy wymianami oleju trzba dolewać nawet 2 litry!!! to zjawisko jest niestety powszechne i na pewno nie świadczy o tym , ze silnik do remontu

 

To ja wam powiem, ostatnio jak bylem w pl to tydzien przed moim przyjazdem mój wujek byl w serwisie wymienic olej swoiw volvo s60 i co sie okazuje, rok temu skasowali go 1 litr wiecej za olej(porównywalem faktury), pojechalem w wujkiem do tego serwisu zapytac o co chodzi, i uslyszalem odpowiedz ze: producent zaleca lac olej na minimum dlatego ze jak kiedys lali na maximum, to byla zawysoka temp silnika i zaduze cisnienie oleju, i ludzie rozwalali silniki przy wiekszych obrotach.

 

Ciekawe ile w tym prawdy.

http://img854.imageshack.us/img854/24/img20110806wa0001.jpg



3 ulbione zwierzęta kobiety:


1. Jaguar w garażu

2. Norki w szafie

3. Osioł co nato zarobi.

  • Odpowiedzi 111
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

 

To ja wam powiem, ostatnio jak bylem w pl to tydzien przed moim przyjazdem mój wujek byl w serwisie wymienic olej swoiw volvo s60 i co sie okazuje, rok temu skasowali go 1 litr wiecej za olej(porównywalem faktury), pojechalem w wujkiem do tego serwisu zapytac o co chodzi, i uslyszalem odpowiedz ze: producent zaleca lac olej na minimum dlatego ze jak kiedys lali na maximum, to byla zawysoka temp silnika i zaduze cisnienie oleju, i ludzie rozwalali silniki przy wiekszych obrotach.

 

Ciekawe ile w tym prawdy.

 

Widzę że przybywa CI nie tylko BMW w stajni,ale też wyobraźni :mrgreen:

Opublikowano

 

To ja wam powiem, ostatnio jak bylem w pl to tydzien przed moim przyjazdem mój wujek byl w serwisie wymienic olej swoiw volvo s60 i co sie okazuje, rok temu skasowali go 1 litr wiecej za olej(porównywalem faktury), pojechalem w wujkiem do tego serwisu zapytac o co chodzi, i uslyszalem odpowiedz ze: producent zaleca lac olej na minimum dlatego ze jak kiedys lali na maximum, to byla zawysoka temp silnika i zaduze cisnienie oleju, i ludzie rozwalali silniki przy wiekszych obrotach.

 

Ciekawe ile w tym prawdy.

 

Widzę że przybywa CI nie tylko BMW w stajni,ale też wyobraźni :mrgreen:

 

 

Mówie powarznie, to powiedzieli w volvo. Tez mnie to zdziwilo no ale co zrobisz. Muj wuj robi rocznie 5tys, ale i tak co rok zmienia olej. Poziom oleju oczywiscie sprawdzilem i byl troche powyrzej min. Cos w tym bedzie, napisze jak bede mial czas na jakims forum volvo zobaczymy co powiedza na to.

 

Do mnie to istny idiotyzm no ale podobno tak karze producent.

 

I prosze was koledzy, jak nie wierzycie na slowo to nie piszcie glupich kometarzy. Ja jestem powarznym czlowiekiem i histori sobie nie wymyslam.

 

Pozdrawiam.

http://img854.imageshack.us/img854/24/img20110806wa0001.jpg



3 ulbione zwierzęta kobiety:


1. Jaguar w garażu

2. Norki w szafie

3. Osioł co nato zarobi.

Opublikowano
Wielu leje full syntetyk nawet przy przebiegu 400 tys. km. bo wiedzą że to najlepsza ochrona dla silnika.

 

Bo ten olej nie jest zly. Duzo ludzi go leje do e60. Mam zamiar wlac go do mojej starej e60 525d co ma ja teraz kumpel. Poniewarz zre olej, a mam opinie ze na 10w40 castrol magnatec ani mililitra. Ostatnio jeden polak jechal z hiszpani do PL i spowrotem i ani grama oleju zrzarlo. Ma tez przejechane ok 300tys i ze 200tys go leje. Wiec nie rozumiem tego kolegi co pisal ze ten olej kiepski.

 

Olej służy do smarowania a nie do uszczelniania :cool2:

 

Ps. Poczytajcie troszkę o olejach i ich właściwościach bo kiepsko z tym u was.

 

Fragment z jednego z wielu artykułów o olejach :

 

Oleje syntetyczne - to oleje, których podstawowym składnikiem są substancje nie będące produktami bezpośredniego przetwórstwa ropy naftowej. Najczęściej są to syntetyczne węglowodory jak alkilowane aromaty lub inne substancje jak dwuestry, poliglikole lub silikony. Właściwości takich olejów poprawiane są przez różnego rodzaju dodatki (więcej o dodatkach - click) uszlachetniające. Oleje te są znacznie stabilniejsze termicznie i mogą pracować w podwyższonej temperaturze i dużych naciskach na smarowane powierzchnie.

Korzyści płynące ze stosowania oleju syntetycznego zamiast mineralnego to:

 

zmniejszenie oporów tarcia

zmniejszenie zużycia części silnika

zmniejszenie zużycia paliwa

zwiększony okres pomiędzy wymianami oleju

mniej nagarów i osadów w silniku

łatwiejszy rozruch w niskiej temperaturze;

 

Dodam jeszcze że oleje pół syntetyczne mają w sobie 70 % mineralnego i tylko 30 % syntetycznego.

 

Ja dodam -cytat z Auto Motor i Sport-;DOBREJ JAKOŚCI OLEJE W SWOIM SKŁADZIE MAJĄ WIELE CHEMICZNYCH ŚRODKÓW,KTÓRE OGRANICZAJĄ KOROZJĘ ELEMENTÓW WEWNĄTRZ SILNIKA,POPRAWIAJĄ WŁAŚCIWOŚCI SMARNE I WYPŁUKUJĄ NAGROMADZONE OSADY.TRZEBA PAMIĘTAĆ, ŻE W LECIWYCH AUTACH STOSOWANIE OLEJU ZBYT DOBREJ JAKOŚCI ZAMIAST POMÓC MOŻE ZASZKODZIĆ.DOPROWADZIĆ DO TEGO MOGĄ ŚRODKI MYJĄCO CZYSZCZĄCE, KTÓRYCH OBECNOŚĆ POWODUJE ODKLEJANIE SIĘ NAGROMADZONYCH OSADÓW NA WEWNĘTRZNYCH ŚCIANKACH SILNIKA, CO DOPROWADZA DO ZATKANIA FILTRA LUB PRZEWODÓW OLEJOWYCH;-

Nie wiem skąd przyszło Ci do głowy że ktoś pomyślał że olej służy do uszczelniania a nie do smarowania.

Natomiast często się zdarza że ludzie zmienią olej z półsyntetyku na ful,wtedy po kilku tś.km. zatyka się odma potem są problemy z ciśnieniem bo filtr oleju zatyka się już po kilku tyś. km.,powód jest taki jak pisze wyżej w artykule.

Najtragiczniejsze w tym jest to że jak ktoś ma taki problem na forum to multum doradców radzi mu wlać jeszcze lepszy olej np. OW zamiast 5W co jeszcze bardziej przyspiesz zgon silnika.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja dodam -cytat z Auto Motor i Sport-;DOBREJ JAKOŚCI OLEJE W SWOIM SKŁADZIE MAJĄ WIELE CHEMICZNYCH ŚRODKÓW,KTÓRE OGRANICZAJĄ KOROZJĘ ELEMENTÓW WEWNĄTRZ SILNIKA,POPRAWIAJĄ WŁAŚCIWOŚCI SMARNE I WYPŁUKUJĄ NAGROMADZONE OSADY.TRZEBA PAMIĘTAĆ, ŻE W LECIWYCH AUTACH STOSOWANIE OLEJU ZBYT DOBREJ JAKOŚCI ZAMIAST POMÓC MOŻE ZASZKODZIĆ.DOPROWADZIĆ DO TEGO MOGĄ ŚRODKI MYJĄCO CZYSZCZĄCE, KTÓRYCH OBECNOŚĆ POWODUJE ODKLEJANIE SIĘ NAGROMADZONYCH OSADÓW NA WEWNĘTRZNYCH ŚCIANKACH SILNIKA, CO DOPROWADZA DO ZATKANIA FILTRA LUB PRZEWODÓW OLEJOWYCH;-

 

To się tyczy samochodów starych, które przez długi czas jezdziły na mineralnym, E60 nie jest LECIWE :) nawet twoje e39 powinno jezdzić na oliwie najwyższej jakości co zalecają wszystkie firmy olejowe np. te : http://www.castrol.com/castrol/iframe.do?categoryId=9033152&contentId=7060743 , http://www.valvoline.pl/s,11,dobierz_olej_valvoline.html , http://ew5.earlweb.com/search.php?site=41&sector=9&category=6

 

Nie wiem skąd przyszło Ci do głowy że ktoś pomyślał że olej służy do uszczelniania a nie do smarowania.

 

Bo jeśli ktoś pisze że przechodzi z syntetyku na pół syntetyk dlatego że silnik bierze troszkę oleju to nasuwa się taka myśl :)

 

Natomiast często się zdarza że ludzie zmienią olej z półsyntetyku na ful,wtedy po kilku tś.km. zatyka się odma potem są problemy z ciśnieniem bo filtr oleju zatyka się już po kilku tyś. km.,powód jest taki jak pisze wyżej w artykule.

 

Jeśli ktoś jezdził na dobrym pół syntetyku to silnik nie ma prawa mieć żadnych osadów i nic się nie zatka po zalaniu full syntetyka a jeśli ktoś woli zachować ostrożność to przed taką zmianą stosuje środek do płukania silnika i nie ma problemów o czym świadczy cała masa komentarzy ludzi którzy przeszli z pół na full syntetyk i sobie bardzo chwalą w szczególności kulturę pracy silnika, wystarczy wejsc do działu z olejami i poczytać troszkę, ale to w sumie też nie dotyczy E60 bo mały procent ludzi wlewa taki olej do nowoczesnych silników.

 

Najtragiczniejsze w tym jest to że jak ktoś ma taki problem na forum to multum doradców radzi mu wlać jeszcze lepszy olej np. OW zamiast 5W co jeszcze bardziej przyspiesz zgon silnika.

 

Wiele ludzi różnie radzi i czasem nawet nie wiedzą czemu, 0W od 5W różni się płynnością w niskich temperaturach, np. 0W utrzyma swoją płynność do - 49 stopni a 5W do -39 stopni, w naszym klimacie najbardziej optymalny jest 5W ale większość z nich to nie full syntetyki tylko hydrokrakowane czyli tylko na bazie syntetycznej (gorsze) ale są wyjątki np. Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40 , VALVOLINE SYNPOWER 5W-40, Motul 8100 X-clean C3 5W40 i pewnie inne których nie znam. Dlatego 0W wcale nie przyspieszy zgonu silnika tylko jak coś to go zacznie lepiej smarować i nic złego się nie stanie pod warunkiem że wcześniej nie jezdził na jakimś mineralnym.

Opublikowano
Ja do tamtej 530d lalem castrola chyba to sie nazywa magnatec 10w40 serwis mowi 5w40 ale auto z 200tys km na takim zre olej to ja wlalem 10w40

 

 

chyba se jaja robisz :duh:

najpierw piszesz ze i tak taraz bedziesz zalewal 10w40 a potem ze jednak 5w30?o co kaman?ogarnij sie

 

Nazwy mi sie popieprzyly, auto raz mialo wlane 10w40 mobil jak je kupilem to wlalem 5w30 castrol magnatec, od ponad 6 miesiecy ma kumpel te auto i dal mi opinie od innych ze na castrolu 10w40 wogule nie zre oleju. Pytalem sie pare osub jaki maja olej i pare osub odpowiedzialo ze 10w40 i wszyscy zadowoleni. A teraz jak koledzy pisza ze to kiepski olej do 530d to zaczynam sie zastanawiac, jeszcze sie zobaczy, to jest teraz auto kumpla, wleje mu co bedzie on chcial, ja doradzemu 5w30 bo z waszych opini i serwisu ten olej jest najlepszy do tego silnika.

 

Pozdrawiam i przepraszam, zamotalem sie troche z tymi nazwami, mam duzo na glowie a ten temat poruszalem ze 2 miesiace temu.

http://img854.imageshack.us/img854/24/img20110806wa0001.jpg



3 ulbione zwierzęta kobiety:


1. Jaguar w garażu

2. Norki w szafie

3. Osioł co nato zarobi.

Opublikowano
OK , to nie temat o olejach . Odbierając moją turbo z regeneracji usłyszałem , że BMW mają jedne z najgorzej skonstruowanych turbin. Grubość wałka ta sama co w 1.9 TDI , za to wirnik sporo większy ( co za tym idzie większe obciążenia). Ciekawe , nic wcześniej o tym nie czytałem jakoby to było słabym punktem 530 d . 5W30 to pełny syntetyk?
Opublikowano
OK , to nie temat o olejach . Odbierając moją turbo z regeneracji usłyszałem , że BMW mają jedne z najgorzej skonstruowanych turbin. Grubość wałka ta sama co w 1.9 TDI , za to wirnik sporo większy ( co za tym idzie większe obciążenia). Ciekawe , nic wcześniej o tym nie czytałem jakoby to było słabym punktem 530 d . 5W30 to pełny syntetyk?

 

 

Z tego co mi pisze na bance z castrol magnatec 5w30 full syntetyc. Wiec raczej tak, wczesniej dodalem fotke, morzesz zobaczyc.

http://img854.imageshack.us/img854/24/img20110806wa0001.jpg



3 ulbione zwierzęta kobiety:


1. Jaguar w garażu

2. Norki w szafie

3. Osioł co nato zarobi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
5W30 to pełny syntetyk?

 

Tak 5W30 to przeważnie pełne syntetyki.

Opublikowano

Wiele ludzi różnie radzi i czasem nawet nie wiedzą czemu, 0W od 5W różni się płynnością w niskich temperaturach, np. 0W utrzyma swoją płynność do - 49 stopni a 5W do -39 stopni, w naszym klimacie najbardziej optymalny jest 5W ale większość z nich to nie full syntetyki tylko hydrokrakowane czyli tylko na bazie syntetycznej (gorsze) ale są wyjątki np. Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40 , VALVOLINE SYNPOWER 5W-40, Motul 8100 X-clean C3 5W40 i pewnie inne których nie znam. Dlatego 0W wcale nie przyspieszy zgonu silnika tylko jak coś to go zacznie lepiej smarować i nic złego się nie stanie pod warunkiem że wcześniej nie jezdził na jakimś mineralnym.

 

W wielu rzeczach się zgadzam,ale ktoś już zauważył to nie temat o olejach.

:handshake: :cool2:

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

No wlasnie troche temat glowny zszedl na boczny tor. Wracajac do turbin i regeneracji i wymiany... wyczytalem ze sporo osob odradza regeneracje a doradza wymiane na nowa. Na allegro widzialem ze mozna kupic turbinke garreta za 3.5k pln. Czy to bedzie taka wlasciwa turbina do tego autka? Czy trudno jest wstawic taka "obca" turbine do silnika? Warto z tym jechac do serwisu czy specjalizujace sie warsztaty dadza rade?

Opublikowano
Panowie jakie sa objawy jak pada turbo?czytalem ze jak zchodzi z obrotow to slychac Pssss.u mie nie kiedy slychac psss jak jak przyspieszam ale mysle ze to nie szczelnosc rury od intercoolera do przepustnicy bo wydaje mi sie ze luzno jest zamontowana.Ale czy moze to byc objaw turbiny?298000km
Opublikowano
Wiele ludzi różnie radzi i czasem nawet nie wiedzą czemu, 0W od 5W różni się płynnością w niskich temperaturach, np. 0W utrzyma swoją płynność do - 49 stopni a 5W do -39 stopni, w naszym klimacie najbardziej optymalny jest 5W ale większość z nich to nie full syntetyki tylko hydrokrakowane czyli tylko na bazie syntetycznej (gorsze) ale są wyjątki np. Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40 , VALVOLINE SYNPOWER 5W-40, Motul 8100 X-clean C3 5W40 i pewnie inne których nie znam. Dlatego 0W wcale nie przyspieszy zgonu silnika tylko jak coś to go zacznie lepiej smarować i nic złego się nie stanie pod warunkiem że wcześniej nie jezdził na jakimś mineralnym.

A że tak zapytam co to jest płynność? Piszesz takie mądre wypowiedzi, a używasz czegoś takiego jak płynność :D, bardziej płynne od...., a jednostka to ? :D Jeśli chodzi o oleje to najważniejszym parametrem jest lepkość! (szczegóły google)

I jeszcze wracając do tego, że "przy używaniu pełnego syntetyku nie ma prawa być osadów", co napisał chyba też właściciel powyższej wypowiedzi. To powiem Ci, że nie masz racji gdyż olej syntetyczny lub obojętnie jaki może się koksować na wszelkiego rodzaju łożyskach (głównie turbiny bo tam jest najwyższa temperatura) jeśli wyłączysz silnik zbyt szybko i olej nie zdąży schodzić łożysk. Jak i również osady powstają na gładziach cylindrowych w wyniku niecałkowitego spalania mieszanki i również koksowania się oleju i są zmywane do karteru.

 

A wracając do tematu to gdy turbina kończy swój żywot to symptomy tego "mogą" (nie muszą) być następujące - spadek mocy; nadmierne kopcenie (jeśli ktoś nie ma DPFu) przy przyspieszaniu (nie mówię o samym momencie naciśnięcia na pedał gazu, gdyż w dieslach to normalne, że czarny dymek się pojawi, lecz podczas przyśpieszania gdy już silnik jest na wyższych obrotach); no i jeśli masz doświadczenie to możesz rozpoznać po odgłosach turbiny. Żeby być pewnym to trzeba się przejechać samochodem z podłączonym kompem i zdjąć charakterystykę ciśnienia doładowania i porównać ją z nową turbiną. I jeśli zakres ciśnienia do obrotów silnika zbyt mocno odbiega od charakterystyki nowej turbiny to trzeba się szykować na regeneracje lub wymianę turbiny.

Ale jeśli ktoś słyszy jakieś szumy tzn. syczenie przy przyspieszaniu (zazwyczaj będzie to bardziej słyszalne przy opadaniu obrotów), to polecam sprawdzić cały trakt dolotowy (za sprężarką turbiny) czy nie ma jakiejś nieszczelności (miałem ostatnio podobny przypadek- pękła mi rura tuż przed kolektorem dolotowym powietrza doładowującego). Równie jeśli ktoś ma wyjeżdżone bardzo dużo kilometrów (ponad 200tyś) to i uszczelki kolektora nawet mogło wydmuchać lub zimeringi przy wałkach klepek kolektora już nie są zbyt szczelne (lecz to ostanie nie da aż takich głośnych odgłosów).

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A że tak zapytam co to jest płynność? Piszesz takie mądre wypowiedzi, a używasz czegoś takiego jak płynność :D,

 

Kolego ja sobie tego nie wymyślam, wszystkie informacje zaczerpnięte z różnych artykułów. Jeśli nie wiesz co to jest płynność to zapraszam do lektury.

 

http://img823.imageshack.us/img823/8020/beztytuuzhg.png

 

PS. W spisie treści na stronie 10 masz prościej :D : http://achtel.com.pl/MobilPrzewodnik.pdf

Opublikowano

A że tak zapytam co to jest płynność? Piszesz takie mądre wypowiedzi, a używasz czegoś takiego jak płynność :D,

 

Kolego ja sobie tego nie wymyślam, wszystkie informacje zaczerpnięte z różnych artykułów. Jeśli nie wiesz co to jest płynność to zapraszam do lektury.

 

http://img823.imageshack.us/img823/8020/beztytuuzhg.png

 

PS. W spisie treści na stronie 10 masz prościej :D : http://achtel.com.pl/MobilPrzewodnik.pdf

 

To te artykuły były pisane nie poprawnie. Z tego co widzę używano sformułowań nie profesjonalnych aby zobrazować prostemu użytkownikowi ich produktów co z czym się je. Bo temperatura płynięcia jako termin występuje, zgadzam się, ale czegoś takiego, że coś jest bardziej płynne od czegoś innego to nie ma, przynajmniej w literaturze specjalistycznej, na studiach się z czymś takim nie spotkałem. Bo płyny to ciecze i gazy, a nie ma żadnych określeń tego typu jak płynność w temperaturze bo to nic nie mówi nikomu (to jakieś potoczne określenie). Jest tylko lepkość (kinematyczna bo jest i dynamiczna ale w tym przypadku używa się kinematycznej) w temperaturze wyrażona w (najczęściej) centy Stokes-ach (cSt) czyli mm2/s. Więc artykuły te są trochę błędne (może lepiej napiszę że na niskim poziomie) jeśli chodzi o terminologie. Od tak czepiam się do słownictwa :wink: po prostu nie łykam takich określeń, może to zboczenie zawodowe :wink:

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Mozecie polecic firme ktora sprzedaje nowe oryginalne turbosprezarki do bmw 530d 218km w przystepnej cenie?w serwisie powiedzieli mi 6000zl ponoc mozna kupic za 3500-4000zl.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na allegro masz poniżej 4000 zł nowe turbiny. Znajdziesz bez problemu. Nie sugeruj się napisem Garret bo właśnie tej firmy BMW montuje turbiny więc są to oryginalne produkty.
Opublikowano
Tak sa ,tylko nie ktorzy sprzedaja nowe garrett a chca stara czyli na co im to? wiesz jak poznac czy potrzebuje turbo z norma euro 3 czy euro 4? mam dpf to o to chodzi?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mozecie polecic firme ktora sprzedaje nowe oryginalne turbosprezarki do bmw 530d 218km w przystepnej cenie?w serwisie powiedzieli mi 6000zl ponoc mozna kupic za 3500-4000zl.

 

Tu możesz kupić nową turbinę : http://www.turbo-tec.eu/pl/index.php?page=home

Opublikowano
ja również sie podepne . wymieniałem termostat główny i gdy ściągnołem tą rure gumową z turbiny idoącą od filtra powietrza był w niej olej . wymacałem również ośkę w turbinie i powiem że jest na niej spory luz. Przed zaworem EGR również w rurze są ślady oleju. więc chyba nie ma się co zastanawiać nie??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.