Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jestem na etapie zamawiania X1.

Niestety dealer mi mówi że do tego samochodu nie ma możliwości zamówienia opon całorocznych - a ponieważ jest to drugi samochód do jazdy miejskiej, to do obecnego takich używam i trudno mi będzie zmienić przyzwyczajenia(czytaj: stać w kolejkach z dwoma samochodami u oponiarza 2x w roku. ) W X3, X6 są - w X1 - nie - co jest paranojąże do mniejszego samochodu nie ma a do "trasowych" są.

 

Czy macie jakieś z tym doświadczenia? Widzę że w sklepach oponiarskich jest opona tego rozmiaru całoroczna z systemem RunOnFlat (Dunlop Sport AS). Problemem jest to że chyba BMW wymaga "swoich" opon (których takich nie ma).

 

Czy jesli kupię i założę takie swoje opony to nie będę miał problemów np. z gwarancją (pytam bo dealer mętnie odpowiada).

Opublikowano

Czytałeś kiedyś testy opon całorocznych w porównaniu do sezonowych? jest Dramatyczna różnica w bezpieczeństwie... droga hamowania nawet latem jest znacznie dłuższa... zawsze można mieć dwa komplety...nawet na stalówce.... wydaje mi sie ze w nowym X3 juz nie ma ALL season opon

 

w takich oponach jest do bani mieszanka bo nie idzie sprostać tak szerokiemu zakresowi temperatury +40 <-> -40... ale jak lubisz

 

nie wiem gdzie mieszkasz ale istnieją juz warsztaty gdzie umawiasz sie na godzinę jak do dentysty i wymieniają bez kolejki... pomijam salon bo tam to samo ale cena...

 

 

 

http://www.auto-swiat.pl/1-opony-caloroczne-te-same-na-okraglo/2

 

 

gwarancji nie stracisz... opony muszą mieć odpowiedni rozmiar i tyle...

Opublikowano

Wszystko o czym piszesz to racja - nie jestem nawiedzonym idiotą który twierdzi że całoroczne to takie same jak zmianówki. Ale samochód głównie będzie jeżdził w mieście, i nie jest najmocniejszy (143 KM), do tego ma napęd 4x4 - wydaje mi się takie zabezpieczenia starczą na wyrost - obecnie jeżdzę starym kompaktem z napędem na jedną oś, na całorocznych i nie mam żadnych problemów, dlaczego więc mam nie dawać sobie rady z takimi oponami i napędem 4x4? (chyba dobrze rozumuję, jeśli nie to poprawcie).

 

Czyli jak kupię takie opony run flat w tym samym rozmiarze i założe je na felgę z fabrycznymi, a fabryczne sprzedam to sądzicie że gwarancji nie stracę?

  • Moderatorzy
Opublikowano
Czytałeś kiedyś testy opon całorocznych w porównaniu do sezonowych? jest Dramatyczna różnica w bezpieczeństwie... droga hamowania nawet latem jest znacznie dłuższa...

 

Ja właśnie czytałem i dla zwykłego auto spokojnie moga być całoroczne:

 

http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2010_Winterreifen_Test_185_65_R15.aspx?ComponentId=40327&SourcePageId=31821

 

Dobra całoroczna jest lepsza od budżetowej zimowki.

Wiem, bo w firmowych autach jeżdża u mnie na wielosezonowych. I nie ma problemu.

Opublikowano

4x4 tak...

 

ale hamowanie tu nie ma nic do rzeczy.... czy masz na przód tył czy 4x4 to hamowanie to samo a hamuje opona ( i hamulce)... dużo zależy od stylu jazdy ja bym sobie nie mógł pozwolić na całoroczne...;) bo bym wylądował na aucie z przodu

 

ja mam drugi komplet kół i tylko zmieniam cały zestaw bez wyważania itd

 

 

dzisiaj gwarancji nie stracisz... nie wierze ze ktoś w ogóle zwróci uwagę na to jakie masz opony;) a nawet jak zobaczy to nic;) gw sie czepiają jak sie cos dzieje a tu mogła by pęknąć felga ale na felgi gw nie ma jak wjedziesz w nawietrznik... nie straciłbyś gw na całe auto... jak modyfikują silniki to traca gw na silnik sprzęgło itp a nie na cale auto

poczytaj ogólne warunki gw przed zakupem

 

ja mam 143@ na ~180KM i jeszcze w serwisie mi nic nie powiedzieli do póki nikt nie zacznie grzebać;) ale ponoć nie wykryją dopóki nie wysla kopi komputera do niemiec;)

Opublikowano
A możesz mi coś powiedzieć o tym tuningu? Bo też zamierzam 143 podkręcić - ale myślałem o rozwiązaniu mniej inwazyjnym, o boxie. Gdzie robiłeś, czy warto jak zachowywał się samochód 143 KM i po tuningu? Ile już przejechałeś i nie obawiasz się turbinę?
Opublikowano
Jak kolega sie zdecyduje na chipbox zamiast wirusa, to poproszę o relację, bo tez mam 143KM ale i gwarancję - więc zadowolę się kilkoma kucami mniej ale utrzymaną gwarancją... W boxach ta moc jest na poziomie 170KM więc zastanawiam się jak zmiania się temperament auta.
Opublikowano

ja robiłem u Aligatora http://www.dynosoft.pl/ :cool2:

 

koszt duzy.... ale chłopak zna sie na tym wystarczy w google aligator wpisac i fora sprawdzic... ja polecam auto mniej pali... (większy moment) jest znacznie lepiej niz przy 143KM:) auto nie mierzone bo xdrive ma problem na hamowni albo raczej hamownia z nim;)... miał mieć jakas dostawkę zeby mierzyć ale nadal czeka (chyba) box to oszukiwanie silnika a bardziej komputera... co jest szkodliwe... dobrze napisany program da znacznie więcej na allegro sa boxy po 400zł do X1:) kupił bys do auta za >100 000zł?

 

 

problem jest taki ze programu nie można z kabla wgrac bo jest blokada... nie którzy udają ze cos wgrają i na hamowni oszukają :) i jest efekt placebo.... W dynosoft wyciąga cały komputer rozkleja go i tam wgrywa... co do gw no to jak pisałem jak cos nie siadzie w aucie to nie będzie wstanie znalesc... błędów nie ma ;) byłem juz raz na przegladzie

 

przejechałem 15 000 na programie auto ma 45 000 i nie ma problemów turbina to i bez programu padnie jak będziesz dłużnej jechał 180 na autostradzie a nagle w domu zgasisz... i se pójdziesz... a turbina zostanie bez smarowania i chłodzenia olejem (nie mowie ze odrazu padnie ale takie akcje to dla niej dramat) tak samo jak i odpalenie i na zimnym silniku "butowanie" nawet w instrukcji pisze ze spokojna jazda na zrównoważonych obrotach;)... zawsze po "butowaniu" jade z 2km wolniej do 2k a potem z 1-2min zostawiam na włączonym turbina się schłodzi i jest git:)

 

to nie jest nowa jednostka takze jest dosyć pewna (e90 e87 e88) ale komputer ma nowe zabezpieczeni

Opublikowano

zapomniałem...

 

Co do Boxów przecież to auto ma DPF... jak zacznie Ci kopcic do DPF bo jakis gówniany box zła mieszanka jest nie będziesz o tym wiedział a filtr zapcha... a koszta... chyba znane.. min 3 zerowe.... Box oszukuje komputer zwiększa dawkę paliwa i doładowanie o ile nie przeładowuje tubro(!).. a program sam steruje do aktualnych prawdziwych warunków w silniku... najlepszy box zrobi większy burdel niz program

Opublikowano

Po powyższych postach chyba zrezygnuję z boxów :))

Może poczekam te 2 lata i zaczipuję.

A propos - jak się jezdzi tymi 143 KM, nie chodzi mi o pierwszeństwo pod światłami, tylko spokojną jazdę i bezpieczeństwo wyprzedzania.

Według gościa dealera nie ma bardzo dużej różnicy między143 a 177

Opublikowano
Jest różnica... 143KM da sie jeździć... ale te dodatkowe 30KM i Nm daja różnice to oczywiste z fizyki :) ale chyba nie dla dilera... Ja miałem i to i to czyli przed i po programie... i łatwiej mi sie teraz jeżdzi... jak kupisz 177KM to masz potencjał na 210KM;)
Opublikowano
Logiczne że jest - fizyki nie oszukasz. Ale mam na myśli subiektywne wrażenia, wyprzedzanie itp. Wiadomo że jak ktoś jeżdzi szybszym to wolniejszy wydaje mu się mułem.
Opublikowano
Mnie się lepiej jeździ po programie czyli 177KM.. jest łatwiej mniej nerwowo przy wyprzedaniu
Opublikowano
Nie no jest różnica i to widoczna. Do niedawna miałem 177KM w 520D e60 ale z napędem na tył 8,4s do 100 km/h. Teraz 143KM 10,2s do 100 km/h z napędem na 4 koła. Jednak przy złych warunkach drogowych xdrive szybciej przyspiesza. Jeśli dotychczas jeździłeś słabszym autem to stwierdzisz że jest OK. Ja mam 143KM z automatem który według mnie jest najlepszym automatem jakim kiedykolwiek jeździłem i nie przesiądę się w ręczną skrzynię... To trzeba samemu sprawdzić. W mieście silnik 143 KM jest w zupełności wystarczalny a i na trasie da radę...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.