Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Powiedzcie mi jakie występują objawy zabrudzonego EGR'u ? mojej tez się czasem zdarza puścić bączka...

Niedługo oddaje auto do mechanika na zmianę oleju więc może niech się zajmie też tym EGR'em... :?

  • Odpowiedzi 111
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Każdy diesel bez filtra cząstek stałych puszcza dymek gdy dostanie w palnik przy niskich obrotach i turbo nie zdąży się rozkręcić.
Opublikowano

Tu opisałem szukanie zródełka czarnego bąka: viewtopic.php?f=73&t=163018 , a tu koledzy pokazali jak ustawic programowo ilość swiezego zasysanego powietrza: viewtopic.php?f=97&t=112204. Szukam kogos z forum aby mi to ustawił.

MMW nie zgodze sie z Tobą. Z tego co zauwazyłem to silniki bmw 3.0d nadmiernie kopcą przy depnieciu. Nie ma co ukrywac. Widać na drodze.

To zasysane spaliny potegują czarna chmurkę.

Tomek
Opublikowano
to troche tez zalezy jak sie uda kumpel w 535d 245tkm zero chłodzenia turbiny itp olej co 25-30tys i nic sie nie dzieje

 

Ujjjj zobaczymy jak daleko zajedzie. Olej to podstawa trzeba go wymieniac wraz z filtrem.

 

Hehe i kto to mówi, ten co do swojego E60 530d wlał Castrol Magnatec 10W40 :cool2:

 

Hej. Spokojnie jutro dozuce fotke oleju, mam banke w garazu, poszukam. Moze mi sie nazwy porypaly. Zobaczy sie.

 

Pozdrawiam.

http://img854.imageshack.us/img854/24/img20110806wa0001.jpg



3 ulbione zwierzęta kobiety:


1. Jaguar w garażu

2. Norki w szafie

3. Osioł co nato zarobi.

Opublikowano
Chłopaki - ja mam to PSSS przy nowej turbinie - nie regenerowanej tylko Garret. Trzeba sprawdzić zawór upustowy, przewody podciśnieniowe, szczelność układu. Czeka troszkę taniej ale czasochłonnej dłubaniny. Choć niewykluczone, że to turbo oczywiście.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to troche tez zalezy jak sie uda kumpel w 535d 245tkm zero chłodzenia turbiny itp olej co 25-30tys i nic sie nie dzieje

 

Ujjjj zobaczymy jak daleko zajedzie. Olej to podstawa trzeba go wymieniac wraz z filtrem.

ja to wiem ale on wymienia tak jak mu komputer pokazuje musze z nim chyba pogadac :nienie:

Opublikowano (edytowane)

Witam.

 

Do kolegi guzior2:

 

 

Byly wlasciciel mial te 530d i ostatni olej jaki nalal to byl 10w40 mobil. Ja kupilem te 530d to zmienilem na 5w30 fullsyntetyc castrol magnatec taki stosuje serwis i taki mi kumple w serwisie doradzali, pytalem sie wczoraj kumpla jaki lalismy mu olej ostatnio.

 

Ale i tak bedziemy zmieniac na 10w40 magnatec castrol.

 

Dzieki tobie ze mnie zmobilizowales do sprawdzenia jaki byl lany olej znalazlem w garazu pelnom nie otwartom banke 4L :cool2:

 

Tutuaj dodaje fotke oleju.

 

http://img690.imageshack.us/img690/9069/imagen483.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez damian_hiszpan

http://img854.imageshack.us/img854/24/img20110806wa0001.jpg



3 ulbione zwierzęta kobiety:


1. Jaguar w garażu

2. Norki w szafie

3. Osioł co nato zarobi.

Opublikowano
Witam.

 

o dizla trzeba dbac.

 

Ja do tamtej 530d lalem castrola chyba to sie nazywa magnatec 10w40 serwis mowi 5w40 ale auto z 200tys km na takim zre olej to ja wlalem 10w40

 

Piszesz że o diesla trzeba dbać a wlałeś pół syntetyk ? No proszę Cię :nienie: , chyba nie byłeś świadomy jak kiepskie posiada właściwości smarne.

 

Piszesz że półsyntetyk ma złe właściwości smarne,to jak wytłumaczysz że moja M57ma ponad 300tkm.i co najmniej 200tkm zrobione na oleju Castrol 10w40?.Turbo jest ori.od wymiany do wymiany co 10tkm.nic nie dolewam oleju.Gdyby ten olej był nie dobry to turbina dawno by padła.

 

Uf.. NIE ZAPESZYĆ :mrgreen:

Opublikowano
Witam.

 

o dizla trzeba dbac.

 

Ja do tamtej 530d lalem castrola chyba to sie nazywa magnatec 10w40 serwis mowi 5w40 ale auto z 200tys km na takim zre olej to ja wlalem 10w40

 

Piszesz że o diesla trzeba dbać a wlałeś pół syntetyk ? No proszę Cię :nienie: , chyba nie byłeś świadomy jak kiepskie posiada właściwości smarne.

 

Piszesz że półsyntetyk ma złe właściwości smarne,to jak wytłumaczysz że moja M57ma ponad 300tkm.i co najmniej 200tkm zrobione na oleju Castrol 10w40?.Turbo jest ori.od wymiany do wymiany co 10tkm.nic nie dolewam oleju.Gdyby ten olej był nie dobry to turbina dawno by padła.

 

Uf.. NIE ZAPESZYĆ :mrgreen:

 

Bo ten olej nie jest zly. Duzo ludzi go leje do e60. Mam zamiar wlac go do mojej starej e60 525d co ma ja teraz kumpel. Poniewarz zre olej, a mam opinie ze na 10w40 castrol magnatec ani mililitra. Ostatnio jeden polak jechal z hiszpani do PL i spowrotem i ani grama oleju zrzarlo. Ma tez przejechane ok 300tys i ze 200tys go leje. Wiec nie rozumiem tego kolegi co pisal ze ten olej kiepski.

http://img854.imageshack.us/img854/24/img20110806wa0001.jpg



3 ulbione zwierzęta kobiety:


1. Jaguar w garażu

2. Norki w szafie

3. Osioł co nato zarobi.

Opublikowano
Bardzo wielu kolegów leje ful syntetyk do BMW z przebiegiem ponad 200tkm.bo w instrukcji tak stoi,tylko że w instrukcji też pisze wiele innych rzeczy do których mało kto się stosuje,np. ilu wymienia łańcuch rozrządu a pisze przecież żeby profilaktycznie wymienić po 200tkm, to tylko jeden z przykładów.Poza tym naiwna wiara że akurat mój 10letni samochód ma oryginalny przebieg 140tkm,tylko zkąd te problemy z takim przebiegiem.POZDRAWIAM :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wielu leje full syntetyk nawet przy przebiegu 400 tys. km. bo wiedzą że to najlepsza ochrona dla silnika.

 

Bo ten olej nie jest zly. Duzo ludzi go leje do e60. Mam zamiar wlac go do mojej starej e60 525d co ma ja teraz kumpel. Poniewarz zre olej, a mam opinie ze na 10w40 castrol magnatec ani mililitra. Ostatnio jeden polak jechal z hiszpani do PL i spowrotem i ani grama oleju zrzarlo. Ma tez przejechane ok 300tys i ze 200tys go leje. Wiec nie rozumiem tego kolegi co pisal ze ten olej kiepski.

 

Olej służy do smarowania a nie do uszczelniania :cool2:

 

Ps. Poczytajcie troszkę o olejach i ich właściwościach bo kiepsko z tym u was.

 

Fragment z jednego z wielu artykułów o olejach :

 

Oleje syntetyczne - to oleje, których podstawowym składnikiem są substancje nie będące produktami bezpośredniego przetwórstwa ropy naftowej. Najczęściej są to syntetyczne węglowodory jak alkilowane aromaty lub inne substancje jak dwuestry, poliglikole lub silikony. Właściwości takich olejów poprawiane są przez różnego rodzaju dodatki (więcej o dodatkach - click) uszlachetniające. Oleje te są znacznie stabilniejsze termicznie i mogą pracować w podwyższonej temperaturze i dużych naciskach na smarowane powierzchnie.

Korzyści płynące ze stosowania oleju syntetycznego zamiast mineralnego to:

 

zmniejszenie oporów tarcia

zmniejszenie zużycia części silnika

zmniejszenie zużycia paliwa

zwiększony okres pomiędzy wymianami oleju

mniej nagarów i osadów w silniku

łatwiejszy rozruch w niskiej temperaturze;

 

Dodam jeszcze że oleje pół syntetyczne mają w sobie 70 % mineralnego i tylko 30 % syntetycznego.

Opublikowano

Ze jak? Zwieksza okres pomiedzy wymianami oleju? Hahahaha. Popatrz jak wlejesz syntetyka prawie na maximum to po 10tys w e60 z 200tys km bedzie na minimum, to pomysl co bedzie po 15tys, i to nie jest to ze olej gdzies ucieka na zewnatrz, ale jak zalejesz 10w40 castrol, to po 15tys jest taki sam poziom oleju. I jak to wytlumaczysz kolego?

 

Jest duzo ludzi co jezdzi na pulsyntetyku z 400tys na karku i silnik idzie jak nowy. Ja wole zalac pulsyntetyka niz jezdzic z olejem w bagazniku.

http://img854.imageshack.us/img854/24/img20110806wa0001.jpg



3 ulbione zwierzęta kobiety:


1. Jaguar w garażu

2. Norki w szafie

3. Osioł co nato zarobi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ze jak? Zwieksza okres pomiedzy wymianami oleju? Hahahaha. Popatrz jak wlejesz syntetyka prawie na maximum to po 10tys w e60 z 200tys km bedzie na minimum, to pomysl co bedzie po 15tys, i to nie jest to ze olej gdzies ucieka na zewnatrz, ale jak zalejesz 10w40 castrol, to po 15tys jest taki sam poziom oleju. I jak to wytlumaczysz kolego?

 

Powtórzę raz jeszcze, olej służy do smarowania a nie do uszczelniania silnika :duh: jeśli jakiś silnik pobiera olej to coś jest nie tak i trzeba to naprawić a nie zalewać go gorszym olejem. Ja do swojego samochodu wlewam pełny syntetyk i nic nie ubywa choć ma prawie 200 tys. km. a nawet jeśli w przyszłości by zaczął pobierać to poprostu poszukam przyczyny i to naprawię, ale co tam wasz wybór.

 

PS. Do M5 też zalejesz 10W40 ? :D

Opublikowano
Ze jak? Zwieksza okres pomiedzy wymianami oleju? Hahahaha. Popatrz jak wlejesz syntetyka prawie na maximum to po 10tys w e60 z 200tys km bedzie na minimum, to pomysl co bedzie po 15tys, i to nie jest to ze olej gdzies ucieka na zewnatrz, ale jak zalejesz 10w40 castrol, to po 15tys jest taki sam poziom oleju. I jak to wytlumaczysz kolego?

 

Powtórzę raz jeszcze, olej służy do smarowania a nie do uszczelniania silnika :duh: jeśli jakiś silnik pobiera olej to coś jest nie tak i trzeba to naprawić a nie zalewać go gorszym olejem. Ja do swojego samochodu wlewam pełny syntetyk i nic nie ubywa choć ma prawie 200 tys. km. a nawet jeśli w przyszłości by zaczął pobierać to poprostu poszukam przyczyny i to naprawię, ale co tam wasz wybór.

 

PS. Do M5 też zalejesz 10W40 ? :D

 

Kolego to nie jest uszczelnianie, co bedziesz rozbieral silnik bo ci troche oleju zerzre?

 

Tutaj jest mowa na temat dizla a nie benzyny. Narazie sie zastanawiam co zalac do m5. Ostatnio byly wlasciciel wymienial w serwisie. To skoro tak sobie gadamy to co bys zalal mojemu v10? Oczywiscie wchodzi w gre castrol.

http://img854.imageshack.us/img854/24/img20110806wa0001.jpg



3 ulbione zwierzęta kobiety:


1. Jaguar w garażu

2. Norki w szafie

3. Osioł co nato zarobi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Do M3 i M5 Castrol przewiduje tylko jeden olej który chroni przed bardzo wysokimi temperaturami jakie wytwarzają te silniki i jest to Castrol Edge Professional TWS 10W-60, inną lepkością możesz załatwić silnik.

 

PS. Tu masz stronkę Castrola gdzie możesz dobrać olej pod konkretny samochód i silnik : http://www.castrol.com/castrol/iframe.do?categoryId=9033152&contentId=7060743

Opublikowano
Do M3 i M5 Castrol przewiduje tylko jeden olej który chroni przed bardzo wysokimi temperaturami jakie wytwarzają te silniki i jest to Castrol Edge Professional TWS 10W-60, inną lepkością możesz załatwić silnik.

 

PS. Tu masz stronkę Castrola gdzie możesz dobrać olej pod konkretny samochód i silnik : http://www.castrol.com/castrol/iframe.do?categoryId=9033152&contentId=7060743

 

 

No i jednak kolega potrafi gadac bez wyklucania sie ;)

 

A tak powarznie taki leje do m3 i taki byl lany do mojej m5. Znajomi w serwisie wlasnie taki mi polecili. Pozdrawiam.

http://img854.imageshack.us/img854/24/img20110806wa0001.jpg



3 ulbione zwierzęta kobiety:


1. Jaguar w garażu

2. Norki w szafie

3. Osioł co nato zarobi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No i jednak kolega potrafi gadac bez wyklucania sie ;)

 

Spokojnie, wcale nie chodziło mi o kłótnie, chciałem wam tylko wyjaśnić że są oleje lepsze i gorsze i że BMW i wszystkie firmy olejowe zalecają do nowoczesnych silników tylko i wyłącznie pełne syntetyki z odpowiednimi specyfikacjami ale jak widać chyba mi się nie udało :)

Opublikowano
No i jednak kolega potrafi gadac bez wyklucania sie ;)

 

Spokojnie, wcale nie chodziło mi o kłótnie, chciałem wam tylko wyjaśnić że są oleje lepsze i gorsze i że BMW i wszystkie firmy olejowe zalecają do nowoczesnych silników tylko i wyłącznie pełne syntetyki z odpowiednimi specyfikacjami ale jak widać chyba mi się nie udało :)

 

Ok. Ja sie jescze zastanowie co zaleje mojej ex 530d. Ale raczej bedzie to ten co dodalem fotke.

http://img854.imageshack.us/img854/24/img20110806wa0001.jpg



3 ulbione zwierzęta kobiety:


1. Jaguar w garażu

2. Norki w szafie

3. Osioł co nato zarobi.

Opublikowano

Ja poważnie pytam - ciekawi mnie w jaki sposob można zarznąć turbo na autostradzie.

 

Co do oleju - moja 530d ma 306tkm nalatane, zalewam Edge 5W30 i nie bierze ani grama oleju i uwaga... turbo jest ORI. Jak komuś żre olej przy 200tyś, to silnik powoli domaga sie remontu a nie półsyntetycznego oleju. Czasy polonezów i duzych fiatów sie skonczyly - tyle ode mnie ;)

Opublikowano
Ja poważnie pytam - ciekawi mnie w jaki sposob można zarznąć turbo na autostradzie.

 

Co do oleju - moja 530d ma 306tkm nalatane, zalewam Edge 5W30 i nie bierze ani grama oleju i uwaga... turbo jest ORI. Jak komuś żre olej przy 200tyś, to silnik powoli domaga sie remontu a nie półsyntetycznego oleju. Czasy polonezów i duzych fiatów sie skonczyly - tyle ode mnie ;)

 

 

A kto tu mówi ze bierze olej przy 200tys? Moja ex ma prawie 300tys zawsze na 5w30 tylko raz taki jeden nalal mobila 10w40. Moze troche wyolbrzymilem, zre troche oleju to znaczy jak jest np na prawie max to po ok 13tys bedzie na polowie, czyli nie jest zle. Silnik narazie nie pujdzie do remontu, pociagnie napewno ze 100tys wiecej.

http://img854.imageshack.us/img854/24/img20110806wa0001.jpg



3 ulbione zwierzęta kobiety:


1. Jaguar w garażu

2. Norki w szafie

3. Osioł co nato zarobi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
w nowoczesnych dieslach w nowych auatach ( wielu producentów( pomiędzy wymianami oleju trzba dolewać nawet 2 litry!!! to zjawisko jest niestety powszechne i na pewno nie świadczy o tym , ze silnik do remontu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.